Kokony

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: Kokony

Re: Kokony

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 23 stycznia 2022, 16:22

Widać, że uprząż standard w jednym badaniu daje opór prawie taki sam jak uprząż super extra hit w drugim badaniu. Tak to jest, gdy za badania biorą się goście z działu PR.

Re: Kokony

Post autor: ArturK » 23 stycznia 2022, 15:19

Blazej pisze:Właśnie pojawiła się symulacja ukazująca zależność oporów aerodynamicznych od typu uprzęży. Głównie chodzi o przewagę nad pozostałymi topowymi graczami w wyścigach, ostatniego i wyśmiewanego produktu nad którym pracuje Ozone. Chodzi mianowicie o uprząż Submarine. Der jest zwolennikiem teorii komfortów cieplnych. Zbyszek prezentowania się na startowisku i szeroko pojmowanej zajebistości. Ja natomiast wierzę liczbom. Oczywiście umiejętność wykorzystania tej przewagi nierozerwalnie połączone jest ze skrzydłem do którego uprząż jest podpięta i kto pod nim siedzi. Nie zmienia to jednak faktu, że w świecie uprzęży wyczynowych zajebisty wygląd to nie parametr. a jak wygląda submarine wszyscy widzimy ;)



A ten film nie zlecil jakis producent okretow podwodnych?
Takie wartosci sily drag podaje przy 36 km/h:
1. standard: 22,3 [N]
2. kokon: 9,2 [N]
3. kokon extra: 8 [N]

Bo ja mam taki link:
https://www.simscale.com/forum/t/paragl ... on/82615/5

a tutaj ta sila drag przy predkosci 36 km/h jest rzedu:
1. standard: 27 [N]
2. kokon: 25 [N]
3. kokon extra: 22 [N]

Re: Kokony

Post autor: Dziubdzius » 10 stycznia 2022, 19:26

uriuk pisze:Nasunelo mi sie takie skojarzenie. Sklapowa wazy zakupiony salceson. Podczas pomiaru na salcesonie siada mucha. Klient zauwaza, ze kiedy mucha siadzie, to waga wzrosnie, na co sklepowa:
-Nie wzrosnie, bo waga jest za malo dokladna i nie zarejestruje roznicy.
I gadaj tu z taka.
Samodzienie nie wpadnie na to, ze do celow badawczych mozna na salcesonie posadzic kure,
Art, dalej nie ma odpowiedzi na to pytanie. Za to zauwazam, ze jestes zadziwiajaco podatny na marketingowy belkot.




Normalnie namówiłeś gościa na tłumaczenie wmawiając mu ze nie umie języka który ma przetłumaczyć.

Czuje respekt.

Pozdrowienia

Re: Kokony

Post autor: Art » 10 stycznia 2022, 18:56

uriuk pisze:Nic nieprzeczytalem, bo nic nie napisales.
Wkleiles cos tam w jakims narzeczu ktorego widac nie znasz, bo gdybys znal, to bys przeciez wytlumaczyl, bo nie jestes burakiem, prawda?
Jak przetlumaczysz, to mozemy rozmawiac


AAaaa... Tobie chodzi, bym to przetłumaczył?
To musisz poczekać- jestem teraz w podróży służbowej, więc musisz poczekać, bo nie chcę tego na szybko tłumaczyć.

Re: Kokony

Post autor: uriuk » 10 stycznia 2022, 18:53

Nic nieprzeczytalem, bo nic nie napisales.
Wkleiles cos tam w jakims narzeczu ktorego widac nie znasz, bo gdybys znal, to bys przeciez przetlumaczyl, bo nie jestes burakiem, prawda?
Jak przetlumaczysz, to mozemy rozmawiac

Re: Kokony

Post autor: Art » 10 stycznia 2022, 18:38

uriuk pisze:Nasunelo mi sie takie skojarzenie. Sklapowa wazy zakupiony salceson. Podczas pomiaru na salcesonie siada mucha. Klient zauwaza, ze kiedy mucha siadzie, to waga wzrosnie, na co sklepowa:
-Nie wzrosnie, bo waga jest za malo dokladna i nie zarejestruje roznicy.
I gadaj tu z taka.
Samodzienie nie wpadnie na to, ze do celow badawczych mozna na salcesonie posadzic kure,
Art, dalej nie ma odpowiedzi na to pytanie. Za to zauwazam, ze jestes zadziwiajaco podatny na marketingowy belkot.


zacytuję klasyka- nie czytasz ze zrozumieniem. To po pierwsze
Nie zauważyłeś w tym, że odniósł się do Twojego experymentu? I opisał co się stanie?
Po drugie- ciekawe jaką dedukcję zrobiłeś , bu ustalić moją znajomość angielskiego?
po trzecie: nic ona nie wnosi do dyskusji a jedynie uciekasz od tego , by przyznać rację , że jej nie miałeś :)
po czwarte- zachęcam Cię Macieju do kontaktu z Łukaszem i z nim możesz wszystko wyjaśnić. Zadaj sobie trud napisania do niego, przedstawienia swoich wyliczeń i poglądów. Może go przekonasz, że jest inaczej niż on uważa.
I klasycznie- zaraz zmienimy temat i wykażemy, że ja , on się myli a Maciek wie wszystko wspaniale
czyż nie?

Re: Kokony

Post autor: uriuk » 10 stycznia 2022, 18:06

Nasunelo mi sie takie skojarzenie. Sklapowa wazy zakupiony salceson. Podczas pomiaru na salcesonie siada mucha. Klient zauwaza, ze kiedy mucha siadzie, to waga wzrosnie, na co sklepowa:
-Nie wzrosnie, bo waga jest za malo dokladna i nie zarejestruje roznicy.
I gadaj tu z taka.
Samodzienie nie wpadnie na to, ze do celow badawczych mozna na salcesonie posadzic kure,
Art, dalej nie ma odpowiedzi na to pytanie. Za to zauwazam, ze jestes zadziwiajaco podatny na marketingowy belkot.

Re: Kokony

Post autor: uriuk » 10 stycznia 2022, 17:52

Faktycznie, wyglada na to, ze Art nie zna angielskiego. Jakby znal, to by przeciez przetlumaczyl. Jesli nie zna, to nie wiadomo o co tak naprawde zapytal poslugujac sie translatorem googla, a wiec odpowiedz jest niewiarygodna. To sie nazywa samozaoranie.

Re: Kokony

Post autor: Bulba » 10 stycznia 2022, 17:48

Nemůže. Čeká, až to přeložíme.

Re: Kokony

Post autor: uriuk » 10 stycznia 2022, 17:44

Очень мило, просто объясни нам, почему ты не пишешь по-польски?

Re: Kokony

Post autor: Art » 10 stycznia 2022, 17:41

Art pisze:czekałem, czekałem i się doczekałem :)
Wysłałem zapytanie odnośnie wpływu uprzęży do takiej firmy jak OZONE
chyba tez się podobnie jak ADVANCE nie znają na projektowaniu bo ich odp jest praktycznie taka jak ADVANCE:


po raz ostatni podejmuję temat , by te informacje jakie dostałem również i Wam przekazać. Mam nadzieję, że moja dociekliwość sprostała Waszemu głodowi wiedzy :) A dla tych co chcą więcej na dole będzie link, gdzie jest więcej o tym.
Cała korespondencja jest u mnie - nie będę jej zamieszczał, jednak, gdyby pojawiły się wątpliwości, jestem w stanie podesłać to, co mam, by uciąć spekulacje

Zatem.... na moje pytanie ( które zamieszczam w informacjach- pogrubione)jak to możliwe, by ZMIENJSZAJĄC opory uprzęży ( przez co zmieniam AoA) paralotnia nie leciała WOLNIEJ dostałem taką odpowiedź:

By reducing the drags of the harness, the AoA changes
That’s a wrong statement.
how is it possible that speed does not change, as You wrote, but glide grows?”
It’s possible because AoA is regulated by airstream vector, not by the horizon or gravity. Pitch and glide angle does change. Maybe you get confuse between pitch angle, glide angle and angle of attack."

Następnie Luc zaproponował mi zakład :) kto będzie szybszy. mam zmierzyć się z pilotem który będzie w pozycji na Jezusa i ja w uprzęży full race. To chyba przykład Maćka, czyż nie?? :) :

On a calm winter morning, record on GPS a top to bottom glide race with your friend, with similar wings, no speed bar restriction on both harnesses, same total weight (adjusted by ballast if necessary). You take a full race harness, good speed arms, excellent position while your friend takes a standup harness legs and arms fully extended. In this condition, his drag should be about 4 times higher than yours, and if you have a similar wing, you’ll see a significant difference in vertical speed (at least 40 cm/s). Before applying speed bar, try to position side by side. You can try to start about 10m below your friend in order to anticipate the glide difference. During the race, you may observe some speed difference, but you don’t know yet if it’s from the wing or something else. On the landing, you can offer your friend a bet: Will you be slower after both of you exchange harness (but not wing) ? check and adjust total weight again as the harness change may have changed it. If you trust me, bet a lot ! Your friend will try to fly as fast as possible but he will not be able to cheat the result. Be sure to record on GPS and Gopro looking at risers and speed system position.

Pociągnąłem ten temat....:

According to several instructors, to increase the speed of the paraglider, enough to increase the drags of the pilot by flying with his arms and legs spread extended. Or using a G- parachute . Is it really true?

Or maybe only the Flight path will change but the horizontal speed will decrease?”

In theory, by increasing the drag of the harness, and because the variation of drag is applied very slightly below CG (about 15cm below the CG), the top speed will be slightly faster. But not significantly. On the other hand, if you don’t approximate the COS of the glide angle this effect is compensated by the fact the total force coefficient will be slightly higher. In total, the theoretical speed difference is smaller than the resolution of our instruments. The measurable change is pitch angle and glide angle.

Don’t you want to make the experiment I was describing ?


Na koniec podesłał mi link , może i Wam się przyda:

https://www.skynomad.com/articles/flying_forward.htm

Pozdrawiam

Re: Kokony

Post autor: Łukasz_ » 09 stycznia 2022, 14:02

OZONE wstawili bardzo ciekawy film o kulisach powstania nowej uprzęży:

https://fb.watch/aqBhoJfA4h/

Re: Kokony

Post autor: prokopcio » 09 stycznia 2022, 13:56

Dziubdzius pisze:nauka może również zawierać błędy w swoich założeniach
Dokładnie, założenie, że prąd płynie od plusa do minusa ( nie dało się kiedyś tego sprawdzić ) jest przeciwne niż rzeczywistość i w niczym przez długie lata to nie przeszkadzało ( i w 99,99% przypadków nadal nie przeszkadza i jest ogólnie przyjęte mimo, że wiemy że to nie prawda ).

Re: Kokony

Post autor: Dziubdzius » 09 stycznia 2022, 13:49

Zbyszek Gotkiewicz pisze:To jest na przykład badanie jak działa profil przy bardzo małych liczbach Reynoldsa.





Zajefajne

Dziękuje za linka.

Pozdrawiam

Re: Kokony

Post autor: Dziubdzius » 09 stycznia 2022, 13:43

prokopcio pisze:Jest wiele zjawisk, które fizyka bardzo dobrze opisuje ( *człowiek opisuje ), mimo, że nie wie jak coś wygląda czy w jaki sposób działa a mimo to "potrafimy" bardzo dokładnie coś wyliczyć. Na siłę nośną jest teorii co najmniej kilka, ale można olać jak ona działa i stworzyć bardzo dobre sprzęty latające na podstawie tego co o niej wiemy. potrafimy obliczyć siłę nośną drzwi od stodoły.
Teorie względności, mechanika kwantowa są dopiero zawiłe i "kontrowersyjne" a jednak doskonale potrafimy je wykorzystać w praktyce mimo, że "nie wiemy" jak działają. Wykorzystywanie statystyki w obliczeniach dot. Mechaniki kwantowej wydaje się niedorzeczne a jednak ta metoda się sprawdza z niewyobrażalną precyzją. To, że naukowcy coś tam narysują (np. atom w podręczniku szkoły podstawowej ) to nie znaczy, że on tak wygląda, ale jest to wystarczające do dalszej pracy.

Mimo ogromnej wiedzy jaką posiadamy nadal natrafiamy na "proste" przypadki, z którymi nauka puki co sobie nie potrafi poradzić, nie znaczy, że sobie nie poradzi ;).

trzmiel.png


Zgadzam się w 100 %.

Wiec musimy pamiętać że nauka może również zawierać błędy w swoich założeniach oraz to że potrafimy opisywać i obliczać zjawiska chociaż ich nie rozumiemy a nazywamy to nauką.

Przykładem może być prawo powszechnego ciążenia.

Zawsze działało (jabłka spadały na ziemię długo przed Newtonem). Niestety do dzisiaj nie wiemy na jakiej zasadzie działa to prawo ale potrafimy przewidywać i opisywać skutki tego prawa z wielką dokładnością.
Ostatnio odkryliśmy fale grawitacyjne które to mają być odpowiedzialne za to zjawisko.

Pozdrawiam

Re: Kokony

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 09 stycznia 2022, 13:04

A tu jest bardzo dobry wykład o tym, że specjaliści z NASA mają ograniczone horyzonty a cały świat to powtarza. Napisy po Polsku.

Re: Kokony

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 09 stycznia 2022, 12:46

To jest na przykład badanie jak działa profil przy bardzo małych liczbach Reynoldsa.

Re: Kokony

Post autor: ciacholot » 09 stycznia 2022, 12:42

Wiara zawsze zaczyna się tam gdzie kończy się wiedza...

Re: Kokony

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 09 stycznia 2022, 12:36

Jeśli chodzi o trzmiele, to uświadamia nam, że jeszcze nie wiemy wszystkiego o powstawaniu siły nośnej. Mamy dość dobrze rozpoznane działanie profilu aerodynamicznego w ograniczonym zakresie kątów natarcia. Natomiast to, co się dzieje wokół skrzydeł owadów jest zupełnie nieznane. Widziałem filmik gdzie naukowcy próbowali modelować te zjawiska. Okazało się, że skrzydła owada wytwarzają mnóstwo wirów a następnie te wiry wykorzystują do wzmacniania siły nośnej. Temat jest dopiero liźnięty przez naukę a dało to już takie ciekawe odpowiedzi jak na przykład dlaczego ptaki latają w kluczach albo rozwiązania techniczne w postaci skrzydeł pasmowych. W zadaszyć temat wiry a siła nośna wymaga osobnego opracowania, ale wiedza na ten temat jest albo za mała albo wykorzystywana przy projektowaniu samolotów myśliwskich a przez to niezbyt dostępna. W Kasperwingu wir pojawiający się nad skrzydłem po przeciągnięciu przykleja opływ do górnej powierzchni co umożliwia temu wynalazkowi stabilne opadanie w spadochronowaniu. Dlatego jeśli czegoś nie rozumiemy to należy zjawisko badać a nie przerzucać odpowiedzialność za zjawisko na Boga, kosmitów czy inteligentne jaszczury.

Re: Kokony

Post autor: uriuk » 09 stycznia 2022, 12:03

micro pisze:Np. teoria ewolucji, to tylko teoria, a twierdzi się, że to fakt.
Teoria ewolucji to metafizyczny program badawczy!.

Nie czarujmy się, obie doktryny są religią!.


Mylisz teorie z hipoteza.

Na górę