7van.
Nie chodzi o malowanie obrazów tylko o umiejętność porównania skrzydeł na których latałeś Tak jak umiejętność odbioru tego co malarz namalował. Chodzi o to, że jak wiesz o co chodzi to zmieniając skrzydło łatwiej dobierzesz to co chcesz, albo to co ogarniesz. Inaczej celujesz na chybił trafił i może się uda. Kolega z wagą 90 kg szuka 31 o wydłużeniu 5. To jest już jakiś parametr. Gdyby wsiadł na 31 o wydłużeniu 6,4 to co by się okazało? Uważasz, że to jest napisane na skrzydle?
Natomiast zgadzam się z Tobą, że liczenie jest dla pilotów w większości zbędne podobnie jak słynna biegunowa zaraz za tym urządzenia nawigacyjne i kokony. Poprostu niech to będzie proste i dostępne, a jak ktoś chce być zawodnikiem to niech się zagłębia. Teraz niema takich parametrów jakie proponuję ja i niestety trzeba coś tam wiedzieć i policzyć bo inaczej ludzie robią błędy w wyborze sprzętu.
Pierwsze skrzydło EN-A & EN-B
-
- Posty: 1806
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:14
- Reputation: 479
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Były Pilot
Re: Pierwsze skrzydło EN-A & EN-B
Mariusz Kilian
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4139
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Pierwsze skrzydło EN-A & EN-B
Piotr Domański pisze:Poniekąd masz rację. Byłem na kursie PPL w czasie gdzie system GPS pączkował. Pamiętam wykłady z nawigacji do dzisiaj, jestem w stanie obliczyć nakazaną linię drogi w pamięci. Systemy nawigacji i urządzenia są teraz na tyle niezawodne, że to wydaje się nikomu nie potrzebne. Ja mimo wszystko czuję się pewniej umiejąc szybko przestawić się na żyrobusolę i mapę.
Umiejetnosc latania samolotem na mape, busole i zegarek juz dwa razy uratowala mi dupe.
Raz wyladowalem z bodaj 2 litrami paliwa. Ale wyladowalem na lotnisku.
-
- Posty: 1806
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:14
- Reputation: 479
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Były Pilot
Re: Pierwsze skrzydło EN-A & EN-B
matgaw pisze:
Dlatego w ostatnim poście zawęziłem odpowiedź do tego, aby kupić skrzydło EN-A i obciążyć je w połowie zakresu albo do 3,5 kg/m2, chyba że instruktor na kursie zalecił inaczej. Łącząc to z uwagą Zbyszka że znacznie ważniejsze jest teraz zdobywanie doświadczenia niż dopieszczanie parametrów doboru skrzydła - to chyba jest wystarczająca informacja.
Gdyby był system bez liter, który jest obarczony wieloma wadami, a w to miejsce określał by kwalifikacje pilota jaki je ogarnie to by nie było takich pytań i pytający nie musiał by weryfikować w internecie u piszących tam pilotów zdania sprzedawcy czy innego znawcy.
Dodam jeszcze, że moja propozycja dotyczy każdego sprzętu do paralotniarstwa. Uprzęży też i kasku i butów i okularów.
A ze skrzydłem nie trzeba się żenić, i można po roku albo dwóch zmienić na lepiej dopasowane
Nie każdego stać na częstą wymianę, a jak nie trafi to albo rezygnuje z latania sam, albo się męczy, albo zrobi sobie krzywdę, albo się nie rozwija.
coś źle podzieliłem. Muszę się doktoryzować z netykiety... przepraszam
Mariusz Kilian
- marek mastalerz
- Posty: 496
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 02:12
- Reputation: 179
- Lokalizacja: Warszawa
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Pierwsze skrzydło EN-A & EN-B
frenzel.92 pisze:Witam, rozglądam się za skrzydłem po ukończeniu kursu. Zależy mi na maksymalnym bezpieczeństwie, latanie na poczatek sporadyczne i rekreacyjne, dalej się okaże, chciałbym się przełamać i czuć pewnie. Myślałem nad skrzydłem dudek nemo 4, ew. jakieś B np epsilon.
Czy jest jakaś znacząca różnica między EN-A, a dolnym En-B? Czy warto upierać się na A z myślą o większym bezpieczeństwie?
Waże 94kg, rozmiar 31 wydaje się idealnie wpasowany, jednak więcej jest rozmiarów 28, nadaje się czy szukać rozmiaru 31?
Hej
Naprodukowałem się kiedyś pisząc spory tekst z myślą o osobach po kursie, zastanawiających się co kupić jako pierwsze skrzydło. Może coś się z tego przyda. http://cloudbase.pl/jak-kupowac-pierwsz ... -poradnik/
Moim zdaniem, jeśli zastanawiasz się czy kupić A czy B, to kup jakieś A z wydłużeniem około 5. A tak najlepiej, to skonsultować ten zakup ze swoim instruktorem jeśli masz do niego zaufanie (a o to czasem trudno niestety). Nemo 4 28 obciążone powyżej 110 kg lata już trochę przeciążone. Ja podczas szkolenia osoby o Twojej masie ciała wsadzam na Nemo 4 rozmiar 31. Choć pewnie optymalne dla ciebie byłoby skrzydło o powierzchni około 29-30 m2. To największe Nemo jest mega stabilne w locie, z obciążeniem w okolicy połowy zakresu wagowego, co dla osoby początkującej jest zaletą.
Minusem jest to, że będziesz miał tylko więcej szarpania jak będzie mocno wiało.
pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość