Tips & Tricks 13# Mokre paralotnie a spadochronowanie

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: Tips & Tricks 13# Mokre paralotnie a spadochronowanie

Re: Tips & Tricks 13# Mokre paralotnie a spadochronowanie

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 08 października 2020, 20:38

Jarek. W trzeciej minucie miałeś groźnego front a. Sądzę, że gdyby nie system rast, to to podwinięcie by wyglądało dużo gorzej ;)

Re: Tips & Tricks 13# Mokre paralotnie a spadochronowanie

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 08 października 2020, 12:11

Jak testowałem dwurzędówki to zaskoczyło mnie, że gdy doprowadziłem do początku przyciągnięcia to skrzydło straciło kilkanaście metrów wysokości w spadochronowaniu zanim ruszyło. Tak że wyczynówki latają bliżej marginesu bezpieczeństwa.

Re: Tips & Tricks 13# Mokre paralotnie a spadochronowanie

Post autor: calhal » 08 października 2020, 10:00

Zbyszek Gotkiewicz pisze:Co do wychodzenia że spadochronowania, to ja w testach zawsze używałem krótkiego szarpnięcia że sterówki, bo to było najszybsze i najbardziej skuteczne. Wypychanie taśm A może nie zadziałać. Speed też jest ok.

W testach może i tak. Ale jak glajt jest mokry, a już bardzo mokry, to lepiej sterówek w ogóle nie dotykać, nawet do zakrętów, bo to się może bardzo łatwo przeciągnąć i już nie wrócić do normalnego stanu lotu.
Mój instruktor (Julien Wirtz) jakiś czas temu organoleptycznie to przerabiał, fakt, że na zawodach i na wyczynówce, ale jednak skończyło się to zapasem.

Re: Tips & Tricks 13# Mokre paralotnie a spadochronowanie

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 08 października 2020, 09:50

Myślę, że oprócz tego co powiedziałeś przyczyna jest też zmiana wyważenie skrzydła na bardziej tylne gdy tkanina jest mokra. Skrzydła obecnie mają mniejsze opory i aby zachować prędkość trymową około 10 m/s muszą być trymowane bardziej na tylnowyważone. Stąd może być większa podatność nas spadochronowanie. Nie wspominając już o kurczeniu się lin.
Co do wychodzenia że spadochronowania, to ja w testach zawsze używałem krótkiego szarpnięcia że sterówki, bo to było najszybsze i najbardziej skuteczne. Wypychanie taśm A może nie zadziałać. Speed też jest ok.

Tips & Tricks 13# Mokre paralotnie a spadochronowanie

Post autor: JaroXS » 08 października 2020, 08:04

Hej,



Pozdrawiam,

Na górę