Powiem Ci tak. Wybierz z tej listy jeden z dwóch najpopularniejszych Twoim zdaniem silników i nie kombinuj z dzieleniem włosa na czworo. Jak kupisz jakiś mało popularny model to później się będziesz bujał z problemami bo mało kto będzie miał części i wiedzę.
Chłodzenie cieczą w silniku 80 jest rozwiązaniem nietypowym i podejrzewam ciężaro- i problemogennym, po co.
Jeśli nowy napęd PPG to który? Na co zwrócić uwagę?
-
- Posty: 697
- Rejestracja: 27 stycznia 2017, 09:05
- Reputation: 182
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Jeśli nowy napęd PPG to który? Na co zwrócić uwagę?
matgaw pisze:Chłodzenie cieczą w silniku 80 jest rozwiązaniem nietypowym i podejrzewam ciężaro- i problemogennym, po co.
We wszystkich znanych mi silnikach 2t do latania jakie znam nie słyszałem o problemach związanych z układem chłodzenia cieczą, natomiast słyszałem wiele o problemach z przegrzewaniem się silników chłodzonych powietrzem.
Eltomek, owadami w chłodnicy się nie przejmuj jak pewnie zauważyłeś grasują zwykle przy ziemi, skoro w samochodzie czy motocyklu to nie stanowi kłopotu to w napędzie tym bardziej nie będzie;) Sky Engine 100 ma już za sobą co najmniej 15 lat kariery i o problemach z układem chłodzącym nie było słychać, mało tego o awariach tego silnika też nie:) W thorach chyba też samo chłodzenie cieczą nie dostarcza kłopotów. Mogę się wypowiedzieć na temat dwusuwowych Rotaxów i chłodzone cieczą R462 czy R582 znacznie przebija trwałością R503, a musimy pamiętać, że to wolnoobrotowe silniki trudne do przegrzania.
-
- Posty: 122
- Rejestracja: 26 lutego 2016, 15:11
- Reputation: 15
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Jeśli nowy napęd PPG to który? Na co zwrócić uwagę?
matgaw pisze:Wybierz z tej listy jeden z dwóch najpopularniejszych Twoim zdaniem silników i nie kombinuj z dzieleniem włosa na czworo.
A skąd ja mam wiedzieć co jest najpopularniejsze? Właśnie dlatego zebrałem tutaj 4 silniki, które sobie wybrałem z rynku, żeby dowiedzieć się co o nich doświadczeni piloci sądzą.
Dziękuję wszystkim za pomoc. Zasięgnąłem dziś jeszcze opinii w SkyTrekking i EMGE Paramotor i ostatecznie zdecydowałem się na Atom 80, który zapewni wystarczająco dużo mocy na moje skromne 70kg masy ciała lecące pod klasykiem, będzie umiarkowanie cichy, oszczędny, niewielki i lekki, a jak widać na filmie to nawet w tandemie da się tym polecieć
Odradzono mi Thor 80 z uwagi na to, że to niezbyt popularny model, a Thor 130 przy swoich 21KM waży prawie 15kg.
Re: Jeśli nowy napęd PPG to który? Na co zwrócić uwagę?
Polecam napęd mostera 185 plus z firmy Skytrekking.
Napęd ma dużo mocy jeśli ktoś nie lata wyczynowo napęd idealny ciężki do zagrzania podczas długiego lotu i bardzo ekonomiczny. Latam na mosterze z firmy Skytrekking i jestem bardzo zadowolony ponieważ szybki i niezawodny serwis niektóre sprawy związane ze serwisem są robione od ręki a jak nie to w bardzo krótkim czasie i po oddaniu napędu nie muszę się przejmować że coś jest zrobione nie tak jak powinno
Napęd ma dużo mocy jeśli ktoś nie lata wyczynowo napęd idealny ciężki do zagrzania podczas długiego lotu i bardzo ekonomiczny. Latam na mosterze z firmy Skytrekking i jestem bardzo zadowolony ponieważ szybki i niezawodny serwis niektóre sprawy związane ze serwisem są robione od ręki a jak nie to w bardzo krótkim czasie i po oddaniu napędu nie muszę się przejmować że coś jest zrobione nie tak jak powinno
Re: Jeśli nowy napęd PPG to który? Na co zwrócić uwagę?
Witajcie.
Ja osobiście wybrałem napęd Moster185 firmy Wittorazi. Jest to mój pierwszy napęd i po prawie 2-letnim użytkowaniu z czystym sumieniem mogę go polecić. Moster dysponuje pojemnością 185ccm i mocą 25KM. Uwierzcie, że to prawdziwa moc! Mimo to nie jest to silnik wyżyłowany, dlatego jest bardzo trwały. Polecam zakup tego napędu w firmie SKYTREKKING - Macie pewną gwarancje, serwis pogwarancyjny i oczywiście po pierwszych 25h darmowy serwis. Szczerze polecam Skytrekking i naped Moster185.
Pozdrawaim.
Kriss
Ja osobiście wybrałem napęd Moster185 firmy Wittorazi. Jest to mój pierwszy napęd i po prawie 2-letnim użytkowaniu z czystym sumieniem mogę go polecić. Moster dysponuje pojemnością 185ccm i mocą 25KM. Uwierzcie, że to prawdziwa moc! Mimo to nie jest to silnik wyżyłowany, dlatego jest bardzo trwały. Polecam zakup tego napędu w firmie SKYTREKKING - Macie pewną gwarancje, serwis pogwarancyjny i oczywiście po pierwszych 25h darmowy serwis. Szczerze polecam Skytrekking i naped Moster185.
Pozdrawaim.
Kriss
-
- Posty: 122
- Rejestracja: 26 lutego 2016, 15:11
- Reputation: 15
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Jeśli nowy napęd PPG to który? Na co zwrócić uwagę?
Skończyło się tak, że kupiłem w https://www.emgeparamotor.pl/ napęd na bazie silnika Vittorazi Atom 80, po krótkich doświadczeniach z Octagonem 190 i Topem 80 uznałem, że te 16KM w zupełności wystarczy (moja waga 70kg) do mojego latania na skrzydle klasycznym. Czas pokaże, czy był to dobry wybór. Na razie zepsuła się pogoda
-
- Posty: 160
- Rejestracja: 11 lutego 2019, 20:13
- Reputation: 49
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Jeśli nowy napęd PPG to który? Na co zwrócić uwagę?
eltomek pisze:napęd na bazie silnika Vittorazi Atom 80
Tak z ciekawości, jeśli można wiedzieć, ile dałeś?
Re: Jeśli nowy napęd PPG to który? Na co zwrócić uwagę?
Witam!! Miałem taki sam problem jak zastanawiałem sie nad kupnem mojego pierwszego napedu i z pomocą pana Piotra z firmy SkyTrekking wybrałem vittorazi moster180. Jest świetny, niezawodny i jak kupisz w tej własnie firmie to śmiało możesz liczyć na każdą pomoc a po 25godz. pracy masz serwis w cenie. Naprawde szczerze polecam i z czystym sumieniem. Ja osobiście dokonał bym tegosamego wyboru. Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość