Mam problem z tolerowaniem błędów gazetowych, bo albo one odzwierciedlają błędne przekonania wegetujące w umysłach pilotów, albo takie błędne przekonania mogą zasiać. Na przykład:
"poprawienie osiągów poprzez zwiększenie wydłużenia w połączeniu z optymalizacją szerokości wlotów powietrza." Tłumacząc na język polski: Zwiększyliśmy nieznacznie wydłużenie, co pozwoli na nieznaczne poprawienie doskonałości i zmieniliśmy rozmiar wlotów co nie ma żadnego większego znaczenia, ale dobrze brzmi.
"Skrzydło jest bardzo odporne na poprzeczne wahnięcia" Tłumacząc na polski: skrzydło nie reaguje na sterowanie ciałem.
" Nasze porównania w locie wykazały, że na prędkości trymowej jest szybszy od Mentora 3". Tłumacząc na polski: skrzydło jest nieco szybsze od skrzydła o klasę wyżej, ale nie powiemy jakim kosztem bo przecież prędkość jest dla was drodzy klienci najważniejsza.
Gazetowe błędy
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Gazetowe błędy
Zbyszek Gotkiewicz
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Gazetowe błędy
Jeszcze dorzucę:
"Skrzydło utrzymuje wysokie ciśnienie wewnątrz czaszy" -
Tłumacząc na język polski: ciśnienie wewnątrz czaszy zależy wyłącznie od prędkości i umiejscowienia wlotów, ale klienci łykają takie teksty jak pelikan kukurydzę wiec dobrze jest utrzymywać ich w przekonaniu o niezwykłości konstrukcji.
"Końcówki mające nieco mniejsze ciśnienie potrafią zaklapić" - tłumacząc na język polski: nie mam pojęcia dlaczego końcówki mi klapiły, ale ponieważ słyszałem o jakimś ciśnieniu w skrzydle to pewnie było go tam za mało.
"Skrzydło utrzymuje wysokie ciśnienie wewnątrz czaszy" -
Tłumacząc na język polski: ciśnienie wewnątrz czaszy zależy wyłącznie od prędkości i umiejscowienia wlotów, ale klienci łykają takie teksty jak pelikan kukurydzę wiec dobrze jest utrzymywać ich w przekonaniu o niezwykłości konstrukcji.
"Końcówki mające nieco mniejsze ciśnienie potrafią zaklapić" - tłumacząc na język polski: nie mam pojęcia dlaczego końcówki mi klapiły, ale ponieważ słyszałem o jakimś ciśnieniu w skrzydle to pewnie było go tam za mało.
Zbyszek Gotkiewicz
- calhal
- Posty: 770
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:37
- Reputation: 33
- Lokalizacja: Grenoble, Francja
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Gazetowe błędy
Zbyszek Gotkiewicz pisze:"Skrzydło jest bardzo odporne na poprzeczne wahnięcia" Tłumacząc na polski: skrzydło nie reaguje na sterowanie ciałem.
Z większością Twoich komentarzy się zgodzę. Jednak jeśli o to chodzi, to są skrzydła, które lepiej lub gorzej tłumią ruchy wahadłowe, i osobiście nie uważam, że zawsze jest to cecha negatywna. Ja tam nie lubie za bardzo skakać z lewej na prawą i na odwrót, jeśli nie ma takiej potrzeby.
Nie mam Vario (a zgaduję, że tam to czytasz). Odnośnie jakiego skrzydła to tekst i pisany przez kogo?
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Gazetowe błędy
Wygląda ze teksty jest pisany, a przynajmniej zatwierdzony przez redakcję. Ta odporność na wachnięcia poprzeczne to pochodzi z opisu Spiruline GT 2.0. Przeczytaj tekst dotyczący Epsilona 8. Mnóstwo słów i zero informacji. Źle to świadczy o szacunku do czytelnika.
Zbyszek Gotkiewicz
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Gazetowe błędy
Nie mogę się doczekać aż ktoś napisze o ciśnieniu w jednopowłokowcu.
Zbyszek Gotkiewicz
- Marcin.
- Posty: 539
- Rejestracja: 06 marca 2016, 17:43
- Reputation: 33
- Lokalizacja: Mechanik paralotniowy TM PG
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Gazetowe błędy
A czy to nie od takich niejasności zaczynają się kłótnie? Reklama vs. techniczne realia.
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4140
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Gazetowe błędy
NIektore skrzydl;a kiwaja sie na boki jak glupie jesli tylko troche popuscic tasme piersiowa. Jesli sa takie, ktore kiwaja sie chetnie, to sa tez takie ktore kiwaja sie mniej chetnie
- Marcin.
- Posty: 539
- Rejestracja: 06 marca 2016, 17:43
- Reputation: 33
- Lokalizacja: Mechanik paralotniowy TM PG
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Gazetowe błędy
uriuk pisze:NIektore skrzydl;a kiwaja sie na boki jak glupie jesli tylko troche popuscic tasme piersiowa. Jesli sa takie, ktore kiwaja sie chetnie, to sa tez takie ktore kiwaja sie mniej chetnie
A od czego to może zależeć? Ugięcia? Wydłużenia?
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4140
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Gazetowe błędy
Szadze, ze cos jest nie tak z dlugoscia lin. Z jakichs powodow trzeba je bylo wydluzyc, a kiedy popusci sie tasme piersiowa to glajt sie deformuje i zaczyna sie kiwanie. Wiecej chyba bedzie mogl powiedziec Gotek, bo sie zajmowal testowaniem takich rzeczy.
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Gazetowe błędy
Po pierwsze to ja nie wiem o co chodziło autorowi opisu. Brak stateczności poprzecznej to w glajcie objawia się chyba tym co opisał Uriuk, czyli samowzbudnym bujaniem. Być może to był problem w poprzednim modelu i gdy poradzili sobie z tym to potraktowano osiągnięcie jako sukces o którym warto wspomnieć.
Zbyszek Gotkiewicz
- calhal
- Posty: 770
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:37
- Reputation: 33
- Lokalizacja: Grenoble, Francja
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Gazetowe błędy
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Po pierwsze to ja nie wiem o co chodziło autorowi opisu. Brak stateczności poprzecznej to w glajcie objawia się chyba tym co opisał Uriuk, czyli samowzbudnym bujaniem. Być może to był problem w poprzednim modelu i gdy poradzili sobie z tym to potraktowano osiągnięcie jako sukces o którym warto wspomnieć.
A może to tylko babol w tłumaczeniu na polski?
A wracając do Epsilona, dziś dostałem Parapente Mag (francuski), tam też o Epsilonie piszą, ale raczej konkrety. Nic z tych głupot o klapiących końcówkach.
Vario niestety nie posiadam wiec tego nie przeczytam. Raz kupiłem, ale jakoś się do tego nie przekonałem. Poprzestanę na CrossCountry i Parapente Mag.
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Gazetowe błędy
Klapiące końcówki należały do innego skrzydła. A tekst o Epsilonie przeklepię później. Niezła beka.
Zbyszek Gotkiewicz
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość