vario, nawigacja w jednym- niezawodność i łatwość obsługi

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: vario, nawigacja w jednym- niezawodność i łatwość obsługi

Re: vario, nawigacja w jednym- niezawodność i łatwość obsługi

Post autor: Art » 29 sierpnia 2016, 20:28

widziałem filmik ze strony FM o asystencie termicznym.
Wygląda na to, że NIE UWZGLĘDNIA prędkości wiatru i przemieszczania się komina, tylko pokazuje gdzie ostatnio był.. może się myle - jest ktoś, kto używał i może to zweryfikować?

Re: vario, nawigacja w jednym- niezawodność i łatwość obsługi

Post autor: Marcus Biesioroff » 01 sierpnia 2016, 18:49

Art pisze:Być może tak jest, ale 1 element, na który wydaje mi się warto jeszcze zwrócić uwagę jest istotny. Co prawda nie podałem go wcześniej ale w lataniu nizinnym jest ważny- asystent termiczny. W XC Track-u jest naprawdę ok, ponoć w Oudie też. I tak myślę, że dobrze by było by również w tym urządzeniu był...
pzdr


Nie wiem jak działa asystent w XCTrack, natomiast we Flymasterach istnieją 3 sposoby "utrzymywania kominów" -
  • "Thermal Core Map" - pokazuje Ci na róży wiatrów miejsce i odległość od ostatniego najmocniejszego noszenia
  • Buzzer, zaczyna buczeć gdy wlatujesz w zera, które jeszcze nie mogą nazywać się kominami (więc najczęściej są niewyczuwalne)
  • Profil zmiany wysokości (altitude graph), który możesz wyświetlić na własnym ekranie by ocenić kiedy nosiło najlepiej w ostatnim czasie
żeby nie było wątpliwości, nie handluję Flymasterem i nie znam XCTracka, więc ciężko mi porównać, wymieniam tylko opcje, które we FM znam ;)

Re: vario, nawigacja w jednym- niezawodność i łatwość obsługi

Post autor: Art » 01 sierpnia 2016, 18:13

Marcus Biesioroff pisze:
Art pisze:Dlatego zaczynam szukać czegoś, co będzie wszystkim w jednym z założeniem wykorzystania na zawodach. Założenia są proste ( choć kto wie...)...

Sam opisujesz Flymastera Nav lub Live :) To chyba obecnie najbardziej wypasione kombajny.

Ciekawą funkcją jest nawigacja po stycznych turnpointów, urządzenie wylicza optymalny kąt muśnięcia okręgu, by jak najszybciej odlecieć do następnego.

P.S. Nie jestem tylko pewien co do ustawienia alarmu wysokości, ale to możesz załatwić tworząc własną strefę o podstawie X metrów.


Być może tak jest, ale 1 element, na który wydaje mi się warto jeszcze zwrócić uwagę jest istotny. Co prawda nie podałem go wcześniej ale w lataniu nizinnym jest ważny- asystent termiczny. W XC Track-u jest naprawdę ok, ponoć w Oudie też. I tak myślę, że dobrze by było by również w tym urządzeniu był...
pzdr

Re: vario, nawigacja w jednym- niezawodność i łatwość obsługi

Post autor: Art » 01 sierpnia 2016, 18:09

na jednych zawodach przekroczyłem wysokośc o 100 m . Anulowano mi cały lot . Gdyby nie to, to mógłbym mieć 2 miejsce w swojej klasie.
Dlatego to takie ważne :)
PS XC track nie daje możliwości ustawienia alarmu... niestety..

Re: vario, nawigacja w jednym- niezawodność i łatwość obsługi

Post autor: tom.beluzi » 28 lipca 2016, 16:50

Art pisze:Czołem Piloci
- ustawienie alarmu wysokości ( oj, ważne , ważne:) )
Art


A czemu to? W sensie - do czego tego używasz, pytam z ciekawości.

Re: vario, nawigacja w jednym- niezawodność i łatwość obsługi

Post autor: Marcus Biesioroff » 28 lipca 2016, 16:12

Art pisze:Dlatego zaczynam szukać czegoś, co będzie wszystkim w jednym z założeniem wykorzystania na zawodach. Założenia są proste ( choć kto wie...)...

Sam opisujesz Flymastera Nav lub Live :) To chyba obecnie najbardziej wypasione kombajny.

Ciekawą funkcją jest nawigacja po stycznych turnpointów, urządzenie wylicza optymalny kąt muśnięcia okręgu, by jak najszybciej odlecieć do następnego.

P.S. Nie jestem tylko pewien co do ustawienia alarmu wysokości, ale to możesz załatwić tworząc własną strefę o podstawie X metrów.

Re: vario, nawigacja w jednym- niezawodność i łatwość obsługi

Post autor: uriuk » 28 lipca 2016, 14:27

Do swobodnego czy PPG?

vario, nawigacja w jednym- niezawodność i łatwość obsługi

Post autor: Art » 28 lipca 2016, 14:16

Czołem Piloci
Mam nadzieję , że to miejsce na takie tematy.. :)
Niemniej zastanawiam się nad możliwością odejścia od multi kulti ;) na kokpicie. GPS, Vario, radio, komórka lub palm z nawigacją... ufff tego jest naprawdę sporo. I mam tego serdecznie dość :)
Dlatego zaczynam szukać czegoś, co będzie wszystkim w jednym z założeniem wykorzystania na zawodach. Założenia są proste ( choć kto wie...):
- vario
- możliwośc wgrania aktualnych stref, map
- ustawienie alarmu wysokości ( oj, ważne , ważne:) )
- nawigacja na zawodach ( z kompletnym " kompem" informującym o WP, odległościach , czasach itd)
- możliwość samodzielnego konfigurowania ekranu i informacji jakie chcę , by były wyświetlane
- nie zaburzające pracę radia
- coś jeszcze...?
Jeśli ktoś z Was przerabiał temat, może podac zalety i wady poszczególnych produktów - z chęcią się zapoznam
Art

Na górę