Pilot 110 kg prosi o pomoc w doborze napędu
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 16 lutego 2016, 20:26
- Reputation: 0
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Pilot 110 kg prosi o pomoc w doborze napędu
Dzień dobry. Jestem rosły i ciężki (195cm wzrostu, 110 kg wagi). Uprawnienia PPG robię na napędzie Solo 210, który słabo radzi sobie z moimi gabarytami (relatywnie długi rozbieg podczas startu, słabe wznoszenie nawet na maksymalnym obrotach). Poszukuję wskazówek, które pozwolą mi wybrać napęd odpowiedni do mojej wagi, a przede wszystkim braku doświadczenia. Czy mogę prosić Państwa o sugestie dotyczące mocy/ciągu, bądź innych parametrów napędu (silnik/podzespoły/producent?), którymi powinienem się sugerować przy wyborze? A może ktoś z Państwa ma zbliżoną wagę i zechce podzielić się opinią dotyczącą użytkowanego napędu? Za wszystkie uwagi serdecznie dziękuję.
Ostatnio zmieniony 14 października 2018, 16:16 przez madness, łącznie zmieniany 1 raz.
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Pilot 110 kg prosi o pomoc w doborze napędu
W Twoim przypadku nie tylko moc jest ważna ale także skrzydło na którym planujesz latać. Tak czy inaczej to wchodzą w grę napędy powyżej 20 kM, ale jeśli planujesz samostatek, to raczej bliżej 30 kM. To że dałeś radę z Solo świadczy że technikę startu opanowałeś doskonale
Zbyszek Gotkiewicz
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 16 lutego 2016, 20:26
- Reputation: 0
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Pilot 110 kg prosi o pomoc w doborze napędu
Skrzydło, na którym zamierzam latać to Apco Thrust.
-
- Posty: 1806
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:14
- Reputation: 479
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Były Pilot
Re: Pilot 110 kg prosi o pomoc w doborze napędu
Ja podobnie ważyłem (na szczęście już nie ważę) i latam na Revo 2 Paramanii i na napędzie z silnikiem Moster 185 od Vittorazi. Normalny start i normalne latanie. Trzeba tylko liczyć się ze zużyciem paliwa. Między bajki te ilości 4,2 czy nawet 5,8 Po prostu jak chcesz polatać na odpuszczonych trymerach itd. to pali dużo i tyle. Na samostatku bez podobnej mocy będziesz się tylko wkurzał.
Mariusz Kilian
- prokopcio
- Posty: 3217
- Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
- Reputation: 621
- Lokalizacja: Grodków
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Pilot 110 kg prosi o pomoc w doborze napędu
Szacun dla solówki pewnie blisko 150kg masy startowej.
Łukasz Prokop
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 16 lutego 2016, 20:26
- Reputation: 0
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Pilot 110 kg prosi o pomoc w doborze napędu
Tak, w tych granicach. Przy "bezwietrzu", do oderwania robię z buta dystans ~60m Powinienem zmienić nick na Boeing 747
-
- Posty: 1806
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:14
- Reputation: 479
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Były Pilot
Re: Pilot 110 kg prosi o pomoc w doborze napędu
Jak będziesz miał około 28-32 KM to Ci się rozbieg skróci bardzo, ale nie daj się wpędzić w te diabły ważące dużo bo w związku z tym że nam ciężkim idzie sporo paliwa to i musimy go więcej zabrać i razem robi się niezła waga. Chyba, że nie chcesz latać dalej to wtedy bez znaczenia.
Mariusz Kilian
Re: Pilot 110 kg prosi o pomoc w doborze napędu
Solo210-20kg,paliwo max.10kg,Thrust 27-7kg,trike AIR.ONE-19,5kg,zapas-4kg,85kg żywej masy - i śmiga i buczy i nie spada.Pozdrawiam.
-
- Posty: 141
- Rejestracja: 14 sierpnia 2017, 16:55
- Reputation: 9
- Lokalizacja: Legionowo pod Warszawą
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Pilot 110 kg prosi o pomoc w doborze napędu
Zrób to samo bez air one zobaczysz jak pot po jxxxcach poleci
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 16 lutego 2016, 20:26
- Reputation: 0
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Pilot 110 kg prosi o pomoc w doborze napędu
Dziękuję za rady. Napęd wybrany.
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 16 lutego 2016, 20:26
- Reputation: 0
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Pilot 110 kg prosi o pomoc w doborze napędu
Corsair black devil light
- Przemo Boosh
- Posty: 63
- Rejestracja: 31 grudnia 2015, 02:29
- Reputation: 3
- Lokalizacja: Gliwice
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Sympatyk
Re: Pilot 110 kg prosi o pomoc w doborze napędu
Ważę tyle co Ty i Moster 185 Hybrid wraz z Hadronem 24 radzą sobie ze mną doskonale;)
Co Cię podkusiło na taki silnik?
Co Cię podkusiło na taki silnik?
Pozdrówka
Przemo
Przemo
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 16 lutego 2016, 20:26
- Reputation: 0
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Pilot 110 kg prosi o pomoc w doborze napędu
Niezłe opinie użytkowników, sprzęgło, waga i cena zestawu oraz to, że powinien mnie unieść;)
- Przemo Boosh
- Posty: 63
- Rejestracja: 31 grudnia 2015, 02:29
- Reputation: 3
- Lokalizacja: Gliwice
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Sympatyk
Re: Pilot 110 kg prosi o pomoc w doborze napędu
Kurcze stary - nigdy ale to przenigdy nie kupuj sprzętu zanim sie na nim nie przelecisz! Dotyczy to zarówno skrzydła jak i napędu!
Mój moster to już czwarty egzemplarz który posiadam od nowości. Ma sprzęgło, rozrusznik i inne bajery. Przed zakupem każdego kolejnego napedu testowałem inne silniki w tym JPXy i inne dziwadła. Zawsze wybierałem Mostera bo to przepaść pomiedzy czymś innym w tej klasie dostepnym na naszym rynku. Problemem który może być ważny to niestety nasz polski dystrybutor tych silników z Gdyni... Udało mi się jednak kupić napęd z zagranicznej sieci dystrybucji. Pełny serwis, pełna gwarancja i części tańsze o 30% niż w Polsce.
Mój moster to już czwarty egzemplarz który posiadam od nowości. Ma sprzęgło, rozrusznik i inne bajery. Przed zakupem każdego kolejnego napedu testowałem inne silniki w tym JPXy i inne dziwadła. Zawsze wybierałem Mostera bo to przepaść pomiedzy czymś innym w tej klasie dostepnym na naszym rynku. Problemem który może być ważny to niestety nasz polski dystrybutor tych silników z Gdyni... Udało mi się jednak kupić napęd z zagranicznej sieci dystrybucji. Pełny serwis, pełna gwarancja i części tańsze o 30% niż w Polsce.
Pozdrówka
Przemo
Przemo
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 16 lutego 2016, 20:26
- Reputation: 0
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Pilot 110 kg prosi o pomoc w doborze napędu
Dlaczego nie spodobał Ci się jpx?
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 22:38
- Reputation: 3
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Pilot 110 kg prosi o pomoc w doborze napędu
Przemo, podeślij namiary na tańsze o 30% części do mostera...
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Przemo Boosh
- Posty: 63
- Rejestracja: 31 grudnia 2015, 02:29
- Reputation: 3
- Lokalizacja: Gliwice
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Sympatyk
Re: Pilot 110 kg prosi o pomoc w doborze napędu
AdamN pisze:Przemo, podeślij namiary na tańsze o 30% części do mostera...
Pozdrawiam
Latam SCOUT'em - wystarczy?
Pozdrówka
Przemo
Przemo
- Przemo Boosh
- Posty: 63
- Rejestracja: 31 grudnia 2015, 02:29
- Reputation: 3
- Lokalizacja: Gliwice
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Sympatyk
Re: Pilot 110 kg prosi o pomoc w doborze napędu
madness pisze:Dlaczego nie spodobał Ci się jpx?
Za słabo dmucha i się "telepie"
Pozdrówka
Przemo
Przemo
- prokopcio
- Posty: 3217
- Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
- Reputation: 621
- Lokalizacja: Grodków
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Pilot 110 kg prosi o pomoc w doborze napędu
Potwierdzam, że jpx słabiej dmucha od mostera który wyrywa z butów mimo tej samej mocy. To potwór jest! Telepanie jpx to jest wina regulacji i szczelności układu.
Łukasz Prokop
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość