Regulacja gaźnika po zmianie śmigła

Latanie silnikowe
Piotr Domański
Posty: 697
Rejestracja: 27 stycznia 2017, 09:05
Reputation: 182
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Regulacja gaźnika po zmianie śmigła

Postautor: Piotr Domański » 24 listopada 2020, 23:46

adam.a pisze:podnosząc obroty do 7tys zmianą śmigła zwiększyłem max ciąg ,zwiększyło się max wznoszenie, zmniejszyłem zużycie paliwa na predkosci przelotowej ,czyli jednak coś zyskałem , to gdzie jest haczyk? Simonini mam taki zwykły jak ze strony simonini , z rezonansem i niebieskim tłumikiem, nie robiłem żadnych modyfikacji silnika poza usunięciem tłumika szmerów ssania i wywalenie wkładu tłumika zamieniając go na przelotowy. Na szybko znalazłem że nirvana podaje max obroty 7 tys dla swoich napędów na tym silniku max przez 5 min . Niestety nie dysponuję żadnymi sondami temp , profesjonalną hamownią, nawet obrotomierz montowałem tylko sporadycznie wiec nie jestem w stanie zrobić konkretnego testu, Piszę tylko co uzyskałem i potrafiłem zmierzyć (obrotomierzem ,kolorem świecy i wariometrem) zmieniając to śmigło , no i wracając do tematu wątku zmiana tego śmigła wymagała jednak korekty składu mieszanki .

Nie ma żadnego haczyka, przy twoim przełożeniu wygląda że wszystko jest ok. i dobrze że po zmianie śmigła przyjrzales się kolorowi świecy i skorygowałeś skład tak że jest cacy. Możesz jeszcze dla pewności podpiąć obrotomierz i ustawić dyszą od powietrza max obroty a potem skręcić ją nie znacznie aby obroty spadły o te powiedzmy 200-300, ale jeśli kolor świecy jest ok. to teraz właśnie masz pewnie takie nastawy jak trzeba.

Awatar użytkownika
leszekm40
Posty: 71
Rejestracja: 09 listopada 2020, 23:02
Reputation: 9
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Regulacja gaźnika po zmianie śmigła

Postautor: leszekm40 » 01 grudnia 2020, 21:09

Witam kolegów przeczytałem cały temat i chciałbym tak ze swojej perspektywy powiedzieć tak ,nawiązując do silników modelarskich o pojemnościach 120 , 150 i 200cc . Otóż gazniki stosowane są też walbro . Ale zasada jest taka kupując np silnik dwusuwowy o pojemności np 150cc instrukcja takiego silnika podaje ustawienie fabryczne gaznika i tak samo podaje rodzaje śmigieł jakie można zastosować i te rodzaje śmigieł różnią się np długością lub skokiem oczywiście powiedzmy 3 rodzaje śmigieł jakie można zastosować zgodnie z zaleceniami producenta. Ale używając tych rodzajów śmigieł nie zmieniam ustawień gaznika. Te 3 rodzaje śmigieł mogę używać aby ten silnik optymalnie pracował nie ruszając ustawień ganika. Oczywiście instrukcja pisze , że po dotarciu silnika nalezy o ćwierć obrotu przykręcić H gdyż silniki są fabrycznie przygotowane do docierania . Ale nigdy używając silnika nie ruszam ustawień gaxnika zmieniając śmigło oczywiście na takie jakie moge zastosować zgodnie z instrukcją. Jeżeli założe mu śmigło inne niż podaje producent silnik po prostu nie pracuje jak powinien ale gaznika nie ruszam gdyż wiem że smigło jakie założyłem jest nie takie jak ma być.Więc ogólnie reasumując jeżeli używam śmigieł jakie podaje producent nigdy nie przestawiam iglic. Ja w ppg jestem świeży ale wydaje mi się że działa to dokładnie na tej samej zasadzie :)


Wróć do „PPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość