Pierwsze skrzydło EN-A & EN-B

Jaki sprzęt wybrać na początek przygody z lataniem.
ciacholot
Posty: 1806
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:14
Reputation: 479
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Były Pilot

Re: Pierwsze skrzydło EN-A & EN-B

Postautor: ciacholot » 02 stycznia 2022, 19:19

7van.
Nie chodzi o malowanie obrazów tylko o umiejętność porównania skrzydeł na których latałeś Tak jak umiejętność odbioru tego co malarz namalował. Chodzi o to, że jak wiesz o co chodzi to zmieniając skrzydło łatwiej dobierzesz to co chcesz, albo to co ogarniesz. Inaczej celujesz na chybił trafił i może się uda. Kolega z wagą 90 kg szuka 31 o wydłużeniu 5. To jest już jakiś parametr. Gdyby wsiadł na 31 o wydłużeniu 6,4 to co by się okazało? Uważasz, że to jest napisane na skrzydle?
Natomiast zgadzam się z Tobą, że liczenie jest dla pilotów w większości zbędne podobnie jak słynna biegunowa zaraz za tym urządzenia nawigacyjne i kokony. Poprostu niech to będzie proste i dostępne, a jak ktoś chce być zawodnikiem to niech się zagłębia. Teraz niema takich parametrów jakie proponuję ja i niestety trzeba coś tam wiedzieć i policzyć bo inaczej ludzie robią błędy w wyborze sprzętu.
Mariusz Kilian

Awatar użytkownika
uriuk
Site Admin
Posty: 4139
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
Reputation: 891
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Pierwsze skrzydło EN-A & EN-B

Postautor: uriuk » 02 stycznia 2022, 19:24

Piotr Domański pisze:Poniekąd masz rację. Byłem na kursie PPL w czasie gdzie system GPS pączkował. Pamiętam wykłady z nawigacji do dzisiaj, jestem w stanie obliczyć nakazaną linię drogi w pamięci. Systemy nawigacji i urządzenia są teraz na tyle niezawodne, że to wydaje się nikomu nie potrzebne. Ja mimo wszystko czuję się pewniej umiejąc szybko przestawić się na żyrobusolę i mapę.


Umiejetnosc latania samolotem na mape, busole i zegarek juz dwa razy uratowala mi dupe.
Raz wyladowalem z bodaj 2 litrami paliwa. Ale wyladowalem na lotnisku.

ciacholot
Posty: 1806
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:14
Reputation: 479
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Były Pilot

Re: Pierwsze skrzydło EN-A & EN-B

Postautor: ciacholot » 02 stycznia 2022, 19:26

matgaw pisze:
Dlatego w ostatnim poście zawęziłem odpowiedź do tego, aby kupić skrzydło EN-A i obciążyć je w połowie zakresu albo do 3,5 kg/m2, chyba że instruktor na kursie zalecił inaczej. Łącząc to z uwagą Zbyszka że znacznie ważniejsze jest teraz zdobywanie doświadczenia niż dopieszczanie parametrów doboru skrzydła - to chyba jest wystarczająca informacja.



Gdyby był system bez liter, który jest obarczony wieloma wadami, a w to miejsce określał by kwalifikacje pilota jaki je ogarnie to by nie było takich pytań i pytający nie musiał by weryfikować w internecie u piszących tam pilotów zdania sprzedawcy czy innego znawcy.
Dodam jeszcze, że moja propozycja dotyczy każdego sprzętu do paralotniarstwa. Uprzęży też i kasku i butów i okularów.

A ze skrzydłem nie trzeba się żenić, i można po roku albo dwóch zmienić na lepiej dopasowane :)




Nie każdego stać na częstą wymianę, a jak nie trafi to albo rezygnuje z latania sam, albo się męczy, albo zrobi sobie krzywdę, albo się nie rozwija.


coś źle podzieliłem. Muszę się doktoryzować z netykiety... przepraszam
Mariusz Kilian

Awatar użytkownika
marek mastalerz
Posty: 496
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 02:12
Reputation: 179
Lokalizacja: Warszawa
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Pierwsze skrzydło EN-A & EN-B

Postautor: marek mastalerz » 05 stycznia 2022, 02:05

frenzel.92 pisze:Witam, rozglądam się za skrzydłem po ukończeniu kursu. Zależy mi na maksymalnym bezpieczeństwie, latanie na poczatek sporadyczne i rekreacyjne, dalej się okaże, chciałbym się przełamać i czuć pewnie. Myślałem nad skrzydłem dudek nemo 4, ew. jakieś B np epsilon.

Czy jest jakaś znacząca różnica między EN-A, a dolnym En-B? Czy warto upierać się na A z myślą o większym bezpieczeństwie?

Waże 94kg, rozmiar 31 wydaje się idealnie wpasowany, jednak więcej jest rozmiarów 28, nadaje się czy szukać rozmiaru 31?


Hej
Naprodukowałem się kiedyś pisząc spory tekst z myślą o osobach po kursie, zastanawiających się co kupić jako pierwsze skrzydło. Może coś się z tego przyda. http://cloudbase.pl/jak-kupowac-pierwsz ... -poradnik/

Moim zdaniem, jeśli zastanawiasz się czy kupić A czy B, to kup jakieś A z wydłużeniem około 5. A tak najlepiej, to skonsultować ten zakup ze swoim instruktorem jeśli masz do niego zaufanie (a o to czasem trudno niestety). Nemo 4 28 obciążone powyżej 110 kg lata już trochę przeciążone. Ja podczas szkolenia osoby o Twojej masie ciała wsadzam na Nemo 4 rozmiar 31. Choć pewnie optymalne dla ciebie byłoby skrzydło o powierzchni około 29-30 m2. To największe Nemo jest mega stabilne w locie, z obciążeniem w okolicy połowy zakresu wagowego, co dla osoby początkującej jest zaletą.
Minusem jest to, że będziesz miał tylko więcej szarpania jak będzie mocno wiało.
pozdrawiam
marek mastalerz
szkoła paralotniowa cloudbase
http://cloudbase.pl/


Wróć do „Sprzęt”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość