[quote="calhal"]
Pisałem z pół godziny, ale nie wyślę tego tylko całkowicie zgodzą się z Tobą, że to moje subiektywne zdanie. Pytanie ilu z nas je podziela.
Lepsze to takie, które mi bardziej odpowiada. Tego nie da się zmierzyć ani ująć w parametry czy też udowodnić. Można parametrami się podpierać, ale pojęcie, że coś jest lepiej odnosi się do odczuć. Dla każdego coś innego jest lepsze. Dla mnie teraz skrzydła są lepsze i latają lepiej w znakomitej większości. Audi dla mnie jest prawidłowe, ale nie lepsze od mojego auta bo jest zbyt poprawne. Modelka z top wymiarami nie jest lepsze od pogodnej miłej sympatycznej nie konfliktowej dziewczyny. itp.itd. Rower szosowy jest lepszy...dla mnie i grill gazowy. Tak, że ja też dalej nie podskakuje.
Taka dyskusja
Najważniejsze cechy glajta.
-
- Posty: 1806
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:14
- Reputation: 479
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Były Pilot
Re: Najważniejsze cechy glajta.
Mariusz Kilian
-
- Posty: 697
- Rejestracja: 27 stycznia 2017, 09:05
- Reputation: 182
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Najważniejsze cechy glajta.
fotolot pisze:Dzieje się tak dzięki rynkowi wtórnemu, ktory wynika z zasobności portfeli, ale i ma tu znaczenie nieufność wobec nowalijek.
To chyba nie do końca tak, od Snaków i hadronów niebo zaroiło się niedługo po ich wprowadzeniu do sprzedaży, obecne "top zawodnicze żylety" pozostają niszowe zgodnie z pierwotnym ich przeznaczeniem, co może oznaczać tylko jedno, że uzyskanie lepszych parametrów związane jest ze znacznym zmniejszeniem bezpieczeństwa a nie z niesamowitym rozwojem technologicznym, który niewątpliwie nastąpił w ubiegłej dekadzie. W prostych wynalazkach takich jak glajt ściana może się pojawić i wyżej nie podskoczysz.
-
- Posty: 852
- Rejestracja: 01 kwietnia 2018, 00:11
- Reputation: 275
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Przelotowiec
Re: Najważniejsze cechy glajta.
Zobaczymy jak to będzie. Mi się wydaje, że patrząc na skrzydła które lecą 60-kilka km/h to dziś da się je zrobić bezpieczniejsze niż te 8-10 lat temu.
Być może ta bariera będzie w pewnej chwili dalej, być może nie.
Nie jestem ekspertem, ale tak patrząc na to co widzę - to ten postęp chyba wynika z tego że:
- ogarnięto już jak robić profil reflex dobrze - nie za mało, nie za dużo, i w dobrym miejscu
- przez to można zrobić mniejsze glajty które można bardziej dociążyć aby nadal były bezpieczne i leciały szybciej
- przez to że lecą szybciej (I być może coś jeszcze w konstrukcji) generują więcej siły nośnej per m2 i tym samym są ekonomiczniejsze względem dystansu
- pewnie technologia materiałów i wzmocnień też się poprawiła i pomaga dociążać glajty
Być może ta bariera będzie w pewnej chwili dalej, być może nie.
Nie jestem ekspertem, ale tak patrząc na to co widzę - to ten postęp chyba wynika z tego że:
- ogarnięto już jak robić profil reflex dobrze - nie za mało, nie za dużo, i w dobrym miejscu
- przez to można zrobić mniejsze glajty które można bardziej dociążyć aby nadal były bezpieczne i leciały szybciej
- przez to że lecą szybciej (I być może coś jeszcze w konstrukcji) generują więcej siły nośnej per m2 i tym samym są ekonomiczniejsze względem dystansu
- pewnie technologia materiałów i wzmocnień też się poprawiła i pomaga dociążać glajty
-
- Posty: 501
- Rejestracja: 09 września 2016, 16:53
- Reputation: 362
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Najważniejsze cechy glajta.
ciacholot pisze: Lepsze to takie, które mi bardziej odpowiada.
Taka dyskusja
> I cały pic polega na tym, że nie sposób tego sorawdzić. A gdy już coś kupimy, to większość z nas nie ma odwrotu. Natomiast gdy dotykałem nowego glajta w wersji light, to jakbym dotykał bibułki. Gramatura górnej powłoki jest mniejsza niż dolnej u mojej 8 letniej Chili3. Rozumiem interes producentów, którym by pewnie zależało, aby glajty były jednorazowe z zachowaniem ich ceny; nie rozumiem głupoty klientów, którzy taką bibułę kupują i podniecają się "osiagami".
- NEWRO
- Posty: 70
- Rejestracja: 24 stycznia 2019, 20:35
- Reputation: 31
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Sympatyk
Re: Najważniejsze cechy glajta.
A propos materiałów - może ktoś się pochwalić przewiewnością 42 gr/m2 "Zero Porosity" Ripstop Nylon stosowanego w APCO?
Koniecznie z podaniem wieku i nalotu skrzydła.
Koniecznie z podaniem wieku i nalotu skrzydła.
- prokopcio
- Posty: 3217
- Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
- Reputation: 621
- Lokalizacja: Grodków
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Najważniejsze cechy glajta.
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Kolory skrzydła
Nie wspomniałeś o ważnej kwestii, czerwone są najszybsze.
Łukasz Prokop
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Najważniejsze cechy glajta.
prokopcio pisze:Zbyszek Gotkiewicz pisze:Kolory skrzydła
Nie wspomniałeś o ważnej kwestii, czerwone są najszybsze.
Miałem wspomnieć o kolorze czerwonym, ale zapomniałem. Kolor czerwony przyciąga uwagę (Matrix oraz doświadczenia dowodzące że kobiety w czerwieni są bardziej atrakcyjne), podnosi ciśnienie oraz przyspiesza czas reakcji o 12%. Jednym słowem idą za nim skojarzenia bojowo seksualne.
Zbyszek Gotkiewicz
-
- Posty: 179
- Rejestracja: 05 lutego 2016, 09:56
- Reputation: 62
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Najważniejsze cechy glajta.
Nie ma co żartować. W jednym z podcastów Gavin McClurg wspominał, że łatwiej byłoby im znaleźć paralotnię Kiwi'ego, gdyby była pomarańczowa albo czerwona.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość