Colt 2 light

Jaki sprzęt wybrać na początek przygody z lataniem.
Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Colt 2 light

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 14 października 2021, 23:58

Kupiłem Colta bo Optic mnie znudził. Optic miał 26 metrów Colt ma 24. Oba w wersji light. Kolory nie miały znaczenia przy zakupie. Dzisiaj po pierwszym locie chciałbym podzielić się różnicami pomiędzy tymi skrzydłami póki pamiętam. Po trzech latach z Optikiem i Nemo w szkole stawianie Colta od razu przypomniało mi takie pojęcia jak krawat i motyl. Czyli na starcie już trzeba trochę więcej kontroli nad skrzydłem. Nie wystarczy tylko pociągnąć. No i to co lubię w skrzydłach, że podczas wyciągania nad głowę każda połówka żyje swoim życiem. W powietrzu pozycja rąk jest za wysoka. Trzeba będzie obniżyć sterówki. Drogi sterowania bardzo krótkie, więc wystarcza jedynie poruszać nadgarstkami. Za ciałem chodzi bardzo ładnie. Lepiej niż Optic. Lekkie skrzydło chętnie skacze do przodu przy wejściu w noszenie. Wyskoki są szybkie ale krótkie. Bujanie na boki łatwe i przyjemne. Wejście w spirale łatwe. Było za nisko żeby sprawdzić kontrolę spirali. Wybiera ładnie noszenia, krążenie łatwe. Na speedzie ładnie przyspiesza, belka lekko chodzi. Za to sterówki dość twarde i przeciągnięcie wymaga siły kulturysty, czasu i determinacji. Było jeszcze zaskoczenie przy lądowaniu bo prędkość duża, wypłaszczenie, jakieś 30 metrów tuż nad ziemią i dopiero wbicie obcasów w ziemię. Dynamika jak lubię. Wraca mi chęć do latania. Skrzydło musi być wyzwaniem. Żeby kochać skrzydło ono musi być jak dzikie zwierzę, jak ognisty rumak który został okiełznany przez jeźdźcę. Niby go słucha, ale w każdej chwili może zrzucić z grzbietu. Ale dopóki słucha jest wichrem, żywiołem pożądaniem. Może dać wszystko i może wszystko odebrać. Czas na ogłoszenia parafialne. Mam do sprzedania Optica 2 w bardzo dobrym stanie.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Colt 2 light

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 15 października 2021, 15:01

Dziś rano jeszcze polatałem żeby sprawdzić dynamikę i zachowanie energii. Wingowery bardzo łatwe szczególnie przy użyciu sterówek. Przy prawidłowej pracy ciałem ruch sterówek wystarcza w zakresie kilku cm. Punkt przeciągnięcia tam, gdzie się spodziewałem, czyli w okolicy bioder. Moment zerwania strug wyraźnie wyczuwalny i do podjęcia lotu przez skrzydło wystarczy podnieść sterówki o 10 cm. Ciekawe zjawisko zaobserwowałem. Gdy przy toplandingu schodziłem do lądowania na granicy przeciągnięcia to poczułem jak z prawej strony odrywając się strugi a skrzydło przesunęło się kilka metrów w prawo prostopadle do kierunku lotu. Zadziałała siła nośna z lewej połówki która nie była równoważona dla nośną na prawej połówce . Brakuje mi jeszcze kilka godzin na tym skrzydle żeby się z nim fajnie dogadać.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Colt 2 light

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 16 października 2021, 13:50

I jeszcze mi się przypomniało, że przy robieniu wingowerów dała o sobie znać lepsza dynamika i dłuższe liny dzięki czemu łatwiej zluzować liny i dostać połówkę. Co prawda skrzydło się nie podwinęło, ale na moment trzeba było przytrzymać jedną rękę pod dupą.
Zbyszek Gotkiewicz

rk
Posty: 81
Rejestracja: 28 marca 2018, 18:31
Reputation: 34
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Colt 2 light

Postautor: rk » 16 października 2021, 22:54

Jak wypada porównanie z Coltem1?

Pozdrawiam,
Robert

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Colt 2 light

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 17 października 2021, 00:41

rk pisze:Jak wypada porównanie z Coltem1?

Pozdrawiam,
Robert

Na jedynce latalem tak dawno, że nie pamiętam. Skrzydło nie zaskakuje ani na plus ani na minus. Według mnie doskonale wypełnia segment do którego zostało stworzone czyli dla pilotów, którzy latają przynajmniej te 60 godzin rocznie w termice. Piloci z mniejszym doświadczeniem mogą mieć problemy, ale to dotyczy całego segmentu takich skrzydeł. Jest trochę różnic konstrukcyjnych. Najważniejsza to żyłki w górnej powierzchni na dość długim odcinku z tyłu, co zapewnia gładszą powierzchnię i poprawia osiągi, szczególnie gdy pilot ma lekko zaciągnięte sterówki. Do tego szark nos co teoretycznie daje większą odporność na podwinięcia. Jest jeszcze parę zmian w taśmach, na przykład wąskie deltki z plastikowymi wstawkami które utrzymują linki na górze deltkii zabezpieczają nakrętki deltek przed odkręcaniem. Są też uchwyciki na tylnej taśmie, która umownie teraz podobno nazywa się zawsze taśmą D służące do sterowania podczas lotu na speedzie. Na razie sprawdzają się do podtrzymywania rąk gdy nie chcę zaciągać sterówek podczas przeskoków. Nie oglądałem jeszcze dokładnie całego skrzydła, ale pewnie są półżebra na spływie, otwory czyszczące na stabilach i to wszystko co można znaleźć w topowych glajtach. Jeszcze dostałem lekką kiszkę, całkiem fajną z której oczywiście nie mam zamiaru korzystać.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Colt 2 light

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 17 października 2021, 01:08

To jeszcze pierwsze rozpakowanie:

Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
calhal
Posty: 770
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:37
Reputation: 33
Lokalizacja: Grenoble, Francja
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Colt 2 light

Postautor: calhal » 20 października 2021, 10:14

rk pisze:Jak wypada porównanie z Coltem1?

Nie wiem jak wersja light, ale z moich obserwacji Colt 1 miał tendencje do dosyć mocnego wyprzedania pilota na starcie, przy mocniejszym wietrze i mocniejszym szarpnięciem za taśmy trzeba się liczyć z dosyć silnym "atakiem", Colt 2 zdecydowanie spokojniej wchodzi nad głowę.

W powietrzu miałem wrażenie, że dwójka jest też spokojniejsza od jedynki.
Zakręty w jednym i drugim bardzo przyjemne, nawet bardzo ciasne.

Sterowanie w dwójce tymi uchwycikami na taśmach nie jest zbyt wydajne.

Na speedzie jeden i drugi dosyć mocno topi, ale w swoich klasach w tamtym czasie (Colt 2 już jest leciwym skrzydłem ;P) nawet zbytnio od Ozonów i innych Advanc'ów nie odstawał.

Z uprzężami typu Strike czy Strike 2 jeden i drugi glajt jest nieco zbyt gadatliwy jak na mój gust. Obecnie latam na Savage od SupAira i ze Strike czy Strike 2 w trakcie dłuższego lotu w turbulentnym powietrzu jestem o wiele mniej zmęczony niż z Coltami. Savage lepiej lata na speedzie, mniej topi, ma zdecydowanie lepszą doskonałość, ale brakuje mi sterowania z Coltów. Savage nie skręca tak ładnie jak Colt 1 i 2.

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Colt 2 light

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 20 października 2021, 13:08

Chętnie porównam w powietrzu doskonałości tych skrzydeł. Może na jakieś zawody się razem wybierzemy w przyszłym roku? A co do tego, że Colt2 ma już kilka lat to z jednej strony jest prawda a z drugiej od tego czasu nie wyprowadzono żadnych "wynalazków" w tej klasie skrzydeł. Może oprócz kształtowania przedniej części brytu przestrzennie.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
calhal
Posty: 770
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:37
Reputation: 33
Lokalizacja: Grenoble, Francja
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Colt 2 light

Postautor: calhal » 20 października 2021, 16:25

Zbyszek Gotkiewicz pisze:Chętnie porównam w powietrzu doskonałości tych skrzydeł. Może na jakieś zawody się razem wybierzemy w przyszłym roku? A co do tego, że Colt2 ma już kilka lat to z jednej strony jest prawda a z drugiej od tego czasu nie wyprowadzono żadnych "wynalazków" w tej klasie skrzydeł. Może oprócz kształtowania przedniej części brytu przestrzennie.


po prostu czysto ekonomicznie - nie ma sensu kupować tego glajta nowego. Nie wiem jaka obecnie jest jego cena w Polsce, ale są dostępne nowsze konstrukcje, które łatwiej sprzedać. Chyba, że ktoś chce dłużej trzymać colta albo i do końca jego (glajta) żywota.

Jeśli chodzi o wersje light - moja opinia jest taka (przynajmniej z obserwacji bardzo subiektywnych), że glajty odchudzone poprzez zmianę materiałów, a skrzydła od początku projektowane jako light to dwa różne światy.

Do tego postęp może jakiś rewolucyjny nie jest, ale ewolucyjny owszem. Jak nie przepadałem za Ozonami, tak ostatnio spróbowałem Alpinę 4 i nie miał bym nic przeciwko, żeby na niej latać (tylko ta cena to przegięcie pały). Najnowsza Sigma też jest bardzo fajna ponoć - muszę przetestować przy okazji.

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Colt 2 light

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 20 października 2021, 17:51

A mógłbyś przytoczyć jakieś dane dotyczące różnicy doskonałości? Czyli dwa skrzydła lecąc obok siebie w podobnym rozmiarze i z podobnym obciążeniu powierzchni ruszają razem i po kilku kilometrach jaka jest różnica pomiędzy nimi. Najlepiej w atemicznejne warunkach. Mam nadzieję, że nie odbierasz moich dociekań jako poddawanie twojej opinii w wątpliwość. Po prostu cyferki lepiej działają na moją wyobraźnię.
Zbyszek Gotkiewicz

Dziubdzius
Posty: 274
Rejestracja: 31 grudnia 2015, 19:10
Reputation: 22
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Colt 2 light

Postautor: Dziubdzius » 20 października 2021, 21:23

Zbyszek Gotkiewicz pisze:A mógłbyś przytoczyć jakieś dane dotyczące różnicy doskonałości? Czyli dwa skrzydła lecąc obok siebie w podobnym rozmiarze i z podobnym obciążeniu powierzchni ruszają razem i po kilku kilometrach jaka jest różnica pomiędzy nimi. Najlepiej w atemicznejne warunkach. Mam nadzieję, że nie odbierasz moich dociekań jako poddawanie twojej opinii w wątpliwość. Po prostu cyferki lepiej działają na moją wyobraźnię.



Cześć.

Już od bardzo dawna takie testy sa prowadzone jednak nie sa szeroko znane u nas w Polsce. Testy skrzydeł oraz ich porównania możesz zobaczyc na stronie :
https://ziadbassil.blogspot.com/

Jest to strona anglojęzyczna prowadzona przez Ziada pilota z Libanu o ile dobrze pamiętam. Jest to cały zespół paralotniarzy którzy przeprowadzają testy nowych produkcji na rynku. Ziad preferuje skrzydła bezpieczne ale dynamiczne i gadające z dobrym handlingiem ( carrera, cayene 5 i inne).
Różnice w konstrukcji skrzydeł i ich charakterystyki najlepiej oddają przykłady sławnej Carrery Gina. Carrera przed ugrzecznieniem miała lepsze osiągi ale była bardziej wymagająca w sterowaniu. Po wymianie olinowania ( zmieniono tylko długości linek oraz zaokrąglenie skrzydła które niektórzy podają w procentach - nie wiem jak to sie fachowo nazywa) i nazwano ja Carrera +. Teraz każda cipa może nim latać. Z tym że już nie da się w bardzo turbulentnych warunkach zakręcić precyzyjnie w wąskim kominie.

Tu masz link do filmów z testów z opisami podczas lotów.

https://www.youtube.com/channel/UCpfdzw ... TMq9J_QFSQ

Ps. z ta Carrera to tak przekornie napisałem. Zobaczymy kto latał na wersji plus. Uderz w stół ....... ;P
Pozdrawiam Pawel Cypel

Dziubdzius
Posty: 274
Rejestracja: 31 grudnia 2015, 19:10
Reputation: 22
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Colt 2 light

Postautor: Dziubdzius » 20 października 2021, 21:31

Zbyszek Gotkiewicz pisze:A mógłbyś przytoczyć jakieś dane dotyczące różnicy doskonałości? Czyli dwa skrzydła lecąc obok siebie w podobnym rozmiarze i z podobnym obciążeniu powierzchni ruszają razem i po kilku kilometrach jaka jest różnica pomiędzy nimi. Najlepiej w atemicznejne warunkach. Mam nadzieję, że nie odbierasz moich dociekań jako poddawanie twojej opinii w wątpliwość. Po prostu cyferki lepiej działają na moją wyobraźnię.




Jeżeli chciałbyś zobaczyć wyraźna różnice w konstrukcjach skrzydeł o podobnym wydłużeniu co colt2 to powinieneś przetestować:
- Kultowa deltę teraz jest na rynku już w wersji 4
- Advance sigma 10 lub nową 11
- Polecam tez starego poczciwego Cayenne 5 jeżeli ktoś Ci pożyczy ( jest już Cayenne 6 ale to nie to samo)

Pozdrawiam
Pozdrawiam Pawel Cypel

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Colt 2 light

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 20 października 2021, 21:47

Chętnie bym polatał na innych skrzydłach o wydłużeniu około 6, ale żeby wyrobić sobie pełne zdanie na temat skrzydła to muszę wylatać na nim tak ze sto godzin :) Bo jeśli nie, to mogę wydawać opinie podobnie jak Zijad na temat jak skrzydło startuje, zakręca i ruszą się nad głową. Miałem okazję trochę polatać na Delcie dwójce i powiem szczerze, że teraz bym Delty nawet kijem nie ruszył tak mi się nie podobała. Być może następne modele trochę lepiej pracują w powietrzu, bo dwójka nie pracowała w ogóle. Skywalk nigdy nie zrobił dobrego skrzydła a najwyżej poprawne, więc nie ma się na co napalać. Zostaje Gin, którego w Polsce nie ma, Niviuk który powinien mieć przyzwoitą konstrukcję i poza tym to nie mam pomysłów. Jeszcze raz powtarzam, że jeśli piszemy o osiągach to zdecydowanie wolę cyferki niż podawanie stopnia zajebistości. Ocena bezpieczeństwa, czyli testy EN już chyba od dawna nikogo nie interesują.
Zbyszek Gotkiewicz

Dziubdzius
Posty: 274
Rejestracja: 31 grudnia 2015, 19:10
Reputation: 22
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Colt 2 light

Postautor: Dziubdzius » 20 października 2021, 22:14

Zbyszek Gotkiewicz pisze:Chętnie bym polatał na innych skrzydłach o wydłużeniu około 6, ale żeby wyrobić sobie pełne zdanie na temat skrzydła to muszę wylatać na nim tak ze sto godzin :) Bo jeśli nie, to mogę wydawać opinie podobnie jak Zijad na temat jak skrzydło startuje, zakręca i ruszą się nad głową. Miałem okazję trochę polatać na Delcie dwójce i powiem szczerze, że teraz bym Delty nawet kijem nie ruszył tak mi się nie podobała. Być może następne modele trochę lepiej pracują w powietrzu, bo dwójka nie pracowała w ogóle. Skywalk nigdy nie zrobił dobrego skrzydła a najwyżej poprawne, więc nie ma się na co napalać. Zostaje Gin, którego w Polsce nie ma, Niviuk który powinien mieć przyzwoitą konstrukcję i poza tym to nie mam pomysłów. Jeszcze raz powtarzam, że jeśli piszemy o osiągach to zdecydowanie wolę cyferki niż podawanie stopnia zajebistości. Ocena bezpieczeństwa, czyli testy EN już chyba od dawna nikogo nie interesują.



Widzisz do opinii o danym skrzydle potrzebujesz 100 godzin ale do opinii o testach Ziada i ich miarodajności potrzebowałeś kilku chwil.
Wiec chyba Cie nie przekonam tym ze ponad polowa pilotów na świecie posiłkuje się jego oceną.
Co do Delty to jak najbardziej masz prawo mieć swoje zdanie tylko pamiętaj ze od czasów Delty 2 dużo sie zmieniło. Opinia pilota takiego jak Seiko Fukuoka czy Russel Ogden o wersji czwartej tez chyba nie będzie miała żadnego znaczenia. Dziwi mnie ze Delta nie wpadła Ci w oko bo chyba wersja druga już miała usztywnienia a nie jestem pewien czy tez nie miała już shark nose. Nie znam osobiście bardziej innowacyjnych firm produkujących paralotnie od firmy OZONE.
To ta firma wyznaczała i wyznacza wciąż nowe trendy na rynku paralotniowym. Co do firmy Skywalk to piloci Cayenne 5 chwalili sie przelotami na dystansach nawet do 275 km.
https://xcglobe.com/gliders#glider/ciha/
No ale największym wyznacznikiem jakości skrzydeł zawsze pozostaje wolumen sprzedaży. Kto wie może niedługo świat zacznie sie bić o Colta ?
Czego firmie Dudek bardzo życzę bo produkuje naprawdę dobre skrzydła.

Pozdrawiam
Pozdrawiam Pawel Cypel

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Colt 2 light

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 20 października 2021, 22:29

Nie napisałem, że Zijad robi swoje testy źle. Napisałem tylko, że tego typu opinie o skrzydle bez trudu mogę zrobić sam w pierwszych kilku lotach, bo sroce spod ogona nie wypadłem i umiem oceniać skrzydła. Był czas gdy robiłem to profesjonalnie. Dlatego opinie innych pilotów traktuję wyłącznie jako przejaw ich gustów, chyba że będą podawać cyfry, które można zweryfikować. Tylko tyle i aż tyle. Delta dwójka podobała się wielu pilotom właśnie z tego samego powodu dla którego nie chce latać na deltach. W ogóle nie gadała i o tym, że wchodzę do komina informowało mnie wario a nie skrzydło. Podobny trend jest też w uprzężach. Piloci chwalą sobie wysoko podwieszone uprzężę ginekologiczne, bo nie mają pojęcia o aktywnym pilotażu, a taka uprząż nie przekazuje żadnych informacji od skrzydła. I przeciętnym pilotom właśnie o to chodzi.
Długość przelotu świadczy głównie o pilocie a nie o skrzydle, natomiast popularność danej firmy to głównie zasługa sprzedawców oraz zawodników. To cała tajemnica sukcesu rynkowego.
Zbyszek Gotkiewicz

Dziubdzius
Posty: 274
Rejestracja: 31 grudnia 2015, 19:10
Reputation: 22
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Colt 2 light

Postautor: Dziubdzius » 20 października 2021, 22:30

Zbyszek Gotkiewicz pisze:Chętnie bym polatał na innych skrzydłach o wydłużeniu około 6, ale żeby wyrobić sobie pełne zdanie na temat skrzydła to muszę wylatać na nim tak ze sto godzin :) Bo jeśli nie, to mogę wydawać opinie podobnie jak Zijad na temat jak skrzydło startuje, zakręca i ruszą się nad głową. Miałem okazję trochę polatać na Delcie dwójce i powiem szczerze, że teraz bym Delty nawet kijem nie ruszył tak mi się nie podobała. Być może następne modele trochę lepiej pracują w powietrzu, bo dwójka nie pracowała w ogóle. Skywalk nigdy nie zrobił dobrego skrzydła a najwyżej poprawne, więc nie ma się na co napalać. Zostaje Gin, którego w Polsce nie ma, Niviuk który powinien mieć przyzwoitą konstrukcję i poza tym to nie mam pomysłów. Jeszcze raz powtarzam, że jeśli piszemy o osiągach to zdecydowanie wolę cyferki niż podawanie stopnia zajebistości. Ocena bezpieczeństwa, czyli testy EN już chyba od dawna nikogo nie interesują.



Nowy Skywalk Chili5 jest ze 3 miesiące w sprzedaży albo i nie a natłukł już ponad 385km w Brazylii. Pilot Damian Lestarpe naleciał sobie w ostatnich dniach.
https://www.xcontest.org/world/en/ranki ... rt/?filter[subcontest]=skywalk

Moje kochane Chili 4 ( każda pliszka..... ;P) pierdykneła do tej pory 274 km
https://xcglobe.com/gliders#glider/ciii/

To podsyłam też cyferki :)
Pozdrawiam Pawel Cypel

Dziubdzius
Posty: 274
Rejestracja: 31 grudnia 2015, 19:10
Reputation: 22
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Colt 2 light

Postautor: Dziubdzius » 20 października 2021, 22:38

Zbyszek Gotkiewicz pisze:Nie napisałem, że Zijad robi swoje testy źle. Napisałem tylko, że tego typu opinie o skrzydle bez trudu mogę zrobić sam w pierwszych kilku lotach, bo sroce spod ogona nie wypadłem i umiem oceniać skrzydła. Był czas gdy robiłem to profesjonalnie. Dlatego opinie innych pilotów traktuję wyłącznie jako przejaw ich gustów, chyba że będą podawać cyfry, które można zweryfikować. Tylko tyle i aż tyle. Delta dwójka podobała się wielu pilotom właśnie z tego samego powodu dla którego nie chce latać na deltach. W ogóle nie gadała i o tym, że wchodzę do komina informowało mnie wario a nie skrzydło. Podobny trend jest też w uprzężach. Piloci chwalą sobie wysoko podwieszone uprzężę ginekologiczne, bo nie mają pojęcia o aktywnym pilotażu, a taka uprząż nie przekazuje żadnych informacji od skrzydła. I przeciętnym pilotom właśnie o to chodzi.
Długość przelotu świadczy głównie o pilocie a nie o skrzydle, natomiast popularność danej firmy to głównie zasługa sprzedawców oraz zawodników. To cała tajemnica sukcesu rynkowego.



Uśmiechnij się nie bierz wszystkiego na serio.

Uraziłeś moją dumę twierdząc że cytuje:

"Skywalk nigdy nie zrobił dobrego skrzydła a najwyżej poprawne, więc nie ma się na co napalać"

Aż mnie w dołku ścisnęło! Nie słuchaj tych co twierdza ze nie mam żadnych dołków bo jestem gruby jak bela ;)

Jednak żeby głosić opinie o produktach konkurencji trzeba je znać. Prawa rynku są bezlitosne i weryfikują takie opinie natychmiast.

Pozdrawiam
Pozdrawiam Pawel Cypel

Dziubdzius
Posty: 274
Rejestracja: 31 grudnia 2015, 19:10
Reputation: 22
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Colt 2 light

Postautor: Dziubdzius » 20 października 2021, 22:55

Zbyszek Gotkiewicz pisze:Nie napisałem, że Zijad robi swoje testy źle. Napisałem tylko, że tego typu opinie o skrzydle bez trudu mogę zrobić sam w pierwszych kilku lotach, bo sroce spod ogona nie wypadłem i umiem oceniać skrzydła. Był czas gdy robiłem to profesjonalnie. Dlatego opinie innych pilotów traktuję wyłącznie jako przejaw ich gustów, chyba że będą podawać cyfry, które można zweryfikować. Tylko tyle i aż tyle. Delta dwójka podobała się wielu pilotom właśnie z tego samego powodu dla którego nie chce latać na deltach. W ogóle nie gadała i o tym, że wchodzę do komina informowało mnie wario a nie skrzydło. Podobny trend jest też w uprzężach. Piloci chwalą sobie wysoko podwieszone uprzężę ginekologiczne, bo nie mają pojęcia o aktywnym pilotażu, a taka uprząż nie przekazuje żadnych informacji od skrzydła. I przeciętnym pilotom właśnie o to chodzi.
Długość przelotu świadczy głównie o pilocie a nie o skrzydle, natomiast popularność danej firmy to głównie zasługa sprzedawców oraz zawodników. To cała tajemnica sukcesu rynkowego.


"Napisałem tylko, że tego typu opinie o skrzydle bez trudu mogę zrobić sam w pierwszych kilku lotach, bo sroce spod ogona nie wypadłem i umiem oceniać skrzydła"

Uważam również ze nie jesteś w stanie (Dla jasności: technicznie jako pilot tak jak najbardziej jesteś w stanie - uważam ze jesteś świetnym pilotem i instruktorem) ocenić miarodajnie skrzydła. To dla tego ze jesteś dla wielu innych oraz dla mnie osobiście "wielkim guru" od bezpiecznego latania. Uważam ze dając Ci skrzydło do testu zawsze względy bezpieczeństwa będą ważniejsze od osiągów skrzydła dla Ciebie. I jeżeli mam racje to chwała Ci za to. Podsumowując, to nie widzę możliwości żeby skrzydło typu Ozone Zeno 3 przeszło pozytywnie jakikolwiek test u Ciebie. Myślę ze wiesz co chce przez to powiedzieć. Pozdrawiam
Pozdrawiam Pawel Cypel

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Colt 2 light

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 20 października 2021, 23:06

E tam. Na pewno masz gdzieś jakiś uroczy dołeczek :) A za Skywalka się nie obrażaj. Oni naprawdę robią zaledwie poprawne skrzydła. Nigdy nie robili wybitnych i jadą cały czas na jednym pomyślę który ukradli z lotnictwa i opatentowali, ale to niemiecka firma więc kradzież mają w genach. CITROEN też nie robi wybitnych aut a zaledwie poprawne, ale ja od kilkudziesięciu lat kupuje citroeny za ich poprawność. No i Citroen nie jest niemiecki. Daj dobremu pilotowi skrzydło szkolne to też przeleci ponad dwieście kilometrów, ale czy ktokolwiek z potencjalnych nabywców potrafi z tego skorzystać? Wracając do Colta 2 i jego osiągów to będę mógł coś tu dopisać jak pojadę na jakieś zawody jak się przystawię do innych skrzydeł na przeskokach.
Zbyszek Gotkiewicz

Dziubdzius
Posty: 274
Rejestracja: 31 grudnia 2015, 19:10
Reputation: 22
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Colt 2 light

Postautor: Dziubdzius » 21 października 2021, 08:44

Zbyszek Gotkiewicz pisze:E tam. Na pewno masz gdzieś jakiś uroczy dołeczek :) A za Skywalka się nie obrażaj. Oni naprawdę robią zaledwie poprawne skrzydła. Nigdy nie robili wybitnych i jadą cały czas na jednym pomyślę który ukradli z lotnictwa i opatentowali, ale to niemiecka firma więc kradzież mają w genach. CITROEN też nie robi wybitnych aut a zaledwie poprawne, ale ja od kilkudziesięciu lat kupuje citroeny za ich poprawność. No i Citroen nie jest niemiecki. Daj dobremu pilotowi skrzydło szkolne to też przeleci ponad dwieście kilometrów, ale czy ktokolwiek z potencjalnych nabywców potrafi z tego skorzystać? Wracając do Colta 2 i jego osiągów to będę mógł coś tu dopisać jak pojadę na jakieś zawody jak się przystawię do innych skrzydeł na przeskokach.
:)

Życzę powodzenia. Jak oblatasz skrzydło to napisz coś więcej. Pozdrawiam

Wysłane z mojego SM-G988B przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam Pawel Cypel


Wróć do „Sprzęt”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość