PGDron zamiast wyciągarki - Full Size - prototyp

Przestrzeń dla wszelkiej maści wynalazców, racjonalizatorów i grzebusi.

Moderator: prokopcio

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: PGDron zamiast wyciągarki - Full Size - prototyp

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 05 lutego 2020, 20:08

Dżizas. Odpowiedziałeś w ośmiu linijkach. Wypije twoje zdrowie z tej okazji :)
Zbyszek Gotkiewicz

JarekPG
Posty: 97
Rejestracja: 16 września 2019, 14:17
Reputation: 16
Doświadczenie: Były Pilot

Re: PGDron zamiast wyciągarki - Full Size - prototyp

Postautor: JarekPG » 05 lutego 2020, 20:24

Masz mały ekran u mnie się zmieściło w pięciu :)
fotolot ma rację, to że przez 20 lat nie powstało to nie znaczy, że nie powstanie nigdy.

ciacholot
Posty: 1806
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:14
Reputation: 479
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Były Pilot

Re: PGDron zamiast wyciągarki - Full Size - prototyp

Postautor: ciacholot » 05 lutego 2020, 21:07

Zbyszek Gotkiewicz pisze:Dżizas. Odpowiedziałeś w ośmiu linijkach. Wypije twoje zdrowie z tej okazji :)



Wypij dwa razy. Może zejdzie do czterech.
Mariusz Kilian

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: PGDron zamiast wyciągarki - Full Size - prototyp

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 05 lutego 2020, 21:08

Nie mam tyle alkoholu :(
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
micro
Posty: 915
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 17:23
Reputation: 7
Lokalizacja: Poznań
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Kontakt:

Re: PGDron zamiast wyciągarki - Full Size - prototyp

Postautor: micro » 05 lutego 2020, 21:28

To trzeba by może do biblioteki.... :lol: .
Roman Michalak

fotolot
Posty: 890
Rejestracja: 09 lutego 2016, 20:02
Reputation: 3
Latam: Tylko z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: PGDron zamiast wyciągarki - Full Size - prototyp

Postautor: fotolot » 05 lutego 2020, 21:35

prokopcio pisze:
fotolot pisze:dzięki wielokrotnie prostszemu, (ok. 10kg) chowanemu e-napędowi

1. Nie sądzę, żeby konstrukcja chowanego była prostsza.
2. 10kg napęd wyciągnie Cię co najwyżej na 100m ;)

(Nie cieszyłeś się długo Zbyszek, idż lepiej po litra :) )
Prokopcio, również w Twoim dronie ważny jest ciężar pakietów o mocy np. ok. 1,5-2kWh, teoretycznie wystarczający, powiedzmy na jakieś 10min wysterowania silników mocą ok. 9-12kW, by wznieść się w tym czasie na ok. 500m(300m to jest trochę za mało). Pewnie już dokonywałeś podobnych obliczeń więc choćby na podstawie pakietów którymi obecnie dysponujesz, możesz obliczyć i wagę pakietu o takiej mocy(ja tylko teoretyzuję że minimum 10kg).
Skoro sądzisz, że konstrukcja chowanego e-napędu(o zminimalizowanych oporach po zakończeniu pracy) nie bylaby prostsza w zastosowaniu od Twojego pgdrona to znaczy, że Ty masz właśnie takie wyobrażenia. Dość proste ze składanym śmiglem e-napędy, przecież już istnieją i napewno takie widzialeś w necie. Trochę nie precyzyjnie określiłem tą wagę, gdyż w założeniu porównywałem ją do 6kg balastu, który i tak stosuję, więc z tym "10kg" balastem e-napędu,to chodzilo mi o dodanie 4kg w podwieszeniu skrzydła. Wygląda to tak że : Dysponuję starym Impressem ważącym ok 7kg, który musiałby zostać zastąpiony bardzo lekkim zitegrowanym z obudową kokonem w stylu x-alps, powiedzmy że ważącym ok. 2kg. Elementy karkasu węglowe i z układem napędowym, powinny ważyć w granicach ok. 5kg, więc ok 10 kg pozostaje na pakiety. To jest jedynie teoretyzowanie ,poza tym w ogóle nie mam potrzeby realizowania ani posiadania takiego ustrojstwa. Ty będąc już zaawansowanym w budowę drona,ktory i tak musisz dokończyć, prawdopodobnie wiesz jakiego typu ogniwa najlepiej użyć i możesz łatwo wyliczyć wagę pakietu, który u siebie zastosujesz(do e-napędu mógłby być taki sam). Prokopcio, widzę zgrupowane niezadowolenie ;) tymi moimi wpisami o e-napędach więc powodzenia życzę przy realizacji, ktorej się tu zobowiązałeś. ;)

Pozdrawiam Wiesiek
Ostatnio zmieniony 05 lutego 2020, 23:26 przez fotolot, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: PGDron zamiast wyciągarki - Full Size - prototyp

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 05 lutego 2020, 21:44

35 linijek. Białe wino nie działa. Gdzieś tu mają bimber.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
micro
Posty: 915
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 17:23
Reputation: 7
Lokalizacja: Poznań
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Kontakt:

Re: PGDron zamiast wyciągarki - Full Size - prototyp

Postautor: micro » 05 lutego 2020, 21:47

Zbyszek Gotkiewicz pisze:35 linijek. Białe wino nie działa. Gdzieś tu mają bimber.

Bierz z gruszek bergamutek, ten jest najlepszy, "nic, a nic nie czuć" :) ;) .
Roman Michalak

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: PGDron zamiast wyciągarki - Full Size - prototyp

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 05 lutego 2020, 22:00

Tu jest łatwiej o hasz niż o bergamutki
Zbyszek Gotkiewicz

ciacholot
Posty: 1806
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:14
Reputation: 479
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Były Pilot

Re: PGDron zamiast wyciągarki - Full Size - prototyp

Postautor: ciacholot » 05 lutego 2020, 22:08

Zbyszek Gotkiewicz pisze:Tu jest łatwiej o hasz niż o bergamutki




gdyby to miało zadziałać to poświęcę swoją winiarkę... :lol:
Mariusz Kilian

Awatar użytkownika
prokopcio
Posty: 3217
Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
Reputation: 621
Lokalizacja: Grodków
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: PGDron zamiast wyciągarki - Full Size - prototyp

Postautor: prokopcio » 05 lutego 2020, 22:34

fotolot pisze:Skoro sądzisz, że konstrukcja e-napędu nie bylaby prostsza...
Złapałem cię za słowo " chowanego " napędu, ja napisałem z kolei o "konstrukcji" a nie elektronice/algorytmach co rzeczywiście mocno komplikuje. Mechanicznie do zrobienia w garażu w pół dnia.
Nie krytykuję E-PPG, wręcz przeciwnie. Ale to nie ten temat.
Łukasz Prokop

fotolot
Posty: 890
Rejestracja: 09 lutego 2016, 20:02
Reputation: 3
Latam: Tylko z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: PGDron zamiast wyciągarki - Full Size - prototyp

Postautor: fotolot » 06 lutego 2020, 00:57

prokopcio pisze:..Złapałem cię za słowo " chowanego " napędu, ja napisałem z kolei o "konstrukcji"a nie elektronice...Nie krytykuję E-PPG, wręcz przeciwnie

Ok. dodałem w tamtym wpisie to slowo ,jeśli Ci go zabrakło . Przyznaję że nie mam zielonego pojęcia co Ty sobie wyobrażasz pod słowami: "chowany napęd" i z czego by miala wynikać Twoja ewentualna krytyka ? Dla mnie w tym określeniu, najważniejsze jest maksymalne zmniejszenie oporów aerodynamicznych, zatrzymanego układu napędowego. A nie by miał się on np. "chować" pod ziemię... Czy uważasz to za jakiś "konstrukcyjny" problem aby e-napędy miały składane śmigła i uchylne opływowe kołpaki osłaniające silnik itp ? Fakt, że to inny temat więc ewentualne niedomowienia możemy na priv.

Pozdrawiam Wiesiek

Awatar użytkownika
prokopcio
Posty: 3217
Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
Reputation: 621
Lokalizacja: Grodków
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: PGDron zamiast wyciągarki - Full Size - prototyp

Postautor: prokopcio » 06 lutego 2020, 08:11

fotolot pisze:nie mam zielonego pojęcia co Ty sobie wyobrażasz pod słowami: "chowany napęd"
Ale to ty te słowa napisałeś, nie ja. Więc to ja muszę wyobrażać sobie co miałeś na myśli ;). Nie wiedziałem że to to samo co składane śmigło które złym pomysłem nie jest ( patrz SCOTT-E ).
Tu ktoś nieskutecznie chciał zrobić dość małe : https://vimeo.com/16368094
Ostatnio zmieniony 06 lutego 2020, 12:56 przez prokopcio, łącznie zmieniany 1 raz.
Łukasz Prokop

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: PGDron zamiast wyciągarki - Full Size - prototyp

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 06 lutego 2020, 09:32

Wiesiek. A Ty latasz swobodnie czy tylko sobie wyobrażasz jak by to było? Bo nie bardzo potrafię wyobrazić sobie realizację twojego pomysłu. Przydały by się jakieś podpowiedzi z twojej strony, bo składany kołpak i składane śmigło to trochę za mało żeby uszczęśliwić pilota pg. Jaki ciężar, jaki ciąg, jakie gabaryty, jaka długotrwałość pracy. I czy powrót z przelotu po lądowaniu w odległym miejscu jest realny.
Zbyszek Gotkiewicz

fotolot
Posty: 890
Rejestracja: 09 lutego 2016, 20:02
Reputation: 3
Latam: Tylko z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: PGDron zamiast wyciągarki - Full Size - prototyp

Postautor: fotolot » 06 lutego 2020, 20:45

prokopcio pisze:
fotolot pisze:nie mam zielonego pojęcia co Ty sobie wyobrażasz pod słowami: "chowany napęd"
Ale to ty te słowa napisałeś, nie ja. Więc to ja muszę wyobrażać sobie co miałeś na myśli ;). Nie wiedziałem że to to samo co składane śmigło które złym pomysłem nie jest ( patrz SCOTT-E ).
Tu ktoś nieskutecznie chciał zrobić dość małe : https://vimeo.com/16368094


Pewnie co najmniej 80% prototypów to nieudane próby, które albo idą do poprawek albo kończą w graciarniach. Znam SCOTT-E wizualnie, ponieważ mam go też w starym katalogu Charly-Finsterwaldera, to seryjnie produkowane ustrojstwo ma już co najmniej 10lat .
Natomiast moje wyobrażenia o "chowanym napędzie", wizualnie bliższe są nieco bardziej opływowej konstrukcji, widniejącej w tym artykule : https://www.flieg-mit.eu/home/flugger%C ... torschirm/
Chodzi o to żeby "konstrukcyjnie", na ile to jest technicznie możliwe, bylo to lekkie przy zakladanym krótkotrwałym użyciu, jedynie do wzniesienia i "małe" po złożeniu. By nie stanowiło po użyciu oporów, silnik jest tam właśnie "schowany" w opływie kokonu, a wystające złożone śmiglo, stanowi znikomy opór aerodynamiczny. Mniej więcej coś takiego mialem na myśli , wyrażając się tamtymi slowami ( nie wiem jakie bohomazy sobie wyobrażałeś ponieważ zacząłeś od krytyki, nawet nie pytając jakie miałem założenia na myśli).
Ostatnio zmieniony 06 lutego 2020, 20:56 przez fotolot, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: PGDron zamiast wyciągarki - Full Size - prototyp

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 06 lutego 2020, 20:53

No to jest już scott-e i nie jesteś w stanie sobie wyobrazić czegoś innego. A teraz zobacz ile toto waży, ile zajmuje miejsca i jak fajnie niesie się to na plecach wracając z przelotu. A, sprawdź też jak toto lata.
Zbyszek Gotkiewicz

fotolot
Posty: 890
Rejestracja: 09 lutego 2016, 20:02
Reputation: 3
Latam: Tylko z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: PGDron zamiast wyciągarki - Full Size - prototyp

Postautor: fotolot » 06 lutego 2020, 21:26

Zbyszek Gotkiewicz pisze:No to jest już scott-e i nie jesteś w stanie sobie wyobrazić czegoś innego. A teraz zobacz ile toto waży, ile zajmuje miejsca i jak fajnie niesie się to na plecach wracając z przelotu. A, sprawdź też jak toto lata.


Oczywiście że nie jest możliwe dogodzenie wszystkim wymaganiom wygodnisiów za pomocą takiego ustrojstwa. Ja nie muszę sobie wyobrażać czegoś z kosmosu. Mnie w każdej konstrukcji interesuje jedynie to co mogłoby być w miarę proste, nie zbyt drogie i w miarę praktyczne. Wskazany przyklad oprócz wystającego złożonego śmigła, wygląda prawie identycznie jak klasyczny kokon i zajmuje tyle samo miejsca. Nie interesuje mnie kopia scott-e ponieważ nawet nie wiem jak są tam rozmieszczone pakiety itd. Wg. mojego założenia powinny być one zamocowane centralnie pod siedziskiem i zakładając że tamten e-napęd ma pakiety wystarczające na co najmniej pół godziny to w takim prototypie mogłyby być one o połowę lżejsze. Calkiem możliwe ze 10 kilogramowy pakiet w obecnej dobie rozwoju jest wciąż za mały by spełnić to zadanie. Dlatego prośiłem Prokopcia o jego wyliczenia dla pgdrona. Sprawdzić jak toto mogłoby latać po wzniesieniu jest bardzo łatwo. Wystarczy w odpowiednich miejscach dodać odpowiednią ilość balastu-u siebie pod siedziskiem dodalbym do zabieranych 6kg jeszcze tylko 2kg i za plecami podobnie 2-3kg. Ty też możesz to sprawdzić i np. serdecznie podziękować za koszmarne wrażenia :shock:
Zbyszek traktuj takie założenia jako dość prostą konstrukcyjnie i tańszą namiastkę niezależności jako alternatywę dla mniej zamożnych. A realizowany projekt pgdrona powiedzmy że skierowany jest dla bardzo wymagającej i majętnej elity takiej jak Ty(których z zalożenia stać też na rozpieprzanie takich zabawek o glebę na pstryknięcie palcem) .
Ostatnio zmieniony 06 lutego 2020, 22:25 przez fotolot, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: PGDron zamiast wyciągarki - Full Size - prototyp

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 06 lutego 2020, 22:24

Kiedyś liczyłem, że napęd elektryczny na pół godziny będzie ważył ponad 20 kg. Chcesz z tym chodzić po górach?
Zbyszek Gotkiewicz

fotolot
Posty: 890
Rejestracja: 09 lutego 2016, 20:02
Reputation: 3
Latam: Tylko z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: PGDron zamiast wyciągarki - Full Size - prototyp

Postautor: fotolot » 06 lutego 2020, 22:37

Zbyszek Gotkiewicz pisze:Kiedyś liczyłem, że napęd elektryczny na pół godziny będzie ważył ponad 20 kg. Chcesz z tym chodzić po górach?


Dlatego zakładałem wersję ubogą z dużo lżejszym(a zarazem sporo tańszym) pakietem wystarczającym tylko na jednorazową próbę załapania termiki. Jasne że nie chciałbym nawet kilku dodatkowych kilogramów, daleko po wertepach dżwigać(a np. wodę balastową to mogę w piżdziec wylewać) . Więc powiedzmy szczerze że zależnie od terenów trzebaby raczej liczyć się z łaską ekipy naziemnej i mieć na uwadze lądowania przydrożne. Elitarny X-alps jak widać jest chyba bliższy Twojemu sercu... To do biegania po górach na pewno by się nie nadało, chociaż posiadanie równie spartańskiego kokonika byłoby tu wskazane... ;) . Ewentualnie jako równinny dalekosiężny spacerowicz, można by mieć w bagażu podręcznym jakieś leciutkie kółeczko co by sobie z tego ciąganą taczkę zmontować :) O górali to się aż tak nie trzeba martwić, Oni dadzą sobie radę bez tak wyszukanych zabawek i niepotrzebnych im upierdliwości ;) .

Awatar użytkownika
CichyBart
Posty: 168
Rejestracja: 24 kwietnia 2018, 10:36
Reputation: 37
Latam: Tylko z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: PGDron zamiast wyciągarki - Full Size - prototyp

Postautor: CichyBart » 07 lutego 2020, 08:13

Wy tu pierdololo, a nikt nie wskazał mi e-ppg, który miałby ciąg ~60kg, pozwalał na lot stały z silnikiem ~90minut oraz nie ważył sporo więcej, niż 35kg. Jak dla mnie, pozostałe rozwiązania, to raczej "zabawki" na chwilę. Dlatego prokopcio napisałem, że może rykoszetem powstanie e-ppg, gdyż to, co dotychczas przeglądałem zmotywowało mnie do zakupu nowego C-Max w wersji E.
Jeśli nie wiesz co robić, nabieraj wysokości. Nikt się jeszcze nie zderzył z niebem.
PPG / [ITV Boxer (Green) - sprzedane], [Solo 210 - sprzedane], ITV Billy (Red), C-Max E, airone.pro unique single


Wróć do „ZPT”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość