Post autor: Lucjan Piekutowski » 28 sierpnia 2016, 23:45
Brałem ostatnio używaną uprząż Success i dostałem do niej ichni protokół z przeglądu i korekty klamer, widać że są delikatnie spiłowane, to nie jest jakaś znaczna ingerencja, rysunek techniczny ma opis 3 stopnie +- 2 stopnie, czyli tu nie chodzi o precyzję ale raczej o to żeby pozbyć się wytartych krawędzi. Sprawa druga, że zdarzył się JEDEN przypadek śmiertelny rozpięcia klamer i w zasadzie mógł być spowodowany niedbałością połączaną ze zużyciem, faktem jest że Advance zrobił aferę. Pytałem dealera o to, podobno nie chcą stracić klientów i swoim uprzężom robią korektę i wystawiają papiery na to. Ta taśma jest tylko doraźnym zabezpieczeniem. Głupie nie głupie, ale te klamry używali swego czasu prawie wszyscy a nie wszyscy producenci wpadli na to że może być coś nie tak. Tyle co do klamer. O uprzężach można długo. Np. uprzęże Sup Air Profeel, Evo XC Stare modele, ciężkie jak nieszczęście, ale mam wrażenie że pancerne. Sam miałem jako swoją pierwszą taką 15 letnią i nie miała ochoty się rozlecieć, w końcu została złachana na górce szkolnej ale nadal klatka z taśm była w całości. To tylko moje zdanie, nikt nie każe latać w starej uprzęży, ja tylko obserwuję tendencję robienia uprzęży coraz lżejszych, z cienkimi tasiemkami, lekkimi materiałami. Te stare uprzęże, kokony a nawet wczesne bezdeskowce były po prostu szyte na wyrost bez żyłowania wagi i materiałów tak to widzę.
Brałem ostatnio używaną uprząż Success i dostałem do niej ichni protokół z przeglądu i korekty klamer, widać że są delikatnie spiłowane, to nie jest jakaś znaczna ingerencja, rysunek techniczny ma opis 3 stopnie +- 2 stopnie, czyli tu nie chodzi o precyzję ale raczej o to żeby pozbyć się wytartych krawędzi. Sprawa druga, że zdarzył się JEDEN przypadek śmiertelny rozpięcia klamer i w zasadzie mógł być spowodowany niedbałością połączaną ze zużyciem, faktem jest że Advance zrobił aferę. Pytałem dealera o to, podobno nie chcą stracić klientów i swoim uprzężom robią korektę i wystawiają papiery na to. Ta taśma jest tylko doraźnym zabezpieczeniem. Głupie nie głupie, ale te klamry używali swego czasu prawie wszyscy a nie wszyscy producenci wpadli na to że może być coś nie tak. Tyle co do klamer. O uprzężach można długo. Np. uprzęże Sup Air Profeel, Evo XC Stare modele, ciężkie jak nieszczęście, ale mam wrażenie że pancerne. Sam miałem jako swoją pierwszą taką 15 letnią i nie miała ochoty się rozlecieć, w końcu została złachana na górce szkolnej ale nadal klatka z taśm była w całości. To tylko moje zdanie, nikt nie każe latać w starej uprzęży, ja tylko obserwuję tendencję robienia uprzęży coraz lżejszych, z cienkimi tasiemkami, lekkimi materiałami. Te stare uprzęże, kokony a nawet wczesne bezdeskowce były po prostu szyte na wyrost bez żyłowania wagi i materiałów tak to widzę.