Cześć wszystkim!
Zdaje sobie sprawę, że tytułowa kwestia jest elementarna i co nieco omówiona, ale nie udało mi się nigdzie znaleźć filmu instruktażowego. Teorię niby się zna, ale mimo że parę lat już latam nigdy na dobrą sprawę nie widziałem na żywo tej procedury. A wiem że kwestia istotna, więc będę bardzo wdzięczny za wszelkie wskazówki.
Pozdrawiam serdecznie,
Krzysiek
Regulacja speeda
- CichyBart
- Posty: 168
- Rejestracja: 24 kwietnia 2018, 10:36
- Reputation: 37
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Regulacja speeda
Dolne podwieszenie
https://www.dudek.eu/images/instrukcje/ ... rukcja.pdf
Górne podwieszenie
http://www.dudek.eu/images/stories/plik ... rukcja.pdf
(i teraz nie linczujcie): https://groups.google.com/forum/#!topic ... HYxQxR1GN8:
https://www.dudek.eu/images/instrukcje/ ... rukcja.pdf
Górne podwieszenie
http://www.dudek.eu/images/stories/plik ... rukcja.pdf
(i teraz nie linczujcie): https://groups.google.com/forum/#!topic ... HYxQxR1GN8:
Kod: Zaznacz cały
mchmielo
18.10.2012
regulacja speeda
> służą stopery na lince speeda (czarne kulki)? Czy mam się gdzieś
> podwiesić i jakoś ustawić długość wyciskanych linek?
> Z góry dzięki za info
Regulacja - tak jak w swobodnej.
1 Podwieś się lub usiądź w uprzęży na podłodze,
2 Podepnij glajta (nie musisz wyjmować z worka - tylko taśmy)
3 przewlecz speeda przez bloczki uprzęży
4 kulki zakładasz na linkę po przewleczeniu przez pierwszy bloczek (zwykle)
5 załóż złaczki (polecam te z 3 dziurkami - łatwiej regulować długość)
6 podłacz złaczki do taśm
7 napręż taśmy paralotni (przydaje się pomocnik) i ureguluj położenie bloczków tak, aby linki miały minimalną długość ale nie skracały taśm A paralotni w żadnym położeniu taśm (także jak odchylone do tyłu lub w bok)
8 jak siedzisz to wypchnij speeda nogami na pełną długość - zobacz czy bloczki na tasmach się schodzą (taśmy musi ktoś trzymać)
9 powtórz regulację 7 i 8 tak aby był największy "skok" na tasmach ale nie było niebezpieczeństwa że przy puszczonym speedzie masz skrócone taśmy A
10 kulki - pociągnij linki tak aby belka schowała się pod siedzeniem i popchnij kulki do bloczków w uprzęży - belka zostanie pod siedzeniem i nie będzie Ci przeszkadzała w rozbiegu.
11 jak naciśniesz belkę nogą to kulki - puszczą
Sprawdź te to co Ci opisałem w poprzednim e-mailu aby linki od speeda nie dostawały się w smigło w różnych kombinacjach speeda i podpięcia.
Jak wszystko uregulujesz to pokaż komuś bardziej doświadczonemu aby sprawdził.
pozdrowienia
Marek
Jeśli nie wiesz co robić, nabieraj wysokości. Nikt się jeszcze nie zderzył z niebem.
PPG / [ITV Boxer (Green) - sprzedane], [Solo 210 - sprzedane], ITV Billy (Red), C-Max E, airone.pro unique single
PPG / [ITV Boxer (Green) - sprzedane], [Solo 210 - sprzedane], ITV Billy (Red), C-Max E, airone.pro unique single
-
- Posty: 142
- Rejestracja: 04 stycznia 2016, 11:23
- Reputation: 19
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Regulacja speeda
Tu jest też akapit o regulacji speeda:
http://psp.org.pl/kupujemy-uprzaz/
http://psp.org.pl/kupujemy-uprzaz/
- Krzysiek
- Posty: 158
- Rejestracja: 14 marca 2016, 09:45
- Reputation: 24
- Lokalizacja: Warszawa
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
- Kontakt:
Re: Regulacja speeda
Drodzy Koledzy,
dziękuję za odpowiedzi. Tak jak napisałem teorię znam, chodzi o rozwinięcie tego co pisze Gotek:
Mnie instruktor radził podwiesić skrzydło za taśmy D, a przez deltki przeciągnąć gumę transportową. To jak to w końcu jest? Będę bardzo wdzięczny za porady praktyków.
Pozdrawiam serdecznie,
Krzysiek
dziękuję za odpowiedzi. Tak jak napisałem teorię znam, chodzi o rozwinięcie tego co pisze Gotek:
Przypinamy do uprzęży skrzydło tak jak do lotu i podwieszamy całość za deltki z rzędu A. Siadamy w uprzęży, a następnie podpinamy do skrzydła linki biegnące od belki speeda i regulujemy ich długość tak, aby belka znalazła się przy samej uprzęży.
Mnie instruktor radził podwiesić skrzydło za taśmy D, a przez deltki przeciągnąć gumę transportową. To jak to w końcu jest? Będę bardzo wdzięczny za porady praktyków.
Pozdrawiam serdecznie,
Krzysiek
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Regulacja speeda
Proponuję skorzystać z mojej metody. Przy okazji dowiesz się przy próbie wyciśnięcia speeda jaka siła może być do tego potrzebna
Zbyszek Gotkiewicz
- Krzysiek
- Posty: 158
- Rejestracja: 14 marca 2016, 09:45
- Reputation: 24
- Lokalizacja: Warszawa
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
- Kontakt:
Re: Regulacja speeda
Dzięki, spróbuje
- Krzysiek
- Posty: 158
- Rejestracja: 14 marca 2016, 09:45
- Reputation: 24
- Lokalizacja: Warszawa
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
- Kontakt:
Re: Regulacja speeda
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Proponuję skorzystać z mojej metody. Przy okazji dowiesz się przy próbie wyciśnięcia speeda jaka siła może być do tego potrzebna
Raz jeszcze dzięki wszystkim za wskazówki. Faktycznie, teraz rozumiem, dlaczego jeszcze nigdy się tego do końca w locie nie mogłem zdecydować zrobić
Ale jakieś wideo by się przydało, te co są pozostawiają wiele do życzenia, w dodatku są chyba cokolwiek rozbieżne.
W artykule na stronie PSP piszesz Zbyszku o możliwości zablokowania zapasu przez belkę przyspieszacza. A jak z podnóżkiem, który zwisa o wiele bardziej?
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Regulacja speeda
Są systemy, które odczepiają taśmę podnózka podczas wyciągania klamki. Ja mam z tym spokój, bo zawsze latam z frontkontenerem.
Zbyszek Gotkiewicz
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość