Nadmienię ze te wyjazdy z komina to tylko po to by przetestować urządzenie i program . Bo ten nasz kolega to nie tylko umie latać to jeszcze umie takie zabawki ogarniać - tylko pozazdrościć.
Chicago
Ocena warunków meteorologicznych
- Marcus Biesioroff
- Posty: 535
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 00:22
- Reputation: 160
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Ocena warunków meteorologicznych
Chicago pisze:Grzegorz do Grześka 666 i o Grzegorzu bo lot ten , jest nagrany przez mojego sympatycznego kolegę Grzegorza i nie m tu czego komentować bo pilot jest dobry...
Faflik te szpeje "wspomagające" kręcenie to wozi ze sobą chyba tylko po to, żeby coś brzęczało do ucha dla urozmaicenia czasu
Lubię patrzeć na niebo, bo wiem, że go nie wyasfaltują
-
- Posty: 134
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 19:47
- Reputation: 23
- Lokalizacja: WPI
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Przelotowiec
- Kontakt:
Re: Ocena warunków meteorologicznych
szymon.strus pisze:na Lendaku jak jest dobry warun to z 5-10m nad ladowiskiem zabiera a w zasadzie to nie chce puscic.
/S.
no, nie chce puścić a zabiera to duża różnica
Tomo
-
- Posty: 264
- Rejestracja: 31 grudnia 2015, 11:22
- Reputation: 54
- Lokalizacja: Nowa Huta
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Ocena warunków meteorologicznych
nie chce puscic - wozisz sie w lewo i prawo wzdluz ladowiska i caly czas masz ta sama wysokosc +/- pare metrow, zeby wyladowac to musisz zakrecic duszenie albo klapy albo inne wingovery
zabiera - jesli jednak po kolejnym nawrocie stwierdzisz ze jeszcze masz ochote powisiec to wystarczy zakrecic tam gdzie nie dusi albo wkleic w zbocze i momentalnie masz pare setek nad start
Na Lendaku ladowisko jest pochyle i jak zbocze sie wygrzeje to jest tam strefa turbo-zagla.
zabiera - jesli jednak po kolejnym nawrocie stwierdzisz ze jeszcze masz ochote powisiec to wystarczy zakrecic tam gdzie nie dusi albo wkleic w zbocze i momentalnie masz pare setek nad start
Na Lendaku ladowisko jest pochyle i jak zbocze sie wygrzeje to jest tam strefa turbo-zagla.
pzdr,
/Szymon
/Szymon
-
- Posty: 277
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:22
- Reputation: 88
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Ocena warunków meteorologicznych
Po koleji.
Ekran jest zrzutem z programu do latania LK8000 (LK8000.it). Ustawione na nim jest zadanie złożone z cylindra startowego, dwóch punktów zwrotnych którym też towarzyszą cylindry określające ich lokalizację i z mety. Trasa to taki zyg-zak.
Gdy pilot wlatuje w noszenie to po mniej więcej jednej zwitce ekran automatycznie przestawia mu się w tryb asystenta krążenia; zwiększa się zoom ekranu i pojawia się okrąg mający sygnalizować gdzie jest centro komina. I tu uwaga - z moich obserwacji istnieje opóźnienie w rysowaniu tego kółka i sprężynki którą kręcisz. To czasami wywala z komina jak za bardzo uwierzysz elektronice
No, więc pilot leci i na ekranie ma dalszych kilka informacji: najbliższą drogę do zaliczenia cylindra punktu zwrotnego, spodziewany zasięg dolotu (linia szara łamana) i cały szereg informacji o warunkach lotu: noszenie/opadanie, doskonałość, odległość do PZ-tów, kierunek i siłę wiatru, czas, kierunek lotu, prędkość lotu, wysokość nad gruntem, zaliczony dystans zadania, przebyta odległość ...
A poza tym warun tego dnia był petarda!
Ekran jest zrzutem z programu do latania LK8000 (LK8000.it). Ustawione na nim jest zadanie złożone z cylindra startowego, dwóch punktów zwrotnych którym też towarzyszą cylindry określające ich lokalizację i z mety. Trasa to taki zyg-zak.
Gdy pilot wlatuje w noszenie to po mniej więcej jednej zwitce ekran automatycznie przestawia mu się w tryb asystenta krążenia; zwiększa się zoom ekranu i pojawia się okrąg mający sygnalizować gdzie jest centro komina. I tu uwaga - z moich obserwacji istnieje opóźnienie w rysowaniu tego kółka i sprężynki którą kręcisz. To czasami wywala z komina jak za bardzo uwierzysz elektronice
No, więc pilot leci i na ekranie ma dalszych kilka informacji: najbliższą drogę do zaliczenia cylindra punktu zwrotnego, spodziewany zasięg dolotu (linia szara łamana) i cały szereg informacji o warunkach lotu: noszenie/opadanie, doskonałość, odległość do PZ-tów, kierunek i siłę wiatru, czas, kierunek lotu, prędkość lotu, wysokość nad gruntem, zaliczony dystans zadania, przebyta odległość ...
A poza tym warun tego dnia był petarda!
- Marcin.
- Posty: 539
- Rejestracja: 06 marca 2016, 17:43
- Reputation: 33
- Lokalizacja: Mechanik paralotniowy TM PG
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Ocena warunków meteorologicznych
Cześć , natknąłem się na ciekawy artykuł nt. turbulencji. Jest po angielsku i rozumiem 5/9 ,ale wydaje się interesujący więc wrzucam. Szukam tematu od jakiej wysokości wiatr jest laminarny przynajmniej częściej.
http://www.windlab.com/technology/turbulence
Pozdro.
http://www.windlab.com/technology/turbulence
Pozdro.
Re: Ocena warunków meteorologicznych
Marcin. pisze:Cześć , natknąłem się na ciekawy artykuł nt. turbulencji. Jest po angielsku i rozumiem 5/9 ,ale wydaje się interesujący więc wrzucam. Szukam tematu od jakiej wysokości wiatr jest laminarny przynajmniej częściej.
http://www.windlab.com/technology/turbulence
Pozdro.
Czesc
Jezeli znasz angielski to polecam :
Understanding the sky - by Denis Pagen.
Wystarczy wygoglowac i ściągnąć w pdf- ie.
Jednak autor prosi o zakup pozycji jeżeli uważasz ze jest godna uwagi i przydatna.
A tego możesz dokonać na stronie:
https://www.xcshop.com/shop/product.php ... conditions
Pozdrawiam
- Marcin.
- Posty: 539
- Rejestracja: 06 marca 2016, 17:43
- Reputation: 33
- Lokalizacja: Mechanik paralotniowy TM PG
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Ocena warunków meteorologicznych
Dzięki Dziubdziusek za linka. Fajna książka chyba to jest. Po wstępie widzę ,że opłaca się pomęczyć i potłumaczyć. Będę próbował przebrnąć.
Pozdrawiam serdecznie
Pozdrawiam serdecznie
Re: Ocena warunków meteorologicznych
Marcin. pisze:Dzięki Dziubdziusek za linka. Fajna książka chyba to jest. Po wstępie widzę ,że opłaca się pomęczyć i potłumaczyć. Będę próbował przebrnąć.
Pozdrawiam serdecznie
Wróć do „Szkolenie i technika latania”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość