Zdarzenia 2021

Kwestie związane z bezpieczeństwem latania i zapobieganiem wypadkom. Ze względu na powagę tematu wszelakie trolowanie nie będzie tutaj tolerowane.
Awatar użytkownika
marek mastalerz
Posty: 496
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 02:12
Reputation: 179
Lokalizacja: Warszawa
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Zdarzenia 2021

Postautor: marek mastalerz » 13 kwietnia 2021, 23:41

Hej. Tak sobie obejrzałem dokładnie ten film i jedna rzecz mi nie pasuje. W czasie rzutu paczki widać pętlę luźnych linek. która nie powinna być luźna w tym momencie. Załączam kadr z filmu.
Moja diagnoza jest taka. W momencie wyciągania spadochronu, część linek musiał być luźna. Tzn. nie wsunięta w gumki. Były to pewnie linki bliżej czaszy, bo tam się zaplątał uchwyt. W momencie rzutu uchwyt wpadł w tę pętlę i się zaplątał. Tych luźnych linek nie miało prawa tam być. Albo cos było źle złożone, albo się wysunęło w momencie wyciągania paczki z kontenera.
Załączniki
Zrzut ekranu 2021-04-13 234116.png
Zrzut ekranu 2021-04-13 234116.png (341.94 KiB) Przejrzano 3877 razy
Zrzut ekranu 2021-04-13 225018.png
Zrzut ekranu 2021-04-13 225018.png (186.29 KiB) Przejrzano 3877 razy
Zrzut ekranu 2021-04-13 224935.png
Zrzut ekranu 2021-04-13 224935.png (172.71 KiB) Przejrzano 3877 razy
marek mastalerz
szkoła paralotniowa cloudbase
http://cloudbase.pl/

matgaw
Posty: 852
Rejestracja: 01 kwietnia 2018, 00:11
Reputation: 275
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Przelotowiec

Re: Zdarzenia 2021

Postautor: matgaw » 13 kwietnia 2021, 23:43

Spokojnie, PKBWL wszystko ustali.... Taki żart.

Awatar użytkownika
uriuk
Site Admin
Posty: 4141
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
Reputation: 891
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Zdarzenia 2021

Postautor: uriuk » 29 kwietnia 2021, 11:28

Jezow Sudecki, gleba, prawdopodobnie zlamana reka i noga. https://24jgora.pl/artykul/na-gorze-szybowcowej/1166678

Chrab
Posty: 179
Rejestracja: 05 lutego 2016, 09:56
Reputation: 62
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Zdarzenia 2021

Postautor: Chrab » 29 kwietnia 2021, 14:49

Jest filmik z tego co wyżej:


Dla statystyk GOPR ściągał kogoś z drzewa na Rudniku, ze facebookiem GOPR Karkonosze:

GOPR Karkonosze
Wiosna za pasem, a może o tym świadczyć fakt o wzmożonym ruchu w przestrzeni powietrznej nad Karkonoszami
Do ciekawego zdarzenia doszło 24.04, w godzinach wieczornych, ratownik dyżurny odebrał zgłoszenie o zawieszeniu się paralotniarza na drzewach w rejonie Rudnika. Do działań został zadysponowany zespół trzyosobowy. Po sprawnym dotarciu do naszego "nielota" oraz bezpiecznym przyziemieniu, działania zostały zakończone po 3 godzinach.

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Zdarzenia 2021

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 29 kwietnia 2021, 15:21

Co do filmu z góry szybowcowej: prawa strona odciążona i odpuszczona sterówka. Całkowity brak reakcji zarówno jak i sterówką. Sugeruję pilotowi spokojniejsze skrzydło i dokończenie szkolenia.
Zbyszek Gotkiewicz

ciacholot
Posty: 1806
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:14
Reputation: 479
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Były Pilot

Re: Zdarzenia 2021

Postautor: ciacholot » 29 kwietnia 2021, 16:20

To 777 Queen. Wydłużenie 6,2. Lubi być dociążone. Trzeba latać 50-60 godzin rocznie żeby się bujać z Królową.
Mariusz Kilian

Awatar użytkownika
prokopcio
Posty: 3217
Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
Reputation: 621
Lokalizacja: Grodków
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Zdarzenia 2021

Postautor: prokopcio » 29 kwietnia 2021, 16:24

Zbyszek Gotkiewicz pisze:Co do filmu z góry szybowcowej: prawa strona odciążona i odpuszczona sterówka.
a dociążona lewa strona , czy to nie jest normalne przy chęci skręcenia w lewo ? :roll:
Łukasz Prokop

MJ96

Re: Zdarzenia 2021

Postautor: MJ96 » 29 kwietnia 2021, 16:43

ciacholot pisze:To 777 Queen. Wydłużenie 6,2. Lubi być dociążone. Trzeba latać 50-60 godzin rocznie żeby się bujać z Królową.


Radzę nie sugerować się kolorami tylko otworzyć oczy. To jest Rook.

Pozdrawiam, Maciek

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Zdarzenia 2021

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 29 kwietnia 2021, 16:47

prokopcio pisze:
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Co do filmu z góry szybowcowej: prawa strona odciążona i odpuszczona sterówka.
a dociążona lewa strona , czy to nie jest normalne przy chęci skręcenia w lewo ? :roll:

Pilot wisi ciałem cały czas na lewej stronie, także w momencie gdy lewa się podwija i nie dociąża tej prawej ani nie reaguje prawą sterówką. Gdyby zrobił którąś z tych rzeczy adekwatnie do sytuacji to by uniknął wypadku.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Zdarzenia 2021

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 29 kwietnia 2021, 16:49

MJ96 pisze:
ciacholot pisze:To 777 Queen. Wydłużenie 6,2. Lubi być dociążone. Trzeba latać 50-60 godzin rocznie żeby się bujać z Królową.


Radzę nie sugerować się kolorami tylko otworzyć oczy. To jest Rook.

Pozdrawiam, Maciek


Jak się nie umie latać to nie ma znaczenia jakie to skrzydło.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
uriuk
Site Admin
Posty: 4141
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
Reputation: 891
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Zdarzenia 2021

Postautor: uriuk » 29 kwietnia 2021, 16:50

A w ktorym momencie podwija sie prawa?

Awatar użytkownika
Blazej
Posty: 324
Rejestracja: 26 lutego 2018, 18:39
Reputation: 210
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Sympatyk

Re: Zdarzenia 2021

Postautor: Blazej » 29 kwietnia 2021, 16:51

prokopcio pisze:
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Co do filmu z góry szybowcowej: prawa strona odciążona i odpuszczona sterówka.
a dociążona lewa strona , czy to nie jest normalne przy chęci skręcenia w lewo ? :roll:


Na takiej wysokości tylko szybka przeciwwaga na zdrową stronę lekko dociągając sterówkę. Utrzymanie kierunku to najważniejsze na czym powinien się skupić. Tutaj zupełne zaskoczenie i brak reakcji pilota.

Awatar użytkownika
prokopcio
Posty: 3217
Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
Reputation: 621
Lokalizacja: Grodków
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Zdarzenia 2021

Postautor: prokopcio » 29 kwietnia 2021, 16:56

Po atrakcji to pomijam zachowanie pilota bo nie jestem ekspertem i pewnie też nie zdażyłbym zrobić nic dobrego, chodzi mi o zapobiegania takiej sytuacji... Pomijając klasę skrzydła która tu może mieć spore znaczenie ale jak mnie " znosi " w prawo w stosunku do tego gdzie chciałbym lecieć to robię identycznie jak na filmiku, dociążam lewą, odciążam prawą i odpuszczam prawą sterowkę.
Łukasz Prokop

JakubM
Posty: 1016
Rejestracja: 03 stycznia 2016, 22:31
Reputation: 193
Lokalizacja: Jasło/Warszawa
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Zdarzenia 2021

Postautor: JakubM » 29 kwietnia 2021, 17:12

Jestem zdumiony tym jak to tu wygląda.
Miewałem takie atrakcje na Opticu i Swifcie. Za każdym razem nie było ani znaczącej zmiany kierunku, ani przestrzału. Kończyło się tylko na znacznie zwiększonym opadaniu do czasu regeneracji skrzydła. Nie wiem, może mam paniczny strach przed zbytnim i gwałtownym pochylaniem ciała na bok i odruchowo wieszam się na zdrowej stronie.

PS Na SIVie przy zrzuconej połówce (więc trochę mniejsze podwinięcie) zdarzało mi się skręcić w przeciwną, zdrową stronę.

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Zdarzenia 2021

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 29 kwietnia 2021, 17:24

prokopcio pisze:Po atrakcji to pomijam zachowanie pilota bo nie jestem ekspertem i pewnie też nie zdażyłbym zrobić nic dobrego, chodzi mi o zapobiegania takiej sytuacji... Pomijając klasę skrzydła która tu może mieć spore znaczenie ale jak mnie " znosi " w prawo w stosunku do tego gdzie chciałbym lecieć to robię identycznie jak na filmiku, dociążam lewą, odciążam prawą i odpuszczam prawą sterowkę.

A próbowałeś wytłumaczyć dziecku które uczy się chodzić dlaczego się przewraca? Praca ciałem polega na poruszaniu biodrami na boki A nie przechylanie góry ciała. Tak to ja mogę się przewalić w ustalonym krążeniu. Pracy ciałem nie widać po przechyleniu ciała A po przełamaniu skrzydła. Tu się nie przyjrzałem, ale możliwe, że skrzydło niewiele sobie robi z tej pozycji pilota.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Zdarzenia 2021

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 29 kwietnia 2021, 20:05

Acha, jeszcze jedno dla ludzi propagujących danie możliwości rozpędzenia się skrzydła poprzez dociążanie strony, która się podwinęła. Tak to wygląda jak na filmiku, więc radzę się zastanowić co się doradza.
Zbyszek Gotkiewicz

JakubM
Posty: 1016
Rejestracja: 03 stycznia 2016, 22:31
Reputation: 193
Lokalizacja: Jasło/Warszawa
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Zdarzenia 2021

Postautor: JakubM » 29 kwietnia 2021, 22:10

Klonówka, 29 kwietnia 2020
Twarde lądowanie, śmigło, zatrzymanie w szpitalu na obserwację na noc - pilot oczekuje, że jutro go wypuszczą do domu, a jego koledzy, że napisze coś więcej co mu się przydarzyło.

ciacholot
Posty: 1806
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:14
Reputation: 479
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Były Pilot

Re: Zdarzenia 2021

Postautor: ciacholot » 29 kwietnia 2021, 22:14

MJ96 pisze:
ciacholot pisze:To 777 Queen. Wydłużenie 6,2. Lubi być dociążone. Trzeba latać 50-60 godzin rocznie żeby się bujać z Królową.


Radzę nie sugerować się kolorami tylko otworzyć oczy. To jest Rook.

Pozdrawiam, Maciek







Hmmm.
Pokażesz tego Rook-a?
Bo tu bezspornie Queen i podobieństwo jak dla mnie uderzające.
Mariusz Kilian

ciacholot
Posty: 1806
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:14
Reputation: 479
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Były Pilot

Re: Zdarzenia 2021

Postautor: ciacholot » 29 kwietnia 2021, 22:20

ciacholot pisze:
MJ96 pisze:
ciacholot pisze:To 777 Queen. Wydłużenie 6,2. Lubi być dociążone. Trzeba latać 50-60 godzin rocznie żeby się bujać z Królową.


Radzę nie sugerować się kolorami tylko otworzyć oczy. To jest Rook.

Pozdrawiam, Maciek







Hmmm.
Pokażesz tego Rook-a?
Bo tu bezspornie Queen i podobieństwo jak dla mnie uderzające.




jednak masz rację:
Mariusz Kilian

MJ96

Re: Zdarzenia 2021

Postautor: MJ96 » 29 kwietnia 2021, 22:22

ciacholot pisze: Hmmm.
Pokażesz tego Rook-a?
Bo tu bezspornie Queen i podobieństwo jak dla mnie uderzające.


Łatwiej się przyjrzeć na filmie ;)
Obrazek


Wróć do „Bezpieczeństwo i Wypadki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość