Trochę informacji o linkach paralotniowych. Być może kogoś zainteresuje.
Pozdrawiam,
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Ogólnie ok. Jedynie taki szczegół, że problemem Dyneemy jest nie rozciąganie się w wyższych temperaturach, ale skurcz podczas schnięcia, który może dojść do 10%. Rzędy bardziej obciążone powracają do rozmiaru nominalnego, ale tylne już nie. Firmy stosujące takie linki radzą sobie z tym problemem na dwa sposoby: Nova za darmo ustawia skrzydło klientowi po jednym sezonie odwijając z deltek linki które się skurczyły, a na przykład Axis nadciągał linki skurczone.
Poza tym linki bezoplotowe są stosowane ze względu na ich mniejszy opór aerodynamiczny. Nie zauważyłem żeby plątały się mniej niż dwadzieścia lat temu.
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Ogólnie ok. Jedynie taki szczegół, że problemem Dyneemy jest nie rozciąganie się w wyższych temperaturach, ale skurcz podczas schnięcia, który może dojść do 10%. Rzędy bardziej obciążone powracają do rozmiaru nominalnego, ale tylne już nie. Firmy stosujące takie linki radzą sobie z tym problemem na dwa sposoby: Nova za darmo ustawia skrzydło klientowi po jednym sezonie odwijając z deltek linki które się skurczyły, a na przykład Axis nadciągał linki skurczone.
Poza tym linki bezoplotowe są stosowane ze względu na ich mniejszy opór aerodynamiczny. Nie zauważyłem żeby plątały się mniej niż dwadzieścia lat temu.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość