Re- Volt-a
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Re- Volt-a
Napęd elektryczny jest elegancki pod względem technicznym. Dlatego warto poszukiwać. Na dzień dzisiejszy widzę sens w zastosowaniach wózkowych w połączeniu z doładowaniem generatorem napędzanym silnikiem spalinowym. Dobre źródło prądu jest kluczowe a akumulatory jedynie jako bufor.
Zbyszek Gotkiewicz
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4140
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Re- Volt-a
Za duze straty, ten model swietnie sie sprawdza w lokomotywach, ale tam waga ma dosc marginalne znaczenie
-
- Posty: 1806
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:14
- Reputation: 479
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Były Pilot
Re: Re- Volt-a
Moim zdaniem należało by zacząć od trajek. 3m większe skrzydło i ako leci.
Jeśli chodzi o lokomotywy to 35 lat temu dziwiło mnie, że niema takich aut. Dziś już są.
Jeśli chodzi o lokomotywy to 35 lat temu dziwiło mnie, że niema takich aut. Dziś już są.
Mariusz Kilian
-
- Posty: 1806
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:14
- Reputation: 479
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Były Pilot
Re: Re- Volt-a
Czytałem gdzieś, że lotnictwo transportowe jest na schyłku ze względu na paliwa. Na ziemi energię elektryczną można dostarczyć wszędzie. W powietrze można zabrać energię tylko w postaci paliw. Z szybkością i czasem mają rozprawić się tunele r rozrzedzoną atmosferą.
Mariusz Kilian
- Lucjan Piekutowski
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:11
- Reputation: 66
- Lokalizacja: Krawężniki Pomorskie
- Latam: Nie latam
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Re- Volt-a
ciacholot pisze:Czytałem gdzieś, że lotnictwo transportowe jest na schyłku ze względu na paliwa. Na ziemi energię elektryczną można dostarczyć wszędzie. W powietrze można zabrać energię tylko w postaci paliw. Z szybkością i czasem mają rozprawić się tunele r rozrzedzoną atmosferą.
Nikola Tesla wymyślił sposób przesyłania energii bez kabli, a Ty piszesz o jakichś tunelach. Ale moja prognoza jest taka: nic się nie zmieni, bo koncerny nie pozwolą na to, skończą się paliwa a potem będzie wojna, ew. wojna będzie wcześniej, potem to już zostanie niewiele albo wręcz nic.
- Marcus Biesioroff
- Posty: 535
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 00:22
- Reputation: 160
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Re- Volt-a
Obejrzyjcie sobie film Only Lovers Left Alive wtedy zobaczycie jak wampiry wykorzystują pomysły Tesli do zbierania energii kosmicznej i przerabiania jej na prąd za pomocą ultra nowoczesnych generatorów prądu kosmicznego, ja nic nie kręcę, to Tesla coś tam kręcił z wampirami do spóły i Jimem Jarmushem na czele i to nawet nie był Sylwester roku pamiętnego, któregoś tam
Lubię patrzeć na niebo, bo wiem, że go nie wyasfaltują
- Lucjan Piekutowski
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:11
- Reputation: 66
- Lokalizacja: Krawężniki Pomorskie
- Latam: Nie latam
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Re- Volt-a
Marcus Biesioroff pisze:Obejrzyjcie sobie film Only Lovers Left Alive wtedy zobaczycie jak wampiry wykorzystują pomysły Tesli do zbierania energii kosmicznej i przerabiania jej na prąd za pomocą ultra nowoczesnych generatorów prądu kosmicznego, ja nic nie kręcę, to Tesla coś tam kręcił z wampirami do spóły i Jimem Jarmushem na czele i to nawet nie był Sylwester roku pamiętnego, któregoś tam
To nie o ten epizod w życiu Tesli mi chodziło Chodzi mi tylko o bezprzewodowe przesyłanie energii, co już na małą skalę się wykorzystuje.
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 23:02
- Reputation: 2
- Latam: Nie latam
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: RE: Re: Re- Volt-a
uriuk pisze:Samochod lelektryczny mam sens, poniewaz w miastach emisja spalin jest dolegliwa, a pojazdy elektryczne powoduja,ze co prawda trucie jest wieksze, ale w miejscach gdzie ludzi jest niewiele. Na dadatek kominy elektrowni sa wysokie wiec ludzie sa malo narazeni na ich wydzieliny.
W modelarstwie czas lotu rzedu pol godziny jest w pelni kaceptowalny. W przypadku PPG nie ma praktycznie ZADNYCH argumentow za. No chyba tylko znikniecie postow o regulacji gaznika
Kominy elektrowni??? Chyba w Polsce, ale są już dziesiątki krajów, gdzie energia fotowoltaniczna, i to bez dopłat i subwencji, jest tańsza od spalania. Tak na wolnym rynku. Nie patrz przez polską perspektywę, świat nam ucieka coraz szybciej. Energia odnawialna jest coraz tańsza i tańsza.
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Re- Volt-a
A rzeczywiście podałeś taki pomysł. Technicznie do zrobienia, ale będzie to bardzo drogi dron.
Zbyszek Gotkiewicz
-
- Posty: 1806
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:14
- Reputation: 479
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Były Pilot
Re: Re- Volt-a
Zbyszek Gotkiewicz pisze:A rzeczywiście podałeś taki pomysł. Technicznie do zrobienia, ale będzie to bardzo drogi dron.
Prokopcia spacyfikujemy i zrobi. Doda guziczek z napiem "do budy" i będzie zabawka...
Mariusz Kilian
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4140
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Re- Volt-a
Uff, ziemia jest ocalona. Zamiast budowac nowe elektrownie weglowe, postawi sie gigantyczny silnik pomyslu japonczyka napedzajacy generator. 33% uzyskanej w ten sposob energii skieruje sie na zasilenie tego silnika, a 67% jest za free. Kopalnie do zamkniecia, elektrownie atomowe do zamkniecia, a wiatraki przerobimy na wetylatory generujace warun na gorce.
Ze tez udalo mi sie doczekac takiej chwili.
Ze tez udalo mi sie doczekac takiej chwili.
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Re- Volt-a
A możesz podać czy ten ciąg 15 kg to jest ciąg maksymalny czy na rekomendowanej połowie mocy i czy czas pracy 15-20 minut to jest na połowie mocy czy na maksymalnej.
Zbyszek Gotkiewicz
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Re- Volt-a
Z 10 kW kiedyś szacowałem teoretycznie max ciąg około 50 kg, co by się pokrywało z osiągami w ppg. Czyli z twojego silnika dało by się wycisnąć jakieś 25 kg ciągu przy lepiej dobranej przekładni i śmigle. I ten maksymalny ciąg można by uznać za wystarczający do lotu poziomego w ppg. Czyli na razie można liczyć napęd do paralotni w dość prosty sposób. 1 minuta lotu to w przeliczeniu na masę napędu 1 kg
Zbyszek Gotkiewicz
- prokopcio
- Posty: 3217
- Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
- Reputation: 621
- Lokalizacja: Grodków
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Re- Volt-a
Herflik pisze: silnik elektryczny na magnesach neodymowych o sprawności 330%
przeczytałem i nie znalazłem tam nic o "nadprzyrodzonej" sprawności.
Chwalą się że są wydajniejsze do 330% niż silniki jakieś tam. Jeśli ich mają sprawność nawet 99% to znaczy że przyrównywali do takiego co ma 33% sprawności.
Kluczem do sukcesu jest ubranie w piękne słowa swojego produktu tak, żeby nie skłamać a klientowi oczka się świeciły.
EDIT: Przepraszam, za szybko i pobieżnie przeczytałem ( w sumie przeszukałem artykuł gdzie mowa o 330%),
jednak autor tam pisze bajki, jak uriuk szybko stwierdził
kilka niedorzecznych cytatów bo artykuł spory :
- rotor waży co najmniej 35 kilogramów powinno wymagać zasilania o mocy od 200 do 300 watów - WG JAKICH PRAW FIZYKI ?
- 540 W na wejściu i 1,755 W na wyjściu generatora - PO CO TO ZASILAJĄ Z ZEWNĄTRZ A NIE W OBRĘBIE URZĄDZENIA ? BO patrz niżej :
- Nobue tłumaczy nam, że to oraz pozostałe urządzenia zużywają energię elektryczną tylko po to, aby przepchać dwa elektromagnetyczne statory umieszczone po obu końcach rotora przez jego martwy punkt ku kolejnemu łukowi magnesów. ALE CZEMU ENERGIĄ Z ZEWNĄTRZ ?
- Okazuje się źródło zasilania o mocy 16 watów napędza urządzenie, które powinno wymagać zasilania o mocy od 200 do 300 watów. TO JEST 1875% SPRAWNOŚCI WIĘC SĄ SKROMNI PISZĄC O SPRAWNOŚCI
- do 330%
- Wynalazek Minato zużywania znacznie mniejsze ilości energii !!! - JEDYNE CZEMU NIE MOGĘ ZAPRZECZYĆ BO NIE WIEM DO CZEGO PORÓWNYWAĆ.
Łukasz Prokop
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość