Co po Solo 210? Revo 200 / Moster 185 / Sky 150 do małej trajeczki?

Latanie silnikowe
Evil77
Posty: 2
Rejestracja: 06 czerwca 2021, 23:49
Reputation: 0
Doświadczenie: Uczeń

Co po Solo 210? Revo 200 / Moster 185 / Sky 150 do małej trajeczki?

Postautor: Evil77 » 07 stycznia 2024, 17:16

Witam,
Jak w temacie - co kupić po Solo 210 do małej trajeczki AirOne Pro Unique Single? Biorę pod uwagę głównie: Revo 200, Moster 185, Sky 150, lub może coś innego, takiego jak: JPX, Motoroma, 202, Tornado 280, jakiś Simonini? Doradźcie bo macie takie napędy i je użytkujecie, znacie ich wady oraz zalety o których ja nie wiem. Moje skrzydło to Nemo 5 - 28 na którym planuje jeszcze trochę polatać. Po napędzie będzie zmiana skrzydła, a potem może i trajki na Unique Phoenix 2.

Mój zestaw tak lata:


P.S może ktoś chce kupić Solo 210 z nowym silnikiem - ewentualnie z trajką - lub skrzydłem?
Idealny zestaw na początek, zaraz po kursie? 513 944 007

Janusz
Posty: 5
Rejestracja: 19 grudnia 2023, 20:47
Reputation: 0
Latam: Tylko z Napędem
Doświadczenie: Przelotowiec

Re: Co po Solo 210? Revo 200 / Moster 185 / Sky 150 do małej trajeczki?

Postautor: Janusz » 07 stycznia 2024, 21:42

Optuje za silnikiem który ma okolice 25 KM. Otwiera to przed Tobą nowe możliwości w przyszłości, miedzy innym latanie na bardzo nowoczesnych i małych skrzydłach. Wcale to nie znaczy ze musisz od razu skrzydła zmieniać , ale wybór skrzydeł wówczas masz bardzo szeroki, mając taki silnik. Patrząc na filmik ważysz niewiele. Również dobór trajki jest szerszy, może bardziej leząca pozycja, może wygodny, przelotowy, fotel kubełkowy itd.
Osobiście nie jestem zwolennikiem tzw. wiertarek, czyli silników o małej pojemności i bardzo dużych obrotach. Owszem mają swoje zalety ale przy lataniu rozrywkowym hmmm domowym na własną przyjemność niestety muszą być non stop w idealnym stanie. Inaczej tracisz na nich ileś tam procent mocy plus kłopoty z reakcjami lawinowymi czyli naprawami. Silniki większej pojemności o niższych obrotach są mniej wymagające i po prostu dłużej żyją.
Osobiście kilkanaście lat przelatałem na JPX Black Devil. Wszystkie naprawy wykonywałem w nim sam. Do dziś sprawny i w idealnym stanie. Co nie znaczy że nie wymieniałem w nim części. Pozdro Janusz

Evil77
Posty: 2
Rejestracja: 06 czerwca 2021, 23:49
Reputation: 0
Doświadczenie: Uczeń

Re: Co po Solo 210? Revo 200 / Moster 185 / Sky 150 do małej trajeczki?

Postautor: Evil77 » 07 stycznia 2024, 22:50

Dziękuję za odpowiedź.
Właśnie ważę dużo bo "na sucho" 93kg, choć jak widać Solo 210 bardzo fajnie chodzi. Czego miałem się nauczyć na tym sprzęcie, nauczyłem się.
Cenna uwaga z tymi małymi silniczkami typu Sky 150. Tak na zdrowy rozsądek to chyba Revo 200, albo nawet Tornado 280 wychodzi, również finansowo. Bo znowu jak kupić silnik to potem trzeba całą resztę dozbroić i robi się kwota. W Technofly zamawia się i dostaje gotowy sprawdzony produkt z podobno porządnym serwisem co też jest bardzo ważne. Tak to mi jakoś wychodzi po przeanalizowaniu całej sytuacji.

Co będzie dla mnie lepsze Revo 200, czy Tornado 280? Waga tych napędów podobna, a na trajeczce nie robią mi różnicy te 2 czy tam 3kg. Biorąc pod uwagę w przyszłości zmianę trajki to już w ogóle Tornado wychodzi najlepiej.

Choć znowu większość na tych trochę większych trajeczkach mają Poliniego 250 lub 303 zamontowanego, a teraz wyszedł ten 260.

Patrząc na filmiki od tego gościa:

Można wywnioskować iż Polini 250 to nie jest idealny silnik, dla mnie te usterki które jemu się przydarzyły to jakaś masakra. No i te problemy z naprawami gwarancyjnymi.

To może jakiegoś Simonini 230/270?

Wychodzi na to że Tornado 280 dla mnie to chyba optymalny wybór, chyba że ktoś ma coś jeszcze do zaproponowania? Ciekawe czy da się zamówić taki napęd ze sztywnymi wyporami?

matgaw
Posty: 852
Rejestracja: 01 kwietnia 2018, 00:11
Reputation: 275
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Przelotowiec

Re: Co po Solo 210? Revo 200 / Moster 185 / Sky 150 do małej trajeczki?

Postautor: matgaw » 08 stycznia 2024, 09:27

Ja bym na Twoim miejscu szedł w Mostera, który jest najbardziej sprawdzonym silnikiem na świecie w tej klasie. Tym bardziej jak sam umiesz obsługiwać napędy, bo do Mostera znajdziesz zarówno obszerną instrukcję, jak i filmiki w internecie.

Tornado ma raczej opinię paliwożernego i problemowego.

SkyTrekking
Posty: 81
Rejestracja: 02 stycznia 2016, 14:32
Reputation: 7
Lokalizacja: Bydgoszcz
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Co po Solo 210? Revo 200 / Moster 185 / Sky 150 do małej trajeczki?

Postautor: SkyTrekking » 08 stycznia 2024, 09:52

Polecam coś z pojemnością od 180cm i mocą od 25 KM, czyli Moster, MV1, MV2 i zdecydowanie z dual starterem.
Oferta tutaj:
https://www.sklep-paralotniowy.pl/scoot ... 16_49.html

Do końca lutego promocja :-)
https://www.sklep-paralotniowy.pl/super ... -n-39.html

pozdrawiam

Piotr Cwudziński

http://skytrekking.pl
http://www.sklep-paralotniowy.pl
https://www.facebook.com/skytrekking.paralotnie
https://www.facebook.com/scootair.paramotors

Paralotnie ITV-WINGS, SKY, SOL, BDG, Dudek


Wróć do „PPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość