Optic 2 26 light.

Jaki sprzęt wybrać na początek przygody z lataniem.
Awatar użytkownika
tooosh
Posty: 339
Rejestracja: 10 lutego 2016, 23:20
Reputation: 154
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Optic 2 26 light.

Postautor: tooosh » 05 kwietnia 2019, 08:53

prokopcio pisze:Dlaczego plecaki są dodawane do skrzydeł a nie do uprzęży?


Dlaczego plecaki dodawane są do czegokolwiek?
http://www.SRUdoChmury.pl

Marcin Duszyński

Awatar użytkownika
der
Posty: 1881
Rejestracja: 19 stycznia 2016, 10:02
Reputation: 719
Lokalizacja: EPOM
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Optic 2 26 light.

Postautor: der » 05 kwietnia 2019, 10:48

Są producenci, którzy dają plecak do glajta. Są tacy którzy dają do uprzęży. Są tacy, którzy nie dają wcale.
Mnie generalnie bardziej cieszy dodany zestaw ripstopu w kolorach skrzydła niż kolejny nowy plecak, który przeleży w szafie do czasu jego (skrzydła) dalszej odsprzedaży. Niestety, częściej dają plecaki niż ripstop.

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Optic 2 26 light.

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 05 kwietnia 2019, 11:04

Przy obecnej tendencji do szycia skrzydeł ze ścinków to producent powinien dołączać całą książkę kolorów ripstopu z klejem. Dudek daje ripstop biały, co jest o tyle dobre, że pasuje do każdego koloru i po naklejeniu daje bardzo małą widoczność łaty. Problemem jest to, że piloci najczęściej nie mają takiej reperaturki i trzeba im oddawać swoją. Porównałem plecaki. Nowy jest mniejszy i lżejszy. Zobaczymy jak będzie wyglądał po zapakowaniu. Poprzedni był trochę za duży na ten komplet którego używałem, więc ten powinien być na styk. Muszę pogadać z Dudkiem, żeby zrobili mniejszy wiek na glajta, bo obecny jest w rozmiarze uniwersalnym, nawet do tandemów.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
calhal
Posty: 770
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:37
Reputation: 33
Lokalizacja: Grenoble, Francja
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Optic 2 26 light.

Postautor: calhal » 05 kwietnia 2019, 11:15

Też szepnę słówko. Imo lepiej żeby do glajta Light dodawali tego nowego wingshella Light zamiast worka. I jeśli ten nowy czarny plecak jest mniejszy i lżejszy to też bardziej się łapie do glajta Light.

Airdesign do lekkich glajtów fajnego wingshella daje. Inni producenci - nie wiem.

Andrzejt
Posty: 425
Rejestracja: 31 grudnia 2015, 12:17
Reputation: 31
Lokalizacja: Nawojowa
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: RE: Re: Optic 2 26 light.

Postautor: Andrzejt » 05 kwietnia 2019, 11:42

prokopcio pisze:Dlaczego plecaki są dodawane do skrzydeł a nie do uprzęży?
I dobrze że tak jest, glajty się częściej zmienia więc ciiiii... bo jeszcze który producent to przeczyta i przestanie dodawać plecaki

A dwa to jak wydajesz 10 000 na skrzydło albo 2 000 na uprząż to bonus za 500zl do uprzęży to 25% wartości

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Optic 2 26 light.

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 05 kwietnia 2019, 15:02

Tuningu ciąg dalszy. Tym razem zabezpieczenie haczyków speeda przed samoczynnym rozłączeniem.

Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
der
Posty: 1881
Rejestracja: 19 stycznia 2016, 10:02
Reputation: 719
Lokalizacja: EPOM
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Optic 2 26 light.

Postautor: der » 05 kwietnia 2019, 15:23

Zbyszek, nie ma co cudować.
W moim bieżącym skrzydle, które też do jakichś tam lżejszych należy rozwiązano to wręcz genialnie prosto. Wyeliminowano haczyk całkowicie i zostawiono pętlę. Tę zakładam na haczyk belki i nie ma możliwości by to spadło. Dla kogoś kto nie odpina taśm od uprzęży (bo po co ?) idealne rozwiązanie. Dla tych, którzy od czasu do czasu muszą, również. Po kilkunastu godzinach nalotu sprawdziłem. Rozciągnąć idzie bez jakiegoś wielkiego problemu.

A zamiast linkochwytnego czegoś, czym łatwo dostać w oko, dla miłośników starych tramwajów i ikarusów widzę zwyczajowo, klasyczny wężyk w kieszonce.

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Optic 2 26 light.

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 05 kwietnia 2019, 15:29

Ja wolę mieć w ręce coś twardego, a nie jakiś miękki flak z wężykiem w środku. Co do speeda, to masz rację, że są fajne połączenia linek stosowane choćby w kajtach, lub tak jak proponujesz zakładanie pętli na haczyk. Niestety napracowałem się nad zrobieniem tego zabezpieczenia i w tym glajcie tak już musi zostać. Jednak za 8-10 lat jak będę go zmieniał to trzeba będzie zrobić tak jak mówisz.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
der
Posty: 1881
Rejestracja: 19 stycznia 2016, 10:02
Reputation: 719
Lokalizacja: EPOM
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Optic 2 26 light.

Postautor: der » 06 kwietnia 2019, 23:10

W jednym ze swoich skrzydeł miałem wężyk, który mocno twardniał na dużych wysokościach. Dla tych, którzy preferują coś twardego w dłoni w trakcie latania, nic prostszego, latać pod podstawą... Albo wsadzić sobie rurkę w dziurkę :)

Dziubdzius
Posty: 274
Rejestracja: 31 grudnia 2015, 19:10
Reputation: 22
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Optic 2 26 light.

Postautor: Dziubdzius » 11 kwietnia 2019, 15:07

Zbyszek Gotkiewicz pisze:Tuningu ciąg dalszy. Tym razem zabezpieczenie haczyków speeda przed samoczynnym rozłączeniem.




Hey

Niestety twoje rozwiązanie jest passe ;) i nie nadąża za trendami mody. Masz tu link do nowości z dziedziny 3D print:

https://www.facebook.com/brummelbungs

Pozdrowienia
Pozdrawiam Pawel Cypel

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Optic 2 26 light.

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 11 kwietnia 2019, 15:32

I to w różnych kolorach! Ale pomarańczowych nie mają :(
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
prokopcio
Posty: 3217
Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
Reputation: 621
Lokalizacja: Grodków
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Optic 2 26 light.

Postautor: prokopcio » 11 kwietnia 2019, 20:48

Czy haczyki speeda naprawdę potrafią się samoczynnie rozłączyć? 2 razy zdarzyło mi się zapomnieć podłączyć speeda ale ppg i podłączałem w locie co prawda nie jest to komfortowe zadanie ale w razie W "awaryjnie" też nie jest to mega problem spiąć. Chyba, że się zdarza to nagminnie, mi się nie zdarzyło ale nalot mam też bardzo mały.
Łukasz Prokop

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Optic 2 26 light.

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 16 kwietnia 2019, 16:04

A wracając do mojego lighta to dzisiaj okazało się że skrzydło strasznie szeleści. Niby choć się nie dzieje a znad głowy dźwięki takie jakby kot czytał gazetę :)
Zbyszek Gotkiewicz

joanka
Posty: 63
Rejestracja: 19 grudnia 2016, 21:15
Reputation: 9
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Optic 2 26 light.

Postautor: joanka » 16 kwietnia 2019, 16:53

Dlaczego szeleści ? Bo jest nowe ? W trakcie lotu czy jak leży na ziemi?
Ostatnio zmieniony 16 kwietnia 2019, 17:13 przez joanka, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
micro
Posty: 917
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 17:23
Reputation: 7
Lokalizacja: Poznań
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Kontakt:

Re: Optic 2 26 light.

Postautor: micro » 16 kwietnia 2019, 16:55

Zbyszek Gotkiewicz pisze:A wracając do mojego lighta to dzisiaj okazało się że skrzydło strasznie szeleści. Niby choć się nie dzieje a znad głowy dźwięki takie jakby kot czytał gazetę :)

Wszystko możliwe :D
Roman Michalak

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Optic 2 26 light.

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 16 kwietnia 2019, 17:23

Szeleści bo nowe i lekki materiał. Trzeba będzie się nauczyć ignorować takie dźwięki.
Zbyszek Gotkiewicz

joanka
Posty: 63
Rejestracja: 19 grudnia 2016, 21:15
Reputation: 9
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Optic 2 26 light.

Postautor: joanka » 16 kwietnia 2019, 17:29

Zapytałam, bo moje żadne skrzydło nowe nad głową nie szeleściło. Po rozłożeniu owszem, ale nie w locie.

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Optic 2 26 light.

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 16 kwietnia 2019, 17:37

Mnie to zaskoczyło, ale wcześniej nie latałem na skrzydłach uszytych z 27 gramowej tkaniny. Oczywiście nie szeleści cały czas, tylko wtedy gdy są jakieś żywsze ruchy nad głową a że jest lekkie to i łatwiej mu się ruszać.
Zbyszek Gotkiewicz

joanka
Posty: 63
Rejestracja: 19 grudnia 2016, 21:15
Reputation: 9
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Optic 2 26 light.

Postautor: joanka » 16 kwietnia 2019, 17:40

Rozumiem. Będziesz musiał do tego przywyknąć, że to normalka.

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Optic 2 26 light.

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 16 kwietnia 2019, 17:44

joanka pisze:Rozumiem. Będziesz musiał do tego przywyknąć, że to normalka.

Mam wprawę. To jak przywyknąć do kogoś kto za dużo mówi, ale nie można tego zmienić :)
Zbyszek Gotkiewicz


Wróć do „Sprzęt”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość