Cześć, aktualnie przechowuję napęd w warunkach zmiennych temperatur, a co za tym idzie po zakręceniu zaworka odpowietrzenia po kilku h wytwarza się w zbiorniku pod- albo nad-ciśnienie i w obawie o jego wpływ na gaźnik (membranę?) odpowietrzenie od jakiegoś czasu mam otwarte, no ale wtedy jak jest ciepło to wyraźnie paruje mi paliwo. Jak z tym jest, jest się czego obawiać?
Zdrówka, Tomek
Zamknięte odpowietrzenie i wpływ ciśnienia w zbiorniku na gaźnik
-
- Posty: 697
- Rejestracja: 27 stycznia 2017, 09:05
- Reputation: 182
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Zamknięte odpowietrzenie i wpływ ciśnienia w zbiorniku na gaźnik
Jak otwarte to tylko smrodu.
-
- Posty: 122
- Rejestracja: 26 lutego 2016, 15:11
- Reputation: 15
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Zamknięte odpowietrzenie i wpływ ciśnienia w zbiorniku na gaźnik
Piotr Domański pisze:Jak otwarte to tylko smrodu.
Bardziej chodziło mi o zamknięte i ciśnienie.
-
- Posty: 697
- Rejestracja: 27 stycznia 2017, 09:05
- Reputation: 182
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Zamknięte odpowietrzenie i wpływ ciśnienia w zbiorniku na gaźnik
U mnie napędy stały na szczelnym korku, miałem wb 39 i 32 i nic się z gaźnikami nie działo ale stały raczej w stabilnych warunkach, przy dużych wahaniach temperatury może ci zdeformować zbiornik a to większy kłopot. Jak masz problem z dużymi wahaniami temperatury trzymaj zbiornik odpowietrzony. Igorowy potrafił się mocno wsysnać.
- prokopcio
- Posty: 3217
- Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
- Reputation: 621
- Lokalizacja: Grodków
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Zamknięte odpowietrzenie i wpływ ciśnienia w zbiorniku na gaźnik
Ja mam szczelny układ i zawsze nadmuchany pod ciśnieniem "z płuc". Ciśnienie utrzymuje się od lotu do lotu czyli czasami do miesiąca spokojnie. Nie zauważyłem niekorzystnego wpływu. Przechowywany w garażu. Trochę to głupie bo mam świadomość, że jak pojawi się gdzieś nięszczelność to coś pozalewa paliwem ( silnik lub podłogę
). I tak od dwóch lat o ile dobrze pamietam nic się nie stało.

Łukasz Prokop
-
- Posty: 160
- Rejestracja: 11 lutego 2019, 20:13
- Reputation: 49
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Zamknięte odpowietrzenie i wpływ ciśnienia w zbiorniku na gaźnik
eltomek pisze:Piotr Domański pisze:Jak otwarte to tylko smrodu.
Bardziej chodziło mi o zamknięte i ciśnienie.
Gdzieś czytałem, że nie jest to dobre dla membranek w gaźniku, ale z drugiej strony wiele osób tak robi i nie słyszałem żeby coś się działo. Ja generalnie zlewam całe paliwo z baku, podczas jazdy do domu resztki i tak odparowują i pomimo otwartego układu nic mi w domu nie śmierdzi

-
- Posty: 697
- Rejestracja: 27 stycznia 2017, 09:05
- Reputation: 182
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Zamknięte odpowietrzenie i wpływ ciśnienia w zbiorniku na gaźnik
Jarko_147 pisze:eltomek pisze:Piotr Domański pisze:Jak otwarte to tylko smrodu.
Bardziej chodziło mi o zamknięte i ciśnienie.
Gdzieś czytałem, że nie jest to dobre dla membranek w gaźniku, ale z drugiej strony wiele osób tak robi i nie słyszałem żeby coś się działo. Ja generalnie zlewam całe paliwo z baku, podczas jazdy do domu resztki i tak odparowują i pomimo otwartego układu nic mi w domu nie śmierdzi
Też tak gdzieś czytałem, przypomniało mi się właśnie, że mój koleżka od dwóch lat wyciąga napęd samochodu tylko wtedy kiedy lata i jest OK.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość