O masie startowej napisano już wiele. O certyfikacji również.
Producenci skrzydeł podają zwykle zakres masy startowej w danych technicznych dla danego rozmiaru skrzydła, np:
https://www.nova.eu/en/gliders/ion-4/
lub
http://www.dudek.eu/produkty/optic2.html
Niektórzy z nich w niektórych modelach podają dwa zakresy np:
GIN podaje je jako "WEIGHT IN FLIGHT" i "EXTENDED WEIGHT RANGE" tu:
http://gingliders.com/paragliders/yeti-4/
Advance podaje jako "Recommended takeoff weight" i "Increased takeoff weight" tu:
http://www.advance.ch/en/EPSILON
Czemu podają dwa zakresy? Jak to rozumieć? Który brać pod uwagę przy wyborze rozmiaru?
Mam nadzieję, że pytanie nie jest zbyt laickie
Pozdrawiam
Jarek
Dane techniczne skrzydeł - dylematy
-
- Posty: 179
- Rejestracja: 05 lutego 2016, 09:56
- Reputation: 62
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Dane techniczne skrzydeł - dylematy
Advance w instrukcji przy Alphie pisał, że skrzydło w rozszerzonym zakresie wag mieści się również w certyfikacji.
Jest to wg opisu po to, żeby szkoły mogły kupić mniej skrzydeł.
Jest to wg opisu po to, żeby szkoły mogły kupić mniej skrzydeł.
- Lucjan Piekutowski
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:11
- Reputation: 66
- Lokalizacja: Krawężniki Pomorskie
- Latam: Nie latam
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Dane techniczne skrzydeł - dylematy
To jest po to, żebyś mógł również latać na przeważonym, dla którego też były robione testy. Gdzieś widziałem tabelkę z doborem rozmiarów, i w niej była też rubryczka "twój roczny nalot" albo też prędkości skrzydeł już nie pamiętam, w każdym razie mogłeś sobie poszukać na wykresie twoją wagę i rozmiar skrzydła i w "zakreskowanym" wychodziły te wartości, tzn mogłeś sobie dobrać albo większe i bezpieczniejsze ale wolniejsze albo mniejsze, szybsze i żwawsze ale dla bardziej doświadczonych.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość