Witam,
ostatnio miałem awaryjne lądowanie - silnik zgasł w locie. Na ziemi odpalił (ciężko - musiałem się naszarpać) i pozwolił wrócić drogą powietrzną do miejsca startu. W domu rozebrałem i przeczyściłem gaźnik, włożyłem nowe membrany, wymieniłem filtr paliwa i dla pewności obejrzałem cylinder i tłok - nie wyglądają jak nowe ale powinny jeszcze posłużyć trochę. Silnik na podwórku odpaliłem i wyregulowałem wolne obroty (gaźnik WB 8) - działał bez zarzutu. Następnego dnia zabrałem go na łąkę, odpaliłem (pracował OK, ładnie wkręcał się na obroty) i w pewnym momencie zgasł - nie zdążyłem wystartować a nawet porządnie się rozłożyć. Od tego momentu silnik nie ma wolnych obrotów a żeby go odpalić trzeba trzymać wciśnięty delikatnie gaz. Nie ma też wysokich obrotów - nie wkręca się. Przeczyściłem układ paliwowy ponownie, sprawdziłem gaźnik i membrany (membrany wymieniłem ponownie na stare - pracowały 33 godziny przez jeden sezon) i nadal to samo. Sprawdziłem cewkę (iskra jest) i jej mocowanie (siedzi tam gdzie jej miejsce - nie ma regulacji więc zapłon nie powinien się przestawić, chyba że by ścięło klin na kole). Nie mam już pomysłów co sprawdzić i będę wdzięczny za Wasze pomysły/podpowiedzi.
EDIT: mały błąd - gaźnik to walbro WG 10 (nie WB 8).
Przy okazji - wie ktoś może czy w dyszy wysokich obrotów jest coś na zasadzie zaworu zwrotnego? U mnie daje się przedmuchać tylko w jedną stronę.
I jeszcze jedno - jak wymontować dyszę wysokich obrotów? Czy od drugiej strony da się wyjąć tę miedzianą/mosiężną zaślepkę (https://drive.google.com/open?id=0B590B ... UZmbncwRHc)?
EDIT 2:
Już wiem, że dysza wysokich obrotów ma zawór jednokierunkowy i jest zamocowana na stałe (może na gorąco dało by się ja wyjąć ale tego próbował nie będę).
Problemy z silnikiem Raket 120
-
- Posty: 99
- Rejestracja: 31 grudnia 2015, 19:23
- Reputation: 3
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Problemy z silnikiem Raket 120
Darek Cuber
- tomek_17
- Posty: 21
- Rejestracja: 12 stycznia 2016, 22:58
- Reputation: 3
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Problemy z silnikiem Raket 120
Witam
Na dyszy głównej jest zawór zwrotny. Jeśli przepuszcza do tyłu to nie ma wolnych obrotów (sam doświadczyłem takiej awarii). Niestety ciężko go wymienić jeszcze gorzej ze zdobyciem nowego. Mi się udało go dobrać od jakiejś pilarki. Ma taką samą średnice ale jest trochę krótszy. U mnie to zadziałało tylko teraz mam problemy z przegrzewaniem się silnika, chodziarz jak narazie nie udało mi się ustalić czy to wina gaźnika.
Czy zawór zwrotny działa możesz się przekonać przykładając do niego cienki wężyk przez gaźnik (trudno ale sie da) i próbuj popchać/pociągnąć.
Pozdro
Tomek
Na dyszy głównej jest zawór zwrotny. Jeśli przepuszcza do tyłu to nie ma wolnych obrotów (sam doświadczyłem takiej awarii). Niestety ciężko go wymienić jeszcze gorzej ze zdobyciem nowego. Mi się udało go dobrać od jakiejś pilarki. Ma taką samą średnice ale jest trochę krótszy. U mnie to zadziałało tylko teraz mam problemy z przegrzewaniem się silnika, chodziarz jak narazie nie udało mi się ustalić czy to wina gaźnika.
Czy zawór zwrotny działa możesz się przekonać przykładając do niego cienki wężyk przez gaźnik (trudno ale sie da) i próbuj popchać/pociągnąć.
Pozdro
Tomek
- Załączniki
-
- 19204952_1343606872361668_1262778346_o.jpg (141.57 KiB) Przejrzano 4607 razy
-
- Posty: 99
- Rejestracja: 31 grudnia 2015, 19:23
- Reputation: 3
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Problemy z silnikiem Raket 120
U mnie ten zaworek trzyma. U Ciebie podejrzewam, że nowa dysza jest mniejsza od oryginału i dlatego przegrzewa się.
Ja znalazłem już powód moich problemów - ścięło klin na wale i lekko obróciło się koło magnesowe przestawiając zapłon. Teraz jestem na etapie poszukiwań nowego klina - mam nadzieję, że po wymianie silnik będzie pracował prawidłowo.
EDIT:
Poszukuję klina koła magnesowego na wał (https://www.radne.se/Product/3095/Key-for-fly-wheel) - wie ktoś może gdzie w naszym kraju można go kupić? Ewentualnie prosiłbym o jego wymiary aby dobrać od innego silnika.
Ja znalazłem już powód moich problemów - ścięło klin na wale i lekko obróciło się koło magnesowe przestawiając zapłon. Teraz jestem na etapie poszukiwań nowego klina - mam nadzieję, że po wymianie silnik będzie pracował prawidłowo.
EDIT:
Poszukuję klina koła magnesowego na wał (https://www.radne.se/Product/3095/Key-for-fly-wheel) - wie ktoś może gdzie w naszym kraju można go kupić? Ewentualnie prosiłbym o jego wymiary aby dobrać od innego silnika.
Darek Cuber
- tomek_17
- Posty: 21
- Rejestracja: 12 stycznia 2016, 22:58
- Reputation: 3
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Problemy z silnikiem Raket 120
Mi kiedyś ścięło klin podczas odpalania (odbiło). Też szukałem i nie mogłem nigdzie dostać. Kupiłem większy i pilnikiem go. Trochę roboty ale nie warto przepłacać za 10-cio milimetrowy kawałek metalu.
-
- Posty: 99
- Rejestracja: 31 grudnia 2015, 19:23
- Reputation: 3
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Problemy z silnikiem Raket 120
Ja też szukam i nigdzie nie znalazłem. Ostatnia szansa to serwis Husqvarny - w poniedziałek planuję odwiedzić najbliższy.
Darek Cuber
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość