Moc/metr samostatka
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Moc/metr samostatka
To zależy czy rozmawiamy o PG czy o PPG. Oba rodzaje latania mają różne priorytety.
Zbyszek Gotkiewicz
Re: Moc/metr samostatka
Zbyszek Gotkiewicz pisze:To zależy czy rozmawiamy o PG czy o PPG. Oba rodzaje latania mają różne priorytety.
A sorry , nie dopisałem wcześniej ,że chodzi o PG. A priorytety są takie żeby ze swoim zestawem zgadzać się z testami bezpieczeństwa
Marcin.
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Moc/metr samostatka
Marcin. pisze:Zbyszek Gotkiewicz pisze:Tak jak napisałem. Ta średnia wartość nie ma żadnej praktycznej wartości. Skrzydło trzeba dobierać indywidualnie biorąc pod uwagę wiele parametrów a nie tylko jeden i to niebyt pasujący do praktyki.
Czyli:
1)Umiejętności
2)Warunki atmosferyczne
3)Wydłużenie
4)Masa startowa
To chyba najważniejsze
Marcin.
Myślę że można przyjąć taką hierarchię. Dobór obciążenia powierzchni to będzie gra trzech parametrów: doświadczenia, wydłużenia i przewidywanych warunków w jakich przewidujemy latać. Ja przy masie startowej do 100 kg preferuje skrzydła o powierzchni od 23 do 28 metrów w zależności od ich wydłużenia i charakteru termiki. Bo na doświadczenie to już wielkiego wpływu nie mam. Więcej zapominam niż się uczę
Zbyszek Gotkiewicz
Re: Moc/metr samostatka
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Marcin. pisze:Zbyszek Gotkiewicz pisze:Tak jak napisałem. Ta średnia wartość nie ma żadnej praktycznej wartości. Skrzydło trzeba dobierać indywidualnie biorąc pod uwagę wiele parametrów a nie tylko jeden i to niebyt pasujący do praktyki.
Czyli:
1)Umiejętności
2)Warunki atmosferyczne
3)Wydłużenie
4)Masa startowa
To chyba najważniejsze
Marcin.
Myślę że można przyjąć taką hierarchię. Dobór obciążenia powierzchni to będzie gra trzech parametrów: doświadczenia, wydłużenia i przewidywanych warunków w jakich przewidujemy latać. Ja przy masie startowej do 100 kg preferuje skrzydła o powierzchni od 23 do 28 metrów w zależności od ich wydłużenia i charakteru termiki. Bo na doświadczenie to już wielkiego wpływu nie mam. Więcej zapominam niż się uczę
To już post pasujący do "Rozwoju pilota" Piszesz ,że więcej zapominasz niż się uczysz , ale przy swoim poziomie będziesz chyba zawsze latać bezpiecznie. Charakter termiki - to chyba określenie kluczowe.
Marcin.
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Moc/metr samostatka
Marcin. pisze:Piszesz ,że więcej zapominasz niż się uczysz , ale przy swoim poziomie będziesz chyba zawsze latać bezpiecznie. Charakter termiki - to chyba określenie kluczowe.
Marcin.
Pokora to chyba ostatnia umiejętność jaką nabywa pilot. Ja już ją posiadam, co bardzo ułatwia unikanie niebezpiecznych sytuacji Poza tm już prawie wszystko sprawdziłem i wiem jak to jest. Czyli wiem też , że nie warto robić pewnych rzeczy. Niestety to wiedza, którą każdy chce zdobyć samodzielnie.
Zbyszek Gotkiewicz
Re: Moc/metr samostatka
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Marcin. pisze:Piszesz ,że więcej zapominasz niż się uczysz , ale przy swoim poziomie będziesz chyba zawsze latać bezpiecznie. Charakter termiki - to chyba określenie kluczowe.
Marcin.
Pokora to chyba ostatnia umiejętność jaką nabywa pilot. Ja już ją posiadam, co bardzo ułatwia unikanie niebezpiecznych sytuacji Poza tm już prawie wszystko sprawdziłem i wiem jak to jest. Czyli wiem też , że nie warto robić pewnych rzeczy. Niestety to wiedza, którą każdy chce zdobyć samodzielnie.
I fajnie poczytać takie podsumowanie.
Pozdrawiam Marcin.
- micro
- Posty: 915
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 17:23
- Reputation: 7
- Lokalizacja: Poznań
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
- Kontakt:
Re: Moc/metr samostatka
Pokora to chyba ostatnia umiejętność jaką nabywa pilot. Ja już ją posiadam, co bardzo ułatwia unikanie niebezpiecznych sytuacji Poza tm już prawie wszystko sprawdziłem i wiem jak to jest. Czyli wiem też , że nie warto robić pewnych rzeczy. Niestety to wiedza, którą każdy chce zdobyć samodzielnie.
O i to jest temat na kolejny bardzo ciekawy wątek
Roman Michalak
Re: Moc/metr samostatka
micro pisze:Pokora to chyba ostatnia umiejętność jaką nabywa pilot. Ja już ją posiadam, co bardzo ułatwia unikanie niebezpiecznych sytuacji Poza tm już prawie wszystko sprawdziłem i wiem jak to jest. Czyli wiem też , że nie warto robić pewnych rzeczy. Niestety to wiedza, którą każdy chce zdobyć samodzielnie.
O i to jest temat na kolejny bardzo ciekawy wątek
I to bardzo rozległy - myślę Ale od czego tu by zacząć w takim wątku. Trzeba by posegregować pytania jak na kursie Ale komu zechce się odpowiadać, albo kto się podzieli taką szamańską wiedzą na temat obserwacji niewidzialnego powietrza i jego widzialnej roboty Mnie to ciekawi jak wygląda myśl takich pilotów wyjadaczy. Tzn. wychodzi taki na dwór i patrzy węszy obserwuje i po jakimś czasie startuje jak się zdecyduje. A potem wznosi się i ocenia co i jak. Można by było książki pisać , takie opowiadania.
Fajnie by było poczytać. Jak dzienniki pokładowe
Marcin.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość