Dobór napędu i śmigła PPG

Latanie silnikowe
surmat
Posty: 124
Rejestracja: 28 grudnia 2015, 10:39
Reputation: 23
Lokalizacja: Wa-wa
Latam: Tylko z Napędem
Doświadczenie: Sympatyk
Kontakt:

Re: Dobór napędu i śmigła PPG

Postautor: surmat » 17 stycznia 2017, 19:56

prokopcio pisze:co znaczy (3/3) ?


Wysyłałem po raz trzeci tego samego posta nie będąc pewnym czy poprzednie prawidłowo wysłałem. Obstawiam mój błąd bo muszę klikać po dwa razy WYŚlIJ i podejrzewam że za pierwszym i drugim nie zrobiłem tego bo robota mnie od kompa oderwała więc podpisałem trzecią próbę 3/3 po to żeby poprzednio wysłane wpisy skasowć gdyby wpis pojawił się kilka razy (wtedy zamierzałem pierwsze dwa swoje wpisy ukryć/usunąć).
Ot wyjaśnienie i sorry za zamieszanie.
_______
pozdr,TS

Awatar użytkownika
uriuk
Site Admin
Posty: 4140
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
Reputation: 891
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Dobór napędu i śmigła PPG

Postautor: uriuk » 17 stycznia 2017, 19:57

Rodzaj napedu przy szkoleniu ma male znaczenie, bo uczysz sie na skrzydle klasycznym. Instruktorzy nie szkola na napedzie szkoly, bo okazlo sie, ze jest to na tyle kosztowne, ze klienci wola kupic wlasny naped. Poniewaz kupuja wlasny, a nie maja doswiadczenia, to obowiazkiem instruktora jest pomoc w dobraniu napedu. Czesto maja w tym interes i dziwnym zbiegiem okolicznosci kursantom sugeruja taki naped, jaki maja na sprzedaz :)
Poniwaz nic na razie nie wskazuje, zebys sie szkolil u mnie, a poza tym nie jestem przedstawicielem zadnego producenta, wiec daje ci rady zgodnie ze swoja wiedza. Nie jest to wskazanie konkretnego producenta czy modelu, a tylko wskazanie pewnych ograniczen w wyborze. Tak jak pisalem juz kilka razy, jest pewne optimum sprzetowe, ale poniewaz jest to sprzet porzadany przez wielu, wiec trzyma cene. Sprzety archaiczne sa tanie. To troche tak jak z uzywanymi aparatami fotograficznymi. Te na dziwne karty pamieci beda tanie, bo nikt ich nie chce, ale to nie powod, zeby je od razu kupowac ;).
Sam pisales z doswiadczen zawodowych, ze najdrozsze jest kupowanie wynalazkow. Nikt ci nie broni kupienia czegos takiego jesli cie stac. W tej calej dyskusji usiluje zdyskredytowac "dobre rady" pakujace niedoswiadczonych pilotow w koszty i narazajace na niebezpieczenstwo. Jak sam podales w przykladzie ze sklepem modelrskim, najprosciej jest dawac rady typu "wez najlepszy i najdrozszy sprzet najlepszych producentow". jestem zwolennikiem ciecia kosztow tam, gdzie ma to sens. np uwazam ze na poczatek skrzydlo klasyczne kla A lub B jest bardzo dobre. Ale nie widze zadnego sensu w zakupie zabytkowego napedu.

Paralot
Posty: 73
Rejestracja: 06 września 2016, 22:01
Reputation: 1
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Dobór napędu i śmigła PPG

Postautor: Paralot » 17 stycznia 2017, 20:16

surmat pisze:
prokopcio pisze:co znaczy (3/3) ?


Wysyłałem po raz trzeci tego samego posta nie będąc pewnym czy poprzednie prawidłowo wysłałem. Obstawiam mój błąd bo muszę klikać po dwa razy WYŚlIJ i podejrzewam że za pierwszym i drugim nie zrobiłem tego bo robota mnie od kompa oderwała więc podpisałem trzecią próbę 3/3 po to żeby poprzednio wysłane wpisy skasowć gdyby wpis pojawił się kilka razy (wtedy zamierzałem pierwsze dwa swoje wpisy ukryć/usunąć).
Ot wyjaśnienie i sorry za zamieszanie.


To ciekawe wczoraj Uriuk stwierdził że zalatał kilka skrzydeł i napędów przy okazji podkreślił że mój wcześniejszy post jest nie oryginalny.

Awatar użytkownika
prokopcio
Posty: 3217
Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
Reputation: 621
Lokalizacja: Grodków
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Dobór napędu i śmigła PPG

Postautor: prokopcio » 17 stycznia 2017, 20:29

Skąd kol paralot nabrałeś tyle punktów reputacji ? Widzę że nawet dostałem jeden za pierwszy post. Mogę wiedzieć co Cię w nim urzekło ?
Łukasz Prokop

Paralot
Posty: 73
Rejestracja: 06 września 2016, 22:01
Reputation: 1
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Dobór napędu i śmigła PPG

Postautor: Paralot » 17 stycznia 2017, 20:31

uriuk pisze:
Paralot pisze:Łukasz i Maciek to nie jest tak. Jak piszecie. Łukasz jak sam pisze jeszcze nie zasmakował . Uriuk Ty nie latasz PPG i masz o tym zdanie jakie masz . Jak bym Ci dał białego glajta bez napisów wszystko białe linki taśmy takiego co lata a nie jakiegoś topielca czy poduchę bez tabliczki to też byś chciał wiedzieć co to za szmata.
Stale ktoś opracowuje nowe typy ,rodzaje itp itd śmigieł.
Ludziska kupują próbują i opisują. Owszem grzebaczy trzeba trzymać z dala i nie słuchać pitolenia . Gościu usłyszy kupi 7 godzin na łące gazuje potem robi start ,patrzy na wario , leci 5 minut pod wiatr i stwierdza że ma lepsze wnoszenie na tym niż na tym co miał. Za tydzień flauta i śmigło okazuje się popsute. Beeeee.
Tak jest ze wszystkim. Zacznij od taniego napędu . Przy Twojej wadze polecisz na wszystkim . Jak się wyglebisz to potaniości . Spodoba Ci się zmienisz. Nie spodoba sprzedaż z małą stratą.
Pozdrawiam


Smiala teza. 10 lat zawodowo robie zdjecia z powietrza, zlalatalem na smierc kilka skrzydel i napedow, a ty twierdzisz, ze nie latam PPG. Przyznam, ze dosc oryginalne.
Jesli chodzi o skrzydla bez oznaczen, to oblatalem tego cos setke, bom byl pilotem testowym, a ta praca polega wlasnie na lataniu na takich wynalazkach bez oznaczen.
Szkole tez pilotow PPG. Jak do tej pory dwoch posluchalo takich dobrych rad jak twoje. Nie chcesz uslyszec co teraz mowia o tworcach tych rad.
Owszem, skrzydlo moze byc tanie i z drugiej reki, bo i tak sie je zmieni po 20 h. Naped powinien byc docelowy, fabryczny i o dostatecznej mocy. Oczywiscie mozna "oszczedzac" i kupic jakiegos rupiecia z allegro. Pomijajac koszty serwisowania (ciagle cos sie w nich urywa albo peka), to slaby naped=oporny start. Kazda wywrotka to jakies 1500 pln w plecy.
Jak pokazala praktyka, takie "oszczedzanie" bylo abslutnie najdrozsza opcja. I w obu przypadkach szkolenie trwalo okragly rok (bo sprzet ciagle w serwisie)


Nie twierdziłem że nie latałeś a twierdzę że nie latasz bo nie latasz Ppg .Jarka S znam Rotor Paramania . Dawida też ventor Sky a teraz chyba coś z apco ma i nie jest z Brzegu tylko okolic i wcale to co pisałeś wcześniej nie jest prawdą . Nie wypowiadaj się za nich. Ja z nimi rozmawiam i mają na to wszystko inny pogląd .
Nie zalatałeś kilku skrzydeł i napędów w 10 lat bo to nie jest możliwe . Zwyczajnie wymieniłeś sprzęt w drodze rozwoju pilota . Poza tym uważam że te kilka to jest 3/3
Doradzałeś w innym wątku koledze Łukaszowi żeby znalazł aktywnego instruktora PPG i niech tak zostanie .
Pomijając kilka wpisów kolegów latających na ppg to mamy dyskusję dwuch nielotów . Ciebie i Lucjana którzy doradzają jak wymiatać w dziedzinie którą uważają za nie latanie . Śmieszne .
Pozdrawiam

ciacholot
Posty: 1806
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:14
Reputation: 479
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Były Pilot

Re: Dobór napędu i śmigła PPG

Postautor: ciacholot » 17 stycznia 2017, 20:51

Przestańcie się punktować bo zrobicie z tego miejsca znany wszystkim przybytek.
Wracając do tematu to uważam, że moc napędu jest ważna bo lepiej mieć jej zapas niż go nie mieć jak jest potrzebny. Na głupotę nie pomoże i 100 KM, a lekki pilot poleci spokojnie na małej mocy i będzie latał rekreacyjnie do woli. Taki ja nie oderwę się od ziemi bez mocnego napędu bo to co obraca pilota o wadze 75 kg to mnie dopiero zaczyna odrywać od ziemi. Można lecieć na mniej lub więcej dociążonym skrzydle i też będzie różnica i w końcu jedni mają wrodzony talent do latania i z łatwością uczą się panowania nad sprzętem inni nie i nie można im dać do łapy mocy 25+. Śmigło natomiast na początek lepiej jak będzie miało jeden dobry parametr: będzie tanie. Bo i tak jest na straty. Każdy z nas połamał przynajmniej jedno. Jak już polatasz to się sam określisz co potrzebujesz. Nie wykluczone, że szybko będziesz szukał 250cm3 i Veteca i na 18m2 zapodasz w pylony.
Mariusz Kilian

Paralot
Posty: 73
Rejestracja: 06 września 2016, 22:01
Reputation: 1
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Dobór napędu i śmigła PPG

Postautor: Paralot » 17 stycznia 2017, 20:53

prokopcio pisze:Skąd kol paralot nabrałeś tyle punktów reputacji ? Widzę że nawet dostałem jeden za pierwszy post. Mogę wiedzieć co Cię w nim urzekło ?

Nabrałem bo mówię co myślę , prawdę i fakty czytaj dalej ten wątek to zobaczysz. Co do tych + i - to mi to zwisa. Co do Twojego to serio sam mi się niechcąco postawił. Nic nie ma w Twoim wpisie do oceny na - . Przepraszam zignoruj . Chętne zobaczę Twoją wyxiągarkę a i zapraszam do mnie na łąkę jak będzie schadzka ppg . Różne glajty różne napędy kilku pilotów kilka opinii.
Jestem z okolic Brzegu
Pozdrawiam

gnomm
Posty: 99
Rejestracja: 31 grudnia 2015, 19:23
Reputation: 3
Latam: Tylko z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Dobór napędu i śmigła PPG

Postautor: gnomm » 17 stycznia 2017, 20:54

uriuk pisze:
gnomm pisze:Fakt faktem, że nawet lekki pilot na samostatecznym skrzydle i wciśniętej beli do końca będzie niestety katował małego raketa. Natomiast przy codziennym lataniu, nawet z odpuszczonymi trymerami, silnik daje radę.



Taktyka lotu samostatkiem jest prosta: odpuscic trymery chwile po starcie, zaciaganac chwile przed ladowaniem. Pod wiatr dusic speeda (czyli jakies 50% trasy).
A ty piszesz ze latanie "nawet z odpuszczonymi trymerami". czyli co naped nadaje sie na pierwsze i ostatnie 30 sekund lotu, a do pozostalych dwoch godzin juz nie?


Ja tej taktyki nie stosuję. Trymery odpuszczam na maksa tylko na przelotach. Przy lataniu w koło komina lub przy niskich lotach trymery mam odpuszczone nie więcej jak do 5 (max to 12 czy 13). Nie widzę potrzeby aby latać ciągle na odpuszczonych maksymalnie trymerach co nie znaczy, że tak muszą robić wszyscy. Po za tym napisałem, że na odpuszczonych trymerach silnik spokojnie daje sobie radę więc nadaje się nie tylko do startu.
Darek Cuber

ciacholot
Posty: 1806
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:14
Reputation: 479
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Były Pilot

Re: Dobór napędu i śmigła PPG

Postautor: ciacholot » 17 stycznia 2017, 20:56

Paralot pisze:
prokopcio pisze:Skąd kol paralot nabrałeś tyle punktów reputacji ? Widzę że nawet dostałem jeden za pierwszy post. Mogę wiedzieć co Cię w nim urzekło ?

Nabrałem bo mówię co myślę , prawdę i fakty czytaj dalej ten wątek to zobaczysz. Co do tych + i - to mi to zwisa. Co do Twojego to serio sam mi się niechcąco postawił. Nic nie ma w Twoim wpisie do oceny na - . Przepraszam zignoruj . Chętne zobaczę Twoją wyxiągarkę a i zapraszam do mnie na łąkę jak będzie schadzka ppg . Różne glajty różne napędy kilku pilotów kilka opinii.
Jestem z okolic Brzegu
Pozdrawiam




Odkliknąłem mu tego minusa :)
Mariusz Kilian

Awatar użytkownika
uriuk
Site Admin
Posty: 4140
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
Reputation: 891
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Dobór napędu i śmigła PPG

Postautor: uriuk » 17 stycznia 2017, 20:59

Paralot pisze:Nie twierdziłem że nie latałeś a twierdzę że nie latasz bo nie latasz Ppg .Jarka S znam Rotor Paramania . Dawida też ventor Sky a teraz chyba coś z apco ma i nie jest z Brzegu tylko okolic i wcale to co pisałeś wcześniej nie jest prawdą . Nie wypowiadaj się za nich. Ja z nimi rozmawiam i mają na to wszystko inny pogląd




Napisalem, ze obaj szkolili sie rok, bo mieli klopoty z napedami. Chyba wiem ile czasu ich szkolilem i zastanawiam sie w jaki sposob moga miec inne zdanie na ten temat. Maja inne kalendarze?
Bardziej prawdowpodobne jest jednak to, ze ty sobie wymysliles, jaki oni maja poglad

Paralot
Posty: 73
Rejestracja: 06 września 2016, 22:01
Reputation: 1
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Dobór napędu i śmigła PPG

Postautor: Paralot » 17 stycznia 2017, 21:19

uriuk pisze:
Paralot pisze:Nie twierdziłem że nie latałeś a twierdzę że nie latasz bo nie latasz Ppg .Jarka S znam Rotor Paramania . Dawida też ventor Sky a teraz chyba coś z apco ma i nie jest z Brzegu tylko okolic i wcale to co pisałeś wcześniej nie jest prawdą . Nie wypowiadaj się za nich. Ja z nimi rozmawiam i mają na to wszystko inny pogląd




Napisalem, ze obaj szkolili sie rok, bo mieli klopoty z napedami. Chyba wiem ile czasu ich szkolilem i zastanawiam sie w jaki sposob moga miec inne zdanie na ten temat. Maja inne kalendarze?
Bardziej prawdowpodobne jest jednak to, ze ty sobie wymysliles, jaki oni maja poglad


Umówmy się że to co napisę jest moim wnioskiem bo to nasi wspólni znajomi. Ok ? Jest to mój wniosek koniec i kropka . Wniosek wyssany z palca. Szkolić przez rok można dlatego że instruktor więcej szkoli pg w Borowej niż przyjeżdża na Szymanów bo nie ma czasu i zawsze jest coś co można powiedzieć kursantowi. Np waruna niet. Ja wiem że wszystko idzie w zapomnienie że pojawiają się nowe wątki i stare odchodzą w niepamięć . Nie ciągnijmy tego bo to nie ma sensu .
Odpuść
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
prokopcio
Posty: 3217
Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
Reputation: 621
Lokalizacja: Grodków
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Dobór napędu i śmigła PPG

Postautor: prokopcio » 17 stycznia 2017, 21:20

oj chopy, chopy... aż mi się odechciewa sprawdzać co piszecie jak mi powiadomienia wychodzą o nowych postach. Ale wchodzę, a nóż ktoś coś konkretnego napisze i przeoczę. Coraz więcej tematów tego forum schodzi na psy.
A ja "biedny świeżak" zamiast mądrzejszy to głupszy, bez doświadczenia i wiedzy trudno określić kto ma rację.
Łukasz Prokop

Paralot
Posty: 73
Rejestracja: 06 września 2016, 22:01
Reputation: 1
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Dobór napędu i śmigła PPG

Postautor: Paralot » 17 stycznia 2017, 21:23

ciacholot pisze:
Paralot pisze:
prokopcio pisze:Skąd kol paralot nabrałeś tyle punktów reputacji ? Widzę że nawet dostałem jeden za pierwszy post. Mogę wiedzieć co Cię w nim urzekło ?

Nabrałem bo mówię co myślę , prawdę i fakty czytaj dalej ten wątek to zobaczysz. Co do tych + i - to mi to zwisa. Co do Twojego to serio sam mi się niechcąco postawił. Nic nie ma w Twoim wpisie do oceny na - . Przepraszam zignoruj . Chętne zobaczę Twoją wyxiągarkę a i zapraszam do mnie na łąkę jak będzie schadzka ppg . Różne glajty różne napędy kilku pilotów kilka opinii.
Jestem z okolic Brzegu
Pozdrawiam




Odkliknąłem mu tego minusa :)


Dziękuję i pozdrawiam

Paralot
Posty: 73
Rejestracja: 06 września 2016, 22:01
Reputation: 1
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Dobór napędu i śmigła PPG

Postautor: Paralot » 17 stycznia 2017, 21:29

gnomm pisze:
uriuk pisze:
gnomm pisze:Fakt faktem, że nawet lekki pilot na samostatecznym skrzydle i wciśniętej beli do końca będzie niestety katował małego raketa. Natomiast przy codziennym lataniu, nawet z odpuszczonymi trymerami, silnik daje radę.



Taktyka lotu samostatkiem jest prosta: odpuscic trymery chwile po starcie, zaciaganac chwile przed ladowaniem. Pod wiatr dusic speeda (czyli jakies 50% trasy).
A ty piszesz ze latanie "nawet z odpuszczonymi trymerami". czyli co naped nadaje sie na pierwsze i ostatnie 30 sekund lotu, a do pozostalych dwoch godzin juz nie?


Ja tej taktyki nie stosuję. Trymery odpuszczam na maksa tylko na przelotach. Przy lataniu w koło komina lub przy niskich lotach trymery mam odpuszczone nie więcej jak do 5 (max to 12 czy 13). Nie widzę potrzeby aby latać ciągle na odpuszczonych maksymalnie trymerach co nie znaczy, że tak muszą robić wszyscy. Po za tym napisałem, że na odpuszczonych trymerach silnik spokojnie daje sobie radę więc nadaje się nie tylko do startu.


Podobnie latam jak Ty a na kosiakach zaciągania na Maxa . Jak pruję w eter to odpuszczam . Do pyrkania dopasowuję do warunków. Czasem nawet jak jest termicznie to zaciągam i odpuszczam gaz żeby potrenować tremę .

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
uriuk
Site Admin
Posty: 4140
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
Reputation: 891
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Dobór napędu i śmigła PPG

Postautor: uriuk » 17 stycznia 2017, 21:40

Paralot pisze:
uriuk pisze:
Umówmy się że to co napisę jest moim wnioskiem bo to nasi wspólni znajomi. Ok ? Jest to mój wniosek koniec i kropka . Wniosek wyssany z palca. Szkolić przez rok można dlatego że instruktor więcej szkoli pg w Borowej niż przyjeżdża na Szymanów bo nie ma czasu i zawsze jest coś co można powiedzieć kursantowi. Np waruna niet. Ja wiem że wszystko idzie w zapomnienie że pojawiają się nowe wątki i stare odchodzą w niepamięć . Nie ciągnijmy tego bo to nie ma sensu .
Odpuść
Pozdrawiam


Dziwne. Szkoili sie w kilkascie osob. Tylko dwoch na napedach z allegro. Wszyscy wyszkolili sie w tydzien i lataja, a tych dwoch ze sprzetem z odzysku mialo wieczne problemy. Wychodzi na to, ze zlosliwie traktuje wylacznie gosci ktorzy nie kupili nowych zabawek. Nie u mnie, tylko ogolnie.
Poza tym Dawid szkolil sie w w Polskiej Nowej Wsi, a w tym czasie swobodnie tez tam szkolilem, wiec bylem w kazdy lotny dzien. Nic nie stalo na przeszkodzie zeby zrobic PPG. Dawid porzyjezdzal na hole bez napedu, bo naped wiecznie w proszku.
Jakbys sie nie odwrocil, to dupa z tylu.

Awatar użytkownika
uriuk
Site Admin
Posty: 4140
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
Reputation: 891
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Dobór napędu i śmigła PPG

Postautor: uriuk » 17 stycznia 2017, 21:44

gnomm pisze:
Ja tej taktyki nie stosuję. Trymery odpuszczam na maksa tylko na przelotach. Przy lataniu w koło komina lub przy niskich lotach trymery mam odpuszczone nie więcej jak do 5 (max to 12 czy 13).


Przeciez napisales to samo co ja. Jak zabierasz sie za latanie, to odpuszczasz trymery, a jak zamieniasz paliwo na halas w obrebie lotniska to nie odpuszczasz. Latanie to pokonywanie odleglosci z punktu A do punktu B droga powietrzna. W jednym miejscu to wisi zyrandol.
Zyrandol (nawet jak sie kiwa) to jednak nie lata ;)

Paralot
Posty: 73
Rejestracja: 06 września 2016, 22:01
Reputation: 1
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Dobór napędu i śmigła PPG

Postautor: Paralot » 17 stycznia 2017, 22:08

uriuk pisze:
Paralot pisze:
uriuk pisze:
Umówmy się że to co napisę jest moim wnioskiem bo to nasi wspólni znajomi. Ok ? Jest to mój wniosek koniec i kropka . Wniosek wyssany z palca. Szkolić przez rok można dlatego że instruktor więcej szkoli pg w Borowej niż przyjeżdża na Szymanów bo nie ma czasu i zawsze jest coś co można powiedzieć kursantowi. Np waruna niet. Ja wiem że wszystko idzie w zapomnienie że pojawiają się nowe wątki i stare odchodzą w niepamięć . Nie ciągnijmy tego bo to nie ma sensu .
Odpuść
Pozdrawiam


Dziwne. Szkoili sie w kilkascie osob. Tylko dwoch na napedach z allegro. Wszyscy wyszkolili sie w tydzien i lataja, a tych dwoch ze sprzetem z odzysku mialo wieczne problemy. Wychodzi na to, ze zlosliwie traktuje wylacznie gosci ktorzy nie kupili nowych zabawek. Nie u mnie, tylko ogolnie.
Poza tym Dawid szkolil sie w w Polskiej Nowej Wsi, a w tym czasie swobodnie tez tam szkolilem, wiec bylem w kazdy lotny dzien. Nic nie stalo na przeszkodzie zeby zrobic PPG. Dawid porzyjezdzal na hole bez napedu, bo naped wiecznie w proszku.
Jakbys sie nie odwrocil, to dupa z tyłu

Mógłbym na to odpowiedzieć merytorycznie .
Nie chciał byś.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Lucjan Piekutowski
Posty: 1031
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:11
Reputation: 66
Lokalizacja: Krawężniki Pomorskie
Latam: Nie latam
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Dobór napędu i śmigła PPG

Postautor: Lucjan Piekutowski » 17 stycznia 2017, 23:42

prokopcio pisze:oj chopy, chopy... aż mi się odechciewa sprawdzać co piszecie jak mi powiadomienia wychodzą o nowych postach. Ale wchodzę, a nóż ktoś coś konkretnego napisze i przeoczę. Coraz więcej tematów tego forum schodzi na psy.
A ja "biedny świeżak" zamiast mądrzejszy to głupszy, bez doświadczenia i wiedzy trudno określić kto ma rację.


Łukasz. Bo to co powinieneś wiedzieć już wiesz, nie potrzebujesz kosmicznej wiedzy, żeby kupić napęd.
Zbudowałeś świetnie działającą wyciągarkę bez podpowiadania i rzeszy ekspertów. Kulturę techniczną masz wysoką. Ja wybierałem napęd też nie mając pojęcia o lataniu z napędem, ale najpierw przeczytałem to co jest dostępne w sieci, na stronach producentów itp. natomiast unikałem dyskusji na forach (preclu) z powodu takiego, że są to opinie a nie dostosowane do Ciebie rady. Dobrą praktyką jest też obejrzenie kilku, kilkunastu napędów na żywo. Na plecy nikt nie zabroni ci założyć, pobiegać z tym żelastwem też Ci pozwolą, obejrzysz sobie i ocenisz rozwiązania techniczne. Ja tak zrobiłem, przymierzyłem się do kilku Solówek, Raketa, Simonini, Mostera, Snapa , Black Devila i Motoromy. Rotora kupowałem porównując rozwiązania z innymi i gruntownie wypytując producenta o konkretne rzeczy.
Chcesz więcej wiedzy technicznej? Zadzwoń do Kajana numer mogę Ci podać na priv jeśli chcesz. Możesz też napisać do Adama piórka z TF lub Krzyśka.
A jeśli nie chcesz dużo stracić to kup nowy napęd i sprzedaj go potem, wyjdzie Ci taniej niż kupowanie używki, lub wypożyczanie.

Awatar użytkownika
prokopcio
Posty: 3217
Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
Reputation: 621
Lokalizacja: Grodków
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Dobór napędu i śmigła PPG

Postautor: prokopcio » 18 stycznia 2017, 16:30

a jeszcze chciałem wytłumaczyć się dlaczego zadałem pytanie o te parametry śmigła
silnik tak jak tu wspomniano ma największą moc przy konkretnych obrotach,
śmigło (stałe) natomiast w połączeniu z tymi obrotami ma największą sprawność przy konkretnej prędkości lotu.

głupio by było gdyby ta maksymalna wydajność napędu/śmigła leżała poza prędkością którą może rozwinąć moje powolne skrzydło.

pytanie - ciekawostka :) bo była na początku debata o obciążeniu powierzchni:
- jakie jest obciążenie powierzchni holowanego wyciągarką skrzydła pod koniec holu?
Łukasz Prokop

Paralot
Posty: 73
Rejestracja: 06 września 2016, 22:01
Reputation: 1
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Dobór napędu i śmigła PPG

Postautor: Paralot » 18 stycznia 2017, 18:55

prokopcio pisze:a jeszcze chciałem wytłumaczyć się dlaczego zadałem pytanie o te parametry śmigła
silnik tak jak tu wspomniano ma największą moc przy konkretnych obrotach,
śmigło (stałe) natomiast w połączeniu z tymi obrotami ma największą sprawność przy konkretnej prędkości lotu.

Nie wiem skąd to wytrzasnąłeś . Śmigło wcale nie musi latać . Wentylator nie lata zamocowany na stałe .

głupio by było gdyby ta maksymalna wydajność napędu/śmigła leżała poza prędkością którą może rozwinąć moje powolne skrzydło.

W myśl tego co napisał Uriuk nie głupio tylko wskazane czyli tzw zapas mocy. Ja Ci powiem tak bez obrazy ale faktycznie nie ogarniasz PPG a wynika to z faktu że uczysz się z forum .

pytanie - ciekawostka :) bo była na początku debata o obciążeniu powierzchni:
- jakie jest obciążenie powierzchni holowanego wyciągarką skrzydła pod koniec holu?

Trzeba by wagę na linie zamontować . Zapewne spore widać to zwłaszcza kiedy pilot wyczepia się przed komendą koniec holu , luz na linie itp

Pozdrawiam


Paralot, przyloz sie prosze troszke do tego cytowania, bo sie burdel robi. Nie wiadomo co napisales ty, a co jest cytatem. Uriuk


Wróć do „PPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość