Które wario polecicie?

Jaki sprzęt wybrać na początek przygody z lataniem.
ravantosik@gmail.com

Które wario polecicie?

Postautor: ravantosik@gmail.com » 18 lutego 2022, 12:13

Szanowni koledzy paralotniarze,
Prosił bym o pomoc w wyborze wario. Zastanawiam się pomiędzy
Syride SYS’GPS V3
Syride Sys’Nav V3
Flytec Speed
Te modele są z GPS
Ogólnie jestem po kursie, kupuje swój pierwszy sprzęt. Mam zamiar latać głównie rekreacyjnie docelowo tandem i ppg.
Proszę o wsparcie, przeanalizuje każda sugestie. Pozdrawiam

Tu byla kryptoreklama

Kuba
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Które wario polecicie?

Postautor: Kuba » 18 lutego 2022, 14:35

IMHO na początku latania termicznego przydaje się asystent termiki do łatwiejszego wyobrażenia sobie jak komin "wygląda" i określenia po kilku krążeniach jak mają się kolejne miejsca noszeń do poprzednich.
Tu widać asystenta termiki ze Skytraxxa:
https://www.sklep-paralotniowy.pl/image ... 0x1024.png
Inną przydatną funkcją jest określanie kierunku i siły wiatru - tego chyba nie mają te Syride, a mają Flytec od Speeda wzwyż.

Polecam używane Skytraxxy - od 2.0 jest asystent kominów (trochę uboższy niż ten w 2.1 lub 3.0, ale daje radę).
Bateria trzyma na kilkanaście godzin lotu.
Używany 2.0 można już dostać w okolicach 800-1100 zł.

Awatar użytkownika
uriuk
Site Admin
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Postautor: uriuk » 18 lutego 2022, 15:05

A do czego ci potrzebny GPS w variometrze?
Vario ma wskazywac predkosc pionowa. Przydaje sie tez wysokosciomierz. Obie te funkcje sa w sprzecie z lat 90-tych, do dostania za 300-400 pln.
Malo tego, kiedys potrafiono zrobic sprzet wylaczany jednym kliknieciem, co nie wymagalo przestudiowania instrukcji obslugi i baterie trzymaly ze dwa sezony.
Zareczam ci ze nic wiecej nie jest ci w varimetrze potrzebne. Jesli chcesz inne parametry, to sciagasz DARMOWA apke XC Track lub XC Soar i tam masz wszystko co zechcesz.