PGDron zamiast wyciągarki - Full Size - prototyp
Moderator: prokopcio
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: PGDron zamiast wyciągarki - Full Size - prototyp
Dżizas. Odpowiedziałeś w ośmiu linijkach. Wypije twoje zdrowie z tej okazji
Zbyszek Gotkiewicz
Re: PGDron zamiast wyciągarki - Full Size - prototyp
Masz mały ekran u mnie się zmieściło w pięciu
fotolot ma rację, to że przez 20 lat nie powstało to nie znaczy, że nie powstanie nigdy.
fotolot ma rację, to że przez 20 lat nie powstało to nie znaczy, że nie powstanie nigdy.
-
- Posty: 1806
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:14
- Reputation: 479
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Były Pilot
Re: PGDron zamiast wyciągarki - Full Size - prototyp
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Dżizas. Odpowiedziałeś w ośmiu linijkach. Wypije twoje zdrowie z tej okazji
Wypij dwa razy. Może zejdzie do czterech.
Mariusz Kilian
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
- micro
- Posty: 915
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 17:23
- Reputation: 7
- Lokalizacja: Poznań
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
- Kontakt:
Re: PGDron zamiast wyciągarki - Full Size - prototyp
To trzeba by może do biblioteki.... .
Roman Michalak
-
- Posty: 890
- Rejestracja: 09 lutego 2016, 20:02
- Reputation: 3
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: PGDron zamiast wyciągarki - Full Size - prototyp
prokopcio pisze:fotolot pisze:dzięki wielokrotnie prostszemu, (ok. 10kg) chowanemu e-napędowi
1. Nie sądzę, żeby konstrukcja chowanego była prostsza.
2. 10kg napęd wyciągnie Cię co najwyżej na 100m
(Nie cieszyłeś się długo Zbyszek, idż lepiej po litra )
Prokopcio, również w Twoim dronie ważny jest ciężar pakietów o mocy np. ok. 1,5-2kWh, teoretycznie wystarczający, powiedzmy na jakieś 10min wysterowania silników mocą ok. 9-12kW, by wznieść się w tym czasie na ok. 500m(300m to jest trochę za mało). Pewnie już dokonywałeś podobnych obliczeń więc choćby na podstawie pakietów którymi obecnie dysponujesz, możesz obliczyć i wagę pakietu o takiej mocy(ja tylko teoretyzuję że minimum 10kg).
Skoro sądzisz, że konstrukcja chowanego e-napędu(o zminimalizowanych oporach po zakończeniu pracy) nie bylaby prostsza w zastosowaniu od Twojego pgdrona to znaczy, że Ty masz właśnie takie wyobrażenia. Dość proste ze składanym śmiglem e-napędy, przecież już istnieją i napewno takie widzialeś w necie. Trochę nie precyzyjnie określiłem tą wagę, gdyż w założeniu porównywałem ją do 6kg balastu, który i tak stosuję, więc z tym "10kg" balastem e-napędu,to chodzilo mi o dodanie 4kg w podwieszeniu skrzydła. Wygląda to tak że : Dysponuję starym Impressem ważącym ok 7kg, który musiałby zostać zastąpiony bardzo lekkim zitegrowanym z obudową kokonem w stylu x-alps, powiedzmy że ważącym ok. 2kg. Elementy karkasu węglowe i z układem napędowym, powinny ważyć w granicach ok. 5kg, więc ok 10 kg pozostaje na pakiety. To jest jedynie teoretyzowanie ,poza tym w ogóle nie mam potrzeby realizowania ani posiadania takiego ustrojstwa. Ty będąc już zaawansowanym w budowę drona,ktory i tak musisz dokończyć, prawdopodobnie wiesz jakiego typu ogniwa najlepiej użyć i możesz łatwo wyliczyć wagę pakietu, który u siebie zastosujesz(do e-napędu mógłby być taki sam). Prokopcio, widzę zgrupowane niezadowolenie tymi moimi wpisami o e-napędach więc powodzenia życzę przy realizacji, ktorej się tu zobowiązałeś.
Pozdrawiam Wiesiek
Ostatnio zmieniony 05 lutego 2020, 23:26 przez fotolot, łącznie zmieniany 1 raz.
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: PGDron zamiast wyciągarki - Full Size - prototyp
35 linijek. Białe wino nie działa. Gdzieś tu mają bimber.
Zbyszek Gotkiewicz
- micro
- Posty: 915
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 17:23
- Reputation: 7
- Lokalizacja: Poznań
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
- Kontakt:
Re: PGDron zamiast wyciągarki - Full Size - prototyp
Zbyszek Gotkiewicz pisze:35 linijek. Białe wino nie działa. Gdzieś tu mają bimber.
Bierz z gruszek bergamutek, ten jest najlepszy, "nic, a nic nie czuć" .
Roman Michalak
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: PGDron zamiast wyciągarki - Full Size - prototyp
Tu jest łatwiej o hasz niż o bergamutki
Zbyszek Gotkiewicz
-
- Posty: 1806
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:14
- Reputation: 479
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Były Pilot
Re: PGDron zamiast wyciągarki - Full Size - prototyp
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Tu jest łatwiej o hasz niż o bergamutki
gdyby to miało zadziałać to poświęcę swoją winiarkę...
Mariusz Kilian
- prokopcio
- Posty: 3217
- Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
- Reputation: 621
- Lokalizacja: Grodków
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: PGDron zamiast wyciągarki - Full Size - prototyp
Złapałem cię za słowo " chowanego " napędu, ja napisałem z kolei o "konstrukcji" a nie elektronice/algorytmach co rzeczywiście mocno komplikuje. Mechanicznie do zrobienia w garażu w pół dnia.fotolot pisze:Skoro sądzisz, że konstrukcja e-napędu nie bylaby prostsza...
Nie krytykuję E-PPG, wręcz przeciwnie. Ale to nie ten temat.
Łukasz Prokop
-
- Posty: 890
- Rejestracja: 09 lutego 2016, 20:02
- Reputation: 3
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: PGDron zamiast wyciągarki - Full Size - prototyp
prokopcio pisze:..Złapałem cię za słowo " chowanego " napędu, ja napisałem z kolei o "konstrukcji"a nie elektronice...Nie krytykuję E-PPG, wręcz przeciwnie
Ok. dodałem w tamtym wpisie to slowo ,jeśli Ci go zabrakło . Przyznaję że nie mam zielonego pojęcia co Ty sobie wyobrażasz pod słowami: "chowany napęd" i z czego by miala wynikać Twoja ewentualna krytyka ? Dla mnie w tym określeniu, najważniejsze jest maksymalne zmniejszenie oporów aerodynamicznych, zatrzymanego układu napędowego. A nie by miał się on np. "chować" pod ziemię... Czy uważasz to za jakiś "konstrukcyjny" problem aby e-napędy miały składane śmigła i uchylne opływowe kołpaki osłaniające silnik itp ? Fakt, że to inny temat więc ewentualne niedomowienia możemy na priv.
Pozdrawiam Wiesiek
- prokopcio
- Posty: 3217
- Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
- Reputation: 621
- Lokalizacja: Grodków
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: PGDron zamiast wyciągarki - Full Size - prototyp
Ale to ty te słowa napisałeś, nie ja. Więc to ja muszę wyobrażać sobie co miałeś na myśli . Nie wiedziałem że to to samo co składane śmigło które złym pomysłem nie jest ( patrz SCOTT-E ).fotolot pisze:nie mam zielonego pojęcia co Ty sobie wyobrażasz pod słowami: "chowany napęd"
Tu ktoś nieskutecznie chciał zrobić dość małe : https://vimeo.com/16368094
Ostatnio zmieniony 06 lutego 2020, 12:56 przez prokopcio, łącznie zmieniany 1 raz.
Łukasz Prokop
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: PGDron zamiast wyciągarki - Full Size - prototyp
Wiesiek. A Ty latasz swobodnie czy tylko sobie wyobrażasz jak by to było? Bo nie bardzo potrafię wyobrazić sobie realizację twojego pomysłu. Przydały by się jakieś podpowiedzi z twojej strony, bo składany kołpak i składane śmigło to trochę za mało żeby uszczęśliwić pilota pg. Jaki ciężar, jaki ciąg, jakie gabaryty, jaka długotrwałość pracy. I czy powrót z przelotu po lądowaniu w odległym miejscu jest realny.
Zbyszek Gotkiewicz
-
- Posty: 890
- Rejestracja: 09 lutego 2016, 20:02
- Reputation: 3
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: PGDron zamiast wyciągarki - Full Size - prototyp
prokopcio pisze:Ale to ty te słowa napisałeś, nie ja. Więc to ja muszę wyobrażać sobie co miałeś na myśli . Nie wiedziałem że to to samo co składane śmigło które złym pomysłem nie jest ( patrz SCOTT-E ).fotolot pisze:nie mam zielonego pojęcia co Ty sobie wyobrażasz pod słowami: "chowany napęd"
Tu ktoś nieskutecznie chciał zrobić dość małe : https://vimeo.com/16368094
Pewnie co najmniej 80% prototypów to nieudane próby, które albo idą do poprawek albo kończą w graciarniach. Znam SCOTT-E wizualnie, ponieważ mam go też w starym katalogu Charly-Finsterwaldera, to seryjnie produkowane ustrojstwo ma już co najmniej 10lat .
Natomiast moje wyobrażenia o "chowanym napędzie", wizualnie bliższe są nieco bardziej opływowej konstrukcji, widniejącej w tym artykule : https://www.flieg-mit.eu/home/flugger%C ... torschirm/
Chodzi o to żeby "konstrukcyjnie", na ile to jest technicznie możliwe, bylo to lekkie przy zakladanym krótkotrwałym użyciu, jedynie do wzniesienia i "małe" po złożeniu. By nie stanowiło po użyciu oporów, silnik jest tam właśnie "schowany" w opływie kokonu, a wystające złożone śmiglo, stanowi znikomy opór aerodynamiczny. Mniej więcej coś takiego mialem na myśli , wyrażając się tamtymi slowami ( nie wiem jakie bohomazy sobie wyobrażałeś ponieważ zacząłeś od krytyki, nawet nie pytając jakie miałem założenia na myśli).
Ostatnio zmieniony 06 lutego 2020, 20:56 przez fotolot, łącznie zmieniany 1 raz.
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: PGDron zamiast wyciągarki - Full Size - prototyp
No to jest już scott-e i nie jesteś w stanie sobie wyobrazić czegoś innego. A teraz zobacz ile toto waży, ile zajmuje miejsca i jak fajnie niesie się to na plecach wracając z przelotu. A, sprawdź też jak toto lata.
Zbyszek Gotkiewicz
-
- Posty: 890
- Rejestracja: 09 lutego 2016, 20:02
- Reputation: 3
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: PGDron zamiast wyciągarki - Full Size - prototyp
Zbyszek Gotkiewicz pisze:No to jest już scott-e i nie jesteś w stanie sobie wyobrazić czegoś innego. A teraz zobacz ile toto waży, ile zajmuje miejsca i jak fajnie niesie się to na plecach wracając z przelotu. A, sprawdź też jak toto lata.
Oczywiście że nie jest możliwe dogodzenie wszystkim wymaganiom wygodnisiów za pomocą takiego ustrojstwa. Ja nie muszę sobie wyobrażać czegoś z kosmosu. Mnie w każdej konstrukcji interesuje jedynie to co mogłoby być w miarę proste, nie zbyt drogie i w miarę praktyczne. Wskazany przyklad oprócz wystającego złożonego śmigła, wygląda prawie identycznie jak klasyczny kokon i zajmuje tyle samo miejsca. Nie interesuje mnie kopia scott-e ponieważ nawet nie wiem jak są tam rozmieszczone pakiety itd. Wg. mojego założenia powinny być one zamocowane centralnie pod siedziskiem i zakładając że tamten e-napęd ma pakiety wystarczające na co najmniej pół godziny to w takim prototypie mogłyby być one o połowę lżejsze. Calkiem możliwe ze 10 kilogramowy pakiet w obecnej dobie rozwoju jest wciąż za mały by spełnić to zadanie. Dlatego prośiłem Prokopcia o jego wyliczenia dla pgdrona. Sprawdzić jak toto mogłoby latać po wzniesieniu jest bardzo łatwo. Wystarczy w odpowiednich miejscach dodać odpowiednią ilość balastu-u siebie pod siedziskiem dodalbym do zabieranych 6kg jeszcze tylko 2kg i za plecami podobnie 2-3kg. Ty też możesz to sprawdzić i np. serdecznie podziękować za koszmarne wrażenia
Zbyszek traktuj takie założenia jako dość prostą konstrukcyjnie i tańszą namiastkę niezależności jako alternatywę dla mniej zamożnych. A realizowany projekt pgdrona powiedzmy że skierowany jest dla bardzo wymagającej i majętnej elity takiej jak Ty(których z zalożenia stać też na rozpieprzanie takich zabawek o glebę na pstryknięcie palcem) .
Ostatnio zmieniony 06 lutego 2020, 22:25 przez fotolot, łącznie zmieniany 1 raz.
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: PGDron zamiast wyciągarki - Full Size - prototyp
Kiedyś liczyłem, że napęd elektryczny na pół godziny będzie ważył ponad 20 kg. Chcesz z tym chodzić po górach?
Zbyszek Gotkiewicz
-
- Posty: 890
- Rejestracja: 09 lutego 2016, 20:02
- Reputation: 3
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: PGDron zamiast wyciągarki - Full Size - prototyp
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Kiedyś liczyłem, że napęd elektryczny na pół godziny będzie ważył ponad 20 kg. Chcesz z tym chodzić po górach?
Dlatego zakładałem wersję ubogą z dużo lżejszym(a zarazem sporo tańszym) pakietem wystarczającym tylko na jednorazową próbę załapania termiki. Jasne że nie chciałbym nawet kilku dodatkowych kilogramów, daleko po wertepach dżwigać(a np. wodę balastową to mogę w piżdziec wylewać) . Więc powiedzmy szczerze że zależnie od terenów trzebaby raczej liczyć się z łaską ekipy naziemnej i mieć na uwadze lądowania przydrożne. Elitarny X-alps jak widać jest chyba bliższy Twojemu sercu... To do biegania po górach na pewno by się nie nadało, chociaż posiadanie równie spartańskiego kokonika byłoby tu wskazane... . Ewentualnie jako równinny dalekosiężny spacerowicz, można by mieć w bagażu podręcznym jakieś leciutkie kółeczko co by sobie z tego ciąganą taczkę zmontować O górali to się aż tak nie trzeba martwić, Oni dadzą sobie radę bez tak wyszukanych zabawek i niepotrzebnych im upierdliwości .
- CichyBart
- Posty: 168
- Rejestracja: 24 kwietnia 2018, 10:36
- Reputation: 37
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: PGDron zamiast wyciągarki - Full Size - prototyp
Wy tu pierdololo, a nikt nie wskazał mi e-ppg, który miałby ciąg ~60kg, pozwalał na lot stały z silnikiem ~90minut oraz nie ważył sporo więcej, niż 35kg. Jak dla mnie, pozostałe rozwiązania, to raczej "zabawki" na chwilę. Dlatego prokopcio napisałem, że może rykoszetem powstanie e-ppg, gdyż to, co dotychczas przeglądałem zmotywowało mnie do zakupu nowego C-Max w wersji E.
Jeśli nie wiesz co robić, nabieraj wysokości. Nikt się jeszcze nie zderzył z niebem.
PPG / [ITV Boxer (Green) - sprzedane], [Solo 210 - sprzedane], ITV Billy (Red), C-Max E, airone.pro unique single
PPG / [ITV Boxer (Green) - sprzedane], [Solo 210 - sprzedane], ITV Billy (Red), C-Max E, airone.pro unique single
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość