matgaw pisze:No tak - czyli potrzebny taki statek powietrzny, który w krzywej biegunowej gdzie ma największą doskonałość, ma prędkość I masę na tyle małe żeby człowiek mógł to napędzić
Myślę, że masa nie ma znaczenia

matgaw pisze:No tak - czyli potrzebny taki statek powietrzny, który w krzywej biegunowej gdzie ma największą doskonałość, ma prędkość I masę na tyle małe żeby człowiek mógł to napędzić
Zbyszek Gotkiewicz pisze:matgaw pisze:No tak - czyli potrzebny taki statek powietrzny, który w krzywej biegunowej gdzie ma największą doskonałość, ma prędkość I masę na tyle małe żeby człowiek mógł to napędzić
Myślę, że masa nie ma znaczeniaWystarczy niską prędkość
matgaw pisze:No tak - czyli potrzebny taki statek powietrzny, który w krzywej biegunowej gdzie ma największą doskonałość, ma prędkość I masę na tyle małe żeby człowiek mógł to napędzić
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Masa to jeden problem a obciążenie powierzchni to drugi. No i są powiązane ze sobą.
prokopcio pisze:matgaw pisze:No tak - czyli potrzebny taki statek powietrzny, który w krzywej biegunowej gdzie ma największą doskonałość, ma prędkość I masę na tyle małe żeby człowiek mógł to napędzić
To jest punkt z którym się nie zgadzamy bo doskonałość pomaga co prawda przebyć konkretny dystans jak najmniejszymn kosztem energetycznym ale jestem przekonany ( bez obliczeń) że lecąc choćby paralotnią z napędem gdy jesteś na biegunowej w punkcie największej doskonałości to nie jest to równoznaczne z najmniejszym zapotrzebowaniem na moc ( dla lotu poziomego.
Podobnie jak w samolotach najjbardziej steome wznoszenie nie jest jednoznaczne z najszybszym ( i najefektywniejszym) wznoszeniem
matgaw pisze:Duża masa + mała prędkość to by było coś ultra doskonałe. Wszystko co jest ciężkie leci bardzo szybko, bo inaczej nie wytworzy wystarczającej siły aby się unieść.
A ze wzorów już nam wyszło że szybko/ciężko = duża moc
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość