Duży krawat na zeno
-
- Posty: 1016
- Rejestracja: 03 stycznia 2016, 22:31
- Reputation: 193
- Lokalizacja: Jasło/Warszawa
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Duży krawat na zeno
Dobra analiza
- calhal
- Posty: 770
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:37
- Reputation: 33
- Lokalizacja: Grenoble, Francja
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Duży krawat na zeno
Widać wyraźnie że ten krawat jest z przodu dociskany strugami powietrza. Szybkie przeciągnięcie by rozwiązało problem szybciej. Ale ważne że dał se radę.
Ciekawostka: czasem krawat wchodzi od tyłu (przy akro głównie) wtedy zazwyczaj trzeba szybko zauważyć różnicę i nie przeciągać a dać glajtowi lecieć do przodu. Strugi powietrza wypchną to to.
Przepraszam za OT ale nie mogłem się powstrzymać
Ciekawostka: czasem krawat wchodzi od tyłu (przy akro głównie) wtedy zazwyczaj trzeba szybko zauważyć różnicę i nie przeciągać a dać glajtowi lecieć do przodu. Strugi powietrza wypchną to to.
Przepraszam za OT ale nie mogłem się powstrzymać
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Duży krawat na zeno
Na filmie dobrze widać skuteczność sterowania tylnymi taśmami.
Zbyszek Gotkiewicz
-
- Posty: 274
- Rejestracja: 02 listopada 2018, 20:54
- Reputation: 29
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Duży krawat na zeno
Tak co do tytułu - to naprawdę duży frontsztal.
Krawat jest efektem ubocznym - bo akurat wszedł.
Co do krawatów - tutaj Greg Hammerton (jeszcze we FlyBubble) pokazywał jak je można próbować rozwiązywać (choć nie zawsze warto):
uszy > stabilo > sterówki
(ps. Greg nie poleca przeciągnięcia jako dość nieprzewidywalnego w skutkach)
Krawat jest efektem ubocznym - bo akurat wszedł.
Co do krawatów - tutaj Greg Hammerton (jeszcze we FlyBubble) pokazywał jak je można próbować rozwiązywać (choć nie zawsze warto):
uszy > stabilo > sterówki
(ps. Greg nie poleca przeciągnięcia jako dość nieprzewidywalnego w skutkach)
-
- Posty: 1016
- Rejestracja: 03 stycznia 2016, 22:31
- Reputation: 193
- Lokalizacja: Jasło/Warszawa
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Duży krawat na zeno
Z całym szacunkiem dla Grega - ten film omawia jeden z lepszych trenerów SIV, a on twierdzi ze krawat tej wielkości można usunąć tylko przez przeciągnięcie (full stall lub spin).
Podsumowując dla tych którzy nie znają angielskiego:
1. Początkiem atrakcji był front na który pilot nie zareagował. Gdyby sprawnie pociągnął po hamulcach to pewnie uniknąłby dalszych problemów.
2. Pilot w pierwszej kolejności powinien skupić się na zatrzymaniu rotacji, zamiast na krawacie. Tutaj był w sato rotacji.
3. Przy tak dużym krawacie nie da się zrobić spina - trzeba robić full stalla.
4. Przy mniejszym krawacie gdy już mamy kontrole nad zakrawaconą stroną i chcemy robić spina należy to robić konsekwentnie: zaciąga się sterówkę pod tyłek i trzyma aż zaciągnięta końcówka poleci do tylu i wydmucha krawat. Szarpanie sterówki jak na filmie jest nieefektywne.
Podsumowując dla tych którzy nie znają angielskiego:
1. Początkiem atrakcji był front na który pilot nie zareagował. Gdyby sprawnie pociągnął po hamulcach to pewnie uniknąłby dalszych problemów.
2. Pilot w pierwszej kolejności powinien skupić się na zatrzymaniu rotacji, zamiast na krawacie. Tutaj był w sato rotacji.
3. Przy tak dużym krawacie nie da się zrobić spina - trzeba robić full stalla.
4. Przy mniejszym krawacie gdy już mamy kontrole nad zakrawaconą stroną i chcemy robić spina należy to robić konsekwentnie: zaciąga się sterówkę pod tyłek i trzyma aż zaciągnięta końcówka poleci do tylu i wydmucha krawat. Szarpanie sterówki jak na filmie jest nieefektywne.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość