Teoria a praktyka.

Porady dla początkujących dotyczące techniki w czasie lotu i na ziemi. Sprawy szkoleniowe.
Awatar użytkownika
krislerta
Posty: 357
Rejestracja: 30 grudnia 2019, 09:17
Reputation: 6
Lokalizacja: WrocŁaw
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Kontakt:

Re: Teoria a praktyka.

Postautor: krislerta » 10 stycznia 2022, 04:39

Zbyszek Gotkiewicz pisze:Wygląda, że jesteś niedoważony. Jakie masz obciążenie powierzchni?

To jest nemo 27 ja ważę 78 kg ze sprzętem 95. Wszystko jest w zakresie ale wtedy wiało 4-5 ms ;)
Krzysztof Łukasiewicz ;)

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Teoria a praktyka.

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 10 stycznia 2022, 08:56

krislerta pisze:
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Wygląda, że jesteś niedoważony. Jakie masz obciążenie powierzchni?

To jest nemo 27 ja ważę 78 kg ze sprzętem 95. Wszystko jest w zakresie ale wtedy wiało 4-5 ms ;)


Jeśli tak dalej z przodu wisiałeś bez postępowej to musiało widać z 8 m/s. Wielkość skrzydła jest ok do twojej masy startowej.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
krislerta
Posty: 357
Rejestracja: 30 grudnia 2019, 09:17
Reputation: 6
Lokalizacja: WrocŁaw
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Kontakt:

Re: Teoria a praktyka.

Postautor: krislerta » 10 stycznia 2022, 09:14

Zbyszek Gotkiewicz pisze:j.

Dziękuję. Mogło tak być. że szkwały dochodziły do 8 bo górą fala szla. Ale trzeba też docenić, że pierwszy byłem i pokazałem innym że lata się. I wszyscy w tym dniu polatali ja zrobiłem 3x 10 minutowe żagle i męczyłem się aby wrócić na ziemie. Zdobywam powolutku doświadczenie już bez wypadków. Kocham Pana Panie Zbyszku i kurwaa przepraszam za błędy początkującego. Krzysztof Łukasiewicz ;)
Krzysztof Łukasiewicz ;)

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Teoria a praktyka.

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 10 stycznia 2022, 09:20

Czyli zaczynasz latać. A ile to już lat po kursie? Myślę, że gdyby nie ci koledzy których spotkałeś to byś nie latał.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
krislerta
Posty: 357
Rejestracja: 30 grudnia 2019, 09:17
Reputation: 6
Lokalizacja: WrocŁaw
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Kontakt:

Re: Teoria a praktyka.

Postautor: krislerta » 10 stycznia 2022, 09:47

Zbyszek Gotkiewicz pisze:Czyli zaczynasz latać. A ile to już lat po kursie? Myślę, że gdyby nie ci koledzy których spotkałeś to byś nie latał.

2 rok po kursie 1/2 roku gipsy i szpitale. Rygips mnie namawiał abym nie rezygnował. Asia moja żona zagroziła "że jeszcze raz wsiądę do uprzęż to rozwód" a Rigips na to "Lataj ona ma dzieci z tobą i na pewno nie odejdzie" i latammmmm :lol:
Krzysztof Łukasiewicz ;)

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Teoria a praktyka.

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 10 stycznia 2022, 10:42

Po dobrym szkoleniu miałbyś od razu to, do czego doszedłeś po dwóch latach. I to bez bólu gipsu szpitali i problemów w domu. To tak na podsumowanie tego nieco przydługiego wątku.
Zbyszek Gotkiewicz

fotolot
Posty: 890
Rejestracja: 09 lutego 2016, 20:02
Reputation: 3
Latam: Tylko z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Teoria a praktyka.

Postautor: fotolot » 10 stycznia 2022, 11:52

Zbyszek Gotkiewicz pisze:
krislerta pisze:".. wtedy wiało 4-5 ms ;)


Jeśli tak dalej z przodu wisiałeś bez postępowej to musiało widać z 8 m/s.

Zeby nie bylo ze sugerujesz Krzyskowi jakies klamstewka(i jako falszywy oskarzyciel, bedziesz usuwal i Jego wpisy..? ;) )
To tam gdzie wtedy akurat sobie powisial, moglo wiac i 10m/s. A wskazanie 4-5m/s oczywiscie moglo byc tez autentyczne. Ale w miejscu i czasie, przed Jego wystartowaniem.

To nie jest wina uczciwych Ludzi, ze w oczywistej nieswiadomosci, moga Oni przypadkowo trafiac, zamiast na te szkolenia faktycznie "dobre" dla samodzielnego latania. To czasami np. na takie,, ktore(dzieki forum) wg. wyniosle nawiedzonych, polecajacych kolesi - musza byc niby "porzadnymi".
Ostatnio zmieniony 11 stycznia 2022, 00:45 przez fotolot, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Teoria a praktyka.

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 10 stycznia 2022, 12:11

Krzysiek też dostał parę razy bana, ale jak widać czegoś się nauczył dzięki forum.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
prokopcio
Posty: 3217
Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
Reputation: 621
Lokalizacja: Grodków
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Teoria a praktyka.

Postautor: prokopcio » 10 stycznia 2022, 12:35

krislerta pisze:Mogło tak być. że szkwały dochodziły do 8

krislerta pisze:męczyłem się aby wrócić na ziemie.

Czy próbowałeś użyć speeda?
Podpiąłeś go już ?
W takich waypadkach Uszy ze speedem powinny znacznie pomóc wylądować.
Łukasz Prokop

Awatar użytkownika
krislerta
Posty: 357
Rejestracja: 30 grudnia 2019, 09:17
Reputation: 6
Lokalizacja: WrocŁaw
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Kontakt:

Re: Teoria a praktyka.

Postautor: krislerta » 10 stycznia 2022, 14:34

prokopcio pisze:
krislerta pisze:Mogło tak być

Dziękuję. Już umiem speeeda i uszy i robię zakręty 360, ale jeszcze nieśmiało. ;)
Krzysztof Łukasiewicz ;)

Awatar użytkownika
krislerta
Posty: 357
Rejestracja: 30 grudnia 2019, 09:17
Reputation: 6
Lokalizacja: WrocŁaw
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Kontakt:

Re: Teoria a praktyka.

Postautor: krislerta » 13 stycznia 2022, 04:29

Zbyszek Gotkiewicz pisze:Krzysiek też dostał parę razy bana, ale jak widać czegoś się nauczył dzięki forum.

O tak. Dziękuję za lekcję. Dziękuję przede wszystkim za tolerancję i cierpliwość. ;)
Krzysztof Łukasiewicz ;)

Awatar użytkownika
krislerta
Posty: 357
Rejestracja: 30 grudnia 2019, 09:17
Reputation: 6
Lokalizacja: WrocŁaw
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Kontakt:

Re: Teoria a praktyka.

Postautor: krislerta » 13 stycznia 2022, 14:54

[quote="krislerta")[/quote]
Krzysztof Łukasiewicz ;)

Awatar użytkownika
krislerta
Posty: 357
Rejestracja: 30 grudnia 2019, 09:17
Reputation: 6
Lokalizacja: WrocŁaw
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Kontakt:

Re: Teoria a praktyka.

Postautor: krislerta » 13 stycznia 2022, 15:00

[quote="krislerta"][/quote]
Krzysztof Łukasiewicz ;)

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Teoria a praktyka.

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 13 stycznia 2022, 15:56

Wypychasz ręce przy starcie do przodu co hamuje skrzydło. Prawidłowo powinieneś mieć ręce z tyłu, chyba że nie pozwalają na to jakieś ograniczenia ruchowe. Wtedy dopuszczalne jest startowanie "Na byka" ale nie jest dopuszczalne wypychanie rąk do przodu. Poza tym widzę, że koledzy doceniają twoje zaangażowanie :)
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
krislerta
Posty: 357
Rejestracja: 30 grudnia 2019, 09:17
Reputation: 6
Lokalizacja: WrocŁaw
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Kontakt:

Re: Teoria a praktyka.

Postautor: krislerta » 13 stycznia 2022, 19:15

Zbyszek Gotkiewicz pisze:)
Dziękuję za każdą cenną uwagę. Pozdrawiam ;)
Krzysztof Łukasiewicz ;)


Wróć do „Szkolenie i technika latania”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość