uriuk pisze:JaroXS pisze:Czyli uważasz że:
- uważasz że dobrze że nie ma lotów termicznych i wystarczą tylko zloty, do otrzymania licencji pilota paralotni?
- uważasz że dobrze że w programie nie ma lądowania na uszach co sam zgłosiłeś na tym forum?
- uważasz że dobrze że w programie nie ma użytkowania speed-systemu?
- uważasz że dobrze że w programie nie ma uszów w kombinacji ze speed-systemem?
- uważasz że nie ma znaczenia dla kursanta że gdzieś realnie może się z tym zapoznać i jest to zatwierdzone i może się tego domagać od szkoły?
- uważasz że nie ma sensu niczego porządkować w przy obecnym nadzorze państwowym bo i tak to niczego nie zmieni?
Chłopaki ciężko się z Wami rozmawia, bo wygląda że Wasza dwójka tak naprawdę nie chce żadnych zmian, i nie jest zainteresowana zrobieniem czegoś dla tego środowiska. Można w zasadzie uznać że preferujecie zasadę "im mniej jest zatwierdzone tym lepiej potrafię wyjebać z kursantami na szkoleniach"
Czy nie zapomnieliście czasem że od Was też czegoś można wymagać idąc na szkolenie, które ma pilota przygotować do zdania egzaminu na ŚK?
Program szkolenia powinien w miarę jasno określać czego od Was można oczekiwać w pierwszej fazie, a czego można oczekiwać później, nawet kiedy nie ma stopni wyszkolenia. Program szkolenia to zbiór wiedzy dla instruktora ale i również dla kursanta.
Jeżeli nie potraficie wskazać argumentów co w moim dokumencie powoduje że szkoła nie będzie w stanie wyszkolić kursanta do tego co jest tam opisane, i co zawyża poziom w stosunku do obecnej sytuacji to dyskusja z Wami jest hmmm... mocno ograniczona
PS: A co do tego że czeskie szkoły zaniżają poziom to byłby ostrożny, bo jeden post wcześniej sam zaproponowałeś obniżenie programu do uzyskania ŚK. To kto w końcu zaniża poziom?
Jaro, caly czas konsekwentnie mylisz szkolenie do SK ze szkoleniem. Ja uwazam, ze nalezy czlowieka wyszkolic porzadnie. To trwa sezon-dwa. Zeby to sie dalo zrobic powinien on otrzymac jak najszybciej SK. Jesli podniesiemy wymogi do SK to kursant bedzie mial wrazenie ze cos umie i na tym zakonczy edukacje. Ja jestem za obnizeniem wymogow formalnych a za zwiekszeniem poziomu szkolenia. Odnosze wrazenie, ze ty myslisz wprost przeciwnie.
Mowiac kolokwialnie, mam w dupie biurokracje, ktora utrudnia rzeczywiste szkolenie, a wiec zwiekszenie ogolnego poziomu bezpieczenstwa, a co za tym idzie zmniejszenie ilosci wypadkow. A ty chcesz tworzyc jakis kolejny papier. Papier nie lata.
Nie nie mylę tego, bo ja wiem że człowiek potrzebuje dużo czasu zanim stanie się pilotem pełną gębą. Nie wiem czy Ty mnie jednak rozumiesz, jaka jest idea tego wszystkiego, więc jeszcze raz:
Wypracowanie kompromisu polega na tym że tworzysz program który jest przemyślany, który spełnia potrzeby rynkowe ale zarazem daje elastyczność szkołom i sprawia że mogą dużo więcej niż teraz na szkoleniu podstawowym. Więcej w świetle prawa, bo teraz nie możesz kursanta nawet w termę oficjalnie puścić, ale to zapewne wiesz, a o podwinięciach już nawet nie wspominając. Kursant w przypadku takiego zatwierdzonego programu wie za co płaci i wie czego może się oficjalnie spodziewać dalej, a nie co mu ktoś naopowiadał Kompromis polega na tym że szkoła też ma jakąś odpowiedzialność wobec kursanta. Nie traktuje kursanta jak bydła, któremu może naopowiadać bajki i na koniec skasować +1000 PLN za umiejętność zakładania uszu w kombinacji ze speed-systemem na 3 etapie...
A to co proponujesz odnośnie obniżenia poziomu wyszkolenia do uzyskania ŚK to w mojej ocenie przełoży się na jeszcze mizerniejszy poziom szkoleń i jeszcze większa liczbę pilotów na starcie którzy 5 razy wyciągnęli skrzydło z wora, ale mają uprawnienia i mogą legalnie samodzielnie latać. Spróbuj im wtedy ponownie wytłumaczyć kto jest pilotem?
Dobry program szkolenia to po prostu kompromis pomiędzy szkoła i kursantem który chce spróbować tego sportu. Program po prostu porządkuje całość, ale również wyznacza minimalne standardy jakościowe szkolenia z którymi każdy się może zapoznać i które są po prostu prawomocne. Także nie chodzi o tworzenie nowych bytów, ale chodzi o to żeby jednak coś uporządkować.
Jeżeli nie jesteście zainteresowani porządkowaniem obecnego systemu przy obecnym nadzorze to trudno i szkoda...
Pozdrawiam,