Zbyszek Gotkiewicz pisze:JaroXS pisze:uriuk pisze:Skrzyczne, Skrzydlo Skywalk Cayenne. Wyskokosc ok 60 m. Klapa, krawat i rotacja do ziemi. Pilot zginal.
Hej
Mysle opis jest niepoprawny. Z naocznego swiadka wynika ze na 50m skrzydlo wyszlo z rotacji a potem byl przestrzal czaszy przed pilota ktory nie zostal zatrzymany a pilot wpadl glowa do skrzydla. Dalej w takim upadku spadl glowa na asfalt.
Pozdrawiam
Jeśli był przestrzał to pilot musiał przeciągnąć. Czyli mógł przeciągnąć po klapie lub po prostu przyciągnął w krążeniu.
No z relacji którą mi przekazano telefonicznie wynika że pilot kręcił noszenie nisko, a potem wleciał prawdopodobnie na zawietrzną. Potem dostał od razu podwinięcie i była rotacja, prawdopodobnie z krawatem. Rotacja jednak nagle została zatrzymana nisko (50m) nad ziemią, ale skrzydło zostało mocno za jego plecami. Świadkowie mi mówili że widzieli jak skrzydło zostało za plecami a potem skrzydło dynamicznie strzeliło do przodu. Dalej już wiadomo. Tragiczna sytuacja...
Przypominam że żadna certyfikacja nikomu nie pomoże jeżeli oscylacje czaszy wywołane będą bardzo duże. Do czaszy można się zapakować również na skrzydle EN-A.
Jak jest nisko to rzucamy po prostu zapas i nie pierdzielimy się z rozwiązywaniem problemów do samego końca...
Długo nie słyszałem o przypadku żeby się ktoś zapakował do czaszy.
Pozdrawiam,