Żar i Skrzyczne to już koło 100km i tak do poćwiczenia to troche daleko i te drzewa
Tuł, Chełm - aktualne?
-
MrGroch
- Posty: 42
- Rejestracja: 28 lipca 2017, 23:27
- Reputation: 15
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Tuł, Chełm - aktualne?
Cześć, ostatnie wpisy, które znalazłem, na temat tych startowisk pojawiały się w 2013 i 2010 roku - czy te miejscówki dalej nadają się do latania? Jestem ulokowany w takim miejscu, że na Chełm i na Siewierke mam zbliżoną odległość,na Tuł trochę dalej. Na Siewierce już byłem i miejscówka dość zadbana i uczęszczana, jednak raczej do czegoś innego niż do zlotów się średnio nadaje... Nie wiem czy jest sens jechać te 60-70km na południe w ciemno - brak świeżego info na temat miejscówek z tematu... Ktoś tam lata jeszcze?
Żar i Skrzyczne to już koło 100km i tak do poćwiczenia to troche daleko i te drzewa
- jestem śweżo po kursie na holu.
Żar i Skrzyczne to już koło 100km i tak do poćwiczenia to troche daleko i te drzewa
-
SP8EBC
- Posty: 816
- Rejestracja: 29 grudnia 2015, 22:01
- Reputation: 132
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Latam: Nie latam
- Doświadczenie: Były Pilot
- Kontakt:
Re: Tuł, Chełm - aktualne?
Żar na północ będzie jeszcze dla Ciebie OK, choć trzeba uważać żeby się nie dać spłukać nisko nad domami w Kozubniku i nie startować przy wschodniej odchyłce po masz duże szanse na drzewo. Generalnie pojedź sobie na Jaworowy, to jest plac zabaw dla paralotniarzy. Jedziesz Ską z Bielska na Cieszyn. Potem po czeskiej stronie jedziesz ichniejszą ekspresówką i zjeżdzasz na ostatnim zjeździe przed autostradą (trzeba się przypilnować jak się nie ma winiety). Dajesz na drogę w stronę Żyliny a potem to już będziesz widział po znakach (skręca się w prawo w takim dole po ok 10km od tego zjazdu)
Na Jaworowem start na północ i zachód. Wyjazd kolejką prawie na sam szczyt. Start łatwy, lądowanie łatwe także polecam
Zaś jak nie latałeś nigdy w górach to Skrzyczne raczej nie. Kajmówki nawet pro piloci bardzo nie lubią, gdyż jest wąska i nierówna (stok opada w stronę ulicy). A jak polecisz ze wschodu na kręchę do lipowej to ciężko potem wrócić jak nie masz transportu.
Na Jaworowem start na północ i zachód. Wyjazd kolejką prawie na sam szczyt. Start łatwy, lądowanie łatwe także polecam
Mateusz Lubecki
tel: +48 660 43 44 46
tel: +48 660 43 44 46
-
MrGroch
- Posty: 42
- Rejestracja: 28 lipca 2017, 23:27
- Reputation: 15
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Tuł, Chełm - aktualne?
Dzieki za rady, Jaworowy miałem już na uwadze - ale muszę się zorientować najpierw jak to jest z tymi papierami za granica - muszę chyba wyrobić IPPI, prawda? No i ubezpieczenie z KL, ale to już do ogarnięcia 
Co do Żaru - czytałem już że N najłatwiejszy, choć powrót z lądowsika na startowisko to trochę daleko by tak beztrosko sobie zlatywać. Zastanawia mnie czemu kierunek na S nie jest zbytnio polecany - tak na sucho wygląda na najlepszą opcję dla początkujących - brak drzew na wprost, z lądowiska na startowisko kilka minut - co za pułapki na S czychają, że nie jest zbytnio polecany?
Co do Żaru - czytałem już że N najłatwiejszy, choć powrót z lądowsika na startowisko to trochę daleko by tak beztrosko sobie zlatywać. Zastanawia mnie czemu kierunek na S nie jest zbytnio polecany - tak na sucho wygląda na najlepszą opcję dla początkujących - brak drzew na wprost, z lądowiska na startowisko kilka minut - co za pułapki na S czychają, że nie jest zbytnio polecany?
-
SP8EBC
- Posty: 816
- Rejestracja: 29 grudnia 2015, 22:01
- Reputation: 132
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Latam: Nie latam
- Doświadczenie: Były Pilot
- Kontakt:
Re: Tuł, Chełm - aktualne?
Napisałem kiedyś maila do elszybkich i jeżeli masz polskie ŚK to wystarczy, IPPI nie musi być. Moim zdaniem największym problemem na Żarze na południe jest lądowisko. Jest pochyłe (czego na mapach google nie widać) i musisz się zmieścić przed lotniskiem aeroklubowym lądując w poprzek niego, co znacznie zmniejsza pole manewru. W ogóle mi mówili, że ląduje się generalnie nie dalej niż do zakrętu. Zresztą teraz na Żarze jest wojna z GSS i lepiej tam nie przeginać pały.
Do tego lokalesi powiedzieli, że przy S generalnie najgorzej działa termika a żagla praktycznie w ogóle nie ma, przez ukształtowanie terenu (wiatr ponoć ucieka bokiem nad jeziorem).
Z Kozubnika na górę przez las czasami wozi Mateusz Erelis z Wadowic swoją terenówką. Wejdź na Żar Paragliding albo Skrzyczne Paragliding na FB tam jest jego numer telefonu.
Do tego lokalesi powiedzieli, że przy S generalnie najgorzej działa termika a żagla praktycznie w ogóle nie ma, przez ukształtowanie terenu (wiatr ponoć ucieka bokiem nad jeziorem).
Z Kozubnika na górę przez las czasami wozi Mateusz Erelis z Wadowic swoją terenówką. Wejdź na Żar Paragliding albo Skrzyczne Paragliding na FB tam jest jego numer telefonu.
Mateusz Lubecki
tel: +48 660 43 44 46
tel: +48 660 43 44 46
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość