Post autor: elyaneck » 09 listopada 2023, 19:47
Cześć,
Latam od 23 lat, ostatnio prawie tylko z napędem, średnio 40-50h rocznie. Właśnie się zorientowałem, że Universala mam już od 2017 roku
... i nie zauważyłem żadnego zużycia. Wcześniej latałem na Swing Arcus, Air-Sport Chinook i Ozone Buzz... Universal to najlepsze skrzydło z tej paczki, również w kontekście latania swobodnego do którego chciałbym wracać (w tym roku ze 30 minut
). Potwierdzam wszystkie poprzednie opinie na temat tego skrzydła. Jeśli chcesz latać PPG, to tylko skrzydło samostateczne... do dzisiaj żałuję że przesiadłem się tak późno.
Przy moich lotach PPG:
https://paramotors.xcontest.org/world/p ... e:elyaneck... brakuje mi troszkę ekonomi przy dużych prędkościach, więc muszę wybierać: albo długi lot, albo szybki... chociaż i tak najlepsza ekonomia w l/km jest przy trymerach lekko odpuszczonych (na 6-9). Troszkę mnie kusi żeby przeskoczyć o poziom wyżej, ale jak jestem daleko od domu i zaczynają się turbulencje, to cieszę się że mam betonowe skrzydło.
Jeżeli będziesz latał ponad 60% czasu swobodnie, to może faktycznie lepiej kupić skrzydło do PG, ale nie aż tak bardzo ze względu na parametry lotu Universala (które są również świetne bez napędu), lecz ze względu na majtające w powietrzu trymery, ciężkie i toporne taśmy nośne + praktycznie nieefektywny speed -> drobnostki które chciałoby się zmienić w PG ale są zaletami w PPG.
Moim zdaniem powinieneś przed kupnem skrzydła zrobić kurs PPG i sprawdzić czy to dla Ciebie (jeśli nadal to bierzesz pod uwagę). Jak wsiąkniesz w PPG to głównie godziny będziesz robił w ten sposób i Universal będzie najlepszym wyborem... a latanie swobodne będzie jedynie wisieńką na torcie od czasu do czasu
. Jak Ci warkot silnika przeszkadza i spokój w powietrzu wieje nudą, to kupuj skrzydło klasyczne.
Pozdrawiam
Cześć,
Latam od 23 lat, ostatnio prawie tylko z napędem, średnio 40-50h rocznie. Właśnie się zorientowałem, że Universala mam już od 2017 roku :D ... i nie zauważyłem żadnego zużycia. Wcześniej latałem na Swing Arcus, Air-Sport Chinook i Ozone Buzz... Universal to najlepsze skrzydło z tej paczki, również w kontekście latania swobodnego do którego chciałbym wracać (w tym roku ze 30 minut ;) ). Potwierdzam wszystkie poprzednie opinie na temat tego skrzydła. Jeśli chcesz latać PPG, to tylko skrzydło samostateczne... do dzisiaj żałuję że przesiadłem się tak późno.
Przy moich lotach PPG:
https://paramotors.xcontest.org/world/pl/piloti/dane:elyaneck
... brakuje mi troszkę ekonomi przy dużych prędkościach, więc muszę wybierać: albo długi lot, albo szybki... chociaż i tak najlepsza ekonomia w l/km jest przy trymerach lekko odpuszczonych (na 6-9). Troszkę mnie kusi żeby przeskoczyć o poziom wyżej, ale jak jestem daleko od domu i zaczynają się turbulencje, to cieszę się że mam betonowe skrzydło.
Jeżeli będziesz latał ponad 60% czasu swobodnie, to może faktycznie lepiej kupić skrzydło do PG, ale nie aż tak bardzo ze względu na parametry lotu Universala (które są również świetne bez napędu), lecz ze względu na majtające w powietrzu trymery, ciężkie i toporne taśmy nośne + praktycznie nieefektywny speed -> drobnostki które chciałoby się zmienić w PG ale są zaletami w PPG.
Moim zdaniem powinieneś przed kupnem skrzydła zrobić kurs PPG i sprawdzić czy to dla Ciebie (jeśli nadal to bierzesz pod uwagę). Jak wsiąkniesz w PPG to głównie godziny będziesz robił w ten sposób i Universal będzie najlepszym wyborem... a latanie swobodne będzie jedynie wisieńką na torcie od czasu do czasu :) . Jak Ci warkot silnika przeszkadza i spokój w powietrzu wieje nudą, to kupuj skrzydło klasyczne.
Pozdrawiam