Gradient Golden 4

Latanie bezsilnikowe
Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Gradient Golden 4

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 31 października 2017, 15:26

Nie wiem do kogo trzeba dzwonić. Ja sprawdziłem w swoim cenniku, ale nie wiem jaki rozmiar Cię interesuje.
Zbyszek Gotkiewicz

SP8EBC
Posty: 816
Rejestracja: 29 grudnia 2015, 22:01
Reputation: 132
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Latam: Nie latam
Doświadczenie: Były Pilot
Kontakt:

Re: Gradient Golden 4

Postautor: SP8EBC » 31 października 2017, 15:39

Największy
Mateusz Lubecki
tel: +48 660 43 44 46

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Gradient Golden 4

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 31 października 2017, 15:42

Rozmiar 31 ma cenę cennikową 10871. Skrzydło Optic.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
der
Posty: 1878
Rejestracja: 19 stycznia 2016, 10:02
Reputation: 719
Lokalizacja: EPOM
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Gradient Golden 4

Postautor: der » 31 października 2017, 15:45

Zbyszek Gotkiewicz pisze:Rozmiar 31 ma cenę cennikową 10871. Skrzydło Optic.

A na drugiego też już masz cennik ?

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Gradient Golden 4

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 31 października 2017, 15:58

Dwójka w rozmiarze 30 kosztuje 11500. Zarówno jedynka w rozmiarze 31 jak i dwójka w rozmiarze 30 są dostępne od ręki.
Zbyszek Gotkiewicz

JaroXS
Posty: 1034
Rejestracja: 29 maja 2017, 14:50
Reputation: 569
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Akrobata

Re: Gradient Golden 4

Postautor: JaroXS » 31 października 2017, 16:02

Sław(ny) pisze:
SP8EBC pisze:Cze,
Ktoś coś może napisać na temat tego skrzydła? Oprócz tego jak się na nim lata chciałbym wiedzieć ile i kiedy udało się go wyrwać jako nowego. Dostałem ofertę na 10k ale uważam, że to trochę za dużo.


Czeski Gradient został wykupiony przez francuski SupAir http://en.free.aero/index.php/34-short-news/543-french-manufacter-supair-has-bought-the-czech-brand-gradient więc ceny poszybowały w niewłaściwym dla portfela kierunku.
Używam Aspena 5 i zastanawiałem się nad Aspenem 6, ale właśnie cena mnie odstrasza. A szkoda, bo lubię glajty tej firmy (A5 jest trzecim, którego używam).
Ciekaw jestem jakie mają ceny na swój kraj...



Hej,

Gradient wcale nie przestał być czeski. Konstrukcje nadal są budowane przez czeskich pilotów, konstruktorów. Jednym z nich jest mój kolega Lukas Pohl który posiada dużą wiedzę z zakresu budowy statków latających i ukończył w tym kierunku również odpowiednie szkoły. Konstrukcje które robi daje później pilotom do testowania z najwyższej światowej półki i w większości przypadków jest to mix pomiędzy akro pilotami i czołowymi XC pilotami. Takie powiązanie daje najlepsze rezultaty - i nie jest to tylko moje zdanie. Tego samego na pewno nie da się powiedzieć o AXIS czy SKY. Między innymi Tomas Lednik już nie jest udziałowcem SKY bo chyba kierunek firmy nie był odpowiednio zgodny z jego filolozofią (rebranding).
Aspen 5 był udaną konstrukcją ale Aspen 6 to zupełnie inne skrzydło. Jest to jedno z niewielu skrzydeł w tej klasie bezpieczeństwa i osiągami które nie posiada shark nose i przy wydłużeniu 6.5 otrzymało tak niewiele not EN-C. Jest bardzo bezpieczne. Cena jest uzależniona od wielu czynników a nie tylko od miejsca w którym jest rysowane czy szyte. Uważam że dobra konstrukcja jest warta swojej ceny. Ceny w Czechach są takie same jak w innych krajach.

http://tandemlety-skola.cz/produkty/test-en-b-2/

Co do Goldena 4 to polecałbym latać w maksymalnym przedziale wagowym lub nawet lekko przeważonym do 5kg. Co do Aspena 6 to polecam się przelecieć.

Pozdrawiam,

Jarek Borowiec
Jarek Borowiec | www.flyordie.info

SP8EBC
Posty: 816
Rejestracja: 29 grudnia 2015, 22:01
Reputation: 132
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Latam: Nie latam
Doświadczenie: Były Pilot
Kontakt:

Re: Gradient Golden 4

Postautor: SP8EBC » 31 października 2017, 16:21

A jak bedzie w srodku ten Golden to jak to na niego wolynie??
Mateusz Lubecki
tel: +48 660 43 44 46

Awatar użytkownika
marek mastalerz
Posty: 496
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 02:12
Reputation: 179
Lokalizacja: Warszawa
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Gradient Golden 4

Postautor: marek mastalerz » 31 października 2017, 23:01

Sław(ny) pisze:Czeski Gradient został wykupiony przez francuski SupAir http://en.free.aero/index.php/34-short-news/543-french-manufacter-supair-has-bought-the-czech-brand-gradient więc ceny poszybowały w niewłaściwym dla portfela kierunku.


Jesteś pewien? Akurat Aspen 6 jest chyba najtańszym C na Polskim rynku. Ma cenę na poziomie 2550 euro. Nawet Colt 2 jest parę stówek droższy.
Z tego co wiem - a wiem sporo, bo znam dobrze z przedstawicielem na Polskę- to póki co połączenie z Sup-Airem nie miało żadnego wpływu na politykę cenową ani żadną inną. Podobno zmiany jakieś mają nastąpić w następnym roku.

pozdrawiam
marek mastalerz
szkoła paralotniowa cloudbase
http://cloudbase.pl/

Awatar użytkownika
Lucjan Piekutowski
Posty: 1031
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:11
Reputation: 66
Lokalizacja: Krawężniki Pomorskie
Latam: Nie latam
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Gradient Golden 4

Postautor: Lucjan Piekutowski » 31 października 2017, 23:48

Dorzucę swoje trzy grosze, jak się dobrze poszuka to można wyrwać nówkę, albo demo w cenie grubo poniżej 10 tysięcy, nawet Advance. Pozostaje tylko podpytać osoby, które zajmują się dystrybucją skrzydeł, najlepiej osobiście.

Sław(ny)
Posty: 171
Rejestracja: 03 stycznia 2016, 11:08
Reputation: 28
Lokalizacja: Warszawa
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Przelotowiec
Kontakt:

Re: Gradient Golden 4

Postautor: Sław(ny) » 01 listopada 2017, 20:05

marek mastalerz pisze:
Sław(ny) pisze:Czeski Gradient został wykupiony przez francuski SupAir http://en.free.aero/index.php/34-short-news/543-french-manufacter-supair-has-bought-the-czech-brand-gradient więc ceny poszybowały w niewłaściwym dla portfela kierunku.


Jesteś pewien? Akurat Aspen 6 jest chyba najtańszym C na Polskim rynku. Ma cenę na poziomie 2550 euro. Nawet Colt 2 jest parę stówek droższy.
Z tego co wiem - a wiem sporo, bo znam dobrze z przedstawicielem na Polskę- to póki co połączenie z Sup-Airem nie miało żadnego wpływu na politykę cenową ani żadną inną. Podobno zmiany jakieś mają nastąpić w następnym roku.

pozdrawiam


A5 był tańszy stąd moje utyski.
Od A6 obecnie tańsza jest Vega5 http://www.beskid-paralotnie.pl/paralot ... ega-5-en-c (ok. 2k€), albo Sky http://www.sklep-paralotniowy.pl/sky-pa ... -1_27.html obecnie promocyjny, obstawiam że również SkyCountry ale brak strony dystrybutora w PL, więc tylko tel.
A to że polskie glajty nie konkurują cenowo z czeskimi to akurat może smucić.
Sław(ny)

Awatar użytkownika
calhal
Posty: 770
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:37
Reputation: 33
Lokalizacja: Grenoble, Francja
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Gradient Golden 4

Postautor: calhal » 03 listopada 2017, 11:05

marek mastalerz pisze:Z tego co wiem - a wiem sporo, bo znam dobrze z przedstawicielem na Polskę- to póki co połączenie z Sup-Airem nie miało żadnego wpływu na politykę cenową ani żadną inną. Podobno zmiany jakieś mają nastąpić w następnym roku.

Jakieś dwa tygodnie temu byłem u jednego dilera we Francji i akurat wpadło dwóch gości z SupAir'a z uprzężami i przy okazji gadali o Gradiencie.
Potwierdzili, że na razie się nie mieszają do polityki Gradienta, ani do produktów. Docelowo chcą tam przenieść produkcję skrzydeł z Wietnamu, ale nie wiem czy to będzie pod marką SupAir, Gradient, czy dalej pozostaną jako dwie niezależne marki (oni chyba sami na razie nie zdecydowali).

Niemniej, ten znajomy diler dosyć ostro najeżdżał na Gradienta...albo raczej na jego brak. Z punktu widzenia marketingu Gradient w tej chwili praktycznie nie istnieje. Nic się nie dzieje, żadnych filmów, żadnych anonsów, żadnych spektakularnych lotów, praktycznie nic nowego jeśli chodzi o sprzęt. No poza wspomnianym już Aspenem, który ponoć fajnie lata, ale zainteresowania brak, a demówki leżą i się kurzą a nikt nawet przetestować nie chce! Szkoda.

No ale to (lichy marketing) problem nie tylko Gradienta w tej chwili. A żyjemy w czasach, że ludzie chcą widzieć coś nowego co roku, bo inaczej to marka idzie w zapomnienie :(

Srogie pozdro

instal Krzysztof

Re: Gradient Golden 4

Postautor: instal Krzysztof » 03 listopada 2017, 18:22

Witaj
Latam na tym skrzydle od 4 lat , rocznie mój nalot mieści się w przedziale 15:20 godzin. ani minuty więcej , mniej to i owszem. Jak widać jestem typowym rekreacyjnym gościem i nie zamierzam się przesiadać ani wysiadać z tego skrzydła. Kupiłem nówkę zaraz po kursie i na początki były trochę stresujące ale teraz dogadujemy się. Latam cały rok o ile warunki pozwalają nie istotne czy + 30 czy - 15 dajemy radę. Podsumowując o ile mogę z tym niewielkim nalotem polecam
Wstaje bezproblemowo choć czasami trza pilnować
Klapy o ile wejdą same wychodzą
Frontsztal - nie dopuszczam do takiego stanu lotu tak więc nie wiem jak szybko wychodzi
Uszy po odpuszczeniu po niewielkiej korekcie sterówkami same wychodzą.
Speed tochę cieżko chodzi trzeba użyć znacznej siły.
Lubi być doważone.
A generalnie to trzeba się z nim dobrze poznać( ma swoje fochy ) i wypracować odpowiednią nić porozumienia a wszystko będzie dobrze. Jeszcze raz polecam.
Krzysztof Cieślinski

SP8EBC
Posty: 816
Rejestracja: 29 grudnia 2015, 22:01
Reputation: 132
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Latam: Nie latam
Doświadczenie: Były Pilot
Kontakt:

Re: Gradient Golden 4

Postautor: SP8EBC » 03 listopada 2017, 21:14

A możesz rozwinąć temat tego że lubi latać w górnej granicy? Bo Jarek też coś o tym pisał ale nie wiem czy nie zauważył odpowiedzi, czy co innego ale nie mogę wydusić od niego więcej informacji :P Jak dałeś radę zaraz po kursie to jest na pewno spoko ;) Na początku to mogło Cię w ogóle wszystko dookoła stresować a nie sam fakt tego Goldena :) Bezproblemowość wstawania jest dla mnie też istotna, bo pewnie wezmę wersję z trymerami (widziałem że jest taka) i może czasami będę latał tym na PPG.
Mateusz Lubecki
tel: +48 660 43 44 46

pwarzybok
Posty: 24
Rejestracja: 29 lutego 2016, 20:17
Reputation: 12
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Gradient Golden 4

Postautor: pwarzybok » 03 listopada 2017, 22:23

Nie wiem jak golden 4 ale kumpel miał goldena 2 lub 3 jeszcze niedawno i mimo tego se przechodził przegląd itd to jego wstawanie to była masakra. Na holu zeby wstał i sie nie zwalił trzeba było czary odstawiać

instal Krzysztof

Re: Gradient Golden 4

Postautor: instal Krzysztof » 03 listopada 2017, 23:27

Witaj
Bujam się to tu to tam ale generalnie mam najbliżej do Borska i nad klify wiślane ( Nowe , Nowe Marzy, Starogród ) i mój Golden wstaje bez specjalnego zaproszenia czy to na holu czy na klifie lub w górach . Nie wiem nic o czarach co najwyżej w kreatywnym wyczarowanie właściwego przeglądu. Co do obciążenia zauważyłem że przy mocniejszej termice jest stabilniejsze nie " myszkuje " tylko "wgryza" się w komin. To tyle , generalnie dużo z nim " gadam " nie powiem , czasami trudne są to rozmowy ale zawsze dochodzimy do kompromisu bo przecież o dobrą zabawę tu chodzi. Pozdrawiam
Krzysztof Cieślinski

SP8EBC
Posty: 816
Rejestracja: 29 grudnia 2015, 22:01
Reputation: 132
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Latam: Nie latam
Doświadczenie: Były Pilot
Kontakt:

Re: Gradient Golden 4

Postautor: SP8EBC » 03 listopada 2017, 23:45

Fajnie to opisujesz :) Jak byś gadał o własnej babie :) No w sumie paralotnia to rodzaj żeński... Jeszcze myślę nad tą Tequilą 4 bo gdzieś po internetach u niektórych dystrybutorów jest za 11k (coś podejrzanie mało bo słyszałem 12k + zmiany od kursu euro). W sumie to powinno być to samo co golden, bo ma tylko 0.1 wydłużenia mniej czyli w zasadzie żadna różnica. I największa ma zakres od 100 do 130kg, czyli też fajnie dla mnie...
Mateusz Lubecki
tel: +48 660 43 44 46

zizu82
Posty: 16
Rejestracja: 06 października 2017, 17:56
Reputation: 0
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Gradient Golden 4

Postautor: zizu82 » 04 listopada 2017, 10:12

Latam na Goldenie 4 od tego roku. Nie jestem swiezo po kursie ale nalotu total tez nie mam za wiele, wiec nie bede sie madrzyl i mowil o rzeczach, ktorych ocenic w stanie nie jestem. Jestem natomiast w stanie potwierdzic, ze wstawanie tego skrzydla to dla mnie bajka. Czesto tez mnie zaskakuje odrywajac od ziemii zanim zaczne na dobre biec. Jestem w polowie przedzialu wagowego a czasem nawet lekko ponizej wiec pewnie to tez pomaga. Nie zauwazylem w zwiazku z mniejsza masa zadnych niedogodnosci, choc tez mialem o to watpliwosci. Do tej pory nie zaskoczylo mnie w zaden negatywny sposob. Uszy odwijaja sie bez mojej pomocy. Speed rzeczywiscie twardy, ale bez przesady nie jest to zaden problem, jestesmy zdrowi i mamy w nozkach wystarczajaco sily. Plastiki w deltkach zaklej od razu tasma i po klopocie z wypadaniem. Kupilem uzywane (4 lata) i przeglad techniczny przechodzi wzorowo.

PrzemKam
Posty: 322
Rejestracja: 01 lutego 2016, 13:27
Reputation: 34
Lokalizacja: Trójmiasto i okolice
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Sympatyk
Kontakt:

Re: Gradient Golden 4

Postautor: PrzemKam » 04 listopada 2017, 10:19

SP8EBC pisze:Największy


Nówka Adv Epsilon za 2850e Jesli chcesz to w ciągu maks 2tyg jest u Ciebie. Z FV.
Cena z tego co podaje Gotek praktycznie taka sama jak Optika

PrzemKam
Posty: 322
Rejestracja: 01 lutego 2016, 13:27
Reputation: 34
Lokalizacja: Trójmiasto i okolice
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Sympatyk
Kontakt:

Re: Gradient Golden 4

Postautor: PrzemKam » 04 listopada 2017, 10:21

A Skywalk Tequila 4 za 2500e. Czas oczekiwania kilka-kilkanaście dni ;)

SP8EBC
Posty: 816
Rejestracja: 29 grudnia 2015, 22:01
Reputation: 132
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Latam: Nie latam
Doświadczenie: Były Pilot
Kontakt:

Re: Gradient Golden 4

Postautor: SP8EBC » 04 listopada 2017, 19:36

Rozumiem te ceny wsio brutto? A ile trzeba by dopłacić za wersję z trymerami? Epsilon raczej na pewno nie bo to już 12kPLN wychodzi... Tequila może ale to się zobaczy. Widzę na para2k że jest już info o tym Golden5. To może oznaczać, że uda się 4 wyrwać w fajnej cenie jak będą jakieś wyprzedaże starego modelu. Bo nowego w ślepo nie wezmę - wiadomo różnie z tym może być. Zaczekam i tak do końca grudnia, może do stycznia bo i tak narazie jest już po sezonie........

Zresztą to wszystko może zakończyć się na dzisiejszym Check Engine w moim aucie :/ Jak się okaże, że to np pada rozrząd (łańcuch) to zamiast glajta to sobie kuźwa auto co najwyżej kupie na kredyt a nie zabawkę do latania :(
Mateusz Lubecki
tel: +48 660 43 44 46


Wróć do „PG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość