Trening bezpieczeństwa

Latanie bezsilnikowe
Magda
Posty: 12
Rejestracja: 05 stycznia 2016, 11:23
Reputation: 7
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Przelotowiec

Trening bezpieczeństwa

Postautor: Magda » 29 czerwca 2016, 21:30

Mój trening wyglądał tak:

Miłego oglądania
Magda

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Trening bezpieczeństwa

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 29 czerwca 2016, 21:52

Nad wingoverami to bym jeszcze popracował.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
calhal
Posty: 770
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:37
Reputation: 33
Lokalizacja: Grenoble, Francja
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Trening bezpieczeństwa

Postautor: calhal » 29 czerwca 2016, 23:20

Tak się ze spirali nie wychodzi, szczególnie z ostrej!! To się może źle skończyć. Brakuje kompensacji przechylenia (roll). Na przykład 4:46 zamiast "poczekaj poczekaj" miało być "lewa lewa" (ta sama sterówka, której używaliśmy do wejścia w spiralę), progresywnie zaciągana, tak żeby zakończyć górkę płasko. Obie ręce w górę w najwyższym punkcie, i ostre hamowanie gdy wyskoczy do przodu.

Podobnie 5:21 znowu: "czekamy, czekamy".
Wingovery, też moim zdaniem komendy instruktora trochę nie tak jak trzeba.

Awatar użytkownika
arekgarbacz
Posty: 185
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 17:36
Reputation: 35
Lokalizacja: Genewa
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Przelotowiec
Kontakt:

Re: Trening bezpieczeństwa

Postautor: arekgarbacz » 30 czerwca 2016, 00:30

calhal pisze:Tak się ze spirali nie wychodzi, szczególnie z ostrej!! To się może źle skończyć. Brakuje kompensacji przechylenia (roll)....


No właśnie, czy ktoś bardziej zorientowany może wytłumaczyć co ma na celu takie wychodzenie "po prostej"?
Nie wiem czy odruchowo, czy może po "naoglądaniu" się np. "Security In Flight", mam taki odruch, że w podobnych sytuacjach lepiej jest wytracić energię dodatkowymi zwitkami?

No a w ogóle, Magda, super!!! Chyba mnie namówiłaś ;))
Pozdr!
ArekG

Awatar użytkownika
calhal
Posty: 770
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:37
Reputation: 33
Lokalizacja: Grenoble, Francja
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Trening bezpieczeństwa

Postautor: calhal » 30 czerwca 2016, 07:41

arekgarbacz pisze:No właśnie, czy ktoś bardziej zorientowany może wytłumaczyć co ma na celu takie wychodzenie "po prostej"?

Przykład: dostałeś klapę, autorot, skrzydło się otwiera ale zostaje w głębokiej spirali. Byłeś nad zboczem, skałami, wysokość się szybko skończyła. Nie ma czasu na dwie trzy zwitki, a raczej na 3/4 jednej.

Problem z brakiem kompensacji przechylenia, to tzw.atak (fr) oblique. Skrzydlo nie tylko skoczy do przodu, ale i skreci. Trudniej to zahamować, ryzyko klapy, krawata, skręcenia w taśmach. Jeśli skończysz górkę na płasko, to po prostu przyhamujesz symetryczny skok do przodu.

Można też skończyć z rozładowaniem energii, ale też na 3/4 - 1 zwitki. Wtedy nie ma skoku do przodu, tylko od razu lot płaski do przodu. Różnica też taka, że będzie więcej wysokości, ale wyjście nie na ten sam kierunek.

Nie mniej jednak w obu przypadkach nie można "czekać czekać", tylko należy pilotować przechylenie

Edit: literówki


Wróć do „PG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość