adam.a pisze:podnosząc obroty do 7tys zmianą śmigła zwiększyłem max ciąg ,zwiększyło się max wznoszenie, zmniejszyłem zużycie paliwa na predkosci przelotowej ,czyli jednak coś zyskałem , to gdzie jest haczyk? Simonini mam taki zwykły jak ze strony simonini , z rezonansem i niebieskim tłumikiem, nie robiłem żadnych modyfikacji silnika poza usunięciem tłumika szmerów ssania i wywalenie wkładu tłumika zamieniając go na przelotowy. Na szybko znalazłem że nirvana podaje max obroty 7 tys dla swoich napędów na tym silniku max przez 5 min . Niestety nie dysponuję żadnymi sondami temp , profesjonalną hamownią, nawet obrotomierz montowałem tylko sporadycznie wiec nie jestem w stanie zrobić konkretnego testu, Piszę tylko co uzyskałem i potrafiłem zmierzyć (obrotomierzem ,kolorem świecy i wariometrem) zmieniając to śmigło , no i wracając do tematu wątku zmiana tego śmigła wymagała jednak korekty składu mieszanki .
Nie ma żadnego haczyka, przy twoim przełożeniu wygląda że wszystko jest ok. i dobrze że po zmianie śmigła przyjrzales się kolorowi świecy i skorygowałeś skład tak że jest cacy. Możesz jeszcze dla pewności podpiąć obrotomierz i ustawić dyszą od powietrza max obroty a potem skręcić ją nie znacznie aby obroty spadły o te powiedzmy 200-300, ale jeśli kolor świecy jest ok. to teraz właśnie masz pewnie takie nastawy jak trzeba.