Otwieram nowy temat dotyczący lotów żaglowych w którym chciałbym poradzić się doświadczonych kolegów na temat lotów żaglowych, którymi jestem bardzo zainteresowany.
Może rozpocznę od cytatu z książki Piotra Dudka i Zbigniewa Włodarczaka, w której jest jeden bardzo ciekawy fragment dotyczący lotów żaglowych- "Jeżeli wybrzeże jest dostatecznie strome i wiatr od morza odpowiednio silny, to występują doskonałe warunki do długotrwałych lotów żaglowych. Noszenia są pozbawione turbulencji (gładkie przedpole), a wiatr jednostajny, co czyni latanie spokojnym i bezpiecznym."
Nasuwają się tu następujące pytania z mojej strony, na które może zna ktoś odpowiedź:
1. O jakie przedpole chodzi autorowi, o to przed klifem czy bezpośrednio nad nim?
2. Czy należy rozumieć że nie ma w tym przypadku rotorów nad klifem, czy też że może przed klifem czasami zdarzają się turbulencje mimo że jest to klasyczna bryza, ale w przypadkach gdy są spełnione określone warunki, tj. strome wybrzeże i odpowiednio silny i jednostajny wiatr to ich po prostu nie ma?
3. O jakiej dokładnie sile wiatru tu jest mowa, 3 m/s, 5 m/s? Strome wybrzeże tzn o jakim nachyleniu?
4. Jaki wpływ na warunki do latania ma las rosnący nad klifem, lub jego brak, budynki?
Dodatkowo ze swojej strony mam jeszcze takie pytania:
5. Gdzie na polskim wybrzeżu występują bezpieczne warunki lotów żaglowych w bryzie morskiej ?
6. Jak wygląda procedura organizacji lotów nad takim klifem? Czy jest jakiś kontroler/organizator lotów do którego się zgłasza pilot (mam na myśli kogoś z zewnątrz co chce się dołączyć do grupy latających ) chcący lecieć i ten organizator mu wyjaśnia jakie są ustalenia i reguły lotów w tym obszarze, czy wszystko się samo organizuje wg powiedzmy przepisów prawa lotniczego i posiadanej przez każdego wiedzy o tym terenie?
Z góry dziękuję za udzielenie odpowiedzi na nie wszystkim co poświecą na to czas, by te wątpliwości wyjaśnić
