Gazetowe błędy

Latanie bezsilnikowe
Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Gazetowe błędy

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 05 kwietnia 2016, 12:16

Mam problem z tolerowaniem błędów gazetowych, bo albo one odzwierciedlają błędne przekonania wegetujące w umysłach pilotów, albo takie błędne przekonania mogą zasiać. Na przykład:

"poprawienie osiągów poprzez zwiększenie wydłużenia w połączeniu z optymalizacją szerokości wlotów powietrza." Tłumacząc na język polski: Zwiększyliśmy nieznacznie wydłużenie, co pozwoli na nieznaczne poprawienie doskonałości i zmieniliśmy rozmiar wlotów co nie ma żadnego większego znaczenia, ale dobrze brzmi.

"Skrzydło jest bardzo odporne na poprzeczne wahnięcia" Tłumacząc na polski: skrzydło nie reaguje na sterowanie ciałem.

" Nasze porównania w locie wykazały, że na prędkości trymowej jest szybszy od Mentora 3". Tłumacząc na polski: skrzydło jest nieco szybsze od skrzydła o klasę wyżej, ale nie powiemy jakim kosztem bo przecież prędkość jest dla was drodzy klienci najważniejsza.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Gazetowe błędy

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 05 kwietnia 2016, 14:39

Jeszcze dorzucę:
"Skrzydło utrzymuje wysokie ciśnienie wewnątrz czaszy" -
Tłumacząc na język polski: ciśnienie wewnątrz czaszy zależy wyłącznie od prędkości i umiejscowienia wlotów, ale klienci łykają takie teksty jak pelikan kukurydzę wiec dobrze jest utrzymywać ich w przekonaniu o niezwykłości konstrukcji.

"Końcówki mające nieco mniejsze ciśnienie potrafią zaklapić" - tłumacząc na język polski: nie mam pojęcia dlaczego końcówki mi klapiły, ale ponieważ słyszałem o jakimś ciśnieniu w skrzydle to pewnie było go tam za mało.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
calhal
Posty: 770
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:37
Reputation: 33
Lokalizacja: Grenoble, Francja
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Gazetowe błędy

Postautor: calhal » 05 kwietnia 2016, 15:00

Zbyszek Gotkiewicz pisze:"Skrzydło jest bardzo odporne na poprzeczne wahnięcia" Tłumacząc na polski: skrzydło nie reaguje na sterowanie ciałem.

Z większością Twoich komentarzy się zgodzę. Jednak jeśli o to chodzi, to są skrzydła, które lepiej lub gorzej tłumią ruchy wahadłowe, i osobiście nie uważam, że zawsze jest to cecha negatywna. Ja tam nie lubie za bardzo skakać z lewej na prawą i na odwrót, jeśli nie ma takiej potrzeby.
Nie mam Vario (a zgaduję, że tam to czytasz). Odnośnie jakiego skrzydła to tekst i pisany przez kogo?

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Gazetowe błędy

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 05 kwietnia 2016, 15:18

Wygląda ze teksty jest pisany, a przynajmniej zatwierdzony przez redakcję. Ta odporność na wachnięcia poprzeczne to pochodzi z opisu Spiruline GT 2.0. Przeczytaj tekst dotyczący Epsilona 8. Mnóstwo słów i zero informacji. Źle to świadczy o szacunku do czytelnika.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Gazetowe błędy

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 05 kwietnia 2016, 15:49

Nie mogę się doczekać aż ktoś napisze o ciśnieniu w jednopowłokowcu.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
Marcin.
Posty: 539
Rejestracja: 06 marca 2016, 17:43
Reputation: 33
Lokalizacja: Mechanik paralotniowy TM PG
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Gazetowe błędy

Postautor: Marcin. » 05 kwietnia 2016, 15:49

A czy to nie od takich niejasności zaczynają się kłótnie? Reklama vs. techniczne realia.

Awatar użytkownika
uriuk
Site Admin
Posty: 4140
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
Reputation: 891
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Gazetowe błędy

Postautor: uriuk » 05 kwietnia 2016, 16:21

NIektore skrzydl;a kiwaja sie na boki jak glupie jesli tylko troche popuscic tasme piersiowa. Jesli sa takie, ktore kiwaja sie chetnie, to sa tez takie ktore kiwaja sie mniej chetnie

Awatar użytkownika
Marcin.
Posty: 539
Rejestracja: 06 marca 2016, 17:43
Reputation: 33
Lokalizacja: Mechanik paralotniowy TM PG
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Gazetowe błędy

Postautor: Marcin. » 05 kwietnia 2016, 17:24

uriuk pisze:NIektore skrzydl;a kiwaja sie na boki jak glupie jesli tylko troche popuscic tasme piersiowa. Jesli sa takie, ktore kiwaja sie chetnie, to sa tez takie ktore kiwaja sie mniej chetnie


A od czego to może zależeć? Ugięcia? Wydłużenia?

Awatar użytkownika
uriuk
Site Admin
Posty: 4140
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
Reputation: 891
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Gazetowe błędy

Postautor: uriuk » 05 kwietnia 2016, 17:42

Szadze, ze cos jest nie tak z dlugoscia lin. Z jakichs powodow trzeba je bylo wydluzyc, a kiedy popusci sie tasme piersiowa to glajt sie deformuje i zaczyna sie kiwanie. Wiecej chyba bedzie mogl powiedziec Gotek, bo sie zajmowal testowaniem takich rzeczy.

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Gazetowe błędy

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 05 kwietnia 2016, 18:45

Po pierwsze to ja nie wiem o co chodziło autorowi opisu. Brak stateczności poprzecznej to w glajcie objawia się chyba tym co opisał Uriuk, czyli samowzbudnym bujaniem. Być może to był problem w poprzednim modelu i gdy poradzili sobie z tym to potraktowano osiągnięcie jako sukces o którym warto wspomnieć.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
calhal
Posty: 770
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:37
Reputation: 33
Lokalizacja: Grenoble, Francja
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Gazetowe błędy

Postautor: calhal » 05 kwietnia 2016, 21:25

Zbyszek Gotkiewicz pisze:Po pierwsze to ja nie wiem o co chodziło autorowi opisu. Brak stateczności poprzecznej to w glajcie objawia się chyba tym co opisał Uriuk, czyli samowzbudnym bujaniem. Być może to był problem w poprzednim modelu i gdy poradzili sobie z tym to potraktowano osiągnięcie jako sukces o którym warto wspomnieć.

A może to tylko babol w tłumaczeniu na polski?

A wracając do Epsilona, dziś dostałem Parapente Mag (francuski), tam też o Epsilonie piszą, ale raczej konkrety. Nic z tych głupot o klapiących końcówkach.

Vario niestety nie posiadam wiec tego nie przeczytam. Raz kupiłem, ale jakoś się do tego nie przekonałem. Poprzestanę na CrossCountry i Parapente Mag.

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Gazetowe błędy

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 05 kwietnia 2016, 21:54

Klapiące końcówki należały do innego skrzydła. A tekst o Epsilonie przeklepię później. Niezła beka.
Zbyszek Gotkiewicz


Wróć do „PG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość