Profil samostateczny - wędrówka środka parcia

Latanie silnikowe
Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Profil samostateczny - wędrówka środka parcia

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 21 marca 2019, 22:18

A jeśli chcesz się czegoś nauczyć, to kup coś co dobrze lata, a następnie zacznij to przerabiać żeby latali jeszcze lepiej :)
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
Marcin.
Posty: 539
Rejestracja: 06 marca 2016, 17:43
Reputation: 33
Lokalizacja: Mechanik paralotniowy TM PG
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Profil samostateczny - wędrówka środka parcia

Postautor: Marcin. » 22 marca 2019, 16:45

Bede probowal dalej kombinowac. Dzisiaj np. tak z ciekawosci odwiazalem dwie srodkowe linki glowne A i latawiec lata :) bez nich. Nie chce wejsc w zenit - a to chcialbym osiagnac. Moze nie dobrze go uszylem , ale jeszcze sprobuje kilku zabiegow. W koncu kupie latawiec ''fabryczny''.

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Profil samostateczny - wędrówka środka parcia

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 22 marca 2019, 16:54

Wszystkie skrzydła , które nie chcą wejść w zenit są zbyt przyhamowane, albo za mało przyspieszone. Czyli rezygnacja z linek w rzędzie A, który służy do napędzenia dała oczekiwany efekt. Możesz jeszcze odpuścić tył.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
Marcin.
Posty: 539
Rejestracja: 06 marca 2016, 17:43
Reputation: 33
Lokalizacja: Mechanik paralotniowy TM PG
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Profil samostateczny - wędrówka środka parcia

Postautor: Marcin. » 22 marca 2019, 17:07

Zbyszek Gotkiewicz pisze:Wszystkie skrzydła , które nie chcą wejść w zenit są zbyt przyhamowane, albo za mało przyspieszone. Czyli rezygnacja z linek w rzędzie A, który służy do napędzenia dała oczekiwany efekt. Możesz jeszcze odpuścić tył.


Tzn. linki A naciagniete i "obecne" poprawiaja troche sytuacje , ale jak chce zmniejszyc kat natarcia ,to zalamuje nosek. Jest duzo zabawy z tym :) jak centrowanie kola szprychami. Tam podciagniesz ,to tu sie zdeformuje :) Moze ta konstukcja poprostu taka jest i tyle. Jeszcze musze to przemyslec.
Dlatego przydaloby sie poczytac jak to dziala w szczegolach. Ale na "piechote'' tez sie pobawie.

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Profil samostateczny - wędrówka środka parcia

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 22 marca 2019, 17:22

Może być rząd B byt daleko z tyłu. Masz fajną zabawę :)
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
Marcin.
Posty: 539
Rejestracja: 06 marca 2016, 17:43
Reputation: 33
Lokalizacja: Mechanik paralotniowy TM PG
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Profil samostateczny - wędrówka środka parcia

Postautor: Marcin. » 22 marca 2019, 17:29

Zbyszek Gotkiewicz pisze:Może być rząd B byt daleko z tyłu. Masz fajną zabawę :)

Zobaczymy jeszcze :) jest pretekst zeby wyjsc na powietrze :)

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Profil samostateczny - wędrówka środka parcia

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 22 marca 2019, 17:54

Oglądałem filmik Dudzinka o profilach i zastanowiło mnie stwierdzenie, że owszem, jest wędrówka środka parcia, ale nie ma ona znaczenia. Jak można bagatelizować zjawisko, które w samolocie RWD-6 Żwirki i Wigury doprowadziło do ukręcenia skrzydeł?
Zbyszek Gotkiewicz


Wróć do „PPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość