Jaki olej lejecie ?
- Przemo Boosh
- Posty: 63
- Rejestracja: 31 grudnia 2015, 02:29
- Reputation: 3
- Lokalizacja: Gliwice
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Sympatyk
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4140
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Jaki olej lejecie ?
Latajac samolotem dopuszczonym do benzyny samochodowej, na dodatek palac jej znacznie wiecej niz pepegant, zauwazylem, ze paliwom samochodowym nie mozna wierzyc. Raz sprawuja sie bez zarzutu, zeby za chwile odwalac jaja, choc lane z tego samego dystrybutora. Jedynie Avgaz trzyma parametry.
No ale Avgaz ciezko kupic w przyzwoitej cenie.
Cale szczescie lato bylo gorace i pozarow mnostwo
No ale Avgaz ciezko kupic w przyzwoitej cenie.
Cale szczescie lato bylo gorace i pozarow mnostwo
- wlaskow
- Posty: 137
- Rejestracja: 03 stycznia 2016, 13:58
- Reputation: 65
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Jaki olej lejecie ?
Estry metylowe wyższych kwasów tłuszczowych były i są stosowane tylko w olejach napędowych.
Czteroetylek ołowiu był stosowany tylko w benzynach i tylko po to aby zwiększyć jej liczbę oktanową.
Badanie starzenia paliwa jak najbardziej się wykonuje i jest na to norma PN-ISO 7536 (Oznaczanie odporności benzyn na utlenianie - metoda okresu indukcyjnego).
Do zatarcia każdego smarowanego węzła tarcia, dochodzi w wyniku zmniejszenia filmu olejowego, który odseparowuje 2 współpracujące części zamieniając opory ruchu na tarcie wewnętrzne cieczy. Grubość filmu olejowego zależy od lepkości dynamicznej, prędkości oraz obciążenia. Temat tak rozległy, że nie podejmę się wywodu w ramach forum.
Za starzenie się paliwa należy rozumieć zmiany fizykochemiczne paliwa, które w rezultacie sprowadzają się, po spaleniu w cylindrze, do zwiększenia ilości popiołów, które osadzają się w silniku w różnych miejscach w zależności od temperatury. Laki odkładają się między pierścieniami, nagary na zaworach oraz komorze spalania. Szlamy wytrącają się z oleju w misce olejowej oraz pod pokrywą wałka rozrządu.
Temat również bardzo rozległy.
Z poważaniem
Waldemar Laskowski
Czteroetylek ołowiu był stosowany tylko w benzynach i tylko po to aby zwiększyć jej liczbę oktanową.
Badanie starzenia paliwa jak najbardziej się wykonuje i jest na to norma PN-ISO 7536 (Oznaczanie odporności benzyn na utlenianie - metoda okresu indukcyjnego).
Do zatarcia każdego smarowanego węzła tarcia, dochodzi w wyniku zmniejszenia filmu olejowego, który odseparowuje 2 współpracujące części zamieniając opory ruchu na tarcie wewnętrzne cieczy. Grubość filmu olejowego zależy od lepkości dynamicznej, prędkości oraz obciążenia. Temat tak rozległy, że nie podejmę się wywodu w ramach forum.
Za starzenie się paliwa należy rozumieć zmiany fizykochemiczne paliwa, które w rezultacie sprowadzają się, po spaleniu w cylindrze, do zwiększenia ilości popiołów, które osadzają się w silniku w różnych miejscach w zależności od temperatury. Laki odkładają się między pierścieniami, nagary na zaworach oraz komorze spalania. Szlamy wytrącają się z oleju w misce olejowej oraz pod pokrywą wałka rozrządu.
Temat również bardzo rozległy.
Z poważaniem
Waldemar Laskowski
- Przemo Boosh
- Posty: 63
- Rejestracja: 31 grudnia 2015, 02:29
- Reputation: 3
- Lokalizacja: Gliwice
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Sympatyk
Re: Jaki olej lejecie ?
wlaskow pisze:Estry metylowe wyższych kwasów tłuszczowych były i są stosowane tylko w olejach napędowych.
Czteroetylek ołowiu był stosowany tylko w benzynach i tylko po to aby zwiększyć jej liczbę oktanową.
Badanie starzenia paliwa jak najbardziej się wykonuje i jest na to norma PN-ISO 7536 (Oznaczanie odporności benzyn na utlenianie - metoda okresu indukcyjnego).
Do zatarcia każdego smarowanego węzła tarcia, dochodzi w wyniku zmniejszenia filmu olejowego, który odseparowuje 2 współpracujące części zamieniając opory ruchu na tarcie wewnętrzne cieczy. Grubość filmu olejowego zależy od lepkości dynamicznej, prędkości oraz obciążenia. Temat tak rozległy, że nie podejmę się wywodu w ramach forum.
Za starzenie się paliwa należy rozumieć zmiany fizykochemiczne paliwa, które w rezultacie sprowadzają się, po spaleniu w cylindrze, do zwiększenia ilości popiołów, które osadzają się w silniku w różnych miejscach w zależności od temperatury. Laki odkładają się między pierścieniami, nagary na zaworach oraz komorze spalania. Szlamy wytrącają się z oleju w misce olejowej oraz pod pokrywą wałka rozrządu.
Temat również bardzo rozległy.
Z poważaniem
Waldemar Laskowski
Mógłbyś rozwinąć temat w odniesieniu do silników 2T i mieszanki "oliwy" z benzyną?
Widzę, że Kolega z branży - podyskutujmy.
Pozdrówka
Przemo
Przemo
- wlaskow
- Posty: 137
- Rejestracja: 03 stycznia 2016, 13:58
- Reputation: 65
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Jaki olej lejecie ?
Tak, odniosę się jak uzbieram trochę czasu. Może mi to zająć z tydzień. Poniżej małe sprostowanie.
Tlenowe związki organiczne to np. alkohole (np. etanol, alkohol izopropylowy, izobutylowy, izobutylowyi) i etery (eter metylo-tetr-butylowy oznaczany MTBE- już nie stosowany, eter etylo-tetr-butyIowy oznaczany ETBE).
Ich cechą szczególną jest to, że składnikiem ich jest tlen. Są dodawane do benzyny, aby:
- dzięki wykorzystaniu ich dużej odporności na spalanie stukowe (wysoka wartość liczb oktanowych) zastąpić nimi czteroetylek ołowiu,
- ułatwić rozruch silnika w niskich temperaturach (np. działanie eteru etylo-tetr-butylowego),
- obniżyć emisję składników toksycznych spalin.
Dodatek kilku rodzajów alkoholi i eterów ma na celu uzyskanie ww. celów, przy jednoczesnym uzyskaniu wymaganych właściwości fizyko-chemicznych benzyny.
Dopuszczalne zawartości tlenowych związków organicznych i graniczną zawartość tlenu w benzynie określa PN EN 228:2003.
PKN OLNEN stosuje eter ETBE.
LOTOS stosuje etanol.
ETBE nie przechodzi do fazy wodnej.
Z poważaniem
Waldemar Laskowski
Tlenowe związki organiczne to np. alkohole (np. etanol, alkohol izopropylowy, izobutylowy, izobutylowyi) i etery (eter metylo-tetr-butylowy oznaczany MTBE- już nie stosowany, eter etylo-tetr-butyIowy oznaczany ETBE).
Ich cechą szczególną jest to, że składnikiem ich jest tlen. Są dodawane do benzyny, aby:
- dzięki wykorzystaniu ich dużej odporności na spalanie stukowe (wysoka wartość liczb oktanowych) zastąpić nimi czteroetylek ołowiu,
- ułatwić rozruch silnika w niskich temperaturach (np. działanie eteru etylo-tetr-butylowego),
- obniżyć emisję składników toksycznych spalin.
Dodatek kilku rodzajów alkoholi i eterów ma na celu uzyskanie ww. celów, przy jednoczesnym uzyskaniu wymaganych właściwości fizyko-chemicznych benzyny.
Dopuszczalne zawartości tlenowych związków organicznych i graniczną zawartość tlenu w benzynie określa PN EN 228:2003.
PKN OLNEN stosuje eter ETBE.
LOTOS stosuje etanol.
ETBE nie przechodzi do fazy wodnej.
Z poważaniem
Waldemar Laskowski
- Przemo Boosh
- Posty: 63
- Rejestracja: 31 grudnia 2015, 02:29
- Reputation: 3
- Lokalizacja: Gliwice
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Sympatyk
Re: Jaki olej lejecie ?
Nie no... fajnie. Mam tylko wrażenie, że poruszane przez Ciebie kwestie są informacjami ogólnodostepnymi (choćby via google) i niewiele wnoszą do tematu. Miałem raczej nadzieję, na merytoryczną dyskusję na temat właściwości tribologicznych mieszanki olejowo-paliwowej w spojrzeniu fizyko-chemicznym z uwzglednieniem kwestii upływu czasu przechowywania... Czy mozemy zatem skierować tory naszych rozważań w tym kierunku?
Pozdrówka
Przemo
Przemo
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4140
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Jaki olej lejecie ?
Kiedys zatarlem naped w kwietniu latajac na mieszance z listopada.
Uznalem, ze to sprawa starej miesznki, ale...
W tym roku moj kursant kupil naped po remoncie, nie latany ze dwa lata. Nalal swiezego paliwa i... zatarl silnik.
Przyczyny moga byc trzy:
-odparwujace z gaznika paliwo zostawia tam galarete, ktora skutecznie zubaza mieszanke, co prowadzi do podwyzszenia temp. EGT i destrukcji termicznej tloka
-paliwo wyparowujace ze zbiornika zostawia galarete, ktora zapycha smok paliwa, co zubaza mieszanke itd
-membrana gaznika narazona na kontakt z powietrzem parcieje, slabo pracuje, nie podaje dostatecznej dawki paliwa co prowadzi do zubozenia itd
Uznalem, ze to sprawa starej miesznki, ale...
W tym roku moj kursant kupil naped po remoncie, nie latany ze dwa lata. Nalal swiezego paliwa i... zatarl silnik.
Przyczyny moga byc trzy:
-odparwujace z gaznika paliwo zostawia tam galarete, ktora skutecznie zubaza mieszanke, co prowadzi do podwyzszenia temp. EGT i destrukcji termicznej tloka
-paliwo wyparowujace ze zbiornika zostawia galarete, ktora zapycha smok paliwa, co zubaza mieszanke itd
-membrana gaznika narazona na kontakt z powietrzem parcieje, slabo pracuje, nie podaje dostatecznej dawki paliwa co prowadzi do zubozenia itd
- Przemo Boosh
- Posty: 63
- Rejestracja: 31 grudnia 2015, 02:29
- Reputation: 3
- Lokalizacja: Gliwice
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Sympatyk
Re: Jaki olej lejecie ?
uriuk pisze:Kiedys zatarlem naped w kwietniu latajac na mieszance z listopada.
Uznalem, ze to sprawa starej miesznki, ale...
W tym roku moj kursant kupil naped po remoncie, nie latany ze dwa lata. Nalal swiezego paliwa i... zatarl silnik.
Przyczyny moga byc trzy:
-odparwujace z gaznika paliwo zostawia tam galarete, ktora skutecznie zubaza mieszanke, co prowadzi do podwyzszenia temp. EGT i destrukcji termicznej tloka
-paliwo wyparowujace ze zbiornika zostawia galarete, ktora zapycha smok paliwa, co zubaza mieszanke itd
-membrana gaznika narazona na kontakt z powietrzem parcieje, slabo pracuje, nie podaje dostatecznej dawki paliwa co prowadzi do zubozenia itd
Wymiana kompletu membran gaźnika w rocznych interwałach wydaje się uzasadniona co czynię zawsze na początku sezonu - zero problemów z galaretą itp.
Kolejna sprawą są przewody paliwowe. Znam przypadki rozpuszczania przewodów przez paliwo i tworzenie sie wszelkiego rodzaju "glutów" i innych depozytów zmniejszających drożność instalacji prowadząc w prostej linii do zubożenia mieszanki i zatarcia silników.
W mojej ocenie najbezpieczniejszymi przewodami sa obecnie "rurki" TYGON F-4040 - stosuję je od lat beż najmniejszych problemów - dostepne w sieci Handlowej "TUBES" albo na Allegro - prosze zwracać uwagę na oryginalność produktu w postaci nadruku na przewodzie "TYGON F-4040. "TYGON" to zastrzeżona nazwa handlowa - oznacza to, że nie każda żółta, elastyczna "rurka" to TYGON.
Pozdrówka
Przemo
Przemo
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4140
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Jaki olej lejecie ?
Z przewodami nie mialem problemu, bo... od zawsze mam je z Tygonu. Drogie, ale dobre.
- wlaskow
- Posty: 137
- Rejestracja: 03 stycznia 2016, 13:58
- Reputation: 65
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Jaki olej lejecie ?
uriuk pisze:Kiedys zatarlem naped w kwietniu latajac na mieszance z listopada.
Uznalem, ze to sprawa starej miesznki, ale...
W tym roku moj kursant kupil naped po remoncie, nie latany ze dwa lata. Nalal swiezego paliwa i... zatarl silnik.
Przyczyny moga byc trzy:
-odparwujace z gaznika paliwo zostawia tam galarete, ktora skutecznie zubaza mieszanke, co prowadzi do podwyzszenia temp. EGT i destrukcji termicznej tloka
-paliwo wyparowujace ze zbiornika zostawia galarete, ktora zapycha smok paliwa, co zubaza mieszanke itd
-membrana gaznika narazona na kontakt z powietrzem parcieje, slabo pracuje, nie podaje dostatecznej dawki paliwa co prowadzi do zubozenia itd
Znowu jestem przed komputerem, więc mogę dorzucić swoje 3 grosze.
Do zatarcia mogło dojść w wyniku wysokiej temperatury zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej,
spowodowanej ubogą mieszanką
która powstała w wyniku powstania korków parowych w komorze pływakowej gaźnika
co powoduje, że do komory spalania zamiast benzyny
podawana jest mieszanina benzyny i pęcherzyków par benzyny. W następstwie tego, łączna masa wprowadzonego paliwa jest mniejsza, a więc powstająca mieszanka uboższa.
Aby zrozumieć co się stało, należy przyjrzeć się "budowie paliwa"
Współczesna benzyna silnikowa to mieszanina:
• ciekłych węglowodorów, o temp. wrzenia od ok. 30 do 215 C;
• tlenowych związków organicznych (związki chemiczne posiadające w swojej cząsteczce tlen) np. alkohole (etylowy, izopropylowy, izobutylowy itp.), etery (MTBE, ETBE, TAME, TAEE) wg PN-EN 288:1999
• dodatków uszlachetniających poprawiające właściwości eksploatacyjne.
I teraz bardzo ważne.
Zdolność do parowania i tworzenia mieszanki
Szybkość parowania benzyny w procesie powstawania mieszanki paliwowo-powietrznej zależy od takich charakterystyk, jak:
• skład frakcyjny benzyny;
• prężność par nasyconych.
Ocenę składu frakcyjnego benzyny dokonuje się wyznaczając tzw. krzywą destylacji (PN-81/C-04012), która umożliwia wyznaczenie jej charakterystycznych temperatur:
• Tpd, temperatura początku destylacji. Reprezentuje bardzo lotne frakcje;
• T10, temperatura oddestylowania 10% objętości benzyny. Na jej podstawie określa się łatwość uruchamiania silnika i określa skłonność paliwa do tworzenia korków parowych w układzie zasilania silnika;
• T50, temperatura oddestylowania 50% objętości benzyny. Umożliwia ocenę średniej odparowalności paliwa wpływającej na szybkość nagrzewania i równomierność pracy silnika;
• T90, temperatura oddestylowania 90% objętości benzyny. Wskazuje ona ilość ciężkich, trudno lotnych frakcji nieodparowujących w silniku, lecz stanowiących materiał do tworzenia osadów i nagarów.
• Tkd, temperatura końca destylacji. To najwyższa temperatura - frakcje benzyny nie odparowują.
Indeks lotności
Możliwość uruchomienia silnika i jego prawidłowa praca zależą od składu frakcyjnego i prężności par benzyny. Stworzono więc bezwymiarową wielkość (bez jednostek) zwaną indeksem lotności, aby tę łączną zależność ująć w ramy liczbowe.
Wartość indeksu lotności jest obliczana ze wzoru, który nie wynika z żadnych zależności fizycznych, a powstał tylko na podstawie doświadczeń:
VIL = 10Vp + 7 x E70
gdzie:
VIL - wartość indeksu lotności
Vp - prężność par benzyny, [kPa]
E70 - objętość benzyny destylująca do temperatury 70°C
Polska Norma PN 288:1999 określa dla benzyn bezołowiowych, o liczbach oktanowych 95 i 98 maksymalne wartości indeksu lotności: niższą dla letniego okresu wykorzystania benzyn, a wyższą dla okresów przejściowego i zimowego.
- Załączniki
-
- lotność benzyn.jpg (150.52 KiB) Przejrzano 8802 razy
-
- krzywa destylacji paliwa.jpg (56.99 KiB) Przejrzano 8802 razy
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4140
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Jaki olej lejecie ?
A co to ma wspolnego z PPG? W napedach 99% gaznikow jest membranowych, ktore zadnej komory plywakowj nie posiadaja. Plywaka tez nie posiadaja.
Widze, ze przepisujesz nam jakis podrecznik, ale to nie jest ten podrecznik
Widze, ze przepisujesz nam jakis podrecznik, ale to nie jest ten podrecznik
- wlaskow
- Posty: 137
- Rejestracja: 03 stycznia 2016, 13:58
- Reputation: 65
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Jaki olej lejecie ?
W takim razie przepraszam - latam tylko swobodnie. Ale o olejach i paliwach coś tam wiem i nie musze przepisywać książek tylko odszukuje swoje notatki ze studiów.
Z poważaniem
Waldemar Laskowski
Z poważaniem
Waldemar Laskowski
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Jaki olej lejecie ?
Czy macktoś dostęp do urządzenia sprawdzającego skuteczność środków smarujących?
Zbyszek Gotkiewicz
- Przemo Boosh
- Posty: 63
- Rejestracja: 31 grudnia 2015, 02:29
- Reputation: 3
- Lokalizacja: Gliwice
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Sympatyk
Re: Jaki olej lejecie ?
wlaskow pisze:W takim razie przepraszam - latam tylko swobodnie. Ale o olejach i paliwach coś tam wiem i nie musze przepisywać książek tylko odszukuje swoje notatki ze studiów.
Z poważaniem
Waldemar Laskowski
Z całym szacunkiem dla Waldemara ale mam wrażenie, że nie o to chodzi w tym wątku aby pokazać, jakim jesteś "miszczem" wyszukiwania w google...
Jeśli zatem masz coś do powiedzenia w wątku, a Twoja wiedza wykracza choćby na jotę od umiejętności bezmyślnego acz skutecznego wklepywania zapytań w wyszukiwarce jestem gotowy do dyskusji...
Pozdrówka
Przemo
Przemo
- Przemo Boosh
- Posty: 63
- Rejestracja: 31 grudnia 2015, 02:29
- Reputation: 3
- Lokalizacja: Gliwice
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Sympatyk
Re: Jaki olej lejecie ?
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Czy macktoś dostęp do urządzenia sprawdzającego skuteczność środków smarujących?
Ja mam nieograniczony dostęp (taka robota) - w czym Ci mogę pomóc?
Ostatnio zmieniony 09 grudnia 2018, 23:04 przez Przemo Boosh, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrówka
Przemo
Przemo
- wlaskow
- Posty: 137
- Rejestracja: 03 stycznia 2016, 13:58
- Reputation: 65
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Jaki olej lejecie ?
Nie widziałem gaźnika PPG na oczy, ale w okresie występowania wyższych temperatur silniki powinny być zasilane benzynami o niższych prężnościach par. Jeżeli w jakiekolwiek temperaturze prężność par benzyny zrówna się z wartością ciśnienia, pod którym paliwo znajduje się w układzie paliwowym, to nastąpi "zagotowanie" benzyny z konsekwencjami podanymi przeze mnie wyżej.
Ten wpis odnosi się tylko do posta Uriuka o zatarciu silnika.
Z poważaniem
Waldemar Laskowski
Ten wpis odnosi się tylko do posta Uriuka o zatarciu silnika.
Z poważaniem
Waldemar Laskowski
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4140
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Jaki olej lejecie ?
Moje zatarcie mialo miejsce w kwietniu, a kursanta w pazdzierniku przed zmrokiem. W obu przypadkach problemem mol byc wylacznie marzniecie podczas latania.
Ja bym sie skupil na podanych przeze mnie trzech mozliwych przyczynach.
Ja bym sie skupil na podanych przeze mnie trzech mozliwych przyczynach.
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Jaki olej lejecie ?
Przemo Boosh pisze:Zbyszek Gotkiewicz pisze:Czy macktoś dostęp do urządzenia sprawdzającego skuteczność środków smarujących?
Ja mam nieograniczony dostęp (taka robota) - w czym Ci mogę pomóc?
Trzeba zrobić teraz próbkę mieszanki, wlać do słoika. Opisać rodzaj paliwa i oleju, poczekać do wiosny i porównać ze świeżo zrobioną mieszanką. Ja kiedyś nawet zrobiłem takie próbki, ale prosiłem się na preclu o dostęp do maszyny testowej i nikt się nie odzywał. Można by w ten sposób rozprawić się z kolejnym paralotniowym mitem.
Zbyszek Gotkiewicz
- Przemo Boosh
- Posty: 63
- Rejestracja: 31 grudnia 2015, 02:29
- Reputation: 3
- Lokalizacja: Gliwice
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Sympatyk
Re: Jaki olej lejecie ?
uriuk pisze:Moje zatarcie mialo miejsce w kwietniu, a kursanta w pazdzierniku przed zmrokiem. W obu przypadkach problemem mol byc wylacznie marzniecie podczas latania.
Ja bym sie skupil na podanych przeze mnie trzech mozliwych przyczynach.
Moim zdaniem przyczyną zatarć były przewody paliwowe które zwyczajnie w taki czy inny sposób weszły w reakcję z paliwem. Świetnym przykładem są lub były zbiorniki paliwa montowane w napędach takiej jednej rowerowej firmy z Gdyni w których dochodziło do rozpuszczania "weżyków".
Zasada nr 1 - wymieniamy membrany gaźnika co roku - na oryginalne WALBRO, a nie na jakiś chiński szit bo dyche tańszy...
Zasada nr 2 - Zmieniamy przewody paliwowe na TYGON F-4040 (lub inne sprawdzone wszak technologia sie rozwija)
Zasada nr 3 - tankujemy na stacjach renomowanych koncernów - co wazne na stacjach bedących własnością koncernu, a nie na jakimś franczyzowym szicie!
Pozdrówka
Przemo
Przemo
- Przemo Boosh
- Posty: 63
- Rejestracja: 31 grudnia 2015, 02:29
- Reputation: 3
- Lokalizacja: Gliwice
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Sympatyk
Re: Jaki olej lejecie ?
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Przemo Boosh pisze:Zbyszek Gotkiewicz pisze:Czy macktoś dostęp do urządzenia sprawdzającego skuteczność środków smarujących?
Ja mam nieograniczony dostęp (taka robota) - w czym Ci mogę pomóc?
Trzeba zrobić teraz próbkę mieszanki, wlać do słoika. Opisać rodzaj paliwa i oleju, poczekać do wiosny i porównać ze świeżo zrobioną mieszanką. Ja kiedyś nawet zrobiłem takie próbki, ale prosiłem się na preclu o dostęp do maszyny testowej i nikt się nie odzywał. Można by w ten sposób rozprawić się z kolejnym paralotniowym mitem.
Nie widzę problemu w przygotowaniu próbek itp. lecz upatruję go w absolutnym braku norm według których można by przeprowadzić takie badanie. Test na aparacie czterokulowym pokaże tylko dwa aspekty - Poziom zabezpieczenia przeciwzuzyciowego mieszanki świeżej i "starej"czyli właściwości AW oraz właściwości EP czyli w skrócie przeciwzatarciowe.
Powyzsze jest do zrobienia lecz uważam, że trzeba by wymyslić metodę oznaczania "pierdyliona" innych ważnych parametrów - masz jakiś pomysł?
Pozdrówka
Przemo
Przemo
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość