Zależność doskonałość od wydłużenia

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: Zależność doskonałość od wydłużenia

Re: Zależność doskonałość od wydłużenia

Post autor: Dziubdzius » 30 grudnia 2021, 14:00

uriuk pisze:Nie ma wplywu w zakresie normalnego lotu. Jesli z powodu przewazenia zerwiesz strugi, to nie mowilmy o locie, tylko o spadniu :)
To samo jesli masa startowa bedzie za mala i skrzydlo zacznie delfinowac (jak samolocik z papieru).



Dzięki.

No tak nie możemy tego nazwać lotem czy szybowaniem.

Pozdrawiam.

Re: Zależność doskonałość od wydłużenia

Post autor: uriuk » 30 grudnia 2021, 13:45

Nie ma wplywu w zakresie normalnego lotu. Jesli z powodu przewazenia zerwiesz strugi, to nie mowilmy o locie, tylko o spadniu :)
To samo jesli masa startowa bedzie za mala i skrzydlo zacznie delfinowac (jak samolocik z papieru).

Re: Zależność doskonałość od wydłużenia

Post autor: Dziubdzius » 30 grudnia 2021, 13:31

uriuk pisze:

A wyjasnisz nam jaki wplyw ma waga pilota na doskonalosc?



Hey

Czy to czasem nie jest podchwytliwe pytanie ?

Na pierwszą myśl wydaje mi sie że nie ma wpływu.

Lżejszy pilot i cięższy pilot powinien przelecieć ten sam dystans tylko w innym czasie.

No ale sprawa sie komplikuje gdy do skrzydła podczepię pilota o tym samym oporze aerodynamicznym ale o wadze 1 tony.

Wyobraźmy sobie ze ja ważę 113,4 kg i podczepię pod moje skrzydło pilota z ołowiu o wadze 1134 kg z mniejszym oporem kształtu lub takim samym jak mój.

Problem zaczyna sie gdzie wartość oporu aerodynamicznego będzie tak duża ze przewyższy wartość siły nośnej.
Czyli waga ma wpływ na doskonałość.
Czy mam racje ? Jeżeli nie to wytłumaczcie mi to łopatologicznie proszę.
Jeżeli waga nie ma wpływu to dlaczego skrzydło traci siłę nośna i przepada?

Re: Zależność doskonałość od wydłużenia

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 30 grudnia 2021, 00:31

Od tego czasu jedno napewno się nie zmieniło. Zawsze będą piloci, którzy swój sukces będą upatrywać w posiadanym sprzęcie. Tak samo jak kierowcy podniecają się mocą silnika swoich aut, fotografowie ilością pikseli, kucharze materiałem z jakiego jest zrobiona patelnia, wędkarze materiałem wędziska czy rowerzyści wagą ramy. I wydaje im się, że lepszy sprzęt jest gwarancją sukcesu w uprawianej dziedzinie. A to nie gwarancja lecz efekt sukcesu. I zawsze to nie sprzęt wywołuje podziw lecz sukces. A ponieważ często idą w parze to łatwo o pomyłkę.

Re: Zależność doskonałość od wydłużenia

Post autor: Winger » 29 grudnia 2021, 21:59

Ot to, i to mimo faktu że mój post był pisany w 2016 roku :-)

Re: Zależność doskonałość od wydłużenia

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 29 grudnia 2021, 21:11

uriuk pisze:
Winger pisze:Tu jest ciekawostka dotycząca tematu, od strony praktycznej:

http://www.air-sport.pl/info_techniczne ... lotni.html

EDIT: oczywiście do wyników należy podchodzić z rezerwą, bo nie były brane / rejestrowane takie czynniki jak waga pilota, uprząż itp. Ale artykuł i wyniki ciekawe.



A wyjasnisz nam jaki wplyw ma waga pilota na doskonalosc?

Nie czepiaj się. Winger miał na myśli uwzględnienie w pomiarach wszystkich czynników.

Re: Zależność doskonałość od wydłużenia

Post autor: uriuk » 29 grudnia 2021, 20:51

Winger pisze:Tu jest ciekawostka dotycząca tematu, od strony praktycznej:

http://www.air-sport.pl/info_techniczne ... lotni.html

EDIT: oczywiście do wyników należy podchodzić z rezerwą, bo nie były brane / rejestrowane takie czynniki jak waga pilota, uprząż itp. Ale artykuł i wyniki ciekawe.



A wyjasnisz nam jaki wplyw ma waga pilota na doskonalosc?

Re: Zależność doskonałość od wydłużenia

Post autor: rk » 29 grudnia 2021, 17:53

Zbyszek Gotkiewicz pisze:Teoretycznie tak, praktycznie błędy pilota psują dużo więcej.


Dziękuję za potwierdzenie :-)
Tak to sobie kiedyś wymyśliłem i kilka razy testowałem przy starcie z plaży na niskim klifie, przy słabym wietrze.
Niby nie ma w tym magii, ale nie bylem pewien co pomogło przy starcie... Przed odpuszczeniem taśmy się nabiegałem, a po odpuszczeniu udało się polatać.

Pozdrawiam,
Robert

Re: Zależność doskonałość od wydłużenia

Post autor: tooosh » 29 grudnia 2021, 15:04

rk pisze:Czy bardziej wypłaszczone skrzydło, czyli przy maksymalnym rozstawie, skrzydło jest bardziej nośne i pomaga utrzymać się w bardzo słabych noszeniach?

Pozdrawiam,
Robert


Tak, ale niweluje to fakt, że będziesz latał wyżej. Niestety wyżej, przez to, że ziemia jest okrągła, będziesz musiał pokonać większą odległość do swojego celu.

Re: Zależność doskonałość od wydłużenia

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 29 grudnia 2021, 15:02

Teoretycznie tak, praktycznie błędy pilota psują dużo więcej.

Re: Zależność doskonałość od wydłużenia

Post autor: rk » 29 grudnia 2021, 14:29

Czy bardziej wypłaszczone skrzydło, czyli przy maksymalnym rozstawie, skrzydło jest bardziej nośne i pomaga utrzymać się w bardzo słabych noszeniach?

Pozdrawiam,
Robert

Re: Zależność doskonałość od wydłużenia

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 29 grudnia 2021, 13:32

A poza tym od wielu lat przekonuje Sławka, który robi uprzęże dla Dudka, żeby zrezygnował z regulacji piersiówki bo piloci tego i tak nie używają.

Re: Zależność doskonałość od wydłużenia

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 29 grudnia 2021, 13:27

A, przy wąskim mniej buja na boki jeśli ma to dla kogoś znaczenie. Lecz jeśli ma to być jedyny powód, żeby latać z wąskim rozstawem karabinków to lepiej przestać latać.

Re: Zależność doskonałość od wydłużenia

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 29 grudnia 2021, 13:25

Przy wąskim rozstawieniu może łatwiej skręcić w taśmach (twist)
Przy szerokim trudniej przenieść ciężar ciała przy klapie.
Przy wąskim skrzydło łatwiej będzie krążyć.
Przy szerokim łatwiej uzyskać płaskie krążenie szczególnie w słać noszeniach.
A tak w ogóle to taka różnica w rozstawie nie ma wielkiego znaczenia. Dopiero jak przekroczysz podany zakres to mogą się ujawnić omawiane zjawiska.

Re: Zależność doskonałość od wydłużenia

Post autor: uriuk » 29 grudnia 2021, 13:13

Rozstaw karabinkow wplywa na "bujalnosc" skrzydla i chec skrecenia w tasmach w razie draki.

Re: Zależność doskonałość od wydłużenia

Post autor: ArturK » 29 grudnia 2021, 13:09

Zbyszek Gotkiewicz pisze:Co do uprzęży to liczy się szerokość rozstawienia karabinków, szerokość deski i odległość karabinków od deski. Są jeszcze takie szczegóły jak możliwość poruszania samą deską za pomocą bioder. Jeśli na przykład sztywne plecy opierają się o deskę to nie da się nią poruszać biodrami i trzeba się przewieszać przez tą taśmę co idzie pod pachą. A co do szybowców to z tego co pamiętam ich doskonałość wyznacza się praktycznie.


Zbyszek co masz na myśli pisząc "liczy się szerokość rozstawienia karabinków," (może pamiętasz bo to było w 2016 ;) ). Chodzi o to że jak mam regulację w swojej uprzęży od 38-46 cm to najlepiej ustawić sobie minimalną 38 żeby nie robić większych oporów powietrza czy że ta odległość wpływa na doskonałość skrzydła czy oba ? Jak ustawić tą odległość żeby wycisnąć max ze skrzydła?

Re: Zależność doskonałość od wydłużenia

Post autor: Winger » 16 lutego 2016, 16:45

Tu jest ciekawostka dotycząca tematu, od strony praktycznej:

http://www.air-sport.pl/info_techniczne ... lotni.html

EDIT: oczywiście do wyników należy podchodzić z rezerwą, bo nie były brane / rejestrowane takie czynniki jak waga pilota, uprząż itp. Ale artykuł i wyniki ciekawe.

Re: Zależność doskonałość od wydłużenia

Post autor: der » 16 lutego 2016, 16:35

Nie wiem ile ma Enzo2. Natomiast wiem, że Ozone ma w d... ten parametr w stosunku do jakichkolwiek skrzydeł. Nie znajdziesz go i już.

Re: Zależność doskonałość od wydłużenia

Post autor: mysza » 16 lutego 2016, 15:44

Z ciekawości, wie ktoś jaką doskonałość ma enzo2 ? Na para 2000 im skrzydło wyższej klasy tym wyniki "bardziej utajnione" :)
Pozdro paweł

Re: Zależność doskonałość od wydłużenia

Post autor: Jarek » 15 lutego 2016, 08:41

Z tego rozumiem, że jedyną przeszkodą do ujawniania polarów przez producentów jest niechęć ich samych do robienia tego?
Istnieje jakiś sposób, by ich do tego namówić?

Pozdrawiam
Jarek

Na górę