Jak kupić uprząż?

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: Jak kupić uprząż?

Re: Jak kupić uprząż?

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 10 listopada 2016, 22:19

Też miałem tą uprząż i uważam że jest to jedno z najlepszych rozwiązań łączących plecak z uprzężą. Jak najbardziej polecam. Można dołożyć podnóżek, ale. Ta uprząż nie da się przestawić do latania z podnóżkiem bo do tego trzeba opuścić przód deski przynajmniej do poziomu lub do takiego kąta gdy pilot będzie się lekko wysuwał z siedziska. Krótszy jest mniejszy rozmiar, bo ma niższe podwieszenie co daje lepszą współpracę ze skrzydłem.

Re: Jak kupić uprząż?

Post autor: Marcin Kawula » 10 listopada 2016, 21:32

Też kupowałem u Waltera Swing Connect Reverse EVO i mam bardzo dobre wspomnienia z tego zakupu. Potwierdzam te same odczucia z latania co opisał kolega JakubM. Latam w niej już 2 sezony i jest super. Z tym pakowaniem na początku też myślałem, że skrzydło nie wejdzie. Wchodzi zawsze a jeśli się go porządnie złoży, to nawet zostaje miejsce. Jedynym mankamentem tej uprzęży jest brak podnóżka. Montowałem już na kilka sposobów i zawsze w locie z tego rezygnowałem bo było mi jakoś dziwnie. Nogi za wysoko, albo za nisko, albo efekt wahadła. Latałem wcześniej w innych uprzężach z podnóżkiem i było OK. Spróbuję jeszcze z układem trójkąta, czyli tak jak w kokonie - linka z belki do karabinków i druga do siedziska. Generalnie ta uprząż rewelacja i na wyjazdach zawsze plecak najmniejszy w aucie :-)

Re: Jak kupić uprząż?

Post autor: uriuk » 10 listopada 2016, 17:05

JakubM pisze:Czy airbag pod tyłkiem działa tylko przy gwałtownym/twardym lądowaniu?




W poduszkach powietrznych samochodu sa wielkie dziury przez co one flaczeja jakies 0.05 sekundy po napelnieniu. Czyli wtedy, kuedy juz nie sa potrzebne ;)

Re: Jak kupić uprząż?

Post autor: JakubM » 10 listopada 2016, 16:55

JakubM pisze:Uprząż zakupiona dzięki pomocy i uprzejmości XCWalter z Airaction.
http://www.swing.de/connect-reverse-evo-en.html


Uprząż w końcu została oblatana :)

Subiektywne odczucia na gorąco (co czyni je jeszcze bardziej subiektywne):
  • Dźwiganie uprzęży na start - dzięki wygodnemu systemowi nośnemu - rewelacja. Czuję się jak z plecakiem na wycieczce w góry.
  • Ubieranie uprzęży sprawia mi mały kłopot - strasznie dużo tych pasków i paseczków - robią wrażenie niezłej plątaniny i muszę się chwilę zastanowić co gdzie jak i którędy ma iść.
  • Chodzenie w uprzęży - super. Dzięki luźnym taśmom udowym nic nie uwiera i nie przeszkadza.
  • Start i lądowanie bez żadnych problemów. Nie podcinana nóg, nie ma problemu z wsiadaniem i wysiadaniem. Przy wsiadaniu ląduję od razu głęboko, tam gdzie potrzebuję i nie ma potrzeby poprawiania się.
  • W locie też jest super. Ciało mam ciasno opięte, więc nie latam w niej jak worek kartofli (główny problem mojej poprzedniej uprzęży). W końcu mogę coś posterować ciałem ;-). Speed niezależnie czy przypięty rzepem czy lata luźno jest pod butem - mogę go momentalnie złapać, bez patrzenia, szukania, łapania go (kolejna olbrzymia różnica w stosunku do poprzedniczki).
  • Pakowanie - spakowanie Optica 26 jest pewnym wyzwaniem - trzeba go dość mocno upchać. Plecak chyba nie nadaje się na dłuższe przechowywanie glajta. Pomimo upychania po zapakowaniu glajta w głównej komorze zostaje jeszcze miejsce na kask i inne duperele. Jest jeszcze spora dodatkowa komora (doczepiana na górze) do której można sporo rzeczy zapakować. Spakowania się na cało/kilku-dniowe hike and fly jakoś jednak nie widzę (ale nawet tego nie oczekiwałem)
    PS W konfiguracji do latania myślę, że bez problemu można cały sprzęt kempingowy ładnie zapakować i zabezpieczyć - ale nie widzę tego samego sprzętu zapakowanego do łażenia.

Pewnym negatywnym zaskoczeniem dla mnie jest airbag. Będąc żółtodziobem oczekiwałem że jak się już napełni to choć chwilę będzie to powietrze trzymał. Tymczasem po dłuższym lataniu, wylądowaniu i wypięciu się z uprzęży w momencie kiedy odkładam ją na ziemię mam wrażenie, że komora pod tyłkiem jest już kompletnym flakiem. Już komora za plecami robi lepsze wrażenie - trzyma ciśnienie dłużej.
Czy tak ma być?
Czy airbag pod tyłkiem działa tylko przy gwałtownym/twardym lądowaniu?

Ogólnie jestem z uprzęży super zadowolony.

Jeszcze raz dzięki Walter za pomoc w wyborze i zakupie!

Re: Jak kupić uprząż?

Post autor: JakubM » 20 października 2016, 15:22

Z tego co wiem to w kitesurfingu działa to w ten sposób: dystrybutor ma pełną rozmiarówkę testową i na prośbę sprzedawcy (czasem kupującego) udostępnia wybrany model/rozmiar do testów: wysyła go kurierem tam gdzie jest aktualnie potrzebny. Dzięki temu inwestycja jest mniejsza, bo potrzebny jest jeden set testowy na cały kraj.

Re: Jak kupić uprząż?

Post autor: Lucjan Piekutowski » 20 października 2016, 15:15

Zbyszek Gotkiewicz pisze:Nie da się ukryć, że Walter jest wyjątkowym sprzedawcą i wyznacza standardy sprzedaży których inni sprzedawcy nie są w stanie spełnić. Myślałem, że zmobilizuje to innych do lepszej pracy ale chyba przeceniłem siłę oddziaływania mechanizmów rynkowych.


Znam jeszcze jednego sprzedawcę który stara się tak działać, nie ma u niego problemu z pożyczeniem uprzęży czy glajta.
Ale jak piszesz Zbyszku mobilizacja do lepszej pracy, to głównie środki na posiadanie na stanie sklepu egzemplarzy testowych. W Polsce rynek jest na tyle mały, że trzeba się wspierać różnymi sposobami, żeby się utrzymać. Komu się udało zgromadzić jakiś kapitał chociażby po to żeby nim obracać, ten może sobie pozwolić na inwestowanie w sprzęt. Mam nadzieję, że wyrośnie jeszcze kilka rodzimych centrów sprzętowo - testowych i nie będzie problemu żeby przed kupnem sprzęt obejrzeć.

Re: Jak kupić uprząż?

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 20 października 2016, 09:49

Nie da się ukryć, że Walter jest wyjątkowym sprzedawcą i wyznacza standardy sprzedaży których inni sprzedawcy nie są w stanie spełnić. Myślałem, że zmobilizuje to innych do lepszej pracy ale chyba przeceniłem siłę oddziaływania mechanizmów rynkowych.

Re: Jak kupić uprząż?

Post autor: JakubM » 20 października 2016, 09:37

Zbyszek Gotkiewicz pisze:A w kajtach to sprzęt do testów udostępnia sprzedawca czy producent?

Głównie dystrybutor lub sprzedawca.
W zeszłym roku jeden z producentów (Flysurfer) zrobił globalną akcję - z tego co pamiętam można się było zapisać u nich na stronie i wysyłali na tydzień dowolny latawiec w dowolne miejsce. Ale u nas nie ma problemu by dostać sprzęt od dystrybutora.

Re: Jak kupić uprząż?

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 20 października 2016, 09:21

A w kajtach to sprzęt do testów udostępnia sprzedawca czy producent?

Re: Jak kupić uprząż?

Post autor: JakubM » 20 października 2016, 08:50

Uprząż zakupiona dzięki pomocy i uprzejmości XCWalter z Airaction.

http://www.swing.de/connect-reverse-evo-en.html

XCWalter ekspresowo wysłał mi uprząż do przymiarki. Uprząż przyszła z zamontowanym zapasem, którego nie kupowałem (mam własny).
W testach (na sucho) okazało się że pasuje idealnie: nie mam problemu we wsiadaniu mimo, że siedzisko dość dokładnie mnie obejmuje. Wysiedziałem w niej swój czas i się w niej do końca zakochałem. Nie mogę się doczekać kiedy spróbuję jej w powietrzu.
Nie ukrywam, że w decyzji pomogły mi filmy prezentacyjno - instruktażowe na powyższej stronie dość dokładnie opisujące uprząż.

Pewną ciekawostką jest, że na uprzęży sprzedawanej przez niemieckiego Swinga łatwiej znaleźć logo 'Woody Valley' i 'Deuter' niż 'Swing' ;-)

Chcę tu podziękować XCWalterowi za współpracę godną naśladowania.

Przy okazji:
Zastanawiające dlaczego producenci są tak skąpi w dzieleniu się informacjami o swoich produktach zwłaszcza w sytuacji gdy takiego sprzętu nie ma gdzie obejrzeć czy spróbować. Najczęściej na stronie jest kilka małych zdjęć i jakiś marketingowy bełkot.
Nie rozumiem też sytuacji gdy dystrybutor uprzęży za 4K nie jest w stanie jej pokazać, udostępnić do przymiarki tylko oczekuje zamówienia jej w ciemno. Ja rozumiem wysokie koszty i mały rynek zbytu, ale w środowisku kite'owym jakoś sobie z tym radzą i nawet niszowe i drogie latawce można bez problemów dostać do testów.

Re: Jak kupić uprząż?

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 09 października 2016, 12:54

Z tego co mogę przypuszczać to w ostrej rotacji może być trudno sięgnąć po zapas znajdujący się za głową, ale to tylko moje gdybanie które dobrze by było sprawdzić.

Re: Jak kupić uprząż?

Post autor: uriuk » 09 października 2016, 12:48

W przypadku frontkontenera nie ciagniesz "pod" sile odsrodkowa, tylko w poprzek. na dodatek w bardziej naturalnej pozycji dla reki (w przypadku zapasu za glowa musisz uruchomic jakies dziwne miesnie, rzadko uzywane wiec slabe). Na dodatek, gdyby nawet jedna reka sobie nie radzila z przycisnietym do brzucha zapasem, to latwo go druga reka zepchnac, lub przekrecic sie w biodrach. Nie bez znaczenia jest to, ze mozesz obserwowac zapas (czasem cos sie o cos zaczepi i wystarczy lekka poprawka)

Re: Jak kupić uprząż?

Post autor: JakubM » 09 października 2016, 12:40

uriuk pisze:Zapas rzucamy najczesciej w rotacji. W rotacji jest przeciazenie. Im wyzsze przeciazenie, tym wieksza potrzeba rzucenia zapasu.
To przeciazenie wynosi do 4G. Teraz troche matematyki. Taki zapas wazy do 3 kg, powiedzmy ze 2,5. Wiec przy 4 G bedzie to 10 kg. Do tego trzeba dodac troche sily do wyciagniecia zawleczki, Tak cos 5 kg.
No to teraz poloz sie na dywanie, postaw kolo ucha 15 kg (to jakies 2 wiadra wody) i sprobuj podniesc. Bedziesz wiedzial, dlaczego tego rozwiazania nie zobaczysz prawie nigdzie, nawet u PPGantow, gdzie przyczepienie zapasu do kosza byloby najlatwiejsze.


Słuszne co piszesz i dziękuję, ze zwróciłeś na to uwagę. Dla porządku nie napisałeś, że ręka też zaczyna swoje ważyć ;-)

Nie zwróciłem uwagi czy pociągnięcie za uchwyt otwiera kontener zapasu i siła odśrodkowa wyrzuci zapas do tyłu czy trzeba zapas wyciągnąć z kieszeni walcząc z tą siłą.

Poproszę o pociągnięcie wątku bo nie wszystko tu dla mnie jasne:
Przy takim przeciążeniu pewnie najłatwiej otworzyć kopertę pod tyłkiem lub otworzyć boczny kontener - a oba rozwiązania też do najpopularniejszych nie należą. Wyciągnięcie zapasu z szuflady pod tyłkiem (chyba najbardziej popularne) będzie już trudniejsze, ale chwyt mamy tu ciągle dość wygodny, pod warunkiem, że uda się sięgnąć.
Natomiast zupełnie już nie rozumiem jak to się ma do popularnego frontkontenera (czyli w Twoim przykładzie podniesienie 15kg znad klatki piersiowej)? To już chyba łatwiej prawą ręką sięgnąć do lewego ucha?

Re: Jak kupić uprząż?

Post autor: uriuk » 09 października 2016, 12:26

JakubM pisze:
Urzekło mnie mocowanie zapasu: z tyłu głowy pilota z uchwytem na ramieniu - doskonale i zawsze widoczne, łatwo dostępne oboma rękami, z krótką tasiemką umożliwiającą wyrzut jednym ruchem. Słowem zalety frontkontenera bez jego upierdliwości + lepsza ochrona zapasu. Zastanawia mnie jedynie czy nie występuje tu ryzyko okręcenia taśm zapasu wokół głowy (np. przy rzucie prawą ręką uchwytu umieszczonego na lewym ramieniu).



Zapas rzucamy najczesciej w rotacji. W rotacji jest przeciazenie. Im wyzsze przeciazenie, tym wieksza potrzeba rzucenia zapasu.
To przeciazenie wynosi do 4G. Teraz troche matematyki. Taki zapas wazy do 3 kg, powiedzmy ze 2,5. Wiec przy 4 G bedzie to 10 kg. Do tego trzeba dodac troche sily do wyciagniecia zawleczki, Tak cos 5 kg.
No to teraz poloz sie na dywanie, postaw kolo ucha 15 kg (to jakies 2 wiadra wody) i sprobuj podniesc. Bedziesz wiedzial, dlaczego tego rozwiazania nie zobaczysz prawie nigdzie, nawet u PPGantow, gdzie przyczepienie zapasu do kosza byloby najlatwiejsze.

Re: Jak kupić uprząż?

Post autor: JakubM » 09 października 2016, 11:55

Odwiedziłem w piątek centrum paralotniowe (chyba jedyne miejsce w Polsce gdzie można przymierzyć sprzęt) mając nadzieję, że po takiej wizycie będę miał lepsze rozeznanie w wyborze uprzęży. Przemiły właściciel sklepu poświęcił mi sporo uwagi prezentując różne modele. Niestety moja ignorancja w tym temacie nie pozwalała doszukać się różnic pomiędzy najtańszymi i najdroższymi modelami - wszystkie wyglądają podobnie, siedzi się podobnie itp. Jakości i trwałości też nie podejmuję się porównywać. Znów usłyszałem, że Woody Valley to uprzęże ładne ale nietrwałe.
Ze sklepu nie wyszedłem zbyt mądrzejszy, poza wiedzą, że w hamaku jest mi bardzo niewygodnie (co potwierdziło chęć zostania przy desce).

Z prezentowanych uprzęży moją uwagę zwróciła Paratech A5. Na tle innych uprzęży za 3000+ robiła wrażenie przemyślanej i dopieszczonej: zabezpieczenie protektora od zewnątrz, podwójne bloczki speeda, wygodne kieszonki, możliwość regulacji w locie (czy ktoś z tego korzysta? czy zgodnie z radą Zbyszka należy wszystko trwale zaszyć?). W dodatku córka oświadczyła, że jest najładniejsza ;-)

Urzekło mnie mocowanie zapasu: z tyłu głowy pilota z uchwytem na ramieniu - doskonale i zawsze widoczne, łatwo dostępne oboma rękami, z krótką tasiemką umożliwiającą wyrzut jednym ruchem. Słowem zalety frontkontenera bez jego upierdliwości + lepsza ochrona zapasu. Zastanawia mnie jedynie czy nie występuje tu ryzyko okręcenia taśm zapasu wokół głowy (np. przy rzucie prawą ręką uchwytu umieszczonego na lewym ramieniu).

Nie ma natomiast poszukiwanego przeze mnie airbaga i waga wychodzi ponad 5kg. W dodatku firma Paratech już nie istnieje co chyba jest uwzględnione w cenie: 1640zł.

Czy ma ktoś doświadczenia z tą uprzężą? Z takim mocowaniem zapasu?
Nie ukrywam, że zakup nowej uprzęży w cenie dobrej uprzęży używanej jest dość kuszący.

Re: Jak kupić uprząż?

Post autor: wlaskow » 22 września 2016, 20:10

filok pisze:wlaskow a gdzie kupowałeś tą Haska ?
ewentualnie skąd jesteś
tez myślę o tej uprzęży ale nie mam gdzie przymierzyć L a jestem ze śląska


WV Haska bez problemu znajdziesz w paru polskich sklepach.
Odległość spora - małopolska, miejscowość Ropa u podnóża góry Chełm gdzie latamy gdy wieje 320-10

Re: Jak kupić uprząż?

Post autor: filok » 22 września 2016, 19:44

wlaskow a gdzie kupowałeś tą Haska ?
ewentualnie skąd jesteś
tez myślę o tej uprzęży ale nie mam gdzie przymierzyć L a jestem ze śląska

Re: Jak kupić uprząż?

Post autor: wlaskow » 22 września 2016, 19:37

JakubM pisze:
wlaskow pisze:Kieszeń na zapas bez problemu zmieściła dudkowego glob'a 120.

Wyżej chodziło mi o kieszeń bagażową - czy możesz napisać o niej dwa słowa?
Czy przy zakupie rozważałeś inne uprzęże? Jakie? Dlaczego wybrałeś Haska?


Ponieważ:
1. niska waga, uzyskana dzięki nowej koncepcji airbag'a z wykorzystaniem sprężyny stalowej nadającej kształt
2. airbag - znalazłem w Internecie test 3 uprzęży z nowymi rozwiązaniami ochrony i w tym teście WV wypadł najlepiej
test DVH 50 kg (165cm wysokości) = 24,7G
3. cena - akceptowalna
4. cena / jakość / wygląd

Kieszeń bagażowa wystarczająca aby zmieścić: plecak dudek duralight 130l; kurtkę puch; 2 x butelka 0,7l, lina 30m.
Kieszeń na zapas podałem jako informacje dodatkową, ponieważ nikt tego przed zakupem nie sprawdza - a powinien.

Re: Jak kupić uprząż?

Post autor: JakubM » 22 września 2016, 15:51

Lucjan Piekutowski pisze:nie wiem czy wiesz, ale uprzęże WV są produkowane w Polsce.

Coś słyszałem. Słyszałem nawet, że te same uprzęże, ale z różnymi metkami trafiają to różnych firm (VW, Icaro) - takie nasza lokalna chińska fabryka ;-)

Re: Jak kupić uprząż?

Post autor: Lucjan Piekutowski » 22 września 2016, 15:21

JakubM pisze:
wlaskow pisze:Kieszeń na zapas bez problemu zmieściła dudkowego glob'a 120.

Wyżej chodziło mi o kieszeń bagażową - czy możesz napisać o niej dwa słowa?
Czy przy zakupie rozważałeś inne uprzęże? Jakie? Dlaczego wybrałeś Haska?


Woody Valley ma dość mądrze skonstruowane uprzęże (miałem velveta) nie wiem czy wiesz, ale uprzęże WV są produkowane w Polsce.
Nie pomogę za bardzo. Dudek jest chwalony za wygodę, ale WV również, wydaje mi się że WV są trochę bardziej "pancerne" subiektwnie.

Na górę