Teoria a praktyka.

Porady dla początkujących dotyczące techniki w czasie lotu i na ziemi. Sprawy szkoleniowe.
Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Teoria a praktyka.

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 15 sierpnia 2020, 10:06

Matgaw. To nie ma znaczenia. Piloci udają że się uczą, egzaminatorzy udają że egzaminują, urząd udaje że nadzoruje. Szkoda tylko, że to udawanie kosztuje realne pieniądze. System jest chory, bo nawet jeśli założenia są dobre to są nieadekwatne do potrzeb i skutecznie pomijane podczas realizacji. I brak kogokolwiek żeby to przyznał.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
krislerta
Posty: 357
Rejestracja: 30 grudnia 2019, 09:17
Reputation: 6
Lokalizacja: WrocŁaw
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Kontakt:

Re: Teoria a praktyka.

Postautor: krislerta » 15 sierpnia 2020, 16:13

Zbyszek Gotkiewicz pisze:Matgaw. To nie ma znaczenia. Piloci udają że się uczą, egzaminatorzy udają że egzaminują, urząd udaje że nadzoruje. Szkoda tylko, że to udawanie kosztuje realne pieniądze. System jest chory, bo nawet jeśli założenia są dobre to są nieadekwatne do potrzeb i skutecznie pomijane podczas realizacji. I brak kogokolwiek żeby to przyznał.

Pięknie zrobiona ta strona internetowa i te pytania opracowane. Jestem pod wrażeniem, pełen profesjonalizm, o to chodzi. Doceniam pracę ;)
Krzysztof Łukasiewicz ;)

fotolot
Posty: 890
Rejestracja: 09 lutego 2016, 20:02
Reputation: 3
Latam: Tylko z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Teoria a praktyka.

Postautor: fotolot » 16 sierpnia 2020, 10:18

Herflik pisze:Wiesiek , podobno latałeś kidyś na PPG , czy posiadasz może stosowne ŚK ?

Tak , wyszkoliłem się też na tandemy. Kiedy zainteresowały mnie lotnie sztywnopłatowe miałem wtedy ok. 650h nalotu na PPG, a także trochę na motolotniach i ultralightach.
A co tam u Ciebie w lataniu , jeśli dobrze kojarzę kombinowałeś z pomocniczym elektrykiem do lotni?

Pozdro Wiesiek

Awatar użytkownika
krislerta
Posty: 357
Rejestracja: 30 grudnia 2019, 09:17
Reputation: 6
Lokalizacja: WrocŁaw
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Kontakt:

Re: Teoria a praktyka.

Postautor: krislerta » 16 sierpnia 2020, 17:51

fotolot pisze:
Herflik pisze:Wiesiek , podobno latałeś kidyś na PPG , czy posiadasz może stosowne ŚK ?

Tak , wyszkoliłem się też na tandemy. Kiedy zainteresowały mnie lotnie sztywnopłatowe miałem wtedy ok. 650h nalotu na PPG, a także trochę na motolotniach i ultralightach.
A co tam u Ciebie w lataniu , jeśli dobrze kojarzę kombinowałeś z pomocniczym elektrykiem do lotni?

Pozdro Wiesiek


Jestem pod Wrażeniem. Prawdziwy pilot! nie wiem co tak źle się odnosi do Ciebie uriuk ?
Krzysztof Łukasiewicz ;)

fotolot
Posty: 890
Rejestracja: 09 lutego 2016, 20:02
Reputation: 3
Latam: Tylko z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Teoria a praktyka.

Postautor: fotolot » 17 sierpnia 2020, 01:55

krislerta pisze:
Jestem pod Wrażeniem. Prawdziwy pilot! nie wiem co tak źle się odnosi do Ciebie uriuk ?

Najlepiej zapytaj u żrodla fałszywej propagandy. Chyba robi to dlatego że choć nieporadnie ale staram się tutaj wyrażać spostrzeżenia o kilku ewidentnych patologiach przy usamodzielnianiu nowicjuszy .
Ostatnio zmieniony 17 sierpnia 2020, 06:39 przez fotolot, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
uriuk
Site Admin
Posty: 4140
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
Reputation: 891
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Teoria a praktyka.

Postautor: uriuk » 17 sierpnia 2020, 02:08

Jak chcesz wiedziec dlaczego , to po prostu zapytaj.
Ano dlatego, ze rzucasz metne oskarzenia bez dowodow i nie zrobiles kompletnie nic zeby zmienic to, co ci sie nie podoba. Wielokrotnie pisano ci, ze jesli brakuje ci materialow teoretycznych w sieci to je powies. Nawet zadeklarowalem ci miejsce na serwerze.
Mezczyzne od cioty rozni to, ze kominikuje sie z otoczeniem czynami, a nie tylko bezproduktywnym pierdoleniem.
Nie podoba ci sie rzeczywistosc to ja zmien. A jesli jestes na to za leniwy, to nie pokazuj palcem co inni maja zrobic.

fotolot
Posty: 890
Rejestracja: 09 lutego 2016, 20:02
Reputation: 3
Latam: Tylko z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Teoria a praktyka.

Postautor: fotolot » 17 sierpnia 2020, 02:28

Zbyszek Gotkiewicz pisze:Piloci udają że się uczą, egzaminatorzy udają że egzaminują, urząd udaje że nadzoruje. Szkoda tylko, że to udawanie kosztuje realne pieniądze. System jest chory, bo nawet jeśli założenia są dobre to są nieadekwatne do potrzeb i skutecznie pomijane podczas realizacji. I brak kogokolwiek żeby to przyznał.

Zbyszek , takie pisanie jest ponoć "bezproduktywnym pierdoleniem" z tym że w ostatnim zdaniu napisałeś tu na dodatek ewidentne kłamstwo ;) . Jestem przekonany że conajmniej kilka osób to przyznaje . Proponuję by te osoby nawiązały współpracę "przechodzac od słów do czynow" jak najniższymi kosztami. Oczywiste jest że w pojedynke konkretnych zmian w ULCu ciężko byłoby dokonać. Na ten czas można zaczynać tworzyć właśnie podobne zestawienia konkretnych nieprawidłowości i propozycji w jaki sposób je wyeliminować w przyszłości.
Ostatnio zmieniony 17 sierpnia 2020, 06:54 przez fotolot, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
uriuk
Site Admin
Posty: 4140
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
Reputation: 891
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Teoria a praktyka.

Postautor: uriuk » 17 sierpnia 2020, 02:50

Jak widzisz Zbyszek, napisales ksiazke jednoosobowo, a to byl blad. Teraz sam Fotolot udzieli ci wskazowek jak nalezy dzielic sie wiedza.

fotolot
Posty: 890
Rejestracja: 09 lutego 2016, 20:02
Reputation: 3
Latam: Tylko z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Teoria a praktyka.

Postautor: fotolot » 17 sierpnia 2020, 03:13

:roll: :?:

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Teoria a praktyka.

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 17 sierpnia 2020, 08:50

Wiesiek. Twoje apele powtarzane od lat nic nie zmieniły. Nie uważasz, że trzeba w jakiś inny sposób naprawiać sytuację? Pozowanie na Katona już dawno nam się przejadło.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
krislerta
Posty: 357
Rejestracja: 30 grudnia 2019, 09:17
Reputation: 6
Lokalizacja: WrocŁaw
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Kontakt:

Re: Teoria a praktyka.

Postautor: krislerta » 18 sierpnia 2020, 17:30

ciacholot pisze:Jak wiecie jestem zwolennikiem dobrego szkolenia i rzetelnej o nim informacji tak, aby kursant miał jak największą świadomość co się dzieje i co umieć musi. Nie zapominajmy jednak o tym, że zbyt wysoko postawiony próg spowoduje przyrost "dzikich" pilotów bez szkolenia, papierów i co za tym idzie bez przygotowania.


Dobrze napisane. Popieram ;)
Krzysztof Łukasiewicz ;)

fotolot
Posty: 890
Rejestracja: 09 lutego 2016, 20:02
Reputation: 3
Latam: Tylko z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Teoria a praktyka.

Postautor: fotolot » 18 sierpnia 2020, 19:54

krislerta pisze:
ciacholot pisze:"..zbyt wysoko postawiony próg spowoduje przyrost "dzikich" pilotów bez szkolenia, papierów i co za tym idzie bez przygotowania.


Dobrze napisane. Popieram ;)


Teoretycznie ;) . Ale czy w praktyce odpowiedni jest "próg" na poziomie : przepisania krzyżyków z jednej kartki na drugą(nawet jak kura pazurem ). I świadczy to:"co za tym idzie o przygotowaniu" nowicjusza do samodzielności lotniczej?.
Ja i paru kumpli, wiemy za siebie praktycznie na 100% ,że właśnie tak niski bywa ten "próg" czy papierowa imitacja "schodow do nieba".

Awatar użytkownika
Bartess
Posty: 102
Rejestracja: 07 czerwca 2020, 19:52
Reputation: 10
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Teoria a praktyka.

Postautor: Bartess » 18 sierpnia 2020, 20:48

fotolot pisze:(...) "próg" na poziomie : przepisania krzyżyków z jednej kartki na drugą(nawet jak kura pazurem ) (...)
Ja i paru kumpli, wiemy za siebie praktycznie na 100%(...)

No... Ale do egzaminu na ŚK chyba nie da się przystąpić bez zaświadczenia o zaliczeniu I i II stopnia, a tego (chyba) żaden instruktor nie wyda komuś, kogo nie przeszkolił. No chyba, że tacy są, skoro podajesz to na własnym przykładzie ;-).

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Teoria a praktyka.

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 18 sierpnia 2020, 21:31

Znam takie historie że cały klub zapraszał instruktora który za drobną opłatą tworzył fikcyjną dokumentację szkolenia następnie przyjeżdżał egzaminator który za drobną opłatą udawał że nie wie że kurs był lipny i po kilku poważnych wypadkach klub sam się rozwiązywał. Czyli zamiast szkolenia i egzaminu chłopcy kupili sobie udział w konkursie Darwina.
Zbyszek Gotkiewicz

fotolot
Posty: 890
Rejestracja: 09 lutego 2016, 20:02
Reputation: 3
Latam: Tylko z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Teoria a praktyka.

Postautor: fotolot » 18 sierpnia 2020, 22:09

Bartess pisze:No... Ale do egzaminu na ŚK chyba nie da się przystąpić bez zaświadczenia o zaliczeniu I i II stopnia, a tego (chyba) żaden instruktor nie wyda komuś, kogo nie przeszkolił. No chyba, że tacy są, skoro podajesz to na własnym przykładzie ;-).


" ;) No chyba" tak bylo. Osoby ,które w taki sposób zaliczyły swoj egzamin teoretyczny ,miały zrożnicowane umiejętności praktyczne i były w pewnym stopniu przeszkolone teoretycznie. Ja w związku ze swoimi formalnościami byłem wtedy przy tym samym stole i czytałem niektore pytania. Bywały one dość skomplikowane i podchwytliwe w swej budowie np. z kilkoma złymi i jedną poprawną do zaznaczenia lub na odwrót. Ale ogólnie zgadzam się z opinią Grzeska666 i byłbym skłonny obstawić wtedy sporą kase że nikt z tamtych kolegów nie był w stanie tak ekspresowo opanować wymaganego zakresu wiedzy . Ale gdyby została ona im udostępniona w przejrzystej formie to wierzę że tydzień lub dwa pożniej byli by o wiele bogatsi o solidne podstawy w głowach i z autentycznymi kwitami.

Awatar użytkownika
uriuk
Site Admin
Posty: 4140
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
Reputation: 891
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Teoria a praktyka.

Postautor: uriuk » 18 sierpnia 2020, 22:59

Przedwczoraj przerabiałem z kursantami pytania egzaminacyjne. Ja je czytałem, kursanty podawały odpowiedź. Walnęli się w 3 pytaniach. Czyli zdaliby za pierwszym podejściem. A ty nie dałeś rady. To dużo mówi o twojej wiedzy. Nawet bardzo dużo.

fotolot
Posty: 890
Rejestracja: 09 lutego 2016, 20:02
Reputation: 3
Latam: Tylko z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Teoria a praktyka.

Postautor: fotolot » 18 sierpnia 2020, 23:56

uriuk pisze:. A ty nie dałeś rady. To dużo mówi o twojej wiedzy. Nawet bardzo dużo.

Poprostu stwierdzilem że pytania nie były takie łatwe jak się tu sugeruje aby zupełni nowicjusze byli w stanie przyswoić
całą tą wiedzę w kilka czy kilkanaście godzin . Nie sprawdzałem czy sam nie dałbym rady ,ani nikt z tych których testy dotyczyły . Wszystkie bzdury , które zmyślasz na temat mojej skromnej osoby, mowią jedynie o twoich ciąglych schizach. Nie wiem jak ci pomóc, mogę jedynie kolejny raz powtórzyć abyś wydrukował te swoje parszywe fantazjowanie wobec innych . I poszedł z tym dorobkiem artystycznym na konsultacje do specjalistycznej poradni. Nikogo nie "wytykam palcem i nie mówię co ma robić" ale skoro się wciąż nachalnie wystawiasz to przyswoj sobie "wiedzę" ,że mam jedynie prośbe. Abyś w tak rozwydrzony, dziecinny sposob się doszczętnie nie kompromitował. Chce ci dać szansę ale zakładam ,że za słabiutenieczki jesteś i jak zwykle "nie dasz rady".
Ostatnio zmieniony 19 sierpnia 2020, 02:06 przez fotolot, łącznie zmieniany 1 raz.

fotolot
Posty: 890
Rejestracja: 09 lutego 2016, 20:02
Reputation: 3
Latam: Tylko z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Teoria a praktyka.

Postautor: fotolot » 19 sierpnia 2020, 01:47

Zbyszek Gotkiewicz pisze:Wiesiek. .
Nie uważasz, że trzeba w jakiś inny sposób naprawiać sytuację? Pozowanie na Katona już dawno nam się przejadło.


Mam pewne pomysły ale jako były biznesmen ;) wolałbym przekazać te giszefciarskie kombinejszyn, poprzez kontakty prywatne (by nie prowokować tu personalnych atakow społeczeństwa ;) )
O tym moim pozowaniu to nie wiedzalem ;) zdawało mi się że jestem naturszczykiem?. Ale ty Zbyszek napewno dużo lepiej ode mnie musisz wiedziec na kogo tu pozujesz(wiem tylko że wielbisz Tuska.) i za kogo jeszcze wyraziłeś tutaj wobec mnie te cieżkostrawne mdłosci ,niech zgadne- za kolege uriuczka? ;)

fotolot
Posty: 890
Rejestracja: 09 lutego 2016, 20:02
Reputation: 3
Latam: Tylko z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Teoria a praktyka.

Postautor: fotolot » 19 sierpnia 2020, 02:31

matgaw pisze:Ty serio chcesz żeby była dostępna publicznie i oficjalnie baza pytań na egzamin?

Nie tylko baza ale i kompletny zbior wymaganej wiedzy. No przecież podawalem podobny przykład jak na prawko.
Ale jeśli np. Ty z kolei masz tu coś na przeciwko to proponuje pogadajmy o tym zwyczajnie po ludzku i całkiem na poważnie .
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
krislerta
Posty: 357
Rejestracja: 30 grudnia 2019, 09:17
Reputation: 6
Lokalizacja: WrocŁaw
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Kontakt:

Re: Teoria a praktyka.

Postautor: krislerta » 19 sierpnia 2020, 03:30

fotolot pisze:
krislerta pisze:
ciacholot pisze:"..zbyt wysoko postawiony próg spowoduje przyrost "dzikich" pilotów bez szkolenia, papierów i co za tym idzie bez przygotowania.


Dobrze napisane. Popieram ;)


Teoretycznie ;) . Ale czy w praktyce odpowiedni jest "próg" na poziomie : przepisania krzyżyków z jednej kartki na drugą(nawet jak kura pazurem ). I świadczy to:"co za tym idzie o przygotowaniu" nowicjusza do samodzielności lotniczej?.
Ja i paru kumpli, wiemy za siebie praktycznie na 100% ,że właśnie tak niski bywa ten "próg" czy papierowa imitacja "schodow do nieba".


Tak to niski próg i sam egzamin praktyczny też polegał tylko na tym by wzbić się za wyciągarką zrobić uszy i wylądować. I to wszystko na płaskim. A potem dostaje się papier pilota więc myśli się, że można latać. Więcej nauki i godzin robi się na prawko które jest 200 razy bezpieczniejsze.
Krzysztof Łukasiewicz ;)


Wróć do „Szkolenie i technika latania”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość