Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 17 sierpnia 2017, 15:34
Wydłużenia nie można zwiększać w nieskończoność. Paralotnie zatrzymały się obecnie na wydłużeniu około 7.5, a najbardziej wydłużone skrzydła eksperymentalne miały wydłużenie do 11 (Psychohamer)
Im większe wydłużenie tym mniejszy opór indukowany (wir brzegowy). I tu kończą się korzyści, szczególnie w paralotniach. Bo za zwiększaniem wydłużenia idzie wydłużanie linek które dają duże opory, zmniejszanie cięciwy co powoduje spadek liczby Reynoldsa i wzrost oporu tym spowodowanym i zmniejszenie sztywności całej konstrukcji już z założenia mało sztywnej.
Wydłużenia nie można zwiększać w nieskończoność. Paralotnie zatrzymały się obecnie na wydłużeniu około 7.5, a najbardziej wydłużone skrzydła eksperymentalne miały wydłużenie do 11 (Psychohamer)
Im większe wydłużenie tym mniejszy opór indukowany (wir brzegowy). I tu kończą się korzyści, szczególnie w paralotniach. Bo za zwiększaniem wydłużenia idzie wydłużanie linek które dają duże opory, zmniejszanie cięciwy co powoduje spadek liczby Reynoldsa i wzrost oporu tym spowodowanym i zmniejszenie sztywności całej konstrukcji już z założenia mało sztywnej.