Pytanie-prośba o porownanie skrzydel z segmentu C

Latanie bezsilnikowe
bebinio
Posty: 63
Rejestracja: 06 kwietnia 2016, 10:00
Reputation: 4
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Pytanie-prośba o porownanie skrzydel z segmentu C

Postautor: bebinio » 30 kwietnia 2016, 23:22

Witam mam prośbę przymierzam sie do jednego z 4 ponizszych skrzydel,prosze o opinie i kilka zdan na ich temat Kolegow ktorzy na nich latali,może ktoś latal na wszystkich i bedzie mial najwiecej doswiadczenia w ich porownaniu.
Chodzi mi o wady i zalety,zachowanie w locie i wlasne przemyslenia co do zachowan skrzydla ,oraz bezpieczenstwa w czasie lotu i ewentualnych sytuacji nieprzewidzianych :-)
1.Ozone Delta 1
2.Axis Vega 3
3.Skywalk Cayane 3
I choc moze byc ciezko finansowo to
4.Skywalk Cayane 4
Uprzedze ewentualne pytanie, nalot by na nich latac mam, po prostu na zadnym nie mialem sie okazji przeleciec ,stad pytanie.
Za okazana pomoc z gory serdecznie dziekuje.

bebinio
Posty: 63
Rejestracja: 06 kwietnia 2016, 10:00
Reputation: 4
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Pytanie-prośba o porownanie skrzydel z segmentu C

Postautor: bebinio » 01 maja 2016, 07:57

Lub ewentualnie mozna wiesci podeslac na priva bebinio(m-pka)o2.pl

Awatar użytkownika
Chrzaszczu
Posty: 357
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 17:29
Reputation: 99
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Kontakt:

Re: Pytanie-prośba o porownanie skrzydel z segmentu C

Postautor: Chrzaszczu » 01 maja 2016, 08:14

Latałem na delcie ponad 250h, cayane 4 jeden raz i vedze chwilę na żaglu.

Cayenne strasznie miękki i dziwnie agresywny, wykonanie vegi ppzostawia wiele do życzenia mimo, że całkiem lata to z nią zostaniesz do końca, a delta jest rewelacyjna, a precyzja zdecydowanie lepsza niż w delcie 2. Nie klapi, super stabilne skrzydło. Jaką sumę chcesz przeznaczyć?
Paweł Chrząszcz

Awatar użytkownika
der
Posty: 1878
Rejestracja: 19 stycznia 2016, 10:02
Reputation: 719
Lokalizacja: EPOM
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Pytanie-prośba o porownanie skrzydel z segmentu C

Postautor: der » 01 maja 2016, 08:48

Pawle. Autor wątku pyta o skrzydła wartości 2000zl. Z takimi z założenia zostaje się do końca.

bebinio
Posty: 63
Rejestracja: 06 kwietnia 2016, 10:00
Reputation: 4
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Pytanie-prośba o porownanie skrzydel z segmentu C

Postautor: bebinio » 01 maja 2016, 11:02

Kolego "der" mysle ze Twoj sarkazm,ktory tu wyczuwam, jest zupelnie niepotrzebny,zwlaszcza ze nie na temat,jeden rodzi sie milionerem drugi nie,jedem moze wydac na skrzydlo 10 000 inny 2600,mysle ze powinienies sie wstrzymac(niezaleznie jak majetny jestes) od tego typu wpisow ad personam.
I moze na Twoim podworku te skrzydla kosztuja 2000,to jak tak, to chetnie takie od Ciebie w tej cenie zakupie,oczywiscie w stanie do latania, ktory to jako doswiadczony pilot ocenisz potrafisz.Daj znac jak znajdziesz!

Do Pawła, ok 2600, mialbys jeszcze cos innego do zaproponowania?Moze tez byc tzw.gorne B

Awatar użytkownika
Chrzaszczu
Posty: 357
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 17:29
Reputation: 99
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Kontakt:

Re: Pytanie-prośba o porownanie skrzydel z segmentu C

Postautor: Chrzaszczu » 01 maja 2016, 12:14

Myślałem, że Cię namówie na poszukiwania delty 2, ale jeszcze za 600€ nie dostaniesz. Znalazłem na paraglidingforum.com kilka delt za 1100-1300€ i to z pewnością sprzedasz po sezonie z mniejszą stratą niż odkładając starego glajta do szafy. Szukaj wię delty 1, fajne skrzydełko.
Paweł Chrząszcz

bebinio
Posty: 63
Rejestracja: 06 kwietnia 2016, 10:00
Reputation: 4
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Pytanie-prośba o porownanie skrzydel z segmentu C

Postautor: bebinio » 01 maja 2016, 15:22

Dzieki za porade i dobre checi,niestety jak to mowia,"co zrobisz,jak nic nie zrobisz" bede szukal jedynki, dzieki.Pozdrawiam Cie Pawle.

Awatar użytkownika
calhal
Posty: 770
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:37
Reputation: 33
Lokalizacja: Grenoble, Francja
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Pytanie-prośba o porownanie skrzydel z segmentu C

Postautor: calhal » 01 maja 2016, 15:52

bebinio pisze:Chodzi mi o wady i zalety,zachowanie w locie i wlasne przemyslenia co do zachowan skrzydla ,oraz bezpieczenstwa w czasie lotu i ewentualnych sytuacji nieprzewidzianych :-)
1.Ozone Delta 1


Hej, mógłbyś napisać też coś w temacie na czym obecnie latasz, na czym latałeś, ile latasz i gdzie?

Co do Delty 1, +1 do tego co pisze Chrząszczu, że to fajne skrzydło. Jednak jego wadą było (jest) to, że ma stosunkowo miękkie sterówki, a dla początkujących/przesiadających się z niższych klas, punkt przeciągnięcia mógł być ciężko wyczuwalny. To, plus krótsze drogi sterowania niż w niższych klasach, I całkiem sporo osób dało się zaskoczyć.

Absolutnie nie mówię, że to złe skrzydło, wręcz przeciwnie. Tylko nie daj się zaskoczyć ;P

nie wiem jakiego rozmiaru szukasz ;P
http://www.parapentiste.info/forum/ventes/vente-ozone-delta-1-bon-etat-milieu-de-vie-500-euros-t43919.0.html;msg556458
http://www.parapentiste.info/forum/ventes/delta-1-ozone-xs-250e-t43939.0.html

bebinio
Posty: 63
Rejestracja: 06 kwietnia 2016, 10:00
Reputation: 4
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Pytanie-prośba o porownanie skrzydel z segmentu C

Postautor: bebinio » 01 maja 2016, 17:01

Tak fakt pytanie bylo ogolne, to bez danych,waze ok 85 kilogramow a na skrzydlach to roznych, roznistych latalem,w tym "stare" DHV 2 i 2-3 tez sie zdarzylo,ostatnio Ozone Rush ale sie postarzal :-)

Awatar użytkownika
Chrzaszczu
Posty: 357
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 17:29
Reputation: 99
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Kontakt:

Re: Pytanie-prośba o porownanie skrzydel z segmentu C

Postautor: Chrzaszczu » 01 maja 2016, 17:08

Wydaje mi się, że delta w porównaniu z vega i cayenne wypada zdecydowanie lepiej. Miękkie stery ma właśnie skywalk 4 :)
Ok, delta była moją 4tą 2-ką ale trzeba się postarać by coś z nią zrobić. Jest to konstrukcja bez rekiniego nosa więc jest na przeciągnięcia bardziej podatna. Co do sterowania był to jedyny glajt na jakim robiłem do lądowania ground spirale. Od czasów delty miałem 5 glajtów i nie czułem się wystarczająco dobrze na sterach by to robić ponownie.

Calhal ma racje.

Jeszcze kilka lat temu myślałem, że glajty w klasie c są najgorszymi skrzydłami. Nie mają jeszcze osiągów, a już nie są bezpieczne. Po pojawieniu się delty 2 twierdzę, że już mają super osiągi, ale bezpieczne nadal nie są :)
Paweł Chrząszcz

bebinio
Posty: 63
Rejestracja: 06 kwietnia 2016, 10:00
Reputation: 4
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Pytanie-prośba o porownanie skrzydel z segmentu C

Postautor: bebinio » 01 maja 2016, 19:56

To jeszcze jedno pytanie z "gornych" B Skywalk Chilli 2 i Ozone Rush 2, kurcze latam na jedynce ale 2-ki nawet na oczy na zadnym latniu nie widzialem :-) Co o tych sprzetach myslisz(myslicie)?Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Pytanie-prośba o porownanie skrzydel z segmentu C

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 01 maja 2016, 20:10

Na skrzydło klasy C trzeba mieć przynajmniej 60 godzin wylatane rocznie w termice. Masz tyle?
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
calhal
Posty: 770
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:37
Reputation: 33
Lokalizacja: Grenoble, Francja
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Pytanie-prośba o porownanie skrzydel z segmentu C

Postautor: calhal » 01 maja 2016, 22:29

bebinio pisze:To jeszcze jedno pytanie z "gornych" B Skywalk Chilli 2 i Ozone Rush 2


Ja miałem kiedyś Rush 2, ale górnym "B" bym go nie nazwał ;P. To moje ulubione wydanie Rush'a (z jedynką nie mam porównania). Dosyć gadatliwe i przyjemne w obsłudze, w przeciwieństwie do trójki, która mi się wydała trochę za bardzo zabetonowana, czwórka trochę mniej, ale jednak też.

Doskonałości co prawda wspaniałej to nie ma, pod wiatr chodzi jak to B, a na belce topi niemiłosiernie, ale mimo to XC bez napinki można spokojnie polatać.

Jest trochę ruchliwe na boki (trochę mniej tłumi przechylenia niż trójka i czwórka), więc siłą rzeczy w termie i turbulencjach trzeba trochę sterować uprzężą i minimum aktywnego pilotażu ogarniać ;)

Również fajne skrzydło do rozpoczęcia zabawy z freestylem: full-stall bez jakichś niespodzianek, bardzo fajnie chodzi na wstecznym biegu, nie skacze za ostro do przodu przy wyjściu, wingovery całkiem energiczne, SATa daje radę bez problemów, spadochronowanie łatwe w pilotażu, helikopter też fajnie wychodzi (chociaż akurat o helico to już nie mówię z autopsji).

Chili 2 niestety nie znam w ogóle, więc się nie wypowiem.

Pozdro

Awatar użytkownika
der
Posty: 1878
Rejestracja: 19 stycznia 2016, 10:02
Reputation: 719
Lokalizacja: EPOM
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Pytanie-prośba o porownanie skrzydel z segmentu C

Postautor: der » 01 maja 2016, 23:14

bebinio pisze:Kolego "der" mysle ze Twoj sarkazm,ktory tu wyczuwam, jest zupelnie niepotrzebny,zwlaszcza ze nie na temat,jeden rodzi sie milionerem drugi nie,jedem moze wydac na skrzydlo 10 000 inny 2600,mysle ze powinienies sie wstrzymac(niezaleznie jak majetny jestes) od tego typu wpisow ad personam.
I moze na Twoim podworku te skrzydla kosztuja 2000,to jak tak, to chetnie takie od Ciebie w tej cenie zakupie,oczywiscie w stanie do latania, ktory to jako doswiadczony pilot ocenisz potrafisz.Daj znac jak znajdziesz!

Do Pawła, ok 2600, mialbys jeszcze cos innego do zaproponowania?Moze tez byc tzw.gorne B


Jaki k..sarkazm ?
W czym się pomyliłem ?
W kwocie, czy dalszej możliwej odsprzedaży ?

Tym samym chciałem zasygnalizować że vegi nie należy dyskredytować, bo to nie argument. Poza tym vega nie należy do ulubionych skrzydeł przelotowców, więc prawdopodobieństwo stosunkowo niskiego nalotu jest największe.

Pożycz od kogoś te parę stówek, oddasz po wypłacie, kup sobie coś takiego
http://www.paraglidingforum.com/viewtopic.php?t=72743 i masz skrzydło na lata.

Albo szukaj sobie tego skrzydła do woli, bądź jednak świadomy, że bierzesz pod uwagę 5 letnią dwójkę, która potencjalnie ma 300-400 godzin nalotu, nawet jeśli drugi czy trzeci jej właściciel twierdzi inaczej. Więc to jak ktoś ci opisze jak to latało kiedy było nowe lub prawie nowe może mieć nie wiele wspólnego jak będzie latał przez ciebie wybrany egzemplarz (jakiego cena solidnego przeglądu stanowić będzie 20% jego wartości, a to kolejny niebezpieczny hamulec). Ten sam glajt, który ostatecznie niewątpliwie skończy u ciebie jako wypełnienie szafy, kiedy już zdecydujesz się je wymienić kiedyś na kolejne.
Starsze 1-2 nie są droższe tylko dlatego, że jest na nie większy popyt, ale również dlatego, że łatwiej trafić na sztukę od "niedzielnego latacza".
Nowe dwójki kupuje się w wiadomych celach.


Wróć do „PG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość