Cześć
Temat bagażników na hak poruszany wielokrotnie.
Mnie interesuje inna kwestia odnośnie transportu napędu w taki sposób.
Czy na dalsze i szybsze trasy (autostrady) demontujecie kosz i śmigło przewożąc napęd na haku?
Czy śmigło da rade przy 140 km na autostradzie czy lepiej je zdemontować ?
Pozdrawiam wakacyjnie.
Marek
napęd na haku
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4141
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: napęd na haku
Jesli masz sprzęgło odśrodkowe, to śmigło będzie wiatrakować, a to powoduje zwiększenie oporu (stojące śmigło ma opór taki jak deska z której jest wystrugane, a kręcące się opór tarczy o średnicy śmigła). Jeśli sprzęgła nie masz, to silnik... może się uruchomić (mi w Ogarze wystarczy 140 km/h do uruchomienia "na pych" silnika Limbacha 1700 ccm)
Re: napęd na haku
Tak jest sprzęgło dlatego chciałem unieruchomić śmigło.
Bardziej interesuje mnie czy opór powietrza nie uszkodzi oplotu kosza czy śmigła.
Stąd pytanie czy demontujecie napęd do takiego transportu.
Marek
Bardziej interesuje mnie czy opór powietrza nie uszkodzi oplotu kosza czy śmigła.
Stąd pytanie czy demontujecie napęd do takiego transportu.
Marek
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 18 stycznia 2016, 10:29
- Reputation: 3
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: napęd na haku
Ja ostatnio przewoziłem napęd na trasie 300km ale kosz miałem zdemontowany a cały napęd pokryty pokrowcem. Ale i tak nie odważyłem się jechać szybciej jak 100km/h bo opór pokrowca był duży i bałem się że to ustrojstwo spadnie.
- qbaepp11
- Posty: 150
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 17:58
- Reputation: 20
- Lokalizacja: Brzeg Dolny
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Sympatyk
Re: napęd na haku
U mnie przetestowane na trasie Wrocław- Łeba z prędkościami 140-150. Śmigło zabezpieczam gumą z hakami żeby pęd powietrza go nie obracał.
Myślałem o pokrowcu ale te za duże opory. Silnik zabezpieczony folią strech przed deszczem i jest ok.
https://lh3.googleusercontent.com/OU0Fl ... 1024-rw-no
https://lh3.googleusercontent.com/SeE5t ... 1024-rw-no
https://lh3.googleusercontent.com/9zgqW ... 1024-rw-no
https://lh3.googleusercontent.com/G2DEA ... 1024-rw-no
Tu jeszcze ze starym napędem
https://lh3.googleusercontent.com/y5jlM ... 1024-rw-no
Myślałem o pokrowcu ale te za duże opory. Silnik zabezpieczony folią strech przed deszczem i jest ok.
https://lh3.googleusercontent.com/OU0Fl ... 1024-rw-no
https://lh3.googleusercontent.com/SeE5t ... 1024-rw-no
https://lh3.googleusercontent.com/9zgqW ... 1024-rw-no
https://lh3.googleusercontent.com/G2DEA ... 1024-rw-no
Tu jeszcze ze starym napędem
https://lh3.googleusercontent.com/y5jlM ... 1024-rw-no
Łukasz Serafin
https://www.facebook.com/brzeg.dolny.z.powietrza/
https://www.facebook.com/brzeg.dolny.z.powietrza/
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 18 stycznia 2016, 16:27
- Reputation: 1
- Lokalizacja: Gliwice
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: napęd na haku
Mi się zdarzyło autostradą 130-140 jechać z napędem na haku, ale tylko bardzo krótkie trasy (15-20km). Śmigło zawsze mam w pokrowcu (chociaż jest dość cienki i jak tak sobie teraz myślę o kamieniach strzelających spod kół samochodów, to chyba kupię sobie jakiś grubszy), do którego to pokrowca doszyłem kawałek dwustronnego velcro i w ten sposób zawsze unieruchamiam śmigło w pozycji poziomej (o rurkę kosza) - jest całe schowane za samochodem, więc jeśli śmigło stawia jakiekolwiek opory, to minimalne. Co do oplotu to... nie posiadam... więc nie wiem jakie opory może generować, natomiast te kilka kawałków kosza które wystaje mi poza obrys samochodu chyba niewiele zmienia... z tym że nie wiem jak będzie w sedanach itp, ja mam akurat "wyższe kombi"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość