Śmigło FleXer- opinie?
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 24 grudnia 2021, 09:48
- Reputation: 0
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Śmigło FleXer- opinie?
Cześć,
przymierzam się do wymiany 2 łopatowego E-propsa 130 cm w Octagonie na 3 łopaty i tak się waham pomiędzy E- propsem a FleXerem.
Czy ktoś może porównywał te dwa śmigła? Jakieś opinie użytkowników FleXera?
Pozdrawiam.
przymierzam się do wymiany 2 łopatowego E-propsa 130 cm w Octagonie na 3 łopaty i tak się waham pomiędzy E- propsem a FleXerem.
Czy ktoś może porównywał te dwa śmigła? Jakieś opinie użytkowników FleXera?
Pozdrawiam.
Re: Śmigło FleXer- opinie?
Kwestia tylko czy nie sponsorowana recenzja, ale jakieś zdanie można sobie wyrobić
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 28 czerwca 2023, 11:55
- Reputation: 0
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
Re: Śmigło FleXer- opinie?
Cześć,
opinie można zobaczyć na Youtube i na Facebook.
A konkretne śmigło zamówić u nas tutaj: https://aero-plan.pl/produkt/smiglo-fle ... tagon-190/
Do usłyszenia,
Tomek Białek
opinie można zobaczyć na Youtube i na Facebook.
A konkretne śmigło zamówić u nas tutaj: https://aero-plan.pl/produkt/smiglo-fle ... tagon-190/
Do usłyszenia,
Tomek Białek
- wroblitis
- Posty: 53
- Rejestracja: 31 grudnia 2015, 10:24
- Reputation: 24
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Śmigło FleXer- opinie?
Cześć.
Ostatnio stałem się posiadaczem śmigła Flexer 130 cm do napędu Revo200 i podzielę się kilkoma spostrzeżeniami.
Przy pierwszym kontakcie wrażenie robi waga. 3 łopaty ważą 495 g !!! Mniej niż mój dotychczasowy 2 łopatowy E- props.
Jednak wykonanie w stosunku do ww E- propsa pozostawia wiele do życzenia.
Szczególnie u nasady łopat widoczne są ubytki po pęcherzach powietrza.
Na krawędzi natarcia łopat w miejscu łączenia się górnej i dolnej powierzchni widoczny i wyczuwalny jest karb powodujący niedoskonałość krawędzi natarcia. W krawędzi spływu również znajdują się ubytki. Myślę, że producent powinien bez problemu sobie z tym poradzić i w przyszłości postarać się aby wyeliminować ww wady.
Ponad to dziwią mnie podwójne, współstyczne nawiercone otwory mocujące.
Poza tym łopaty zachwycają geometrią i mimo swojej smukłości sprawiają wrażenie zwartej i mocnej konstrukcji.
W locie od razu zauważalny jest niski poziom wibracji co powoduje, że lot jest bardziej komfortowy.
Ponoć śmigło jest też cichsze, ale ten parametr na słuch jest trudny do określenia.
Śmigło błyskawicznie reaguje na ruch manetki, momentalnie wkręcając się na wysokie obroty co pozwala na bardzo dynamiczne wywijasy.
Co do osiągów to w konfiguracji Revo 200+ Reportair 26 z masą startową 135 kg do lotu poziomego wymagane były 4500 obrotów, przy odpuszczonych trymerach 5000 obrotów. Silnik maksymalnie kręcił 7300 obrotów i generował (uśrednione przez 10 s) 3.2 m/s. Przy odpuszczonych trymerach i pełnym gazie wznoszenie (uśrednione) wynosiło 2.5 m/s.
Mała powierzchnia łopat sprawia, że po zatrzymaniu silnika w powietrzu generują one mniejszy opór co na pewno jest korzystne dla pilotów latających w termice.
Generalnie śmigło godne polecenia.
Pozdrawiam, Krzysiek.
Ostatnio stałem się posiadaczem śmigła Flexer 130 cm do napędu Revo200 i podzielę się kilkoma spostrzeżeniami.
Przy pierwszym kontakcie wrażenie robi waga. 3 łopaty ważą 495 g !!! Mniej niż mój dotychczasowy 2 łopatowy E- props.
Jednak wykonanie w stosunku do ww E- propsa pozostawia wiele do życzenia.
Szczególnie u nasady łopat widoczne są ubytki po pęcherzach powietrza.
Na krawędzi natarcia łopat w miejscu łączenia się górnej i dolnej powierzchni widoczny i wyczuwalny jest karb powodujący niedoskonałość krawędzi natarcia. W krawędzi spływu również znajdują się ubytki. Myślę, że producent powinien bez problemu sobie z tym poradzić i w przyszłości postarać się aby wyeliminować ww wady.
Ponad to dziwią mnie podwójne, współstyczne nawiercone otwory mocujące.
Poza tym łopaty zachwycają geometrią i mimo swojej smukłości sprawiają wrażenie zwartej i mocnej konstrukcji.
W locie od razu zauważalny jest niski poziom wibracji co powoduje, że lot jest bardziej komfortowy.
Ponoć śmigło jest też cichsze, ale ten parametr na słuch jest trudny do określenia.
Śmigło błyskawicznie reaguje na ruch manetki, momentalnie wkręcając się na wysokie obroty co pozwala na bardzo dynamiczne wywijasy.
Co do osiągów to w konfiguracji Revo 200+ Reportair 26 z masą startową 135 kg do lotu poziomego wymagane były 4500 obrotów, przy odpuszczonych trymerach 5000 obrotów. Silnik maksymalnie kręcił 7300 obrotów i generował (uśrednione przez 10 s) 3.2 m/s. Przy odpuszczonych trymerach i pełnym gazie wznoszenie (uśrednione) wynosiło 2.5 m/s.
Mała powierzchnia łopat sprawia, że po zatrzymaniu silnika w powietrzu generują one mniejszy opór co na pewno jest korzystne dla pilotów latających w termice.
Generalnie śmigło godne polecenia.
Pozdrawiam, Krzysiek.
Re: Śmigło FleXer- opinie?
Może po glajtach z coraz lżejszych i delikatniejszych tkanin wytrzymujących 3 sezony , czas na lekkie 3 sezonowe śmigła
-
- Posty: 852
- Rejestracja: 01 kwietnia 2018, 00:11
- Reputation: 275
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Przelotowiec
Re: Śmigło FleXer- opinie?
wroblitis pisze:Co do osiągów to w konfiguracji Revo 200+ Reportair 26 z masą startową 135 kg do lotu poziomego wymagane były 4500 obrotów, przy odpuszczonych trymerach 5000 obrotów. Silnik maksymalnie kręcił 7300 obrotów i generował (uśrednione przez 10 s) 3.2 m/s. Przy odpuszczonych trymerach i pełnym gazie wznoszenie (uśrednione) wynosiło 2.5 m/s.
Jesteś w stanie określić, ile potrzebujesz obrotów w tej samej konfiguracji na e-props 2 lub 3 łopatowym?
- wroblitis
- Posty: 53
- Rejestracja: 31 grudnia 2015, 10:24
- Reputation: 24
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Śmigło FleXer- opinie?
Tak, przy następnej lotnej pogodzie będę chciał porównać osiągi na obu śmigłach. Z wynikami się tu podzielę.
- wroblitis
- Posty: 53
- Rejestracja: 31 grudnia 2015, 10:24
- Reputation: 24
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Śmigło FleXer- opinie?
Udało się w końcu polatać. Warunki były wietrzne i turbulentne, ale porównałem osiągi na dwóch śmigłach:
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
-
- Posty: 852
- Rejestracja: 01 kwietnia 2018, 00:11
- Reputation: 275
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Przelotowiec
Re: Śmigło FleXer- opinie?
Czyli w locie poziomym 3-łopatowy Flexer ma takie same obroty jak 2-łopatowy e-props. Przy czym ciężko to do końca stwierdzić, bo ten rozrzut który podajesz (4200-4600) jest ogromny, trzeba by zmierzyć w spokojniejszych warunkach. 400 obr/min to u mnie gdzieś połowa zakresu trymerów w Hadronie 3.
Z moich pomiarów wynika, że 3-łopatowy e-props ma niższe obroty do lotu poziomego niż 2-łopatowy e-props. Czyli z tego można by wysnuć wniosek, że Flexer jest co najwyżej tak samo sprawny, lub mniej, niż e-props, skoro na 3 łopatach osiągi ma zbliżone do 2 łopat eprops.
Z filmu można wywnioskować, że ciąg jest raczej podobny, bo 3-łopatowy e-props również daje więcej mocy niż 2-łopatowy.
Z moich pomiarów wynika, że 3-łopatowy e-props ma niższe obroty do lotu poziomego niż 2-łopatowy e-props. Czyli z tego można by wysnuć wniosek, że Flexer jest co najwyżej tak samo sprawny, lub mniej, niż e-props, skoro na 3 łopatach osiągi ma zbliżone do 2 łopat eprops.
Z filmu można wywnioskować, że ciąg jest raczej podobny, bo 3-łopatowy e-props również daje więcej mocy niż 2-łopatowy.
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4139
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Śmigło FleXer- opinie?
matgaw pisze:. Czyli z tego można by wysnuć wniosek, że Flexer jest co najwyżej tak samo sprawny, lub mniej, niż e-props, skoro na 3 łopatach osiągi ma zbliżone do 2 łopat eprops.
Nauka zwana aerodynamika od zawsze twierdzi, ze smiglo dwulopatowe ma wieksza sprawnosc niz trojlopatowe.
Najwyzsza sprawnosc ma smiglo jednolopatowe.
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 24 grudnia 2021, 09:48
- Reputation: 0
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Śmigło FleXer- opinie?
uriuk pisze:matgaw pisze:. Czyli z tego można by wysnuć wniosek, że Flexer jest co najwyżej tak samo sprawny, lub mniej, niż e-props, skoro na 3 łopatach osiągi ma zbliżone do 2 łopat eprops.
Nauka zwana aerodynamika od zawsze twierdzi, ze smiglo dwulopatowe ma wieksza sprawnosc niz trojlopatowe.
Najwyzsza sprawnosc ma smiglo jednolopatowe.
Skoro 2 łopaty są sprawniejsze to skąd wyraźnie większe wznoszenie na 3 łopatach?
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4139
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Śmigło FleXer- opinie?
Bo sprawnosc to tylko jeden z parametrow. Silnik diesla ma wieksza sprawnosc od benzynowego i jakos nikt go do wyscigow nie stosuje.
Technicznie oznacza stosunek energii wydanej do pobranej
Technicznie oznacza stosunek energii wydanej do pobranej
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4139
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Śmigło FleXer- opinie?
Tak na marginesie, dobor smigiel to cala gałąź nauki. Smiglo swietne w jakims tescie, moze okazac sie zupelnie do dupy przy zmienionych parametrach.
Czyli badamy smiglo na zaciagnietych trymerach i jest miodzio, odpuszczamy trymery i jest pelna porazka, poniewaz przy wiekszej predkosci postepowej smiglo przechodzi na ujemne kąty i zaczyna... hamować.
Latam motoszybowcami ze smiglami o zmiennym skoku podczas lotu. Mamy do dyspozycji rozne predkosci, rozne obroty silnika i rozne skoki smigiel.
Wierzcie mi, że mózg sie lasuje od ilosci mozliwych ustawien.
Czyli badamy smiglo na zaciagnietych trymerach i jest miodzio, odpuszczamy trymery i jest pelna porazka, poniewaz przy wiekszej predkosci postepowej smiglo przechodzi na ujemne kąty i zaczyna... hamować.
Latam motoszybowcami ze smiglami o zmiennym skoku podczas lotu. Mamy do dyspozycji rozne predkosci, rozne obroty silnika i rozne skoki smigiel.
Wierzcie mi, że mózg sie lasuje od ilosci mozliwych ustawien.
-
- Posty: 852
- Rejestracja: 01 kwietnia 2018, 00:11
- Reputation: 275
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Przelotowiec
Re: Śmigło FleXer- opinie?
kowalik pisze:Skoro 2 łopaty są sprawniejsze to skąd wyraźnie większe wznoszenie na 3 łopatach?
Stąd, że śmigło 3 łopatowe do danego silnika ma zupełnie inne te łopaty (kształt i kąt natarcia) niż śmigło 2 łopatowe do tego silnika.
uriuk pisze:Nauka zwana aerodynamika od zawsze twierdzi, ze smiglo dwulopatowe ma wieksza sprawnosc niz trojlopatowe.
Tyle że nie ma to żadnego przełożenia na śmigła do naszych napędów z podanego powyżej powodu.
Jak ktoś nie wierzy, to może albo bić pianę, albo wsadzić do swojego silnika śmigło 2 i 3 łopatowe od tego samego producenta śmigieł, dedykowanego do swojego silnika, i się przekonać. Innymi słowy - można korzystać z doświadczeń pilotów zawodniczych, lub przekładać teorię z książek do naszej rzeczywistości, popełniając po drodze błędy logiczne.
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4139
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Śmigło FleXer- opinie?
Tak sie sklada, że pracowalem jako pilot testowy przy doborze smigiel u pewnego znanego producenta.
I stad, a nie z ksiazek wiem, ze co innego dobor smigla do konkretnej konkurencji rozgrywanej na konkretnym skrzydle i konkretnej wielkosci skrzydla, a co innego dobor smigla do napedu na ktorym ch... wie kto bedzie latal i na czym.
Wiesz po czym poznac łosia-fotografa? Zwraca uwagę na ilośc pikseli w matrycy.
A ty twierdzisz, ze smigla dziela sie na 2 i 3 lopatowe a nie dobrze i zle dobrane.
Jesli ilosc lopat ma znaczenie, to zaraz pobiegne odkrecac 2-lopatowe smiglo od samolotu, bo 3-lopatowe bedzie lepiej ciagnac. Matgaw tak napisal, wiec to musi byc prawda
A mogles sie nie odzywac i nie wyjsc na dyletanta
I stad, a nie z ksiazek wiem, ze co innego dobor smigla do konkretnej konkurencji rozgrywanej na konkretnym skrzydle i konkretnej wielkosci skrzydla, a co innego dobor smigla do napedu na ktorym ch... wie kto bedzie latal i na czym.
Wiesz po czym poznac łosia-fotografa? Zwraca uwagę na ilośc pikseli w matrycy.
A ty twierdzisz, ze smigla dziela sie na 2 i 3 lopatowe a nie dobrze i zle dobrane.
Jesli ilosc lopat ma znaczenie, to zaraz pobiegne odkrecac 2-lopatowe smiglo od samolotu, bo 3-lopatowe bedzie lepiej ciagnac. Matgaw tak napisal, wiec to musi byc prawda
A mogles sie nie odzywac i nie wyjsc na dyletanta
-
- Posty: 852
- Rejestracja: 01 kwietnia 2018, 00:11
- Reputation: 275
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Przelotowiec
Re: Śmigło FleXer- opinie?
uriuk pisze:Jesli ilosc lopat ma znaczenie, to zaraz pobiegne odkrecac 2-lopatowe smiglo od samolotu, bo 3-lopatowe bedzie lepiej ciagnac. Matgaw tak napisal, wiec to musi byc prawda
Jeżeli planujesz odkręcić ze swojego samolotu 2-łopatowego e-propsa dedykowanego do PPG to myślę że może to być dobry pomysł dyletancie
Właśnie z braku zwracania uwagi na to o czym się czyta wynikają później takie uwagi. Ja o konkretnych śmigłach, a ktoś o teorii aerodynamiki - tylko zapominając, że przykłada ją do różnych łopat.
uriuk pisze:A ty twierdzisz, ze smigla dziela sie na 2 i 3 lopatowe a nie dobrze i zle dobrane.
Znowu brak czytania ze zrozumieniem. Chyba nie warto kontynuować wątku w przypadku braku umiejętności przetwarzania tekstu.
Nie twierdzę, że śmigła dzielą się na 2 i 3 łopatowe, tylko twierdzę, że istniejące śmigła do PPG są projektowane w taki sposób, że prowadzą do przedstawionych przeze mnie wniosków. Twierdzenie to jest poparte próbami w locie.
Jeżeli masz jeszcze do udowodnienia jakieś problemy z czytaniem ze zrozumieniem, to możesz się z nami podzielić.
Ostatnio zmieniony 20 grudnia 2023, 15:48 przez matgaw, łącznie zmieniany 1 raz.
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4139
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Śmigło FleXer- opinie?
Pakuje sie na pustynie, wiec nie mam czasu pastwic sie nad toba w tym watku i pointe napisze teraz.
W napedach smiglo 3 lopatowe sprawuje sie lepiej, poniewaz nasze silniki sa bardzo lekkie i bardzo podskakuja od wibracji. Takie zaburzenie plaszczyzny pracy smigla powoduje odrywanie sie strug na koncowkach i pogarsza kulture pracy smigla. Przy dwulopatowym smigle zdarza sie, ze dotyczy to obu koncow smigla jednoczesnie (zalezy od jego ustawienia wzgledem osi przemieszczenia sie silnika). Przy 3-lopatowym bedzie to tylko jedna z trzech lopat.
W napedach smiglo 3 lopatowe sprawuje sie lepiej, poniewaz nasze silniki sa bardzo lekkie i bardzo podskakuja od wibracji. Takie zaburzenie plaszczyzny pracy smigla powoduje odrywanie sie strug na koncowkach i pogarsza kulture pracy smigla. Przy dwulopatowym smigle zdarza sie, ze dotyczy to obu koncow smigla jednoczesnie (zalezy od jego ustawienia wzgledem osi przemieszczenia sie silnika). Przy 3-lopatowym bedzie to tylko jedna z trzech lopat.
-
- Posty: 1806
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:14
- Reputation: 479
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Były Pilot
Re: Śmigło FleXer- opinie?
Ja się lekko tylko znam na pączkach i cokolwiek na, z grubsza mówiąc żywieniu i technologii gastronomicznej, ale w ciemno zaryzykuję, że ta rozmowa jest jeszcze głupsza niż była by ze mną o prądzie mimo, że jeżdżę na prąd, ale czy lepszy jest stały czy zmienny i czy jedno fazowy czy trój.
No i ciekawi mnie dlaczego mi w maszynach padają falowniki, albo sterowniki jakieś i kosztują tyle kasy, bo latałem na trójłopatowym i na dwu. Różnica była taka, że trój łopatowe gorzej mi do auta wchodziło, trochę równiej pracowało i trochę ciszej. Auto mi się ładuje szybciej prądem stałym.
Aaa i był bym zapomniał... czasem mi napięcie spada do 205 V. To chyba jest do dupy... w garażu tak miałem raz.
Tak mniej więcej wygląda ta dyskusja.
Wesołych Świąt
No i ciekawi mnie dlaczego mi w maszynach padają falowniki, albo sterowniki jakieś i kosztują tyle kasy, bo latałem na trójłopatowym i na dwu. Różnica była taka, że trój łopatowe gorzej mi do auta wchodziło, trochę równiej pracowało i trochę ciszej. Auto mi się ładuje szybciej prądem stałym.
Aaa i był bym zapomniał... czasem mi napięcie spada do 205 V. To chyba jest do dupy... w garażu tak miałem raz.
Tak mniej więcej wygląda ta dyskusja.
Wesołych Świąt
Mariusz Kilian
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4139
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Śmigło FleXer- opinie?
Bo do tanga trzeba dwojga. Zebym mogl podyskutowac z Matgawem, musialby troszeczke sie przylozyc do zaznajomienia sie z tematem o ktorym rozmawia.
W sumie to powinieniem, starym zwyczajem, walnac w tym miejscu referacik o doborze smigiel. Niestety teraz nie moge, a tam gdzie jade internet bedzie w ilosciach homeopatycznych. Sygnal GSM tez. Wracam w polowie stycznia i pewnie w ramach walki z deprechą ktora, mnie zawsze dopada po powrocie do naszego, smutnego jak pizda, klimatu, cos tam naskrobie, bo temat ciekawy.
Choc z tym powrotem to moze byc roznie, gdyż albowiem mam po drodze mały przystanek w Gruzji i jak bydzie piknie to sie troszki zostane.
W sumie to powinieniem, starym zwyczajem, walnac w tym miejscu referacik o doborze smigiel. Niestety teraz nie moge, a tam gdzie jade internet bedzie w ilosciach homeopatycznych. Sygnal GSM tez. Wracam w polowie stycznia i pewnie w ramach walki z deprechą ktora, mnie zawsze dopada po powrocie do naszego, smutnego jak pizda, klimatu, cos tam naskrobie, bo temat ciekawy.
Choc z tym powrotem to moze byc roznie, gdyż albowiem mam po drodze mały przystanek w Gruzji i jak bydzie piknie to sie troszki zostane.
- prokopcio
- Posty: 3217
- Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
- Reputation: 621
- Lokalizacja: Grodków
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Śmigło FleXer- opinie?
no nic, trzeba zbudować o zmiennym skoku . A raczej dorobić regulację dla już istniejących nastawnych.
Kto potrafi wyliczyć lub choć z grubsza oszacować siłę "skrętną" działającą na śmigła ppg z nastawnym skokiem ?
Kto potrafi wyliczyć lub choć z grubsza oszacować siłę "skrętną" działającą na śmigła ppg z nastawnym skokiem ?
Łukasz Prokop
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość