Paravlog - PKBWL (parodia) tylko u nas możliwe
- ugryzek
- Posty: 70
- Rejestracja: 14 listopada 2018, 10:00
- Reputation: 17
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Paravlog - PKBWL (parodia) tylko u nas możliwe
O tym, który MÓGŁBY powstać (rzeczywiście, trochę niezrozumiale napisałem ten poprzedni komentarz)
-
- Posty: 1034
- Rejestracja: 29 maja 2017, 14:50
- Reputation: 569
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Akrobata
Re: Paravlog - PKBWL (parodia) tylko u nas możliwe
To dla przypomnienia wklejam ostatnią wersję którą napisałem 3 lata temu. Program starałem się przygotować tak aby umożliwiał zgodnie z prawem ćwiczyć więcej rzeczy niż obecnie to jest możliwe i zatwierdzone. Oczywiście w moim dokumencie jest zawarta również metodyka, bo tak są napisane programy szkolenia również w innych krajach, co nie wszystkim się musi podobać. Tego jako problem nie widzę, bo jak się komuś nie podoba styl dokumentu to można wyodrębnić najważniejsze rzeczy względem bezpieczeństwa i ćwiczeń a metodykę pominąć i rozpisać do innego dokumentu jako np. zestaw dobrych praktyk instruktorskich. Metodykę zawarłem z tego powodu aby ludzie w ogóle wiedzieli czego można wymagać oczekiwać od szkolenia i po prostu nie miałem więcej czasu aby w tym dłubać.
https://flyordie.info/program_szkolenia ... iowego.pdf
Obserwując jednak sytuację nie pokładam wielkich nadziei że coś się zmieni w programach szkolenia.
Tak szczerze to zacząłbym od rzeczy najtrudniejszej czyli od likwidacji egzaminów państwowych ale to wszyscy instruktorzy muszą tego chcieć i po prostu wywrzeć ciśnienie na ULC i to zlikwidować. Droniarzom się to chyba udało i przeprowadzają sobie egzaminy w swoich ośrodkach. Jeżeli tak nie jest to niech mnie ktoś poprawi. Potem bym zmienił wymogi do uzyskania licencji tandemowych tak aby to dawało jakiś sens i miało w miarę sensowne podłoże moralne.
https://flyordie.info/program_szkolenia ... iowego.pdf
Obserwując jednak sytuację nie pokładam wielkich nadziei że coś się zmieni w programach szkolenia.
Tak szczerze to zacząłbym od rzeczy najtrudniejszej czyli od likwidacji egzaminów państwowych ale to wszyscy instruktorzy muszą tego chcieć i po prostu wywrzeć ciśnienie na ULC i to zlikwidować. Droniarzom się to chyba udało i przeprowadzają sobie egzaminy w swoich ośrodkach. Jeżeli tak nie jest to niech mnie ktoś poprawi. Potem bym zmienił wymogi do uzyskania licencji tandemowych tak aby to dawało jakiś sens i miało w miarę sensowne podłoże moralne.
Jarek Borowiec | www.flyordie.info
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Paravlog - PKBWL (parodia) tylko u nas możliwe
Proponuję przypomnieć sobie ten wątek:
viewtopic.php?f=32&t=2902
A tu jest obowiązujący obecnie program szkolenia
viewtopic.php?f=32&t=592
A tu wyjaśnienie co to jest IPPI i parapro (stare)
http://psp.org.pl/co-to-jest-ippi/
viewtopic.php?f=32&t=2902
A tu jest obowiązujący obecnie program szkolenia
viewtopic.php?f=32&t=592
A tu wyjaśnienie co to jest IPPI i parapro (stare)
http://psp.org.pl/co-to-jest-ippi/
Zbyszek Gotkiewicz
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Paravlog - PKBWL (parodia) tylko u nas możliwe
A to mój program szkolenia
INDEKS PARALOTNIOWY, czyli co pilot powinien umieć aby bezpiecznie latać i jak się tego nauczyć.
Regulacja uprzęży do pozycji siedzącej
wraz z regulacją wszystkich taśm
Regulacja speeda
Regulacja podnóżka oraz kąta deski
Kontrola zapasu
Montaż zapasu
Użycie zapasu – symulacja
Rozłożenie skrzydła
Podpięcie do skrzydła. Kontrola linek, taśm, uprzęży, karabinków
Przygotowanie do startu: check lista – kontrola przed startem
Kontrola łączności i używanie radia w powietrzu
Podniesienie skrzydła klasykiem
Rozbieg wraz z kontrolą skrzydła
Zmiany kierunku w czasie rozbiegu
Prawidłowy start z napędzeniem skrzydła poprzez pochylenie się do przodu i odpuszczenie sterówek
Starty za wyciągarką
Kontrola prędkości za pomocą sterówek – prędkość maksymalnego zasięgu
Lot po prostej i łagodne zmiany kierunku
Sterowanie ciałem bez sterówek
Skoordynowane wprowadzanie oraz wyprowadzanie z zakrętów ciałem i sterówkami
Wykonywanie krążenia
Łapanie w locie za uchwyt zapasu
Branie sterówek do jednej ręki i sterowanie skrzydłem w ten sposób
Stabilizacja skrzydła w locie poprzez rozbujanie na boki samym ciałem i zatrzymanie bujania
Bujanie przód tył za pomocą sterówek i zatrzymanie bujania
Zmiana prędkości lotu za pomocą sterówek, speeda i trymerów jeśli skrzydło posiada
Uszy zewnętrznymi linkami z rzędu A
Sterowanie ciałem na uszach
Zmiana kierunku lotu za pomocą ciała na jednym uchu
Lot na uszach i speedzie
Lądowanie na uszach
Sterowanie tylnymi taśmami
Odnajdywanie linki stabilizatora w locie i ciągnięcie za nią
Korygowanie znoszenia przez wiatr
Esowanie i ósemkowanie na podejściu
Lądowanie z prostej (lot z pozycji do lądowiska pod wiatr)
Lądowanie z litery C (lot z pozycji do lądowiska najpierw z wiatrem)
Lądowanie w ograniczonej przestrzeni 60x60 metrów
Składanie skrzydła
Loty żaglowe
Loty termiczne
Loty przy obecności kilku innych paralotniarzy w pobliżu z utrzymaniem separacji
Besztal
Połówka
Fronsztal
Spirala
Wingowery
Toplanding
Wyczuwanie początku przeciągnięcia
Wodowanie teoretycznie
Drzewowanie teoretycznie
Alpejka – minimum 3 godziny łącznie, w minimum 3 sesjach:
A. Podniesienie skrzydła nad głowę
B. Utrzymanie skrzydła nad głową
C. Odwracanie się do rozbiegu zgodnie ze skrzyżowaniem taśm, ale w obie strony
INDEKS PARALOTNIOWY, czyli co pilot powinien umieć aby bezpiecznie latać i jak się tego nauczyć.
Regulacja uprzęży do pozycji siedzącej
wraz z regulacją wszystkich taśm
Regulacja speeda
Regulacja podnóżka oraz kąta deski
Kontrola zapasu
Montaż zapasu
Użycie zapasu – symulacja
Rozłożenie skrzydła
Podpięcie do skrzydła. Kontrola linek, taśm, uprzęży, karabinków
Przygotowanie do startu: check lista – kontrola przed startem
Kontrola łączności i używanie radia w powietrzu
Podniesienie skrzydła klasykiem
Rozbieg wraz z kontrolą skrzydła
Zmiany kierunku w czasie rozbiegu
Prawidłowy start z napędzeniem skrzydła poprzez pochylenie się do przodu i odpuszczenie sterówek
Starty za wyciągarką
Kontrola prędkości za pomocą sterówek – prędkość maksymalnego zasięgu
Lot po prostej i łagodne zmiany kierunku
Sterowanie ciałem bez sterówek
Skoordynowane wprowadzanie oraz wyprowadzanie z zakrętów ciałem i sterówkami
Wykonywanie krążenia
Łapanie w locie za uchwyt zapasu
Branie sterówek do jednej ręki i sterowanie skrzydłem w ten sposób
Stabilizacja skrzydła w locie poprzez rozbujanie na boki samym ciałem i zatrzymanie bujania
Bujanie przód tył za pomocą sterówek i zatrzymanie bujania
Zmiana prędkości lotu za pomocą sterówek, speeda i trymerów jeśli skrzydło posiada
Uszy zewnętrznymi linkami z rzędu A
Sterowanie ciałem na uszach
Zmiana kierunku lotu za pomocą ciała na jednym uchu
Lot na uszach i speedzie
Lądowanie na uszach
Sterowanie tylnymi taśmami
Odnajdywanie linki stabilizatora w locie i ciągnięcie za nią
Korygowanie znoszenia przez wiatr
Esowanie i ósemkowanie na podejściu
Lądowanie z prostej (lot z pozycji do lądowiska pod wiatr)
Lądowanie z litery C (lot z pozycji do lądowiska najpierw z wiatrem)
Lądowanie w ograniczonej przestrzeni 60x60 metrów
Składanie skrzydła
Loty żaglowe
Loty termiczne
Loty przy obecności kilku innych paralotniarzy w pobliżu z utrzymaniem separacji
Besztal
Połówka
Fronsztal
Spirala
Wingowery
Toplanding
Wyczuwanie początku przeciągnięcia
Wodowanie teoretycznie
Drzewowanie teoretycznie
Alpejka – minimum 3 godziny łącznie, w minimum 3 sesjach:
A. Podniesienie skrzydła nad głowę
B. Utrzymanie skrzydła nad głową
C. Odwracanie się do rozbiegu zgodnie ze skrzyżowaniem taśm, ale w obie strony
Zbyszek Gotkiewicz
- marek mastalerz
- Posty: 496
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 02:12
- Reputation: 179
- Lokalizacja: Warszawa
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Paravlog - PKBWL (parodia) tylko u nas możliwe
JaroXS pisze:Oczom nie wierzę również. Napisałeś "nie ma instrumentów żeby wypadek ze SIV ocenić"
Marek lubię Cię ale ogarnij się. Masz jakieś doświadczenie, widziałeś film, widziałeś jaka była wysokość. Z resztą to nie był pierwszy film gdzie nie padła komenda paka oraz doprowadzono do nawigacji na wysokości krytycznej poniżej 100m. Jakich instrumentów potrzebujesz aby ocenić obiektywnie wypadek i uznać fakt że ćwiczenie powinno zostać przerwane i komendy powinny być inne na takiej wysokości? Ściągnij proszę klapki z oczu bo się tym stwierdzeniem częściowo ośmieszasz w oczach innych pilotów którzy posiadają doświadczenie. Nie mówię tutaj w żadnym przypadku o sobie a wielu wielu innych pilotach z doświadczeniem którzy szeroko i długo to komentowali na fejsbooku. Mam nadzieję że Cię teraz tutaj nie czytają. Jeżeli inni instruktorzy stwierdzają że nie mogą tego obiektywnie ocenić to coś jest nie tak... Smutne...
Hej
Ja nie mam potrzeby robienia z siebie wszechwiedzącego eksperta od wszystkiego, niektórzy inni instruktorzy pewnie też nie. Masz z tym problem?
Nie ocenię tego wypadku, bo nie mam dużego doświadczenia z robieniem SIV. Tyle napisałem. Na filmie nie widać końcówki wydarzeń, więc też nie wiem co tam się stało i czy komendy były właściwe, można się domyślać. Na tym filmie nawet trudno określić jaka byłą wysokość lotu.
Mogę się zgodzić, że pozwolenie na robienie wingoverów pilotowi z niewielkim ponoć nalotem, tak nisko, to błąd instruktora. Być może w ogóle robienie czegokolwiek poniżej 150 czy 200 m nie powinno mieć miejsca, ale znowu, nie mam doświadczenia w SIVach i trudno mi to ocenić ile potrzeba metrów. Takie rzeczy określa się na bazie bardzo dużego doświadczenia. Może ty je masz, ja i większość instruktorów w Polsce pewnie nie, bo SIV w Polsce szkolenia SIV to rzadkość.
To, kto się tu ośmiesza niech sobie ocenią inni.
-
- Posty: 1034
- Rejestracja: 29 maja 2017, 14:50
- Reputation: 569
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Akrobata
Re: Paravlog - PKBWL (parodia) tylko u nas możliwe
Marek, nie trzeba miec doswiadczenia w prowadzeniu SIV aby ten wypadek ocenic. Taka prawda i dlatego byla taka gowno burza na fejsbooku bo nawet piloci wiedza ze kolo 100m nad tafla wody to mozna sie najwyzej po jajach sprobowac podrapac i do tego nie potrzeba byc instruktorem z doswiadzczeniem SIV ale uzywac mozgu po prostu. Nabierasz wody w usta ale co innego zapewne myslisz. Bardzo mnie ciekawi czemu tam piszesz. Ale robcie tak dalej...brawo.
Jarek Borowiec | www.flyordie.info
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość