Taki filmik się pojawił (wszyscy sobie radzą z angielskim?)
Myślicie, że pomoże?
Kilka ciekawych stwierdzeń się tam pojawia, łacznie z takim, że dzięki temu rozwiązaniu pojawia się przyjemnie wciąganie w termikę zamiast odpychania ... ciekawe.
uriuk pisze:Wg mnie wszyscy radza sobie z rosyjskim. Wrzuce tu jakis filmik i zamiast wyjasnic w czym rzecz bede stosowal srodki stylistyczne rodem z onetu.
W ten sposob wkurwie maksymalnie duzo osob.
Napisz swoimi slowami o co chodzi, moze byc jedno zdanie.
uriuk pisze:(...) ale juz widzialem podobne wynalazki, w postaci zaworow uniemozliwiajacych ucieczke powietrza ze skrzydla (mam nawet takie jedno skrzydlo w szafie) i to rozwiazanie okazalo sie miec wiecej wad niz zalet.
uriuk pisze: Start wygladal tak, ze odpalalo sie go z dwoch srodkowych linek (czyli na mega-uszach) i juz w locie uszy odskakiwaly. Inaczej sie nie dalo, bo czlowiek nie jest w stanie biegac ponad 30 km/h
Zabawa w głuchy telefon: na ParaglidingForum, gość pisze, że na niemieckim forum Michael Nessler pisze:(w wolnym tłumaczeniu)
... że testowali RAST na różnych prototypach i ogólnie to działa.
Dla skrzydeł wielko-komorowych (czyt. materaców) najważniejszą, odczuwalną zaletą jest wzrost stabilności.
Inaczej wygląda sprawa w przypadku skrzydeł o większym wydłużeniu:- Manewrowość i stabilność jest bardziej easy z RASTem co mogłoby pozwolić na obniżenie certyfikatu skrzydła o jedną lub nawet dwie klasy
- W powietrzu zachowanie jest odwrotne: skrzydło staje się bardzo bezpośrednie i w zasadzie nie tłumi turbulencji. Takie bezpośrednie zachowanie może się okazać zbyt wymagające. Przypomina to lot lotnią (och nie! co na to piotrolot (przyp. zuy bies ))
Obecnie badają oni (Swingersi) odczucia Pilotów na tak bezpośrednie zachowania skrzydła oraz eksperymentują z różnymi opcjami, n.p.: RAST tylko na części skrzydła, różne gęstości (tkanin?), elastyczne tkaniny...
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość