Gin Explorer 2

Latanie bezsilnikowe
JakubM
Posty: 1016
Rejestracja: 03 stycznia 2016, 22:31
Reputation: 193
Lokalizacja: Jasło/Warszawa
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Gin Explorer 2

Postautor: JakubM » 27 października 2021, 18:20

Dotarła dziś do mnie paczka z Ginem Explorerem 2. Będę tu w miarę na bieżąco opisywał swoje wrażenia i doświadczenia.
Zaznaczam, że moje doświadczenie ze skrzydłami jest znikome więc większość spostrzeżeń będzie odnosiła się do mojego obecnego skrzydła Ozone Swift 5.

Na początek, po rozpakowaniu pudła kilka obserwacji:
  • Grube olinowanie (Edelrid 8000/U-09, Edelrid 8000/U-05). Wybrałem Explorera 2 ze względu na średnio lekką wagę (odrzucając np. super lekkie Maestro xALPs). Liczyłem, że jak wezmę o pół kilo cięższe skrzydło to dostanę więcej/lepszego materiału a nie grubsze i cięższe liny. Jestem zaskoczony tym bardziej, że Gin ma opcję z lżejszymi taśmami (z Dyneemy) i zastanawiam się jaki jest sens wymiany taśm gdy wszystkie liny są solidne i ciężkie.
  • Każda ze sterówek jest zawiązana innym węzełkiem i żaden z nich nie pasuje do tego zamieszczonego w instrukcji obsługi. Niby mała rzecz, prosta do poprawienia, ale dziwi.
  • Są normalne aluminiowe deltki. Z tymi softlinkami to oszczędność na wadze żadna, a kłopot przy trymowaniu czy wymianie lin spory. Nie wspominając już sytuacji gdy mi się linki poplątały w niezabezpieczone końcówki softlinków.
    Deltki mają plastikowe wkładki zapobiegające przesuwaniu się lin i rozkręcaniu samej deltki. Jedna z wkładek była założona tylko częściowo. Wkładki nie są składane w połowie jak u Niviuka(?) - będę musiał rozpracować jak je zakładać i zdejmować (w instrukcji nie ma o tym słowa).
  • Taśmy są skomplikowane. Wszystko łączy się ze wszystkim, bloczki, przeplotki itp. - mam nadzieję, że to nie będzie się plątało przy starcie.

C.d. nastąpi jak znajdę warun do zabawy na świeżym powietrzu.

joanka
Posty: 63
Rejestracja: 19 grudnia 2016, 21:15
Reputation: 9
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Gin Explorer 2

Postautor: joanka » 27 października 2021, 18:43

Fajnie, chętnie dowiem się jakie będą Twoje odczucia po przesiadce. Także czekam na relacje :D

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Gin Explorer 2

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 27 października 2021, 18:50

Daj jakieś zdjęcia. Zawsze dobrze popatrzeć. Co prawda można sobie ściągnąć instrukcję, ale mało kto będzie aż tak zainteresowany.
Zbyszek Gotkiewicz

JakubM
Posty: 1016
Rejestracja: 03 stycznia 2016, 22:31
Reputation: 193
Lokalizacja: Jasło/Warszawa
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Gin Explorer 2

Postautor: JakubM » 27 października 2021, 19:32

To patrzajta co tu się dzieje.

Nie napisałem że przy sterówkach są magnesy. Ja polubiłem ozonowe zatrzaski bo mi się nie odpinały w trakcie pakowania/rozpakowywania i dzięki temu sterówki się nie plątały. Zobaczymy jak tutaj będzie.


Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

joanka
Posty: 63
Rejestracja: 19 grudnia 2016, 21:15
Reputation: 9
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Gin Explorer 2

Postautor: joanka » 27 października 2021, 20:28

Tak ubogo jakoś i sterówki jakieś małe :lol:

Awatar użytkownika
der
Posty: 1881
Rejestracja: 19 stycznia 2016, 10:02
Reputation: 719
Lokalizacja: EPOM
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Gin Explorer 2

Postautor: der » 27 października 2021, 20:38

To są skomplikowane taśmy?
Kolega chyba nigdy PPG nie latał :)
Zastosowano popularne teraz połączenia przez bloczek dwóch ostatnich rzędów w celu efektywniejszego sterowania taśmami. A zamiast oczek zrobili tak jak Fusionie kołki. Więcej udziwnień nie widzę.

JakubM
Posty: 1016
Rejestracja: 03 stycznia 2016, 22:31
Reputation: 193
Lokalizacja: Jasło/Warszawa
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Gin Explorer 2

Postautor: JakubM » 27 października 2021, 20:47

Pisałem przecież ze porównuje ze Swiftem. Tam taśmy były proste jak cep. Tu wszystko dla mnie jest nowe.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

joanka
Posty: 63
Rejestracja: 19 grudnia 2016, 21:15
Reputation: 9
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Gin Explorer 2

Postautor: joanka » 27 października 2021, 20:54

Weszłam do nich na stronę, dość duże ma wydłużenie -6,07 jak na skrzydło b.

Przemyslaw

Re: Gin Explorer 2

Postautor: Przemyslaw » 27 października 2021, 20:55

Jest jeszcze jedno udziwnienie: przelotka na JEDNEJ lince rzędu C i połączenie rzędu C z B przez tą przelotkę. Ciekawe po co to...

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Gin Explorer 2

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 27 października 2021, 21:00

Przemyslaw pisze:Jest jeszcze jedno udziwnienie: przelotka na JEDNEJ lince rzędu C i połączenie rzędu C z B przez tą przelotkę. Ciekawe po co to...

Już Der napisał. Taka teraz moda dla lubiących sterowanie tylnymi taśmami podczas lotu, szczególnie na speedzie. Sądzę, że periodu wzrost kąta natarcia bez zaburzania profilu.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Gin Explorer 2

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 27 października 2021, 21:02

joanka pisze:Weszłam do nich na stronę, dość duże ma wydłużenie -6,07 jak na skrzydło b.

Kupując skrzydło z takim wydłużeniem trzeba mieć różny nalot w termice taki jak na skrzydła klasy C, czyli przynajmniej 60 godzin. A że skrzydło ma przypadkiem klasę B to może mieć znaczenie jedynie w zawodach.
Zbyszek Gotkiewicz

Przemyslaw

Re: Gin Explorer 2

Postautor: Przemyslaw » 27 października 2021, 21:08

Zbyszek Gotkiewicz pisze:
Przemyslaw pisze:Jest jeszcze jedno udziwnienie: przelotka na JEDNEJ lince rzędu C i połączenie rzędu C z B przez tą przelotkę. Ciekawe po co to...

Już Der napisał. Taka teraz moda dla lubiących sterowanie tylnymi taśmami podczas lotu, szczególnie na speedzie. Sądzę, że periodu wzrost kąta natarcia bez zaburzania profilu.


To o czym mówisz to jest połączenie przez bloczek. I jest stosowane też w innych glajtach. Ale tam jest jeszcze drugie polączenie między C i B. I takie coś widzę pierwszy raz.

joanka
Posty: 63
Rejestracja: 19 grudnia 2016, 21:15
Reputation: 9
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Gin Explorer 2

Postautor: joanka » 27 października 2021, 21:09

Niestety nie dla mnie skrzydło.

JakubM
Posty: 1016
Rejestracja: 03 stycznia 2016, 22:31
Reputation: 193
Lokalizacja: Jasło/Warszawa
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Gin Explorer 2

Postautor: JakubM » 27 października 2021, 21:24

Zbyszek Gotkiewicz pisze:Kupując skrzydło z takim wydłużeniem trzeba mieć różny nalot w termice taki jak na skrzydła klasy C, czyli przynajmniej 60 godzin. A że skrzydło ma przypadkiem klasę B to może mieć znaczenie jedynie w zawodach.


W instrukcji producent pisze:
For all pilots, including training pilots of all levels. For thermal flyers and cross country pilots who have
regular flying practice (a minimum of 20-30 hours airtime per year) and advanced flying knowledge.

Czyli dla wszystkich pilotów włączając szkolenie na każdym poziomie. Do latania termicznego i przelotowego sygerują regularną praktykę minimum 20-30h rocznie i zaawansowaną wiedzę. Czyli mniejsze wymagania niż mój poczciwy Swift 5 (tam jeśli pamiętam mowa o 50h rocznie).

Przytaczam to z przymróżeniem oka ;-)

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Gin Explorer 2

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 27 października 2021, 21:54

Może w Korei mają wybitnie zdolnych adeptów :)
Zbyszek Gotkiewicz

JakubM
Posty: 1016
Rejestracja: 03 stycznia 2016, 22:31
Reputation: 193
Lokalizacja: Jasło/Warszawa
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Gin Explorer 2

Postautor: JakubM » 25 stycznia 2022, 17:21

Wylatałem na skrzydle ponad 40h w dość wymagającej termice będąc w połowie zakresu wagowego. W międzyczasie:
- złapałem kilka razy solidną połówkę (skrzydło w zasadzie nie wymaga reakcji, nie skręca, czasem trzeba zaciągnięciem sterówki wytrzepać krawat),
- raz strzeliło mi mocno przede mnie (gdybym na moment nie zaciągnął hamulców pod tyłek pewnie poszło by pod nogi),
- znaczną część czasu przelatałem na pełnej beli.

Jestem tym skrzydłem zachwycony! Zwłaszcza jazdą na beli. Na Swifcie 5 bałem się wcisnąć belę więcej niż do połowy, tutaj nie mam żadnych oporów. Swift 5 wyraźnie na beli topi, tutaj przyrost opadania jest trudno zauważalny.

Mam wrażenie, że skrzydło jest spokojniejsze niż Swift 5. Ja się w każdym razie mniej stresuję i mniej męczę.
A może to tylko zasługa kołków do sterowania taśmami, których z przyjemnością się trzymam i które dają mi to całe poczucie pewności ? ;-)

Kilka razy leciałem obok kumpla na starym Mentorze 4 (w większym rozmiarze i lepiej doważony) i lataliśmy równo gdy on miał wciśniętą połowę, a ja pełną belę.

Na minus zaliczam dłuższe drogi sterowania. Zwłaszcza przy lądowaniu kiedy chcę zrobić flarę muszę sterówki zaciągać wcześniej i mocniej, a docelowo spróbować lądować ze sterówkami nawiniętymi na dłonie bo bez tego trudno mi wybrać całą energię kinetyczną / przeciągnąć skrzydło.

Mam z nim kłopot przy starcie alpejką w bardzo słabym wietrze. Trzeba bardzo uważać jak się prowadzi taśmy A bo bardzo łatwo niechcący załamać krawędź natarcia i doprowadzić do fronta. W Swift 5 taśmy A były na tyle mocno obciążone, że problem nie istniał i chyba wypracowałem sobie zły nawyk ciągnięcia za taśmy (zamiast ich wypychania).

No i na zapas martwię się na co miałbym to skrzydło zmienić w przyszłości? ;-P Może być trudno znaleźć B o podobnym wydłużeniu i tym samym osiągach, a do C ciągle mi się nie śpieszy (zwłaszcza, że taka Delta czy Alpina ma mniejsze wydłużenie).

PS Swift 5 idzie na sprzedaż jak tylko zrobię mu przegląd co bym wiedział co i w jakim stanie sprzedaję.


Wróć do „PG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość