Czołem Piloci
Mam nadzieję , że to miejsce na takie tematy..
Niemniej zastanawiam się nad możliwością odejścia od multi kulti na kokpicie. GPS, Vario, radio, komórka lub palm z nawigacją... ufff tego jest naprawdę sporo. I mam tego serdecznie dość
Dlatego zaczynam szukać czegoś, co będzie wszystkim w jednym z założeniem wykorzystania na zawodach. Założenia są proste ( choć kto wie...):
- vario
- możliwośc wgrania aktualnych stref, map
- ustawienie alarmu wysokości ( oj, ważne , ważne:) )
- nawigacja na zawodach ( z kompletnym " kompem" informującym o WP, odległościach , czasach itd)
- możliwość samodzielnego konfigurowania ekranu i informacji jakie chcę , by były wyświetlane
- nie zaburzające pracę radia
- coś jeszcze...?
Jeśli ktoś z Was przerabiał temat, może podac zalety i wady poszczególnych produktów - z chęcią się zapoznam
Art
vario, nawigacja w jednym- niezawodność i łatwość obsługi
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4141
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: vario, nawigacja w jednym- niezawodność i łatwość obsługi
Do swobodnego czy PPG?
- Marcus Biesioroff
- Posty: 535
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 00:22
- Reputation: 160
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: vario, nawigacja w jednym- niezawodność i łatwość obsługi
Art pisze:Dlatego zaczynam szukać czegoś, co będzie wszystkim w jednym z założeniem wykorzystania na zawodach. Założenia są proste ( choć kto wie...)...
Sam opisujesz Flymastera Nav lub Live To chyba obecnie najbardziej wypasione kombajny.
Ciekawą funkcją jest nawigacja po stycznych turnpointów, urządzenie wylicza optymalny kąt muśnięcia okręgu, by jak najszybciej odlecieć do następnego.
P.S. Nie jestem tylko pewien co do ustawienia alarmu wysokości, ale to możesz załatwić tworząc własną strefę o podstawie X metrów.
Lubię patrzeć na niebo, bo wiem, że go nie wyasfaltują
- tom.beluzi
- Posty: 151
- Rejestracja: 07 stycznia 2016, 15:07
- Reputation: 24
- Lokalizacja: Po płaskim.
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: vario, nawigacja w jednym- niezawodność i łatwość obsługi
Art pisze:Czołem Piloci
- ustawienie alarmu wysokości ( oj, ważne , ważne:) )
Art
A czemu to? W sensie - do czego tego używasz, pytam z ciekawości.
Pozdrawiam,
Tomasz B.
Tomasz B.
-
- Posty: 315
- Rejestracja: 31 grudnia 2015, 17:23
- Reputation: 45
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: vario, nawigacja w jednym- niezawodność i łatwość obsługi
na jednych zawodach przekroczyłem wysokośc o 100 m . Anulowano mi cały lot . Gdyby nie to, to mógłbym mieć 2 miejsce w swojej klasie.
Dlatego to takie ważne
PS XC track nie daje możliwości ustawienia alarmu... niestety..
Dlatego to takie ważne
PS XC track nie daje możliwości ustawienia alarmu... niestety..
-
- Posty: 315
- Rejestracja: 31 grudnia 2015, 17:23
- Reputation: 45
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: vario, nawigacja w jednym- niezawodność i łatwość obsługi
Marcus Biesioroff pisze:Art pisze:Dlatego zaczynam szukać czegoś, co będzie wszystkim w jednym z założeniem wykorzystania na zawodach. Założenia są proste ( choć kto wie...)...
Sam opisujesz Flymastera Nav lub Live To chyba obecnie najbardziej wypasione kombajny.
Ciekawą funkcją jest nawigacja po stycznych turnpointów, urządzenie wylicza optymalny kąt muśnięcia okręgu, by jak najszybciej odlecieć do następnego.
P.S. Nie jestem tylko pewien co do ustawienia alarmu wysokości, ale to możesz załatwić tworząc własną strefę o podstawie X metrów.
Być może tak jest, ale 1 element, na który wydaje mi się warto jeszcze zwrócić uwagę jest istotny. Co prawda nie podałem go wcześniej ale w lataniu nizinnym jest ważny- asystent termiczny. W XC Track-u jest naprawdę ok, ponoć w Oudie też. I tak myślę, że dobrze by było by również w tym urządzeniu był...
pzdr
- Marcus Biesioroff
- Posty: 535
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 00:22
- Reputation: 160
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: vario, nawigacja w jednym- niezawodność i łatwość obsługi
Art pisze:Być może tak jest, ale 1 element, na który wydaje mi się warto jeszcze zwrócić uwagę jest istotny. Co prawda nie podałem go wcześniej ale w lataniu nizinnym jest ważny- asystent termiczny. W XC Track-u jest naprawdę ok, ponoć w Oudie też. I tak myślę, że dobrze by było by również w tym urządzeniu był...
pzdr
Nie wiem jak działa asystent w XCTrack, natomiast we Flymasterach istnieją 3 sposoby "utrzymywania kominów" -
- "Thermal Core Map" - pokazuje Ci na róży wiatrów miejsce i odległość od ostatniego najmocniejszego noszenia
- Buzzer, zaczyna buczeć gdy wlatujesz w zera, które jeszcze nie mogą nazywać się kominami (więc najczęściej są niewyczuwalne)
- Profil zmiany wysokości (altitude graph), który możesz wyświetlić na własnym ekranie by ocenić kiedy nosiło najlepiej w ostatnim czasie
Lubię patrzeć na niebo, bo wiem, że go nie wyasfaltują
-
- Posty: 315
- Rejestracja: 31 grudnia 2015, 17:23
- Reputation: 45
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: vario, nawigacja w jednym- niezawodność i łatwość obsługi
widziałem filmik ze strony FM o asystencie termicznym.
Wygląda na to, że NIE UWZGLĘDNIA prędkości wiatru i przemieszczania się komina, tylko pokazuje gdzie ostatnio był.. może się myle - jest ktoś, kto używał i może to zweryfikować?
Wygląda na to, że NIE UWZGLĘDNIA prędkości wiatru i przemieszczania się komina, tylko pokazuje gdzie ostatnio był.. może się myle - jest ktoś, kto używał i może to zweryfikować?
Wróć do „Gadżety (foto/video/vario/GPS/odzież/dodatki)”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość