Moc/metr samostatka

Latanie silnikowe
Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Moc/metr samostatka

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 05 lutego 2016, 17:37

To zależy czy rozmawiamy o PG czy o PPG. Oba rodzaje latania mają różne priorytety.
Zbyszek Gotkiewicz

Marcin.

Re: Moc/metr samostatka

Postautor: Marcin. » 05 lutego 2016, 18:01

Zbyszek Gotkiewicz pisze:To zależy czy rozmawiamy o PG czy o PPG. Oba rodzaje latania mają różne priorytety.


A sorry , nie dopisałem wcześniej ,że chodzi o PG. A priorytety są takie żeby ze swoim zestawem zgadzać się z testami bezpieczeństwa :D
Marcin.

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Moc/metr samostatka

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 05 lutego 2016, 18:10

Marcin. pisze:
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Tak jak napisałem. Ta średnia wartość nie ma żadnej praktycznej wartości. Skrzydło trzeba dobierać indywidualnie biorąc pod uwagę wiele parametrów a nie tylko jeden i to niebyt pasujący do praktyki.


Czyli:
1)Umiejętności
2)Warunki atmosferyczne
3)Wydłużenie
4)Masa startowa
To chyba najważniejsze :)
Marcin.


Myślę że można przyjąć taką hierarchię. Dobór obciążenia powierzchni to będzie gra trzech parametrów: doświadczenia, wydłużenia i przewidywanych warunków w jakich przewidujemy latać. Ja przy masie startowej do 100 kg preferuje skrzydła o powierzchni od 23 do 28 metrów w zależności od ich wydłużenia i charakteru termiki. Bo na doświadczenie to już wielkiego wpływu nie mam. Więcej zapominam niż się uczę :)
Zbyszek Gotkiewicz

Marcin.

Re: Moc/metr samostatka

Postautor: Marcin. » 05 lutego 2016, 18:30

Zbyszek Gotkiewicz pisze:
Marcin. pisze:
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Tak jak napisałem. Ta średnia wartość nie ma żadnej praktycznej wartości. Skrzydło trzeba dobierać indywidualnie biorąc pod uwagę wiele parametrów a nie tylko jeden i to niebyt pasujący do praktyki.


Czyli:
1)Umiejętności
2)Warunki atmosferyczne
3)Wydłużenie
4)Masa startowa
To chyba najważniejsze :)
Marcin.


Myślę że można przyjąć taką hierarchię. Dobór obciążenia powierzchni to będzie gra trzech parametrów: doświadczenia, wydłużenia i przewidywanych warunków w jakich przewidujemy latać. Ja przy masie startowej do 100 kg preferuje skrzydła o powierzchni od 23 do 28 metrów w zależności od ich wydłużenia i charakteru termiki. Bo na doświadczenie to już wielkiego wpływu nie mam. Więcej zapominam niż się uczę :)


To już post pasujący do "Rozwoju pilota" :) Piszesz ,że więcej zapominasz niż się uczysz , ale przy swoim poziomie będziesz chyba zawsze latać bezpiecznie. Charakter termiki - to chyba określenie kluczowe. 8-)
Marcin.

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Moc/metr samostatka

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 05 lutego 2016, 18:49

Marcin. pisze:Piszesz ,że więcej zapominasz niż się uczysz , ale przy swoim poziomie będziesz chyba zawsze latać bezpiecznie. Charakter termiki - to chyba określenie kluczowe. 8-)
Marcin.


Pokora to chyba ostatnia umiejętność jaką nabywa pilot. Ja już ją posiadam, co bardzo ułatwia unikanie niebezpiecznych sytuacji :) Poza tm już prawie wszystko sprawdziłem i wiem jak to jest. Czyli wiem też , że nie warto robić pewnych rzeczy. Niestety to wiedza, którą każdy chce zdobyć samodzielnie.
Zbyszek Gotkiewicz

Marcin.

Re: Moc/metr samostatka

Postautor: Marcin. » 05 lutego 2016, 19:23

Zbyszek Gotkiewicz pisze:
Marcin. pisze:Piszesz ,że więcej zapominasz niż się uczysz , ale przy swoim poziomie będziesz chyba zawsze latać bezpiecznie. Charakter termiki - to chyba określenie kluczowe. 8-)
Marcin.


Pokora to chyba ostatnia umiejętność jaką nabywa pilot. Ja już ją posiadam, co bardzo ułatwia unikanie niebezpiecznych sytuacji :) Poza tm już prawie wszystko sprawdziłem i wiem jak to jest. Czyli wiem też , że nie warto robić pewnych rzeczy. Niestety to wiedza, którą każdy chce zdobyć samodzielnie.


I fajnie 8-) poczytać takie podsumowanie.
Pozdrawiam Marcin.

Awatar użytkownika
micro
Posty: 915
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 17:23
Reputation: 7
Lokalizacja: Poznań
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Kontakt:

Re: Moc/metr samostatka

Postautor: micro » 05 lutego 2016, 19:50

Pokora to chyba ostatnia umiejętność jaką nabywa pilot. Ja już ją posiadam, co bardzo ułatwia unikanie niebezpiecznych sytuacji Poza tm już prawie wszystko sprawdziłem i wiem jak to jest. Czyli wiem też , że nie warto robić pewnych rzeczy. Niestety to wiedza, którą każdy chce zdobyć samodzielnie.

O i to jest temat na kolejny bardzo ciekawy wątek ;)
Roman Michalak

Marcin.

Re: Moc/metr samostatka

Postautor: Marcin. » 05 lutego 2016, 21:21

micro pisze:
Pokora to chyba ostatnia umiejętność jaką nabywa pilot. Ja już ją posiadam, co bardzo ułatwia unikanie niebezpiecznych sytuacji Poza tm już prawie wszystko sprawdziłem i wiem jak to jest. Czyli wiem też , że nie warto robić pewnych rzeczy. Niestety to wiedza, którą każdy chce zdobyć samodzielnie.

O i to jest temat na kolejny bardzo ciekawy wątek ;)


I to bardzo rozległy - myślę :?: Ale od czego tu by zacząć w takim wątku. Trzeba by posegregować pytania jak na kursie ;) Ale komu zechce się odpowiadać, albo kto się podzieli taką szamańską wiedzą na temat obserwacji niewidzialnego powietrza i jego widzialnej roboty :lol: Mnie to ciekawi jak wygląda myśl takich pilotów wyjadaczy. Tzn. wychodzi taki na dwór i patrzy węszy obserwuje i po jakimś czasie startuje jak się zdecyduje. A potem wznosi się i ocenia co i jak. Można by było książki pisać , takie opowiadania.
Fajnie by było poczytać. Jak dzienniki pokładowe :)
Marcin.


Wróć do „PPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość