Witam planuje kupić skrzydło aby uczyć się na wysłanym sprzęcie. Mam niewielkie doświadczenie spadochronowe. Interesuje mnie sprzęt lekki wyprawy w góry głównie złoty i niedługie przeloty. Na początku myślałem o Run&Fly2 Dudka ale zainteresowały mnie lekkie dwu powłokowe paralotnie firmy NOVA: Ibex4 lub DubleSkin. Moja Waga do 95 kg/189 cm.
Czy ktoś ma doświadczenie z tymi skrzydłami ? Czy ich pilotaż nadaje się początek ?
I bardziej ambitnie czy ktoś latał na takich skrzydłach np. w Karkonoszach
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Skrzydła NOVA Ibex4 i DoubleSkin na początek
- tooosh
- Posty: 339
- Rejestracja: 10 lutego 2016, 23:20
- Reputation: 154
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Skrzydła NOVA Ibex4 i DoubleSkin na początek
Jeśli chcesz polatać to olej paralotnie do zlotów. Te 1-1,5kg w najlepszych warunach dadzą pokręcić termikę, ale pewnie nie zdarzy się to często. W Polskich górach jeszcze rzadziej, a do tego jednopowłokowce słabo lecą pod wiatr i mają niskie doskonałości (ilość metrów w poziomie z jednego metra w pionie).
To fajny sprzęt, ale w połączeniu z super lekką, 300g uprzężą, kiedy masz ochotę na szybkie wyjście na zlota z 2,5-3kg sprzętem.
To fajny sprzęt, ale w połączeniu z super lekką, 300g uprzężą, kiedy masz ochotę na szybkie wyjście na zlota z 2,5-3kg sprzętem.
Re: Skrzydła NOVA Ibex4 i DoubleSkin na początek
tooosh pisze:Jeśli chcesz polatać to olej paralotnie do zlotów. Te 1-1,5kg w najlepszych warunach dadzą pokręcić termikę, ale pewnie nie zdarzy się to często. W Polskich górach jeszcze rzadziej, a do tego jednopowłokowce słabo lecą pod wiatr i mają niskie doskonałości (ilość metrów w poziomie z jednego metra w pionie).
To fajny sprzęt, ale w połączeniu z super lekką, 300g uprzężą, kiedy masz ochotę na szybkie wyjście na zlota z 2,5-3kg sprzętem.
No tak pewnie doskonałość paralotni jednopokojowych typu run and fly czy hike an fly to w okolicach 4:1 może 5:1 tych danych nie znalazłem.
Dlatego może kompromisem będzie taki sprzęt jak NOVA Ibex4 lub DoubleSkin czy Ozone Ultralight 4 - dwupowłokowy waga w okolicach 3,5 kg. Nie znalazłem wielu opini o tym sprzęcie, dlatego pytam.
Może ktoś miał okazje tym latać ?
- Blazej
- Posty: 324
- Rejestracja: 26 lutego 2018, 18:39
- Reputation: 210
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Sympatyk
Re: Skrzydła NOVA Ibex4 i DoubleSkin na początek
Zaczynasz od dupy strony, nie idź tą drogą. Idź na kurs zamiast tego. Po drugie jestem raczej pewny, że żaden instruktor nie pozwoli Ci się uczyć w jego szkole na Twoim skrzydle i do tego takim. Po drugim etapie jeśli masz opanowaną alpejkę, klasyka i podstawy z meteorologi powoli powinieneś zacząć myśleć o h&f. Ale co ja tam wiem, nie będę się wymądrzał.
Re: Skrzydła NOVA Ibex4 i DoubleSkin na początek
Dzięki za głos rozsądku
- Blazej
- Posty: 324
- Rejestracja: 26 lutego 2018, 18:39
- Reputation: 210
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Sympatyk
Re: Skrzydła NOVA Ibex4 i DoubleSkin na początek
Pogadaj z Toooshem to Cię odpowiednio poprowadzi. Oprócz tego, że jest instruktorem to jest jednym z bardziej doświadczonych volbiv/h&f pilotów w kraju.
- tooosh
- Posty: 339
- Rejestracja: 10 lutego 2016, 23:20
- Reputation: 154
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Skrzydła NOVA Ibex4 i DoubleSkin na początek
pawel30 pisze:Witam planuje kupić skrzydło aby uczyć się na wysłanym sprzęcie.
Nie zauważyłem pierwszego zdania. Kupowanie paralotni przed kursem nie ma sensu. Polatasz, potestujesz, pogadasz i plany się sprecyzują. Szkoda zużywać swój sprzęt na kursie, zwłaszcza delikatniejszy, lekki.
Do h&f trochę trzeba już wiedzieć, mieć jakieś doświadczenia w lataniu w górach np na 'trzecim etapie' i być nieco samodzielnym. Na początku łatwo o błędy, często poważne w skutkach przez głupotę czy niewiedzę.
Nie jest to jednak coś bardzo trudnego i przy odpowiedniej pracy, motywacji i ścieżce nauki dość szybko da się ogarnąć.
Re: Skrzydła NOVA Ibex4 i DoubleSkin na początek
tooosh pisze:pawel30 pisze:Witam planuje kupić skrzydło aby uczyć się na wysłanym sprzęcie.
Nie zauważyłem pierwszego zdania. Kupowanie paralotni przed kursem nie ma sensu. Polatasz, potestujesz, pogadasz i plany się sprecyzują. Szkoda zużywać swój sprzęt na kursie, zwłaszcza delikatniejszy, lekki.
Do h&f trochę trzeba już wiedzieć, mieć jakieś doświadczenia w lataniu w górach np na 'trzecim etapie' i być nieco samodzielnym. Na początku łatwo o błędy, często poważne w skutkach przez głupotę czy niewiedzę.
Nie jest to jednak coś bardzo trudnego i przy odpowiedniej pracy, motywacji i ścieżce nauki dość szybko da się ogarnąć.
Dzięki za info panowie, faktycznie trochę to z dupy strony kupować sprzęt. YouTube vs rzeczywistość
Zastanawiam się jak ocenić doskonałość takiego R&F i czy w Polsce można na tym zlecieć? W Karkonoszach pewnie będzie trudno
PS
Ktoś z was robi w Karkonoszach szkolenia indywidualne dla 3-4 chłopa ?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4139
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Skrzydła NOVA Ibex4 i DoubleSkin na początek
Jak nie znajdziesz kogoś do wiosny to się odezwij.
Re: Skrzydła NOVA Ibex4 i DoubleSkin na początek
uriuk pisze:Jak nie znajdziesz kogoś do wiosny to się odezwij.
- tooosh
- Posty: 339
- Rejestracja: 10 lutego 2016, 23:20
- Reputation: 154
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Skrzydła NOVA Ibex4 i DoubleSkin na początek
Zastanawiam się jak ocenić doskonałość takiego R&F i czy w Polsce można na tym zlecieć? W Karkonoszach pewnie będzie trudno
Jednopłokowe glajty pod wiatr mają tendencję do bujania się i tracą doskonałość. Na pewno gdzieś się da zlecieć, ale na Polskie warunki raczej taki sprzęt nie ma sensu. Taki sprzęt będzie ograniczał.
Dobrego, lekkiego glajta znajdziesz w wadze około 4kg (uwzględniając Twoją wagę). Z dobrym plecakiem około 10 kg chodzi się komfortowo. Na wyprawie przez całe Alpy miałem 14-18 kg i było ok. Na latanie po okolicy noszę 8-10kg.
Re: Skrzydła NOVA Ibex4 i DoubleSkin na początek
tooosh pisze:Zastanawiam się jak ocenić doskonałość takiego R&F i czy w Polsce można na tym zlecieć? W Karkonoszach pewnie będzie trudno
Jednopłokowe glajty pod wiatr mają tendencję do bujania się i tracą doskonałość. Na pewno gdzieś się da zlecieć, ale na Polskie warunki raczej taki sprzęt nie ma sensu. Taki sprzęt będzie ograniczał.
Dobrego, lekkiego glajta znajdziesz w wadze około 4kg (uwzględniając Twoją wagę). Z dobrym plecakiem około 10 kg chodzi się komfortowo. Na wyprawie przez całe Alpy miałem 14-18 kg i było ok. Na latanie po okolicy noszę 8-10kg.
Dzięki za te info
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość